نجمة اليتيمة وأزواجها الأربعة

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

عصفور: احم يعني انت دلوقتي اتجوزتها لكن افرض هي بتحب حد

جميل: نعم ده انا اقتلها

عصفور: ليه مش من حقها تحب وتتحب ولا اي بكره يجيلها عدلها وتتجوز المهم انت هتعمل اي فكر في كلامي وسابه وخرج وجميل فضل يفكر هوا ممكن يكون ظالمها ممكن تكون بتحب وقرر انه لازم يبعد عنها ويتجاهلها تماما

باااااااك

وسيم: انت كده شتته

عصفور: تؤتؤ هوا كده هيعرف قيمتها ولسه دنا هخليه يجري ورا نفسه كده وبعدين لازم يعرف ان غيره بيحبها هو كمان

وسيم: غيره مين يعنى تقصد مين

عصفور بخبث: انت مثلا يا وسيم

وسيم: ااااانا ااااا انا مش مش ..

عصفور: عليا يا وسيم انا ملاحظ نظراتك ليها واهتمامك بيها

وسيم: وايه يعنى ماهى اختنا كلنا و....

عصفور: لا نظراتك فاضحاك

وسيم: طب مانت كمان نظراتك فاضحاك

عصفور: ااناااااا لا لا لا لا انا مش مش

وسيم: مش ايه

عصفور: طب وهنعمل ايه مع جميل ومعاها افرض هى بتحبه فعلا ومش بتحبنا

وسيم: ساعتها لازم نقبل بكده اللى بيحب يهمه سعادة حبيبته

عصفور: ربنا يستر بقا.. مش عارف ممكن نصارحهم بمشاعرنا دى ازاى وايه هيكون رد فعل جميل

وسيم: المهم رد فعل نجمه وهى اساس الموضوع حسب ماتقولنا هنعمل هى الهتنا وحبيبتنا ومراتنا واجمل ست فى العالم

معتصم وصل نجمه للدرس ومشي راح الشركه

في الشركه جه وقت الميتينج وكلهم اتجمعو وابتو يشتغلو وقف شغلهم دخول سكرتيره

جميل: اي يا انسه من امتي وانتي بتدخلي اي ميتينج شغال

السكرتيره: انا اسفه يافاندم بس في مشكله

وسيم: تتاجل اتفضلي بره

السكرتيره بخوف: الموضوع بخصوص انسه نجمه

وقفو الشباب الاربعه

جميل: مالها

السكرتيره: المدرسه كلمتني عشان توصل لحضرتك يااستاذ جميل بيقولو انها خرجت في البريك ومرجعتش

جميل خبط ع الطربيزه: يعني اي مرجعتش وخرج يجري هوا والباقي راحو المدرسه ودخلو ع مكتب المدير دخل جميل مسكه من ياقت القميص

جميل: وجلال الله ان حصلها حاجه لطربقها ع دماغكو

المدرسه: لو سمحت ياجميل بيه اهدي في زميلتها قالت هتتكلم بس قدامك

جميل سابه وانتبه لها

عصفور: في البنت دي اندهلها

المدرسه: ادخلي ياقمر دخلت بنوته قصيره بعض الشئ بيضه جدا شعرها جميل عيون واسعه عسلي خدود حمرا جمال غير طبيعي لكن مغطتش ع نجمه في الجمال

معتصم: اتكلمي في اي

البنت بصتلهم بخوف ورجعت لورا خطوه

وسيم: متقلقيش ياقطه قربي وقوللنا في اي نجمه فين

قمر: ا انت جميل

جميل: انا انا جميل هاا اتكلمي

قمر: ممكن نتكلم ع انفراد خرج المدير وبقيت المدرسين وفضل الشباب والبنت

جميل: وقفتنا معاكي هنا غلط ارجوكي اتكلمي بسرعه

وسيم: استني اقعدي يلا واتكلمي

قمر: ك كانت زعلانه جدا الصبح وحكتلي انها من الملجأ و وان جميل بيتجاهلها ع عشان زهقو منها وانكم هترموها ووقت البريك قالتلي هروح اجيب حاجه واجي ومشيت وسابت الشنطه بتاعتها اهي وناولتهم الشنطه

جميل مسكها وهو مزهول يعني اي ضاعت كان فاكر ان البنت دي تعرف مكانها

عصفور: ازاي بريك انهارده دروس بس

قمر: انهارده في اربع دروس وبما انهم في المدرسه فا بيبقا عندهو بريك بينهم

جميل: يعني اي راحت فين وبقا يخبط ع المكتب بزعيق ووقع كل الي عليه لو حصلها حاجه انا هطربقا ع دماغكو كلكو وخرج والباقي وراه الا وسيم الي متابع عياط البنت دي في هدوء ورعشت جسمها قرب منها خطوه رجعت لورا هي كام خطوه

وسيم: متخفيش متخفيش اهدي شويه انتي اسمك اي ياقمر

قمر: قمر

وسيم: احم يعني صيغه اسمك اي

قمر ابتسمت: اسمي قمر

وسيم: اسم ع مسمي ممكن رقمك ياقمر عشان لو احتجناكي ولا حبيبك يزعل

قمر بنفي: لالا مفيش حبيب

اتفضل اخد رقمها وابتسم وخرج ورا الشباب

قمر: يالهوي عليه قمر اي ده عيب ياقمر غضي البصر الله

عند الشباب روحو الڤيلا ع امل يلقوها لكن مفيش خبر حل الليل وكلو متوتر وخايف بنت زيها فيها الطمع وحلوه و وجودها في وقت زي ده بره البيت مصيبه

كانو قعدين والصمت هوا المتحدث الرسمي للموقف فجأه رن تليفون جميل ورد وكانت الصدمه انه

الفصل الثاني عشر 12

كانت الصدمه انه جاله تلفون من رقمها

الشاب: حضرتك ده رقم استاذ جميل بدر الشيمي

جميل: ايواه انا انت مين

الشاب: حضرتك انا دكتور في مستشفى *****ولقيت رقم حضرتك اخر رقم في حاله المريضه ارجو من حضرتك الحضور فورا

جميل: مريضه مين تليفون نجمه بيعمل اي معاك

الدكتور: لو سمحت تعالا وهتعرف كل حاجه سلام

وسيم: مريضه اي في اي

جميل: نجمه في المستشفى

معتصم: تعالو يلا بسرعه خرجو جري وركبو عربيه واحده وعصفور الي ساق وكان ع سرعه عاليه جدا وبعد فتره وصلو المستشفى وطلعو وسالو

جميل: لو سمحتي في بنت لسه جايه انسه

الموظفه: غرفه ٢٠٩ اخر الممر

راحو جري وكان الدكتور واقف بره مع ممرضات

وسيم: يادكتور احنا الي كلمتنا

الدكتور: اهلا وسهلا اخوها يدخل يتعرف عليها

جميل: انا انا جوزها انا

الدكتور: جوزها دي لسه صغيره

جميل: بقولك مراتي خلينا ادخل.

الدكتور: تمام اتفضل

فتحله الباب ودخل وشها مش باين من الك*دم*ات الي فيه كانت من غير هدوم ومتغطيه واسلاك كتيره في جس*مها وتنفس صناعي

قرب منها ورجليه مش شيلاه

قعد جنبها ومسك ايدها

جميل: ن نجمه اي الي حصلك يانجمت سمايا شوفي شوفي انا جنبك اهو حقك ع روحي يارتني انا مكانك ياقلبي انتي حقك عليا انا قوميلي لي عملتي كده لي تمشي

الدكتور خرج وسابله مساحه يتكلم واول ما خرج الكل لف حواليه

عصفور: ها حصل اي

الدكتور: تقريبا اسمها نجمه جوزها منهار وحالتها خطيره ادعولها بالشفاء العاجل عن اذنكم

مشي وهما قعدو مستنين جميل يخرج وبعد فتره خرج وكان بيتسند ع الحيطه وعيونه حمرا جريو سندو وقعدوه ع كرسي

وسيم: نجمه مالها ياجميل

جميل: مفيهاش حته سليمه نجمه بتضيع مني

عصفور: انا داخلها

جميل: لا مينفعش دلوقتي

عصفور تفهمه وسكتو قعدو شويه جه الدكتور واتنقلت غرفه عاديه بعد استقرار حالتها

جميل: ها هي هتبقي كويسه صح

الدكتور: انشاء الله هتفوق كمان شويه تقدرو تدخلو بعد ما الممرضات تلبسها ومشي وبعد نص ساعه دخلو الكل حزين عليها جميل نام ع الكرسي الي جنبيها ومعتصم ع كنبه ونام وعصفور ووسيم قعدو في الارض جنب سريرها

عصفور: فاكر يوم ما كنا بنلعب وكسبتك

وسيم: لا انت غشيت

عصفور: محصلش انت عشان خسرت بس بتقول كده

وسيم: لا انت غشيت ياغشاش انت

عصفور: مغشتش

وسيم: غشيت

عصفور: مغشتش

وسيم: غشيت يا غشاااااش

نجمه بصوت ضعيف: غشيت

عصفور بصلها وقال بعفويه: مغشتش يا كدابين ورجع بص لوسيم انا مغشتش

وسيم: نجمه فاقت لو اتنشرت جوجل مش هنزل

الفصل الثالث عشر 13

نجمه: غشيت

عصفور بصلها وقال بعفويه: مغشتش يا كدابين ورجع بص لوسيم انا مغشتش

وسيم بصدمه: نجمة فاقت

عصفور برق ورجع بصلها يتاكده وقام وقف هوا ووسيم بسرعه عصفور قعد جنبها من نحيته وقعد يبوس فى شفايفها ووشها ووسيم ايده بتتحرك على بزازها من فوق وتحت الهدوم بصتلهم وهى ساكتة وعيونها مليانة شهوة وحب مع بعض ومش ممانعة اللى بيعملوه راح وسيم زق ايد جميل الي فاق لما كان هيقع من زقت وسيم

وسيم: انتي كويسه اندهلك الدكتور

عصفور: نونو اتكلمي تاني

نجمة: انتو مديني فرصه اتكلم

جميل: وسع يااخي مسك ايديها باسها حمدله ع السلامه ياحبيبي فيكي حاجه وجعاكي هه

نجمه: لا وشدت ايديها منه فين معتصم

عصفور: حاول يلطف الجو بعد ما شاف ضيق جميل من تصرفها

عصفور: اهو هصحيه واجي وراح قعد جنب راس معتصم وقال توووووووووت

قام معتصم مغضوض ولما استوعب قام مسكه وفضل يضربه بهزار

عصفور: بس بس بس نجمه فاقت

معتصم :نجمه

وراح عليها باس راسها

معتصم: الف الف الف سلامه عليكي ياعيوني

نجمه: الله يسلمك ياعصعص

معتصم: عصعص امشي امشي بلا قرف

جميل بغيره: ممكن تتكلمي تقولي اي الي حصلك

نجمه تجاهلته وبصت لوسيم: ابيه ممكن تندهلي الممرضه

وسيم: حاضر ومشي

جميل شدها من دراعها بغضب: مش عاوزه تتكلمي معايا ليه

معتصم: تعالا ياعصفور جميل اهدي شويه هي لسه تعبانه واخد عصفور وخرج

جميل: رودي عليا انا كنت بموت فاهمه يعني اي اكلمك ومتروديش عليا انا روحي اتردت بصوتك لي بتعملي فيا كده

نجمه ببكاء: ا انت ه السبب ه انا ه انا خايفه هه تسيبني ه وانت ه بقيت ه ه تتجنبني ه ومبقتش تحبني وو و ااه اااه

جميل بخوف: في اي ايه الي واجعك وبصوت عالي دكتور بسرعه يابهايم انتو كانت ماسكه بطنها بالم ودموع دخلو الدكتور والممرضين

الدكتور: انقلوها غرفه عمليات بسرعه نزيف داخلي بسرعه بسرعه اتنقلت غرفه عمليات والكل بيتهم جميل بنظراتهم انه السبب في الي حصلها ده كله ع اعصابه وبعد سبع ساعات خرجت ودخلوها غرفه مركزه

جميل: هااا هي كويسه

الدكتور: الحمد لله لحقنا النزيف الانسه لما عملت الحادثه جالها نزيف في عضو داخلي وعملت حركه مش محسوبه وده سبب نزيف تاني الحمد لله ادعولها تعدي الاربعه وعشرين ساعه دول ع خير ومشي

الكل يارب

وسيم: انت قولتلها اي هه اتكلم

جميل: انا

معتصم: طول عمرك قاسي معاها لي حتي معملتش حساب انها تعبانه يااخي

عصفور: لو حصلها حاجه انت السبب فاهم احنا كلنا بنحبها كده على بلاطة ومش معقول تكون ليك لوحدك على الاقل لازم نواجهها كلنا بحبنا ونسالها عن رايها

جميل بعصبيه: بس بقا كفايه كفايه عليا كده انتو محدش منكو حاسس بالي فيا انا روحي جوه متعلقه بيها هي انتو متعرفوش حاجه و

الفصل الرابع عشر 14

وسيم بزعيق: واي بقا الي احنا منعرفوش يااستاذ انت

جميل: الي متعرفهوش اني بحبها انا متيم بيها فهمتو

معتصم حب يضغط عليه: وانت بقا يامحترم لما بتحبها كنت بتسمح لنفسك تلمس*ها تحت شعار اخوها لي

جميل بدهشه: انا ولا مره لمس*تي ليها كانت رغب*ه راج*ل لس*ت ابدا انا كنت، شايفها بنتي

عصفور: ودلوقتي

جميل: دلوقتي هي مراتي حبيبتي الي بتنازع الم*وت جوا دلوقتي دي واخده روحي معاها وقعد ع الكرسي بتعب وحط دماغه بين ايديه وسيم اتنهد بحزن وراح قعد جنبه وحضنه وكذالك عصفور من الجهه التانيه

معتصم: احم انا عارف انك مستحيل تعمل حاجه وحشه في نجمه ابدا بس كنت بطمن.. بس لازم نواجها بحبنا كلنا لها وهى تختار

جميل: ده لو عاشت

عصفور: فال الله ولا فالك يا اخى

جميل: سيبوها لما حالتها تستقر وبعدين نفاتحها فى الموضوع ونشوف رايها وانا عشان بحبها معنديش مشكلة هى تختار مين فينا

وسيم: طب ولو اختارتنا كلنا

جميل: معقولة هى هتحبنا كلنا طب ازاى ساعتها يعنى هتجوزنا كلنا

معتصم: ممكن تفضل ساعتها على ذمتك واحنا نكون اجوازها معاك برضه

جميل: معنديش مانع رغم انى هتقطع من جوه وهى مع غيرى

قعدو ع حالهم فتره كويسه وبعدها خرجت الممرضه من غرفه نجمه

الممرضه: حضرتك مع المريضه الي جوا دي

وسيم؛ ايواه ايواه خير

الممرضه: الانسه فاقت وهتتنقل غرفه عاديه بعد اذنكم

جميل: الحمد لله الحمدلله

بعد شويه اتنقلت غرفه عاديه ودخلولها

وسيم: الف سلامه عليكي ياروحي

نجمه بضعف: الله يسلمك

معتصم: كده تخوفيني عليكي

نجمه: اي ده معتصم باشا بنفسه خاف عليا يادي الهنا

معتصم: بكاشه

عصفور: انشاء الله الي يكرهك ياروحي انتي

نجمه ابتسمتله وبس دارت بعنيها في الغرفه ملقتهوش

وسيم: قاعد بره

نجمه بخيبه امل: مدخلش ليه

عصفور: خايف تتعبي تاني بسببه

نجمه: بس انا متعبتش بسببه ممكن تندهو عوزاه

خرج معتصم نده ليه وخرجو وسابوهم

كان واقف بعيد عنها

نجمه: بس بس بس

جميل: بتندهي قطه

نجمه ضحكت برقه: تعالا قرب هقولك كلمه سر تعالا

قرب منها شدته قعد ع السرير جنبها وحضنته جامد

جميل: مالك

نجمه: كنت خايفه مش اشوفك تاني

جميل: الف بعد الشر عليكي متقوليش كده

نجمه بحماس: بس انا خلاص جنبك اهوووو

جميل: بس بس متتحركيش جامد تاني

نجمه: حاضر

جميل: احم نجمه عاوز اتكلم معاكي في موضوع ضروري

نجمه: خير

جميل: انا احم يعني عاوز اخد نفس طويل وقال بسرعه عاوزك تبقي مراتي بجد

نجمه تنحت له وفتحه بوقها بصدمه

جميل: بوقك اقفليه هتدخل دبانه

ضحك واتعدلت

جميل: هااا اي رايك

نجمه بخجل: موافقه

جميل: بجد بتهزري قولي ولله

نجمه: ولله

جميل: خلاص الفرح بعد ما تطلعي من المستشفى انشاء الله

عصفور فتح الباب ودخل: لولولولولولي.. بصى بقى يا نجمة على بلاطة كده احنا الاربعة بنحبك وعايزين نكون اجوازك فاختارى حد فينا جميل او اى حد فينا او شوفى هل بتحبينا كلنا ولا ايه

بصوله وضحكو جامد علي منظره

وسيم: احم بقولك يانونو

نجمه: نعم

وسيم: في واحده كده قمر يعني اسمها قمر عايزة تزورك

نجمه: اه زميلتي مالها عايزة تزورنى طب ماتيجى

وسيم: لا انا قلتلها هخليها تجيلك لما تخفى وتطلعى من المستشفى

نجمه بدهشه: اوياااا طيب بقى كلكم بتحبونى يعنى انت يا وسيم وقعت فى حبى

وسيم: اي وقعت دي يابت انتي متحترمي نفسك

جميل وهوا حاضن نجمه: قول انك وقعت وخلاص

وسيم: يووووه ده انتو برد"ين

معتصم: خلاص خلاص سيبوا نجمه تفكر فى اللى قلناه ولما تخف هنكلمها ونعرف رايها النهائى

عصفور: وانا كمان حطينى فى حسابك يا نجمه هوا انا ناوي اعنس ولا اي

نجمه: حاجه زي كده

الفصل الخامس عشر 15

نجمه روحت و كلمت قمر وطلبت منها تجيلها ع البيت وده بطلب من وسيم اللى اجل زيارة قمر لنجمه لحد ما تخف الي مستغرب نفسه اه بت*اع بن*ات لكن دي نجمه يعني مشفش منها حاجه

دقت الساعه الثالثه عصرا كلهم قعدين في الصالون ونجمه نايمه ع كنبه

جميل: انا مش عجباني قعدتك هنا تعالي اطلعك فوق

نجمه: لالا ده خلاص قمر ع وصول وغمزت لوسيم

معتصم: صحيح ياا نجمه

نجمه: نعم

معتصم: مين عاصم ده

نجمه اتوترت جدا وهربت من نظراتهم ليها

جميل: عاصم مين

معتصم: انا الي بسال ومستني الجواب

نجمه: م معرفش

وسيم: في اي يا معتصم ما تقول ع طول في اي

معتصم: الهانم لما تعبت تليفونها كان معايا وكان مقفول لما رجعنا انهارده وفتحته لقيت ١٤٠ مكامله من عاصم وعشرين رساله والواضح انه كان في ود بينهم

عصفور: اي الجنان ده

جميل: انطقي عاصم مين ده

نجمه: ده ده ده

جميل: ده ده اي اتكلمي

نجمه ببكاء: ده بيقولي انه اخويا

صدمه احتجت الكل اي اخ ده كان فين لما كانت لسه طفله بريئه ورماها في دار ايتام

جميل*

حسيت نفسي اتخنق معقول ليها اهل طب طب هياخدوها مني و ومش هيوافقو يجوزهالي يارب يكون غلط يارب فاق ع صوت نجمه وهي بتقول

نجمه: جالي المدرسه وسالي عني ولما شافني حكالي اهلي سابوني لي حتي قالي اللبس الي جيت بيه الدار وطلب يعمل تحليل Dna و ولما يثبت اني اخته هيجيلكم و ومن وقت ما اخد العينه مني ومكلمتهوش تاني ع عشان كده بيرن كتير

وسيم: لي مقولتيش لي ساكته افرضي كان عمل فيكي حاجه ياغبيه انتي هه انطقي

نجمه: ضعفت ضعفت ياابيه كنت محتاجه اصدق اني يكون ليا اخ مني وانا منه شئ فرحني

عصفور: واحنا احنا قصرنا معاكي يانجمه احنا كرسنا حياتنا ليكي انتي

نجمه: محدش منكم قصر بس احساس تاني لما شوفته وكملت بخوف و و وخرجت معاه

وهنا انفجر البركان فيها

جميل: عملتي اي يظهر اننا دلعناكي اوي صحيح واحده تربيه ملاجأ هناخد منها اي بس في علمك انا مسمحلكيش تو"سخ*ي سمعتنا انتي فهمه ولو طلع اخوكي هوديكي ليه يتكفل بيكي انا مش متطر اشيل قر*ف واحده مستغنيه عن نفسها

كان بيتكلم غير مبالي لحالها ولكلامه الي خارج من ورا قلبه قال هيوديها له وهوا عايز يخبيها في حضنه بين ضلوعه من الناس كلها الكل اتفاجي بالي قاله بعد ما مشي قامت من ع الكتبه بضعف وهي بتعيط

نجمه: لو لو سمحت ممكن تلفوني وجهت كلامها لمعتصم

معتصم: نجمه جميل

نجمه: لو سمحت تليفوني

ادلها تليفونها وطلعت اوضتها بعد ما رفضت مساعده منهم

وسيم: غلط غلطه كبيره اوي وهيدفع تمنها غالي

عصفور: مكنش في وعيه وهوا بيتكلم

معتصم: بس ده ميمنعش انه غلط نجمه تربيتنا وهوا طعنها في اكتر شي وجعها نجمه مشيت ورا الواد ده بس عشان تخلص من كلمه ملجأ و قاطع كلامهم دخول قمر بخجل منهم

قمر: انا اسفه هي فين نجمه

وسيم قرب منها: ممكن خمس دقايق

قمر بقلق: اه طبعا

في غرفه نجمه

نجمه'الو دلوقتي لا انا كويسه بس بسرعه

::::::::::::::

حاضر سلام قفلت وكان الباب بيخبط ودخلت قمر

قمر: ممكن ادخل

نجمه مسحت دموعها: اه طبعا اتفضلي

قمر: اي ده انتي بتعملي اي

نجمه: مفيش حل غير ده

قمر: لا يانجمه مش كده خالص

نجمه: لا هوا كده خلاص معتش

قادره

وسيم: هي اتاخرت كده لي

عصفور: مش عارف ربنا يستر.

دخل جميل وكلهم بصوله بغضب

نفخ بضيق وكان داخل اوضته المكتب اتفاجئ بنجمه نزله وقمر وراها بتهديها

جميل: انتي رايحه فين

جه صوت من وراه: رايحه معايا

لفوله كلهم لمصدر الصوت

وسيم: وانت بقا مين ياننوس عين امك

عاصم: انا ابقا عاصم الرفاعي ابقي اخو الانسه نجمه

جميل:لسه متثبتش ومين ادالك الاذن تدخل هنا

نجمه: انا شكرا انكم استحملتوني طول الفتره دي كلها كفايه لحد كده و اسفه لو كنت عا*ر عليكم او ازعجبتكم

جميل بندم: نجمه انا مكنش ده قصدي انتي عارفه اني ببقا مش عارف بقول اي وانا متعصب

نجمه راحت وقفت جنب عاصم

نجمه: خلاص ياابيه شكرا وياريت ورقتي توصلي

معتصم:اي الي يثبت انك اخوها

عاصم طلع ورقه وجميل نتشها منه واتصدم من

الفصل السادس عشر 16

جميل قرائها واتصدم انها فعلا اخته للحظه بقا في عالم تاني

معتصم: ااي ياجميل اتكلم

جميل بتوهان؛ اخته

نجمه عيطت بفرحه وتلقائي حضنت عاصم وهوا بادلها بحب

جميل جري عليها شدها منه

جميل: انت اتجننت اوعي تلمسها تاني انت فاااهم

عصفور: جميل اهدي ده اخوها

جميل: مش مسدق

عاصم: اي الجنان ده لو حابب اعمل تحاليل تاني موافق

جميل: انا الي هعملهولكو بنفسي

عاصم: موافق

وسيم: نجمه يلا ع فوق

نجمه: لا انا مش هقعد هنا انا رايحه مع عاصم بصلها ومسكها من درعها جامد وقال بزعيق

جميل: انتي اي عايزه تروحي مع واحد لسه عرفاه انا مستحيل اسيبك تطلعي من هنا

نجمه بدموع من وجع ايديها: انا تربيه ملاجأ ملقش ب بيت بدر الشيمي انا عاا*ر عليكم لو سمحت كفايه كده وخليني امشي من هنا معنتش قادره

كان بيسمعها وهوا مش مسدق مدي غبائه عشان خلاها تفكر كده كان بيبصلها بعمق كانه بيحفظ ملامحها ودموعها الي ندمان انه السبب فيها عيونها الحمرا من البكاء اي ده ثانيه انتبه لايده وسابها فاق ع صوت عاصم

عاصم: سيبها تروح معايا انا مش همنعها عنكم ولله انا فعلا محتجلها معايا انا عايش لوحدي مع الداده الي ربتني وبنتها معاها في سن نجمه ارجوك خليها تيجي معايا

جميل كان بيسمع وهوا مستنكر الفكره كان ساكت وبس

وسيم: شوف ان نجمه تبعد من هنا صعب علينا كلنا ممكن تفضل هنا وانت تجيلها كل فتره

عاصم: شوف انا جاي عشان ابعدها عنكم بس انا محتجلها تكون جنبي انا دلوقتي عندي ٢٥ سنه يعني قعدت ده كله من غيرها

عصفور: نجمه الي انتي عوزاه هيحصل اي رايك

نجمه بصتلهم وبصت لي جميل الي كان تايهه في ملامحها

نجمه: ا انا ه هروح مع عاصم

معتصم: ده قرارك ياحبيبتي واحنا عوزينك تكوني مرتاحه.. وكان معتصم بيتقطع من جوه هو كمان بيحب نجمه حب راجل لست حب عبادة وراغب فيها ومشتهيها وبيتقطع انها هتفارقه

جميل: تعالي اخدها لغرفه المكتب والشباب دخلو عاصم غرفه الصالون ووسيم طلب من قمر تعملهم حاجه يشربوها

_________________'♡

عند جميل ونجمه قفل الباب وحضنها رفعها عن الارض وقعد وقعدها في حضنه بادلته الحضن

بعد شويه حست بشئ ع رقبتها معقول بيعيط حست اد اي هوا ضعيف قصادها اد اي هوا ندمان

جميل: متسبنيش مكنتش اقصد كده حقك عليا انا اسف والله العظيم بس متسبنيش وتروحي انتي امي واختي وحبيبتي وكل حاجه ليا لي عاوزه تحرميني من كل ده مقدرش ابعتك معاه انا اموت فيها

نجمه: بعد الشر عليك ياحبيبي انا بس لازم اكون مع عاصم ده اخويا ووحشني اوي اوي و واكيد هرجع تاني وبعدين عايزة فرصة افكر فى كلامكم انتم الاربعة انكم بتحبونى كلكم وعايزين تتجوزونى كلكم وعايزينى اختار حد فيكم او بعضكم او كلكم حسب قلبى ما يؤمر

جميل: ازاي هتمشي ازاي هتنامي في مكان غير الي انا فيه اللى احنا فيه انا ومعتصم ووسيم وعصفور لالا مش هتروحي وذاد من احتضنها جامد

نجمه: اااه جميل انت بتوجعني ابعد

جميل: اوعي تحضنيه تاني سامعه اياكي حضنك ده ليا انا ومعتصم وعصفور ووسيم وبس يانجمتي سمعاني و

الفصل السابع عشر 17

نجمه بدموع: سيبني اروح معاه

جميل: مقدرش مش بايدي

نجمه: هرجع بس لما ارتاح انا تعبت اوي ولما اقرر قرار قلبى بالنسبة لكم انتم الاربعة

جميل: ولله ولله مقصد حاجه انتي انتي تشرفيني قدام اي حد ولله مكنت اقصد ولله اسف

كان مع كل كلمه بيحضنها اكتر

نجمه وهي بتبعد عنه: لازم امشي متخلينيش معاك غصب بعدت عنه وهوا وقف قدامه ولاول مره ينهار وتبان دموعه

جميل: متعمليش كده مقدرش من غيرك مش مش احنا اتفقنا نتجوز بجد ونكون مع بعض وبضعف اكتر انا عاوزك محتجاك معايا يانجمتي

نجمه قبل ما تضعف له خرجت بسرعه وهوا واقف مكانه مش متخيل انها فعلا مشيت وقف ع باب المكتب يتابع الي بيحصل

نجمه: يلا يا ابيه

وسيم: طيب استني ننزل هدومك

نجمه: لا وبصت لي جميل بدموع وقالت انا دخلت هنا بالهدوم الي عليا وهخرج زي ما دخلت

عاصم قرب منها حاوط كتفها واخدها وخرج تحت نظرات جميل الغاضبه منه ولكن تجاهل نظراته وقفت ع الباب بريق امل قاد جواه رجعت جري حضنت عصفور وهوا بادلها الحضن

عصفور: خلي دايما نجمتي قايده سامعه هزت راسها وبعدت وراحت لمعتصم حضنته

نجمه: شكرا ع كل حاجه حلوه عملتهالي

معتصم: عاوزه تشكريني متنسيناش يانجمه

نجمه: اكيد مش هنساكم وراحت قدام وسيم ومدت ايديها له ضحك وشدها لحضنه

وسيم: هتوحشيني ياارده انتي

نجمه؛ انا مش قرده الله

وسيم بحزن وصوت واطي: خليكي

نجمه بنفس الصوت: هرجع ولله وبعدت عنه وبصت لي جميل بحزن وراحت مسكت ايد عاصم ومشيو جميل دخل غرفه المكتب وفضل يكسر كل حاجه موجوده فيه انتابت قمر حاله خوف واخدت شنطتها وجريت ع بره ووسيم وراها مسكها

وسيم؛ اهدي مالك

قمر: انا انا انا لازم لازم امشي

وسيم؛ استني بس انتي كويسه

قمر؛ اه اه انا انا كويسه

وسيم: تعالي اوصلك شكلك تعبانه

قمر: لا لا شكرا انا تمام

وسيم: تمام اي انتي بتترعشي تعالي واخدها يوصلها

عند جميل في المكتب ايديه نزفت جامد قعد ع الارض

جميل؛ لي لي بعدتي لي ولله مش هقدر من غيرك مش هقدر يانجمه ارجعي زله لسان ومش هتتكرر بس ارجعيلي متقعديش معاه وفضل ع هذا الحال

"بعض الاوقات الندم لا يفيد بشي"

عند نجمه وصلو ونزلت وهي منبهره بشكل القصر ده عاصم مسك ايديها بحماس طـفل صغير وقال

عاصم: تعالي يانونو ده بيتك

دخل وراه وهوا بيشدها وبيقول بعلو صوته

عاصم: ماما اسماء ماما اسماء

نجمه باستغراب: ماما

عاصم: دي الداده الي ربتني ياماما اسماء

خرجت ست يبان ع وشها شقاء الدنيا قربت منه بلهفه واضحه

اسماء: اي ياحبيبي مالك في اي ومين دي

عاصم: دي نجمه اختي لقيتها ياداده لقيتها

اسماء: ن نجمه الله واكبر وحضنتها وقالت وحشتيني انتي مش فكراني يانجمه

نجمه: لا ولله

اسماء: هتفتكريني يا لين تعالي سلمي ع نجمه

خرجت بنوته في سن العشرين شعرها جميل قمحاويه عيونها بني غامق قصيره بعض الشئ كان بتبصلي وكانها عاوزه تاكولني معرفش لي ولكن نظرتها لعاصم فضاحه وعرفت انها بتحبه ومزالت متعرفش اني اخته

مادلين: اهلا وحضرتك بقا الي بتخرجيه من وش الصبح ميرجعش الا بليل

عاصم: مادلين نجمه تبقا

نجمه: ازيك انا نجمه اخت عاصم اتشرفت بيكي ياا

مادلين بفرحه: انتي اخته بجد

نجمه هزت راسها بايواه جريت حضنتها ونجمه ضحكت بانتصار لما فهمت قضت اليوم بين هزار وحكيات اسماء القديمه لكن الغريب هوا عدم ذكر شئ عن والديها واخدت بچامه نوم من مادلين وراحت غرفتها اخدت دش واترمت ع السرير