العبيط

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

عوض : انت مين... من يوم ما جينا اهنيه و انت واقف معانا خطوه بخطوه

انا : تقدر تقول انه ابويا او الأصح كان بمثابه ابويا و ست محاسن زي أمي بالضبط و فضلهم عليا كبير و قبل ما ربنا ياخد امنته وصاني عليها

عوض : اكده فهمت انت قمت بالواجب و زياده تسلم يا ولدي...

انا : دا واجبي يا حج

عوض : طب استسمحك يا ولدي تشوف لنا طريق اكلم مرت أخوي

انا : تأمر يا حج لحظه واحده

دخلت الحج عوض و ابنه و الجماعه الي معاه لمحاسن في الصالون لان الصاله مليانه نسوان

عوض : البقيه فحياتك يا مرت الغالي

محاسن : في حياتك الباقيه يا حج عوض

عوض : شوفي يا بت عمي انتي لحمنا و دمنا و بقيتي لوحدك في البندر و دا ما يرضينيش و لا يرضي ربنا

محاسن : حج عوض ما تدخلش ربنا في الموضوع دا و انا حفضل في البيت الي بناه جوزي و مات فيه لحد ما موت

عوض : اكديه يا بت عمي... عاوزه الناس كلتها تاكل وشي

محاسن : ما حدش حيتكلم يا حج لانهم عارفين انا مين و بنت مين و لو عشان ابويا مات و ماليش اخوات فأنا هنا عندي اخواتي و ولادي و الحته كلها اهلي و عزوتي

عوض : طيب كيف حتراعي ورثك من جوزك و القسمه؟؟

محاسن : قسمت ايه يا حج عوض دا حقي و انت عارف من الاول اخوك قالك ايه ساعه ما عمل الحادثه و طلب تشيلوه عندكم تراعوه... فاكر يا حج عوض انت قلت ايه؟؟

عوض : ايه يا حرمه الي بتقوليه دا عاد؟؟

محاسن : انت طردت اخوك يا حج عوض و انا الي شلته طول السنين دي كلها و جي دلوقتي تطالب بالورث و القسمه؟؟

عوض : خبر ايه يا مرت اخوي هو الكلام ينفع قدام الغرب عاد؟؟ لما نرجع البلد نتكلم

محاسن : مين الي غريب يا حج عوض بقلك دا ابني سيف اتبناه محمد **** يرحمه و ربيناه و كبرناه عشان يكون ظهر و سند لينا و اديك شايف اسد واقف جنبي... و لو بخصوص الورث فانت عارف محمد لما طردته باع كل حاجه يملكها ليا و كل الفلوس الي في البنك باسمي عشان كان عارف انكم حاتعملوا نفس القعده دي و حتاكلو حقي...

حج عوض : الكلام ديه مش حيعدي على خير واصل يا مرت أخوي

محاسن : حج عوض حديك من الاخر كدا 20 فدان بتوع محمد **** يرحمه ملكي و باسمي و باوراق حكوميه لو عاوز تشتريهم انت اولى من الغريب و الا حبيع لمطاوع الي كل شهر يجي لحد هنا عشان يقنعنا و كمان البهايم و بقيه الورث حلال عليكم

حج عوض : لا لو الكلام ديه صح يبقى الدم يرجع حقنا يا بت عمي

سيف : حج عوض انت بتهددها؟؟

حج عوض : اقفل خشمك يا ولد و ما تدخلشي و اني اهدد اعلى شنب في البلد

سيف : ههههه زلطه...

زلطه : اوامرك يا كبير

انا : زلطه خد الرجاله و وصل الحج و الي معاه للقطر

حج عوض : انت كمان بتطردني من بيت أخوي؟؟

انا : حج عوض انت ماحترمتش اخوك الي لسا دفناه و جاي تهدد مراته في بيتها و بتطاول على الكل و زعلان عشان حنوصلك باحترام؟؟ احمد ربنا انك حتطلع باحترامك عشان الغالي **** يرحمه

حج عوض : اكديه يا مرت اخوي؟؟ يتقل مقامي في بيتك و انطرد ؟؟

محاسن : مقامي على راسي يا حج عوض بس بالاحترام... انت احترمتني و الا احترمت دموعي على جوزي؟؟ دا انا قلت ابيعلك انت احسن من مطاوع و كمان قلتلك باقي الورث حلال عليك و انت بتهددني و طايح على الكل

حج عوض سكت شويه يفكر

انا : اطلعي يا ست الكل عند الستات و انا حخلص مع الحج و ما تقلقيش دا ريحة الغالي

محاسن : حاضر يا بني

رحت قعدت جنب الحج عوض

انا : بص يا حج عوض... انا عارف كل حاجه عن تجارتك في الاثار و عارف ان عندك مشاكل مع الداخليه بخصوصها و عندك ملف كامل عندهم و مستنين غلطه... لحظه متقاطعنيش و سبني اخلص كلامي... و عارف ان عيلة مطاوع اكبر عيله في البلد خاصه انه في مجلس الشعب و بيحوم حوالين الفلاحين عشان يشتري ارضهم و اولهم المرحوم و كمان في مشاكل بينكم قديمه و عاوز يكسركم فا من الاخر كدا مصلحتك تراضي مرات اخوك و تشتري منها احسن من مطاوع لانه القانون معاها و القوة مش حتنفع في المواقف دي

الحج عوض : باه انت عرفت كل ديه منين انت خابرنا زين ولا كأنك قاعد ويانا هناك

انا : حج عوض انت لسا ما تعرفنيش يعني حط ايدك في ايدي حتكسب و ممكن كمان اخليك تمسك البلد كلها بايدك بس انت طاوعني (ملت على وذانه وشوشته بحاجات)... تمام يا حج

الحج عوض بصدمه : زين يا ولدي زين اني موافق

انا : يبقى سيب الموضوع يستريح و انا حجيلك للبلد و نخلص الموضوع و بالمره نتكلم في موضوع مطاوع اتفقنا؟؟

الحج عوض : اتفقنا يا ولدي... يلا يا ولد انت و هو نلحق نرجع المشوار طويل...

الكل وقف عشان يروحه و طلعه برا الا انا و الحج عوض

الحج عوض : عاوز اجابلك في اسرع وقت و اعتذرلي من مرت أخوي و قلها انتي و المرحوم ربيتوا راجل

انا : تسلم يا حج عوض و استنى زيارتي

طلع الحج عوض و محاسن دخلت

محاسن : اقنعته ازاي دا؟؟

انا : ليا طرقتي في اقناع الناس... بس ايه قصه التبني دي جبتيها منين؟؟؟

محاسن : ما هو انا خفت بصراحه و قلت لازم يعرف ان ليا ظهر و مافيش اكتر من انه يكون ليا ابن اسد زيك

خدتها فحضني و بوست راسها و بعدين طلعت قعدت برا شويه و هيا جوه و بعد شويه وقت طلعت لشقه محاسن الي بقيت فاضيه و ما كنش موجود فيها غير توحه و محاسن و فاطمه الي كلتني بعينيها و انا مش معبرها

فاطمه : ازيك يا سيف عامل ايه يا بني

انا : نعم انتي بتكلميني؟؟

فاطمه : ايوه بكلمك و الا عشان بقا عندك عربيه حتتمنظر عليا

انا: و اتمنظر عليكي ليه هو انا اعرفك اساسا؟؟

فاطمه : كدا يا سيف؟؟ طب و حنان؟؟

انا : فاطمه.... انت قلتيلي اطلع من حياتنا و رفضتي اتجوز حنان و هي اختارت و انا طاوعتكم عاوزه ايه دلوقتي؟؟

فاطمه : حنان بتموت يا سيف... انت لو شفتها مش حتعرفها

انا : الموضوع منتهي عندي يا فاطمه انتم اخترتم مش انا و اخر مره تكلميني في الموضوع دا

فاطمه كانت حتتكلم بس قاطعتها توحه

توحه : بصي يا فاطمه... انا ساكته و ما تكلمتش و سيبتك تتكلمي معاه براحتك... بس انتي شايفه الوقت مناسب للموضوع دا؟؟

لسا حرد على توحه جالي تليفون

انا : ايوه يا زلطه طب امسكوه و اوعى حد يضربه و جهز فيديو كاميرات المراقبه و اتصلو بالبوليس دلوقتي و انا جايلكم في السكه

محاسن : خير يا سيف في ايه

انا : لا ما تقلقيش يا حبيبتي صبي من صبيان المعلم عبدو مسكوه في الورشه و ببنزين عشان يولع الورشه و الرجاله لحقوه

محاسن : يا اخبر ابيض طيب ليه كدا

انا : ما تقلقيش و سيبك انتي من الموضوع دا حروح اخلص مع البوليس و ارجع

رحت الورشه لقيت البوليس طلع الصبي في البوكس و الضابط طلب مني احصلهم في القسم رحت القسم و الصبي اعترف ان معلمه هو الي طلب منه كدا و قال انه في اثنين صبيان شغالين معاه شاهدين على كدا راحو البوليس قبضوا على الكل الصبيان و المعلم و دخلوا الصبيان الاول شهدوا و روحوا و فضل المعلم عبدو و لما دخل شافني قاعد رجل على رجل و بشرب القهوه

المعلم عبدو : حضرت الضابط انا مظلوم و الولا دا هو الي لبسهالي

الضابط : انا سمحتلك تتكلم؟؟ و بعدين احترم نفسك سيف بيه راجل محترم و ما تكلمش من اول ما دخل

ابتسمت للمعلم عبدو : ليه يا عبدو؟؟ عاوز تحرق تعبي و تعب شريكتي ليه؟؟ هو انا مش سألتك في قلق لو فتحت هناك و قلت لا و انك عندك زباينك... ليه كدا بقا...

بصيط لساعتي : حضرت الضابط تسمحلي استأذن عندي عشاء عمل دلوقتي؟؟

الضابط موسى : اه اه اتفضل يا سيف باشا طبعا و دا الكارت بتاعي لو في اي قلق في المنطقه انا اتصرف دول ناس بهايم مش عاوزين ينظفوا

انا : تسلم يا حضرت الضابط استأذن

طلعت لقيت 3 مزز واقفين اثنين غزلان صغيرين و فرس كبيره عاوزه فارس يركبها بصتلهم و ولعت سيجاره

الفرس : سيف يا بني ابوس ايدك سامحه

انا ببرود : و هو عاوز يحرق قلبي على تعبي و شقايا ليه؟؟

الفرس : طيب عشان العيش و ملح يا بني سامحه

انا : عيش و ملح؟؟ انتي عارفه طلعت من الشغل عنده ليه؟؟ عشان اكل حقي كان بيشغلني مقابل أكل و اشرب و انام في الورشه و كمان يشتمني و يهني و يذلني باللقمه الي اكلها

الفرس : طب عشان خاطري و خاطر الولايا دول دحنا ما عندناش غيره ارجوك يا بني

و نزلت على ركبتها و مسكت ايدي عشان تبوسها سحبت ايدي و قومتها و بوسة دماغي و طلعت منديل مسحه دموعها و بصيت لبناتها الي بيعياطو ابطال بصراحه سبتهم و رجعت دقيت باب المكتب و جالي الاذن دخلت

الضابط موسى : خير يا باشا في حاجه تانيه؟؟

انا : لا لا كل خير ان شاء **** عاوز اتنازل يا حضرت الضابط

الضابط موسى : تتنازل؟؟ ليه يا فندم؟؟ لو حد هددك او...

انا : لا لا لا هددني ايه يا باشا انا راجل نظيف و الكل بيحبني و بصراحه المعلم عنده لحمه في البيت( بصيتله و انا مبتسم) حرام يتبهدلوا من بعده لما يتسجن

الضابط موسى : انت راجل اوي حضرتك و بجد تشرفت بمعرفتك

انا : الشرف ليا يا حضرت الضابط استأذن و يا ريت الموضوع يتحل من غير ما يكبر

الضابط موسى : اتفضل حضرتك

طلعت من المكتب و كلهم جريوا عليا يتطمنه طمنتهم و شفت البسمه الحلوه على وششهم و شكروني كتير قبل ما سيبهم و ارجع شقه محاسن لقيت توحه نايمه في اوضه و محاسن في اوضتها بتعيط خدتها فحضني و هدتها لحد ما نمنا

الجزء الخامس

السعاده : السعاده بأعتبرها حاجه خرافيه كل الناس تدور عليها و مش لقينها طبعا حتحصل جزء من السعاده بس كلها مستحيل طبعا في ناس عندها فلوس و مش سعيده بسبب انهم مخلفوش عيال او خلفوا و عندهم امراض او عيالهم بيعمللهم مشاكل كل يوم شكل و لون او مقدرش يوصل للحبيب و احتمالات كتير تانيه و في ناس ما حلتهاش غير هدومها الي عليها بتحس انهم مقتنعين او نقدر نقول خاضعين للامر الواقع ممكن تحصل عندهم جزء من السعاده الي اكتسبوها بالرضا و القناعه و الصبر بس تلافيهم شقيانين و حيلهم مهدود و برضوا ما حصلوش كل السعاده انا بقا قررت التحدى الدنيا دي و احصل سعاده المؤقته و استمتع بيها و استعد للجزء الي ناقصني من السعاده سعادتي كان في الفلوس حاليا فقررت ازودها ما انت عارف الفقير لو مسك فلوس بيبقى فرعون بس لازم شويه رحمه عشان اتعدل و متفرعنش لانه لو تفرعنت حلاقي نفسي بعد كل الي وصلتله في الشارع تاني و كمان لازم استعد للي ناوي عليه

صحيت من النوم لقيت محاسن في حضني و صاحيه و دمعتها على خدها جيت ابوسها من شفايفها بعدت و قامت قعدت على طرف السرير مدياني ظهرها

محاسن : سيف

انا : عيون سيف و قلب سيف

محاسن : عندي طلب و ارجوك تنفذه

انا : انتي تأمري يا حبيبتي

محاسن : مش عاوزه انام معاك تاني... عاوزه تعاملني كإبن ليا مش كعشيقه...

انا : ليه يا حبيبتي حصل حاجه؟؟

محاسن بدموع : ضميري يا سيف... ضميري مأنبني عشان وافقت المرحوم و سلمتلك نفسي... انا مش عاوزه اخونه تاني ارجوك افهمني

انا : حاضر يا ماما... حعاملك على انك والدتي... تمام كدا يا ماما...

محاسن بفرح : ربنا يجبر بخاطرك يا بني دانا اتمنى يكون عندي اولاد من زمان اكبرهم و اعلمهم و اهو ربنا عوضني بيك و اخيرا سمعتها

خدتها بحضني : انتي وقفتي جنبي كتير و مش حلاقي احن منك عشان اقلها يا ماما... انا بحبك اوي

توحه : ايه ايه الاحضان دي كلها على الصبح... و انا ماليش حضن و الا انا كخه؟؟

محاسن : لا يا توحه انتي فهمتي غلط... خلاص انا و سيف اتفقنا و مبقاش ينفع بينا حجات زمان دي و اتفقنا اكون ام ليه

توحه بفرحه : بجد يا سيف؟؟ يعني حتبقى ليا لوحدي؟؟

انا : اه ماهو دا الي بتفكري فيه بس هو دا وقته يا توحه؟؟ محاسن انتي قلتي حنتعامل كأم و ابنها صح؟؟

محاسن : صح يا حبيبي امك

انا : طيب و انا ما يرضينيش أمي تفضل عايشه لحالها و عشان كدا حخدك معايا لشقتي و من عاوز نقاش في الموضوع دا

محاسن : لا يا سيف ارجوك...

انا : لا انسي مش حسيبك هنا لوحدك كل اوضه تدخليها تفتكري المرحوم و تعيطي يلا استأذن انا دلوقتي عندي مقابله مهمه

نزلت من الشقه للحته لقيت اتصال من فاطمه بصيت لفوق شفتها في البلكونه بتشورلي ارد

انا : الو

فاطمه : ارجوك يا سيف اطلعلي حالا حنان لو ما شافتكش دلوقتي حتموت انا بقيت بخبي السكاكين و اي حاجه حاده عشان ما تعملش حاجه فنفسها

انا ساكت بس اعصار و طوفان في دماغي بين الي حصلي معاهم و كرامتي و بين حبي ليها... مش انا الي قررت اكون جامد و قاسي حتى على قلبي

فاطمه : سيف حنان مالهاش ذنب انا الي اذنبت فحقكم و حسبتها غلط ارجوك اطلع قبل ما ابوها يرجع

قفلت السكه و طلعت و لقيت فاطمه فاتحه باب الشقه و مستنياني دخلت من غير كلام و رحت لاوضه حنان فتحتها

دي اكيد مش حنان دي هيكل عظمي جلد على عظم مين دي لا مستحيل الحب يوصل البني ادم لدا كله

قعدت جنبها في السرير و دموعي نازله قد ايه كنت قاسي معاها انا مش انسان...

لا اكيد حيوان عشان اسيبها يحصل فيها كل دا...

ليه ليه القسوة دي كلها هي ذنبها ايه؟؟

عشان حبتني و امها رفضتني؟؟

كنت متوقع ايه هاه؟؟

متوقع انها تختارك و تسيب امها الي تعبت عليها 9 شهور ؟؟

امها الي كبرتها و علمتها و سهرت عشانها الليالي؟؟

بست راسها و فتحت عيونها

انا بدموع : سامحيني يا حبيبتي... انا الي وصلتك كدا

حنان بصوت ضعيف : سيف؟؟ انت حقيقه و الا حلم متل العاده

انا : حقيقه يا حبيبتي حقيقه

حنان : سيف... حبيبي... وحشني اوي... كدا تسبني ما تسألش عليا...

انا : بصي يا حبيبتي مش حتكلم فلي فات... عاوزك تاكلي و تشربي المقويات الي الدكتور اداهالك و ترجعي حنان الملبن بتاع زمان (بغمزه)

حنان : حاضر يا حبيبي انا من غيرك ما كنش عندي سبب اعيش عشانه

انا : عارف يا حبيبتي... و شدي حيلك كدا عشان اجي اقابل المعلم فرج و اخطبك منه

حنان بفرحه و حاولت تقوم : يا حبيبي يا سيف... بجد؟؟

انا : ايوه بجد امال هزار؟؟؟ شدي حيلك انتي بسرعه ماشي يا حبيبتي؟؟

حنان و في عيونها لمعه فرحه : حاضر يا حبيبي ربنا يخليك ليا... ماما حضريلي الاكل انا و سيف

فاطمه بدموع فرحه : حاضر يا حبيبتي

انا : لا يا فاطمه انا عندي معاد شغل مهم... حبقى اجيلك تاني يا حنان ماشي؟؟

حنان : ماشي يا حبيبي بس ما تغبش عليا

انا : ماشي يا روحي

بستها من شفايفها بوسه قطعت نفسنا عبرت فيها عن كل الي جوايا من الشوق و طلعت برا الاوضه لقيت فاطمه طلعت من المطبخ اول ما شفتني

فاطمه : انا متشكره اوي يا سيف يا بني

اتجوزت حنان ومحاسن وتوحه ورقيه رسمي.. واتجوزت فاطمه عرفي عند محامي بشهود وعملت علاقة رومانسية وجنسية وبورق عرفي عند محامي مع مرات عبده يسرا ومع بنتينها فردوس وفرحة

Please rate this story
The author would appreciate your feedback.
  • COMMENTS
Anonymous
Our Comments Policy is available in the Lit FAQ
Post as:
Anonymous
Share this Story