نجمة اليتيمة وأزواجها الأربعة

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

جميل: بااااس اي ولاد اختي اسكتو

دخلو حضنو نجمه زي عادتهم هي في النص وهما حواليها وكانت بتعيط

عصفور: دموعك غاليه يانجمه اهلنا واهلك ربنا يانونو

معتصم: بلاش تفكري في كلامهم الي يكلمك قوليلو روح اسالهم انت

جميل: اه ومعتصم يتدرب فيهم كل يوم

معتصم: هيحصل ع فكره ليكي حصه لما نرجع

نجمه مسحت دموعها-حاضر

وسيم واقف ع الباب بيبصلها بزعل من نفسه قرب منها وزق عصفور ضحك علي عفويته وقعد حضنها وقال

وسيم: انا اسف يتقطع لساني قبل ما بزعقلك كده

نجمه: مش بالسهوله دي يااستاذ

وسيم: ههههه ليكي هديه اول ماننزل من هنا

نجمه: يحي العدل

عصفور: البت دي منفصمه ولله

نجمه: كتك انفصام في دماغك

عصفور بضحك: اجي افصل راسك عن جسمك دلوقتي واللعب بيها كوره كفر

نجمه: نينينيني

دق دق دق

جميل بص للباب الي كان واقف شاب مركز مع نجمه وهي واقفه ع السرير راح جميل وقف قصاده منعه من رؤيتها

جميل: افاندم

الشاب: احم جروب المدرسه نزلو ع الشط

جميل: شكرا اتفضل انت نزل الشاب

جميل: يلا ياشباب كل واحد ع اوضته يلبس هننزل نونو لبس قصير هشلوحك اشطا

نجمه: اشطا يازميل

معتصم خبطها ع راسها بخفه: اي الالفاظ دي في الانوثه هفقد الثقه في الستات بسببك

نجمه: رخ"م

جهزو و

الفصل السادس 6

جهزو ونزلو كلهم وكان الجروب كله قاعدين دوريه ومولعين نار وقاعدين حواليها بيهزرو انضمو لهم واندمجو مع بعض لكن عين جميل منزلتش من ع البنت الي بتبعت الحجات دي لنجمه اسمها بوسي وبوسي فهمت انه معجب بيها اتفقو يلعبو صراحه وفعلا ابتدو يلعب واحد منهم

عصفور: امممم حكم ولا صراحه

مؤمن: لا ياعم حكم

عصفور: قوم غني وارقص يامعلم

سكت الشاب شويه وفجأه قام وقف وقال: وانا عاصر ع نفسي لمونه وبستحمل وبقول مجنونه ولا ليا في الطور والطحين وجدي صاحب الطحونه والاللال

الكل شارك الضحك نجمه قاعده بين جميل ووسيم وعصفور ناحيت وسيم ومعتصم ناحيت جميل الازازه لفت وجت بنت هتسال جميل

يمني: قولي بقا انت عمرك حبيت

نجمه انتبهت وبصتله وهوا تلقائي عينه راحتلها

جميل: مره واحده

يمني: اسمها اي وهي موجوده

جميل: اللعبه سوال واحد

يمني: اوف بقا يلا ولفت الازازه

نجمه هتسال شاب خارج روم المدرسه

نجمه: احم اي هي هوايتك

الشاب: بعزف جيتار

نجمه: بجد نفسي اتعلمه اوي

وسيم: اه انشاء الله ولف الازازه

بنت هتسال نجمه

منه: حكم ولا صراحه

نجمه: امممم حكم

منه: غني

نجمه بتوتر: ان انا مش بعرف اغني يامنه

ليلى: ياكداااابه ده انتي صوتك روعه غني غني

جميل: بصلها كانت هوايه عندك وانتي صغيره بس مكنتش اعرف انها هتكبر معاكي

وسيم: سمعيني يلا يانونه

نجمه: م مابلاش ياجماعه

منه: خلاص يبقا ترقصي حاجه من الاتنين

جميل: وطبعا الرقص ع جثتي

نجمه: بعيد الشر عنك طيب هغني في اغنيه معينه ولا

الكل اي حاجه

نجمه: طيب اخر السهره اي رايكو

منه: هتغدري

نجمه: لا ولله لعبو شويه وطبعا منسيووش وعد نجمه قام جميل اتمشي شويه ع البحر وقامت بوسي وراه ونجمه شافتها راحت وراها لقيتها واقفه مع جميل قربت شويه تسمع الكلام

بوسي: تضايق لو اتمشيت معاك

جميل دقق شويه في ملامحها لكن هي لا لو دققت هتعرف انه هو الي طردها مره من القصر

بوسي بدلع: روحت فين

جميل: معاكي اكيد مش هتضايق حد يضايق وهوا ماشي مع القمر ابتسمت بنصر انها وقعته ومسكت ايده واتمشو ونجمه عيونها دمعو ومتعرفش السبب ياتري لان جميل ولاول مره يتغزل في بنت غيرها ولا اي السبب كانت هتطلع لكن صوت الكل وقفها عشان تغني ندهو لي جميل وبوسي وجميل مستغربها مرفعتش عينها فيه حتي وبقيت الشباب استغربو بردو

بوسي: متغني يلا

نجمه: تحبو حاجه معينه

الكل: لا اي حاجه

اخدت نفس وابتدت تغني مع عزف الجيتار: غداره انتي يادنيا واحلي ما فيكي ميهمنيش غداره انتي يادنيا ولو مهما قسيتي بيكي هعيش حبو ده كان خيال خد مني نفسي وراحت البال حبو ده كان خيال صعب المنااال بردو هعيش فيكي يادنيا فيكي يادنيا فيكي يادنيا امانه يادنيا لو جا يشكيلك حني عليه امانه يادنيا تاخديه في حضنك وتداري عنيه حبه ده كان خيال خد مني نفسي وراحت البال حبو ده كان خيال صعب المنااال بردو هعيش فيكي يادنيا فيكي يادنيا فيكي يادنيا "مريام فارس"

الكل كان متاثر بالاغنيه وهوا معانيها خنقاه مش فاهم لي بتتهرب بعنيها صوتها جذبه جدا عصفور اتفاجئ بصوتها ورقته ووسيم ومعتصم ميقلوش صدمه خلصت والكل سقفلها قامت وجريت ع اوضتها سبحان من خلاها تمسك نفسها قامو وراحو وراها

بوسي: متخليك شويه ياليلو قاعد معايا

جميل: لا معلش تتعوض عن اذنكم وطلع كانو الشباب قدام اوضتها

جميل: واقفين كده لي

وسيم: مش راضيه تفتح وصوت عياطها واصل لهنا

عصفور: جميل هي لما جاتلك زعلتها

جميل باستغراب: جاتلي جاتلي فين

معتصم: بعد ما انت قومت قامت عشان تشوف شويه ورجعت وشها متغير اساسا كانت طالغه اوضتها

جميل في نفسه: معقوله سمعت الي قلتله لبوسي وحتي لو لي تزعل كده خبط عليه

جميل: نجمه افتحي الباب بدل ما اكسره نجمه رودي وافتحي الزفت ده بعد شويه وكسر الباب دخلو واتفاجئو بالمنظر الصادم ليهم كانت واقعه مغمي عليها وبؤقها بينزل دم الكل جري و

الفصل السابع 7

جميل دخل شالها حطها ع السرير ووسيم طلب دكتور الفندق بسرعه وفعلا بعد شويه وصل الدوك

الدوك: لو سمحتو ممكن تطلعو

معتصم: اكشف واحنا واقفين

الدوك: لو سمحتو مينفعش كده

عصفور: متخلص ياعم انت البت بتموت خلص

الحوار داير وجميل قاعد جنبها ماسك ايديها متلجه في ايده

وسيم: لو سمحت ممكن تخلص عشان انا ع تكه

معتصم: متلخص هوا انت لسه هتصلنا قعدو الدوكتور كشف عليها وركبلها محلول وضرب فيه اربع حقن

وسيم: اي الحقن دي كلها

الدكتور: الانسه ماكلتش حاجه من الصبح وده غلط لانها اساسا ضعيفه بزياده وسبب الاد**م ده فا هي زعلت من شئ وده نتيجه زعل شويه وهتفوق ارجو من حضرتكم تاخدو بالكم منها شويه عن اذنكم وخرج الدكتور

وسيم خرجه ورجع وجميل مسك منديل بيمسح لها الد*م الي ع بوقها عصفور قعد جنبها الناحيه التانيه وقال

عصفور: اي ممكن يزعلها للدرجه دي

معتصم: كان باين وهي بتغني ان صوتها مخنوق لكن محصلش حاجه تزعل حتي وسيم صالحها جميل انت كنت فين لما جاتك

جميل وهو باصص لها: كنت كنت واقف مع البنت دي

وسيم: اي بنت الي كانت سبب المشكله

جميل: ايواه كنت واقف وجت جريت معاها في الكلام شويه وتقريبا هي سمعت لما جاتلي بس بس انا مشوفتهاش ولله

معتصم: انت قولت اي للبنت دي

جميل: طلبت تتمشي معايا فا رحبت بيها واتغزلت فيها

عصفور: حتي لو اي يضايق نجمه مش فاهم

وسيم: افهمك انا نجمه لما كانت رايحه ليه كانت هتطلب نطلع ناكل بره لانها جعانه فا لما راحت لقيته بيتغزل في بنت ومتجاهلها بمعني اصح ناسيها ودي شئ جميل مش معودها عليه وفكرت انها شئ مش مهم زي ما لما خرجنا كلنا من الملجأ وهي فكرت اننا سيبنها لوحدها ومشينا

جميل كان هيتكلم قاطعه انين بسيط خارج منها

نجمه: ااه ااااه راسي انا فين

جميل: انتي هنا معانا ياقلبي فوقي قوليلي اي واجعك

بصتله بعتاب ودموع ولفت وشها دفنته في حضن عصفور

نجمه: ممكن تخرجو

عصفور بيملس ع شعرها: مش لما نطمن ع نجمتنا الاول

نجمه: نجمه كويسه بس اطلعو

جميل: نجمه بصيلي..... نجمه انا بقول لفيلي وشدها شاف بوقها بينزل د*م تاني

وسيم: لي الد"م ده اهدي يانجمه والي انتي عيزاه هيحصل

نجمه: انا عوزاكو تخرجو

جميل'طيب هنخرج بس اهدي عشان خاطري اهدي بلاش زعل ومسك منديل مسحلها الد*م

نجمه لفت وشها بضيق: ريحه البرفيم ختقاني

استغرابو منها برفيم جميل متعوده عليه من زمان معتصم قرب منه شم البرفيم

معتصم بهمس: ده برفيم حريمي جميل بصله وبصلها وقام قلع البليزر ورماه في الباسكت

جميل: لو تحبي اقلع التيشرت واقعد كده مفيش مانع

بصتله وسكتت

وسيم: اي رايك

الفصل الثامن 8

وسيم: يلا عشان انا هموت من الجوع ولله

نجمه فكرت وقالت لو نزلت هشوف بوسي تاني وردت بسرع

نجمه: لالا انا مش عاوزه انزل

جميل: خلاص نجيب الاكل هنا معتصم اطلب الاكل ع ما اخد دش وكان خارج وقف ع صوتها

نجمه: البليزر

جميل: ريحته خنقاني وخرج

معتصم: طيب هروح اغير واطلب الاكل

وسيم: وانا كمان وخرج

عصفور قاعد جنبها وبيبصلها اوي بصتله بجنب عينها

نجمه: في اي بتبصلي كده لي

عصفور: ابدا هروح اغير وخرج شويه والباب خبط اذنت بالدخول وكانت بوسي

نجمه بضيق: افاندم

بوسي: ممكن نتكلم شويه

نجمه: اتفضلي

بوسي: بلاش تقفي في طريق جميل

نجمه: اقف في طريقه ازاي

بوسي بخبث: هوا قالي انه فضل معاكي ومقدرش يحب ولا يقرب من اي واحده لان مفيش واحده هتقبل وجودك وخصوصا انك مش متسجله ع اسمهم يعني انتي ولا حاجه ليهم

كانت كل كلمه بتقطع في نجمه وابتدت تتخيل انهم هيتخلو عنها وانها اصبحت عاله عليهم ومفيش واحده هتتقبلها معاهم

بوسي شافت تاثيرها عليها ابتسمت بنصر وكملت

بوسي: حاولي تدوري ع اهلك قبل ما تلاقي نفسك في الشارع ياحرام حتي جميل قالي انه تعب من دور الاب الي عايشه معاكي ولله قلبي معاكي يلا بقا باي وخرجت وسابت نجمه في دوامه بتتخبط بين افكارها اصبحت ضايعه خايفه متدمره قفلت الباب بالمفتاح وقعدت وراه بتعيط ع حظها الاربع دول بالنسبه لها حياتها معقول جميل زهق منها معقول معتصم ووسيم وعصفور مش عوزنها انهارت بالمعني الصحيح خرج وسيم من غرفته بيفتح الباب لقاه مقفول

وسيم: نجمه الباب ده مقفول ليه

يانجمه

معتصم: في اي

وسيم: الباب مقفول ومش بترود

معتصم: نجمه حبيبتي افتحي الباب ده خلينا نتكلم شويه

عصفور: اي ده هي قفلته لي نجمه افتحي الباب ده ممكن تكون حصلها حاجه تاني

جميل: في اي نجمه مالها

وسيم: قافله ع نفسها الباب فضلو يخبطو عليها وهما سمعين صوت شهقاتها واصلهم جميل كان هيتجنن قعد قدام الباب

جميل: نجمه حرام عليكي اعصابي تعبت افتحيلي الباب ومتتعبيش قلبي معاكي افتحي طمنيني عليكي ياقلبي مالك افتحي واطمني افتحي ليا ده انا مش انتي كنتي بتقولي اني الامان افتحي وتعاليلي يلا

كانت هتفتح لكن بعدت تدريجياً وراحت فتحت الڤرندا وقعده ع الارض ضامه تفسها زي الجنين

وسيم: صوتها اختفي

عصفور: ايواه الروم سيرفز بيكون معاهم نسخه من المفاتيح وفعلا نزل عصفور وطلب نسخه واخدها وطلع جميل فتح ودخل دور عليها ودخل الڤرندا وهما وراه شكلها وجعه اي الي وصلها لكده نزل قعد قدامه

جميل: ياحبيبي ردي عليا كان هيقرب وهي بعدت عنه

عصفور: قعد زيه قصادها وهي باصه للفراغ وبتعيط وبس

عصفور: اي الي زعلك بس يانجمه

وسيم: نجمه ردي علينا بقا

نجمه بصوت يكاد مسموع: انا عاوزه اهلي محدش منكم عاوزني انا انا عاله عليكم ل جميل مش عارف يحب بسببي معتصم مشغول بيا عن حياته وعصفور كده غ غبث م مش بيحبني ع عشان كده ع طول يزعقلي ع عشان مش عاوزني ان انتو هترموني في الشارع انا انا عاوزه ا ارجع المي الميتم تاني مش عاوزه اكون في الشارع و ونبي

كلامها كان صادم ليهم وسيم لعن غباءه انه وصلها للتفكير ده جميل مكنش مصدق انها خايفه تترمي في الشارع معتصم وعصفور قلبهم وجعهم ع كلامها وشكلها

جميل قرب منها وشالها نيمها ع السرير وهما حواليها الحزن مخيم عليهم ابتدي يلمس ع شعرها

جميل: معاش ولا كان الي يرميكي في الشارع وانا موجود انتي مكانك هنا معانا وسطنا احنا اهلك وانتي اهلنا

وسيم بندم: نجمه انتي عارفه اني بتعصب بسرعه لكن ولله العظيم ما ده قصدي ابدا ده انتي بنوتي الصغيره في حد مش عاوزه بنته

نجمه: ل ل جميل لما يتجوز هيسيبني ع عشان مراته مش هتقبل ب بيا

جميل: وانا مقبلش بيها قلتلك مكانك معانا يانجمه وسيطنا وبس

نجمه بنوم: ي يعني مش هتسيبس ز زي ما بوسي ق قالت

جميل بصلهم بصدمه وعيونه بقت بتطلع شرار

جميل: ولا عمري هيعد عنك ابدا يانجمتي

نجمه وهي بتغمض: انا بحبكم اوي

عصفور: ابتسم واحنا كمان بنحبك

راحت في النوم وهما معاها محبوش يسيبوها لكن وسيم وجميل نزلو تحت سالو عن غرفه بوسي وراحولها اول ما فتحت

بوسي: اي ده جاي لحد عندي

جميل بغضب: قسما عظما ان ما بعدتي عن نجمه لاندمك ع اليوم الي اتولدتي فيه انتي ساااامعه

بوسي: ان انا انا

وسيم؛ انتي لسه ها تتهتهي لو لمحتك جنيها صدفه هدفنك مكانك يلا يابني و مشيو

بوسي: بقا كده ماشي هنشوف يانا ياهي

دخلو وكان عصفور ومعتصم نايمين في الارض جميل راحلهم

جميل: عصفور عصفور يامعتصم انتي يابني منك ليه

معتصم: ها في اي نجمه كويسه

جميل: كويسه كويسه قومو يلا ع اوضكم انا هبات معاها انهارده

راح كل واحد اوضته وجميل طلع نام جنبيها وحضنها

الفصل التاسع 9

عدي اليوم واشرقت شمس صباح تعلن عن مولد يوم جديد

صحي جميل بص ملقهاش جنبه قام وقف نده عليها وخبط ع باب الحمام ومفيش رد فتح الباب ومش جوه خرج سال كل واحد من الشباب وبردو مفيش لها اثر نزلو الشباب سالو الاستقبال

وسيم: لو سمحت شوفت بنت قصيره وشعرها احمر خرجت

الشاب: ايواه يافاندم الصبح خرجت

جميل: مقلتش رايحه فين

الشاب: لا ولله يافاندم

حاله من الجنون تملكت منهم هتكون فين دي في بلد غريبه عنها واول مره تخرج لوحدها عدت ساعات ومفيش اثر لها بلغو الشرطه ولكن مينفعش بلاش الا بعد اربعه وعشرين ساعه

جميل: انا هتجنن هتكون راحت فين لي تخرجي لي

عصفور بتوهان: م ممكن تكون بتدور ع اهلها

معتصم: مظنش لي هنا كانت هتستني لما ترجع القاهره

وسيم: مفيش حد هنا عشان تروحله دورنا عليها حوالين الفندق وبردو برج من نفوخي هيطير اي الارض اتشقت وبلعتها

قاطع حديثهم دخول شاب من الاستقبال

الشاب'في مواصفات البنت دي تحت

نزلو كلهم جري اتلفتو ملقوهاش

وسيم: فين دي

الشاب: معرفش كانت هنا يا سلطان فين البنت الي قلتلك خليها قصادك

سلطان: جوه عند البسين راحو عند البول كانت قاعده ضامه رجلها لصدرها وباصه للبول وسرحانه جميل قرب منها بسرعه مسكها من دراعها وقفها

جميل: انتي كنتي فين ازاي تخرجي لوحدك ازاي وشدها حضنها وكمل كنت هموت حرام عليكي قلبي وجعني اوي لي يانجمه تعملي كده كنتي فين

نجمه بصتله وفجأه فقدت الوعي شالها بسرعه قبل ما جسمها يلمس الارض وطلع وعصفور جاب الدكتور وطلع وراهم جه الدكتور وكشف عليها وبعد فتره طلع

وسيم: ها فيها اي

الدكتور؛ الانسه مكالتش حاجه من امبارح وده سبب لها هبوط في الدوره الدمويه انا علقتلها محاليل واول ما تصحي ياريت تاكل كويس وكمان ابعدو عنها التوتر الفتره دي

معتصم: مفهوم شكرا يادكتور اتفضل حضرتك مشي الدكتور ودخلو قعدو ع السرير جنبها

عصفور: ياتري اي الي خلاها تمشي

معتصم: مفيش حاجه في دماغي لكن الاكيد انه شئ كبير

وسيم: تفتكرو بوسي وراه الحوار ده

جميل: لو ده صح انا هندمها ع اليوم اللي اتولدت فيه جهزو نفسكو ياشباب هنمشي من هنا

عصفور: ع فين

جميل: هنفسحها بس بعيد عن المدرسه لازم نفهم اي الي بيدور في راسها كويس

وسيم: ايواه لازم تخرج من التوتر ده

جميل؛ طيب يلا روحو خرجو الشباب وجميل كلم الاوتيل بعتلهم اكل وقعد جنبها بيلعب في شعرها بحنانه الموعود

جميل: نجمه نجمتي يلا قومي عشان تاكل يلا

نجمه: امممم اعااا قامت مفزوعه بصت لاركان الغرفه وبعدها بصت لي جميل بخوف

جميل: ههششش ده انا انا جميل اهدي انتي خلاص ياروحي هنا في حضني متقلقيش خلاص وحضنها واتنهد وقال خلاص ياروحي بقيتي في حضني اهو

نجمه: اي الي حصل

جميل: بعدين نتكلم بعد ما تاكلي يلا

نجمه: لالا موش حعانه

جميل: لا لازم تاكلي عشان ورانا مشاوير كتيره يانونو وقرص مناخيرها يلا وابتدي ياكلها

نجمه: هوا الباقي مش خايفين عليا

جميل: لا طبعا خايفين عليكي بس بيلمو هدومهم هنروح اوتيل تاني

نجمه: يعني هما اطمنو عليا قبل ما يمشو ولا سابوني ومشيو

جميل بابتسامة: دول مكنوش عاوزين يطلعو من هنا غير لما تصحي بس انا قلتلهم يجهزو تفسهم عشان نتفسح

نجمه بابتسامة: بجد

جميل: اها يلا كملي اكل

نجمه: لالا مش قادره اتمليت

جميل: دي عشان خاطري

نجمه: حاضر واكلتها

نجمه: احم هوا انا ممكن اطلب طلب صغنن قااااد كده

جميل بضحك: قد اي

نجمه: كده

جميل: امم واي بقا يا ست البنات الطلب الي قاااد كده

نجمه: ممكن تنسبني ليكم

جميل: مش فاهم

نجمه بخجل: ممكن تغير اسمي ل نجمه بدر الشيمي

جميل بعفويه: لا طبعا

نجمه بدموع: لي انا عاوزه اكون منكم

دخلو الشباب في اللحظه دي وهما بيهزرو مع بعض

معتصم: اي ده نونو فاقت الف حمدله ع سلامتك ياست البنات وباس راسها والكل عمل كده

نجمه: تعالو احضرونا

جميل: نجمه خلاص

نجمه: لا هقولهم انا عاوزه انسب نفسي ليكم يعني اكون نجمه بدر الشيمي مش نبيل فهمى

وسيم: ايوه يانجمه بس انتي عارفه ان ده صعب جدا

نجمه: بس انا عاوزه كده عاوزه اكون منكم واكون شئ يخصكم حتي ولو بالاسم

جميل: انا مستعد انسبك لينا لكن بطريقه تانيه

الكل اي هي

جميل يتردد: هتجوزك

الفصل العاشر 10

جميل: هتجوزك

صدمه اللجمت لسان الكل

وسيم: تتجوز مين انت اتجننت

جميل: لا هنسبها لينا

عصفور: الكلام ده لو احنا مطرين

جميل: هي عايزه تتنسب لينا

معتصم: بس اكيد مش عاوزه تتجوز دلوقتي ولا اي يانجمه

اكبر حصه من الصدمه كان من حظ نجمه الي كانت بتبصله وهي مش عارفه تنطق

وسيم شد جميل وخرج معاه ومعتصم وراهم ونجمه قعدت ع السرير عصفور راح قعد جنبها

عصفور: نجمه اي رايك في الكلام ده

نجمه: انا مش عارفه

عصفور: محدش هيغصبك ع حاجه الي انتي عوزاه هوا الي هيحصل

نجمه بصتله وسكتت

عند. الشباب

وسيم: انت مجنون عارف بكلمتك دي حتي لو محصلش نظرتها ليك هتتغير

جميل: ده هيبقي جواز صوري يعني شكليا بس عشان النسب

معتصم: انا خايف من النتيجه تفكير نجمه هيكون اي

جميل: اوووف خلصنا بقا انا هتكلم معاها وراح لاوضت نجمه دخل وطلب من عصفور يخرج وفعلا خرج

جميل بتوتر: اسمعي يانجمه الجواز هيكون صوري يعني شكليا وبس و ولو مش موافقه اعتبريني مقولتش حاجه فتره بس لحد ما تجيبي سنك القانوني و اطلقك

نجمه: انت مش مجبر تعمل كده

جميل: السنه الي جايه هيطلب منك اثبات قيد و وقتها هيتعرف انك من ملجأ

نجمه: حتي لو وافقت مفيش حاجه هتتغير

جميل: هتكوني مراتي هتتنسبي ليا يانجمه هااا موافقه

نجمه بصتله كتير واخدت نفس: موافقه

ارتاح من جواه ع موافقتها وانه قدر يقنعها

بلغ الشباب وقالهم كتب الكتاب لما يرجعو القاهره وفعلا اخدو حاجتهم وراحو فندق تاني وقضو وقت حلو جدا ونجمه نسيت موضوع الجواز ده زعلت من جواها لما قال هيطلقها لكن مفيش في ايديها حاجه محتاجه انها تتنسب لحد عشان تتخلص من التنمر الي بتتعرض له وانهارده هيرجعو القاهره

ليلى: الو انتي فين يابت

نجمه: في القاهرة ياليل روحت

ليلى: حصل حاجه ولا ايه

نجمه: بعدين هحكيلك كل حاجه

ليلى: خلاص ماشي ابقي طمنيني عليكي ياقلبي سلام

نجمه: سلام وقفلت معاها

دق دق دق

نجمه: ادخل

دخل وسيم وقال بجمود

وسيم: اللبسي يلا رايحين للماذون

نجمه: حاضر هوا خرج وهي قامت طلعت دريس بعد الركبه بشويه شتوي اسود وتلبيسه سودا وسابت شعرها ونزلت

كان كان جميل لابس چاكيت جملي وتيشرت ابيض وبنطالون فراني

خرجو الشباب وهي كانت خارجه مشي جنبها

جميل: مش شايفه ان الطقم ده ضيق شويه

نجمه: لا مناسب وخرجت وهو خرج وراها بضيق ركب وسيم وجميل ونجمه في عربيه وعصفور ومعتصم في عربيه ومشي ورا بعض وبعد شويه وصلو للماذون وطلعو وقال الماذون جملته الشهيره

بارك الله عليكم وجمع بينكما في خير)

نزلو ووسيم قال انه هيركب مع معتصم وعصفور ونجمه ركبت مع جميل

نجمه: احم هنعلن امتي

جميل: بصلها ورجع بص للطريق: شويه كده

نجمه: تمام

وصلو البيت وهي طلعت اوضتها وجميل اوضته كان متضايق من تصرفات نجمه معاه والشباب قعدو في الصالون

وسيم:: تفتكرو صح الي حصل ده

معتصم: مش عارف الواحد دماغه مش راكبه

عصفور: عشان اغبيه

وسيم: نعم ولي بقا يافيلسوف عصرك

عصفور: عشان جميل بيحب نجمه

الكل ايه

معتصم: اي الجنان ده

عصفور: انتو بجد لسه مفهمتوش تفتكرو لي كان بيتعصب لما اقرب منها او هي لي زعلت لما قرب من بوسي ده كله لسه مفهمتوش

وسيم: حاجه متدخلش العقل .. وكان وسيم متضايق من جوه وغيران لانه هو كمان بيحب نجمة بس ميعرفش اذا كانت نجمة بتبادله الحب ولا لا

معتصم: طب وبعدين.. برضه كان احساسه زى احساس وسيم

عصفور: ولا قبلين.. برضه كان احساسه زى احساس وسيم ومعتصم والتلاتة مخبيين على بعض وكاتمين فى نفسهم وميعرفوش رد فعل نجمة لو عرفت بحبهم لها ومش عارفين نجمة بتحب مين فيهم ولا بتحب كذا واحد منهم

الفصل الحادي عشر 11

عدي اليوم والكل نام وفيهم الي بيفكر بخوف وفيهم الي مصدوم وكلهم غيرانين وزعلانين ان جميل هو اللى اتجرا وقدر يتجوز نجمه رسمى اشرقت شمس صباح يوم جديد

في غرفه نجمه

صحيت لبست بنطالون اسود وبلوڤر رصاصي وچاكيت جلد اسود وكتش ابيض وطقيه رصاصي صوف وكانت فارده شعرها ونزلت دخلت المطبخ اخدت تفاحه وراحت قعدت مستنياهم في الصالون بعد شويه نزلو كلهم الا جميل واستغربو انها صحيت بدري

عصفور: صباح العسل ياعسل انتي

نجمه بابتسامة: صباح النور

وسيم: غريبه صاحيه بدري يعني

نجمه-الله بدري مش عاجب متاخر مش عاجب اعمل ايه

معتصم: سيبك منه اي الشياكه دي

نجمه: اممم عندي دروس بس انهارده مفيش مدرسه

عصفور: اشطا تخلصي ونخرج انا وانتي هاا

نجمه بحماس: اشي

جميل: صباح الخير

الكل صباح النور

رفع عينه لما استشعر صوت انثوي وسطهم وقالها

جميل: اي الي انتي لبساه ده

نجمه: لابسه اي طقم

جميل: والطقم ده بقا رايحه بيه فين

نجمه: عندي دروس

جميل: مفيش خروج نهائيّ بالطقم ده سامعه

عصفور بخبث: اي ياجميل ما البت جامده اهي في الطقم وعسليه

جميل بغيره: محدش له دخل

نجمه: انا معنديش وقت اغير لو سمحت ياجميل عديها المره دي

جميل: العربيه هتوصلك لحد الدرس وترجع تاخدك ولا حركخ بره سامعه

نجمه : حاضر

معتصم: اي يااخ انت الله متسيبها

جميل: يلا قدامي

نجمه: مش هتوصلني انهارده

جميل: لا عندي شغل اي حد منهم يوصلك سلام

وخرج وهي زعلت ده حتي لو كان عنده ميتينج كان بيأجله عشانها نفخت بضيق وخرجت

وسيم: غريبه جميل مشي

عصفور: تعالي لما احكيلك الجديد تعاالا

نجمه راحت مع معتصم الي طول الطريق بيحاول يضحكها لحد ما ضحكت وابتدت تهزر معاه وتزغزغه ويزغزغها لحد ما بصوا فى عيون بعض وسكتوا شوية وبعدين ما حسوش بنفسهم الا وشفايفهم بتلهط شفايف بعض

نجمه: احنا ايه اللى عملناه ده انا متجوزه جميل

معتصم: انا بحبك يا نجمه من زمان وبصراحه لازم يكون فيه حل

نجمه: بصراحه انا كمان بحبك يا معتصم

معتصم: طب وجميل اتجوزتيه ليه

نجمه: امممم بصراحة

معتصم: اه

نجمه: هتزعل

معتصم: لا

نجمه: لا هتزعل

معتصم: يا ستى مش هزعل قولى بس

نجمه: بصراحة انا بحبه هو كمان

معتصم: يعنى بتحبينا احنا الاتنين

نجمه: اه قلبى مساعكم انتم الاتنين ومقسوم ما بينكم ومحتارة انا كده ابقى بنت مش كويسة

معتصم: ابدا يا حبيبتى

نجمه: ياريت تقدر البنت تتجوز اكتر من راجل ويبقى عندها تعدد ازواج بولياندرى وبوليامورى

معتصم: بس ياترى جميل هيكون رد فعله ايه

نجمه: مش عارفه انا خايفه ارجوك يا عصعص متقولوش

رجعوا يلهطوا شفايف بعض وايد معتصم شغالة دعك فى بزاز نجمه وكسها من فوق الهدوم وايدها بتحسس على زبره الواقف فى بنطلونه

ووسيم وعصفور مع بعض

في عربيه عصفور و وسيم

وسيم: هاا احكيلي

عصفور: اسمع ياسيدي امبارح لما

فلااااش بااااك

الكل طلع ينام وعصفور دخل ل جميل

عصفور: احم عاوز اتكلم معاك شويه

جميل برفعه حاجب: دلوقتي

عصفور: ايواه

جميل:سامعك