بحيرة الجريمة

Story Info
بحيرة الجريمة
8.1k words
0
4
00
Story does not have any tags
Share this Story

Font Size

Default Font Size

Font Spacing

Default Font Spacing

Font Face

Default Font Face

Reading Theme

Default Theme (White)
You need to Log In or Sign Up to have your customization saved in your Literotica profile.
PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

بحيرة الجريمة

الجزء الأول

مريم بابتسامة: نعم يا حماتي.

حماتها ببرود: سلفتك تعبانه ومحتاجكي تساعديها في شقتها وبعدين البسي النقاب زيي دا بتخض لما اشوف وشك الاسود وشعرك من غيره وكده انتي بتعصي ربنا ورسولنا.

مريم بحزن: ليه التعصب ده يا حماتي لبستيني حجاب وانا رافضاه اصلا ولبستيني نقاب وانا ضد التعصب واللبس الاخوانوسلفي ده وحتى لما البسه بتقعدي تزعقي بردو يا حماتي.

جماتها ببرود: عشان انتي سودة والله النقاب ابيض عنك اخلصي عشان تطلعي لسلفتك.

مريم بهدؤء عكس ما بداخلها : مش هقدر يا ماما انا حامل وهي يدوب شويه برد ويرحوا لحالهم وبعدين ممكن تجيب اختها.

حماتها بغضب و قامت مسكتها من النقاب و بترج فيها بعــ..ـنف : انتي ازاي تقولي لا دي المفروض مرات الكبير يعني الكل في الكل وبعدين حامل مش حامل كلنا ياختي كنا حوامل يلي قولته يتسمع وايلا لما ياجي جوزك ليا معه كلام تاني.

مريم بخوف : حاضر يا ماما حاضر حاجه تانيه.

حماتها بقرف : لا ياختي غوري.

مريم طلعت شقتها بحزن وملست علي بطنها: يارب انت العالم بيا.

بيداخل جوزها داود : القمر بيفكر في ايه مالك يا حبيبتي.

مريم عيطت وهو بخوف: ف ايه يا حبيبتي.

مريم قصت له ما حدث.

داود بابتسامة: لا يا حبيبتي هي تقدر تجيب امها تقعد معها او اختها انتي حامل والدكتور مانع عنك الحركه الكتيرة عشان النونو.

مريم بحزن: قولت لماما كده زعلت مني.

داود خدها في حضنه: متقلقيش سيبي الموضوع دا عليا يا ستي.

مريم بحب: يخليك ليا يا داود.

لسه هيرد سمع صوت امه بتنادي من تحت...

داود بضحك: هتنفخني عشان جيت عندك الاول.

مريم بضحك: يستر ياخويا يلا انزل خد دورك بقا تستاهل انا قولتلك ابقا روح ليها الاول.

داود قام بضحك: ماشي ياختي ماشي.

نزل عند امه لاقها علي اخرها..

داود باس ايديها: عامله ايه يا ماما.

لورا ببرود: معرفتنيش انك جيت يعني ولا لازم المحروسه تشوفك قبلي.

داود بابتسامة: يا حبيبتي خوفت تكوني نايمة قولت اطلع اغير وانزل اطمن عليكي.

لورا بابتسامة: طيب يا حبيبي ابقا خاليها تنزل تشوف طلبات سلفتها.

داود بهدؤء: معلش يا ماما ناهد تقدر تجيب حد من اهلها مراتي مش هينفع تخدم سلفتها وخصوصا وهي حامل.

لورا بمسكنة: هي لحقت سلطتك علي امك يا داود دي اخرتها.

داود بهدؤء: يا ماما هي مش عملت حاجه صدقيني بس فترة الحمل دي صعبه وانتي عارفه دا.

لورا بلوي بوز: اه ياخويا دافع عنها ماهي يلي في القلب.

داود باس دماغها: وانتي كمان في القلب يا حبيبتي.

لورا في نفسها: اما وريتك يا مريم يا سودة انتي.

في شقة سلفتها آمنة

آمنة قاعدة بتاكل لب ببرود: اومال فين مريم مجتش تروق لي ليه اووف بقا هو انا لازم امثل اكتر.

اتصلت علي امها بخبث: الو يا ماما.

امها: ها حصل ايه يا بت نزلت لك.

آمنة بلوي بوز: لا ياختي لازم تتصرفي احنا عاوزين نسقطها انتي ناسية انك مبتخلفيش وهي هتاكل الجو.

آمنة بخبث: عندك حق يا ماما احنا لازم نتصرف معها باي طريقه.

امها: بصي لو منزلتش اعملي يلي هقولك عليه.

آمنة بانصات: قولي يا ماما.

امها بمكر: تحطي ليها زيت علي السلم وكده كده حملها مش مستقر يبقا ايه هتسقط ونخلص بقا.

آمنة بخبث: عندك حق.

عند داود

مريم نزلت عشان تشوف جوزها و تصالح حماتها لاجل عيون داود.

بتتفجى بوجود واحده من جيرانهم و بنتها يلي في غاية الجمال.

حماتها ببرود: خشي يا مريم قدمي حاجه للضيوف.

مريم بابتسامة: حاضر هو داود فين.

حماتها ببرود: نزل يجيب شويه حاجات اخلصي وبطلي رغي و رخامه.

مريم بحزن: حاضر.

داخلت تحضر حاجه يشروبها.

جارتهم: اومال هي مرات ابنك علي طول انتي ملبساها النقاب كده رغم اننا ستات زي بعض وانتي وانا واي ست معانا ومفيش راجل بنشيله ونشيل الحجاب.

ردت حماة مريم: انا مخلياها تفضل لابساها عشان شكلها مش بطيقه استغفر الله العظيم يارب سودة ومعـ.. ـفنه دا.

مريم خرجت وسمعتها دموعها نزلت و صدمها اكتر لما سمعت حماتها بتقول: انا حتي بفكر يتجوز بنتك عليها علي الاقل يشوف خلقة حلوة ولا اي رايك يا زينة وانتي زينه.

مريم اتصدمت ولسه هترد لاقت...

يتبع...

الجزء الثاني

مريم خرجت وسمعت حماتها بتقول: انا حتي بفكر يتجوز بنتك عليها علي الاقل يشوف خلقة حلوة ولا اي رايك يا زينة وانتي زينه.

مريم اتصدمت: عاوزة تجوزي جوزي عليا يا حماتي ليه.

عائشة ببرود: ماله ياختي لما يتجوز علي الاقل هيداخل بيته يلاقي حاجه حلوة مش واحدة زيك.

مريم بدموع: بعد اذنك يا حماتي متغلطيش.

جارتها: هي مغلطتش بنتي شكلها حلو اهي وانتي وحشة اوي بنقاب ومن غير نقاب و سودة مش عارفة انا داود زينة الشباب بص لك علي ايه.

داود : علي ادبها واخلاقها وعلمانيتها وتنورها وايمانها بالحريات والتسامح والمحبة والسفور والتبرج اللي مش عند حضرتك ولا عند بنتك المنقبة اللي عاملة شيخة وهي مدوراها مع الشباب.

بصوا للصوت بصدمة.

داود ببرود: مش دي الحقيقة يا حلوة.

البنت وشها قلب الوان وقامت خرجت جري وامها بصت لعائشة بغضب: شكلها ساحرة له سلام ياختي.

داود ببرود: وياريت رجلك متعتبش هنا تاني.

خرجت بغضب و داود بص لامه بعتاب: ليه يا امي.

عائشة ببرود: خايفة عليك منها.

مريم كانت وقفه بتعيط.

داود بهدؤء: يلي خايفه عليا منها دي احسن من اي حد تعرفيه كفاية ادبها والانسان عمره ما كان بالشكل.

مسك ايد مريم وباسها: حقك علي راسي ياست البنات.

عائشة بغضب: خدها وغوروا علي شقتكم البت دي متجيش ليا تاني.

داود بهدؤء: تمام وانا كذلك سلام.

خد مريم وطلع شقتهم وعائشة علي اخرها...

عند آمنة

كانت متابعه الموقف وابتسمت بخبث شديد.

آمنة في نفسها: بتحبها اوي كده ماشي انا هنزلك اللي في بطنها و هاخدك تكون ملكي.

مريم كانت قاعدة في حضن داود وبيهديها: معلش يا حبيب قلبي انا جنبك.

مريم بدموع: انا خايفه اوي.

داود باستغراب: ليه.

مريم ساكته ابتسم داود: متخفيش انا جنبك لحد اخر نفس.

ضحكت بحب وهو باس دماغها.

عند عائشة.

عائشة بغضب: منها لله ربنا ياخدها مريم بنت سعدة بقا تاخد ابني مني مااشي انا هوريها.

تانى يوم.

آمنة دلقت الزيت علي السلم عشان توقع مريم.

ادم كان لسه راجع من السفر جاه وقعد مع امه الاول.

داود: هروح انا بقا.

مريم بخوف: طيب خد بالك من نفسك.

داود بابتسامة: حاضر.

خرج داود ومريم قالت تنزل تصالح حماتها.

مريم كانت لسه هتنزل علي السلم سمعت صوت صويت من شقة سلفتها الكل طلع وكسروا الباب واتصدموا.

آمنة بدموع زائفه وغضب: الحقني يا ادم اخوك اغتصبني.

الكل بصدمة....

داود ببرود.....

يتبع...

الجزء الثالث

مريم سمعت صوت صويت من شقة سلفتها الكل طلع وكسروا الباب واتصدموا.

آمنة بدموع زائفه وغضب: الحقني يا ادم اخوك بيتهجم عليا.

الكل بصدمة: ايهههه.

داود بجمود: كدابة وستين كدابة.

ادم قرب من آمنة و كف نزله علي خدها سمع في البيت كله: دا اخويا يا بنت الـ. ـكـ. لب.

آمنة بصدمة: اخوك تصدقه وتكدبني.

ادم ببرود: اه اصدقه مش اصدق واحدة زيك جاية من الشوارع كلمة تانية هتبقا طالق.

داخلت آمنة الشقة ورزعتها في وشهم داود لاخوه: انا معملتش حاجه انا كنت جاي اشوفك.

ادم طبطب عليه: متدافعش عن نفسك يا داود انت مش اخويا و بس انت ابني وانا ليا تصرف تاني مع الحشرة يلي جوا دي.

مريم كانت وقفه بابتسامة علي حب الاخ لاخوه.

عائشة بصت لمريم: بتتفرجي علي ايه غوري في داهيه.

داود بزهق: يا ماما بعد اذنك.

عائشة ببرود نازله من علي السلم مكان الزيت في ثواني معدودة كانت مرمية تحت وعمالة تصوت.

مريم خافت لسه هتنزل: مكانك اوعا تتحركي اياك.

نزلوا جري عشان يشوفوا امهم.

مريم بدموع خايفه عليها و داود سندها هو و ادم و جابو دكتور ليها...

عند آمنة.

آمنة بغضب: مصدقونيش تمم انا هعرف ازاي اتصرف مع مريم و كلهم تمم اوي.

بعد شوي...

الدكتور: لازم ترتاح وتاخدوا بالكم منها ومتتحركش خالص.

داود بهدؤء: تمم يا دكتور.

ادم بجمود: كده انا فهمت انا طالع شقتي.

داود بهدؤء: طيب.

طلع ادم لآمنة وهو بيتوعد ليها...

داود لاقي مريم قدمه: انتي نزلتي ليه مخوفتيش علي يلي في بطنك.

مريم بهدؤء: محصلش حاجه يا داود انا خدت بالي وبعدين مكنش ينفع مش اطمن علي مامتك.

داود بهدؤء: طيب.

عند ادم.

مسكها من شعرها بغضب: عملتي كل دا ليهه انطقي لد.بحك.

آمنة المنقبة الاخوانوسلفية بدموع تمثيل: معملتش حاجه لحد.

ضر.. بها بغضب: عليا ياروح امك انطقي يا بت.

آمنة بدموع: والله غيرتي عمتني من مريم و عملت كده بسبب امي اخر مره والله.

ادم بغضب: داهيه انتي وامك يا بنت الكلب

آمنة بدموع: خلاص سامحني والنبي اخر مرة.

سابها ادم بعد اما ادها علقة محترمة.

آمنة بدموع: والله ما هسيبك يا مريم يانا يا انتي.

اتصلت علي امها.

ام آمنة اللي زيها وزي عائشة منقبة واخوانوسلفية وازهرية داعشية: خلاص مفيش غير تحطي ليها حبوب تجهض.

آمنة بغل: لا مش كفايه عليها.

امو آمنة: اومال ايه.

آمنة بغل وكره: انا هسرق ابنها لما تولده وادبحه.

ام آمنة: انتي بتخرفي.

قفلت آمنة في وش امها: هحرق قلبها.

عند عائشة.

عائشة بغضب: اكيد انتي يلي حطتي لي الزيت.

مريم بهدؤء: ليه بتقولي كده.

عائشة: عاوزة تخلصي مني الزيت كان قدم شقتك.

مريم بحزن: ليه يا ماما واخدة عني فكرة كده.

عائشة: اعمليهم عليا.

داود بهدؤء: مريم على فوق.

مريم: حاضر.

طلعت مريم وداود خرج وراها.

عائشة بخبث: هوريكي يا مريم.

تاني يوم.

عائشة ببرود اتصلت علي مريم: انزلي يا محروسة عشان تغسلي السجاد انا مش قادره و آمنة تعبانه.

مريم بهدؤء: مش هينفع يا ماما

عائشة بغضب: لو منزلتيش والله العظيم يا مريم لهتشوفي ايام سودة.

مريم:حاضر يا ماما.

نزلت مريم عشان تغسل السجاد لاقت آمنة قاعده جنب عائشة.

عائشة ببرود: تلمي هدومك وتمشي برا بيتي.

مريم بصدمة: ليه.

عائشة: ملكيش مكان هنا.

اللي ملهاش مكان هنا هي آمنة.

بصوا للصوت:ادم.

ادم ببرود: آمنة انتي طالق طالق طالق.

آمنة بصدمة: ايههه.

ادم ببرود: زي ما سمعتي و اه صح هتجوز ابقا تعالي بقا.

آمنة بصت لمريم بغضب وو...

يتبع...

الجزء الرابع

ادم ببرود: آمنة انتي طالق

آمنة بصدمة: ايههه.

ادم ببرود: زي ما سمعتي و اه صح هتجوز ابقا باركيلي بقا.

آمنة بصت لمريم بغضب: انتي السببب انا بكرهكككك.

مريم بدموع: ليه انا عملت لك ايه.

آمنة بغل: عملتي كل حاجه ماشي يا سودة انا هوريكي هعمل فيكي ايه.

ادم ببرود: خلصتي تهديد برا و متنسيش تيجي الفرح.

آمنة بغل: هتدفعوا التمن غالي كلكم وغالي اوي.

عائشة بغضب: ليه طلقتها حرام عليك.

ادم ببرود: انا حر وبعدين يلي بتقولي حرام عليا دي كانت هتخطف ابن مريم وتد.بحه.

مريم بصدمة حطت ايديها علي بطنها...

عائشة بغضب: كدب اكيد مريم هي السبب..

بصت لمريم اللي وشها بقا اصفر: انتي سبب كل المصايب روحي ربنا ياخدك يا كافرة يا ملحدة وسافرة ومتبرجة محدش فينا عايزك.

ادم بزعيق: ماماا في ايهه دا بدل ما تاخديها في حضنك وتوسيها انتي لو عندك بنت مكنتش هتعملي كده في واحدة يتيمه.

عائشة بغل: انا داخلة اوضتي.

دخلت و مريم قعدت رجليها مش شايلها.

ادم بهدؤء: مريم انا عارف احساسك دلوقتي بس قولي يارب وكل حاجه هتتحل.

مريم بدموع: انا تعبت اوي.

ادم بحنان اخوي: وانا اخوكي و هسندك انتي مرات الغالي.

ابتسمت مريم بحزن.

عند آمنة.

آمنة بغضب: مش هسيبهم في حالهم لازم اخد بتاري شاهندةم.

بتتصل علي شخص ما.

المجهول: خير.

آمنة بحقد وغضب: انا عاوزك تقتل حد و تهرب برا البلد.

المجهول بطمع: موافق مين هو.

آمنة بخبث: داود سلفي.

المجهول بخبث: تمام امتي.

آمنة بمكر: بعد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

قفلت معه وابتسمت بمكر وشر...

عند مريم.

داود بدلع طفولي: لو مكلتيش دي هزعل منك بقا و هخمصك.

مريم بضحك: خلاص هاكل اهو.

داود بحب: ايوا ياختي شطورة كدهووو.

مريم بحب: يخليك ليا يا داود انت حنين اوي.

داود بحنان: ويخليكي ليا يارب واعوضك عن كل زعلك دا.

باس دماغها بحب...

مر اسبوعين و ادم عمل فرح له.

عائشة للعروسة: يجعل قدمك خير مش زي وش النحس.

ادم: خلاص ياما.

مريم بحنان: مبروك يا قمر.

شاهندة بابتسامة: يبارك فيكي ياقمرين.

ضحكت عائشة بسخرية.

مريم حست بحرج نزلت تداخل الحمام لاقت يلي داخلت وراها وقفلت.

مريم بصدمة: هو انتي.

آمنة المنقبة: اه انا يلي بسببك جيت اشوف جوزي وهو بيتجوز و انتقم منك ومهما تصرخي محدش هيسمع.

مريم بخوف: ه هتعملي ايه.

آمنة بخبث طلعت سكينة: ولا حاجه هخلص عليكي اسكتي مش جوزك كمان مات يعني بقيتي ارملة.

مريم....

يتبع...

الجزء الخامس

آمنة بخبث طلعت سكينه: انا بقي هخلص عليكي واسكتي مش جوزك كمان مات يعني بقيتي ارملة.

مريم بصدمة: ايههه قتلتي جوزي.

آمنة بخبث: اه وجاه دورك ومهما تصرخي محدش هيسمع صوتك.

مريم بغضب مخفتش منها وقربت آمنة لسه هتضربها بيها مسكتها مريم بغضب ولفت ايديها: عملتي ايه لجوزي يا بنت الك.. لب.

آمنة بألم: اوعييي قتلته زي ماهقت.لكم كلكم.

مريم بغضب زقتها اتخبطت في الحوض بتاع الحمام.

دماغها اتفتحت مريم بغضب جرتها علي برا.

الكل اتصدم و الاغاني وقفت..

ادم بغضب: ايه جاب البت دي هنااا.

مريم بغضب ومسكتها من شعرها: كانت جايه تخلص مننا.. بصت لآمنة.. جوزي فين.

آمنة بسخرية وزقت ايد مريم ووقفت بكل برود: مات انا ق.تلته.

عائشة صوتت: ابنييييييي.

مريم بعدم تصديق: داود محصلش له حاجه داود عايشش.

مسكها ادم بغضب: ليههه يا زبالةة لييي.

آمنة بضحك شرير: عشان احر..ق قلوبكم.

مريم وقعت علي الارض..

رجليها مش شايلها: داود داودرررررررررررر لااااااااا داودرررر لااا عايش هو عايش داودرر لا ياررررب داودررررر.

فقدت الوعي.

شاهندة جريت عليها وباقي البنات يلب كانو هناك وعائشة بتصوت.

ادم نزل ضرب بغل: مش هسيبك.

الرجالة حاشته وهي لسه هتجري البوليس جاه ومسكها.

بعد مرور تلت شهور

مريم في المستشفى مش بتنطق ولا بتتكلم و بيعلقوا ليها محاليل عشان الجنين.

في شقته عائشة..

شاهندة بهدؤء: هنعمل ايه يا ادم امك حابسه نفسها و مرات اخوك محجوزة بقالها تلات شهور.

ادم بدموع وكسرة: معرفش.

بيتفاجوا بخروج عائشة من اوضتها: هي فين مريم.

ادم: في المستشفى.

عائشة بكسرة: واللي في بطنها كويس.

هز راسه ب نعم.

عائشة بجمود: تتجوز مريم يا ادم.

شاهندة بصدمة و ادم بذهول: اتجوز مين يا امي انتي اكيد بتهزري.

عائشة بكسرة: هتتجوز مريم عشان يلي في بطنها دي اخر حاجه من ريحة المرحوم.

ادم....

عند مريم.

كان عقلها في مكان تاني...

مريم بتحلم وهي مفتحه بتتخيله جنبها: داود انت اتاخرت النهارده.

داود بحنان: متاخرتش انا جنبك.

مريم: انا جاية لك.

مسكت مشرط من جنبها وو...

يتبع...

الجزء السادس

عائشة بجمود:لازم تتجوز ارملة اخوك يا ادم.

ادم بصدمة: انتي ازاي بتقولي كده دنا لسه متجوز من تلات شهور.

عائشة لسه هترد سمعوا صوت من وراهم.

: عاوزة اخويا يتجوز مراتي ازاي وانا لسه عايش وعلي زمتي

بيبصوا للصوت بصدمة : داود.

داود كان علي وشه علامات الغضب: فين مراتي.

عائشة بعدم تصديق: انت عايش ط طب ازاي ؟واللي مات ده كان مين

داود بجمود: هو دا اللي فارق معاكي و عادي تجوزي

مراتي لاخويا.

ادم راح خده بالحضن: وحشتني اوي يا قلب اخوك وحشتيني.. عيط في حضنه.. داود بحزن حضنه: وانت كمان يا ادم.

عائشة حضنته هي الاخرى: الف حمد وشكر لله.

داود بهدؤء: هي فين.

شاهندة بحزن: في المستشفى من اول ما سمعت الخبر وهي هنا عايشه زي مش عايشة.

داود سابهم وراح بسرعه علي المستشفى.

عند مريم.

مريم مسكت المشرط: انا جاية انا وابنك يا داود ماشي هاجي و نقعد كلنا مع بعض يا حبيبي.

لسه هتمشيه علي ايديها حد شده بغضب: انتي مجنونه.

مريم بغضب: ملكش دعوة انا عاوزة اروح لجوزي.

الدكتور: انتي ازاي يهون عليكي نفسك وابنك.

بصت مريم للبلكونة: هروح له هروح لهه سامععع.

جريت ناحية البلكونه لاقت يلي شدها لحضنه لسه هتزعق حست براحه و الحضن دا هي عرفاه كويس: داود.

داود بدموع: كنتي هتعملي ايه حرام عليكي.

مريم بدموع وعدم تصديق: انت قدامي صح داود انت عايش والنبي قول اه.

داود باس دماغها: ششش انا هنا اهدي.

الدكتور خرج.

داود سندها علي السرير.

داود بحنان: وحشتيني اوي يا مريم.

مريم بانهيار وبتضر.. به: كنت فين ليه عملت كده فيا.

داود بحب: انا رجعت من الموت عشانك.

فلااااااش بااااااك......

داود كان في فرح ادم شخص اتصل عليه قاله المخازن بتو.. لع جري بسرعه ملاقاش حاجه لاقي يلي ضر.. به من ورا بالرصاصة جت في كتفه وقع علي الارض بالم.

المجهول: المرة الجاية في دماغك.

قام بضعف و ضر.. به بوكس و التاني ضر.. به وقع داود علي الارض والمجهول بتعب..

قام المجهول و جر داود للعربية وخدوا ومشي.

في الطريق..

عملوا حادثة و اخدوهم للمستشفي..

داود داخل غيبوبة و المجهول اختفي مكنش معاهم اي اثبات هواية.

بااااااااك.

داود بابتسامة: هو دا اللي حصل واول م فوقت جيت عشانك.

مريم في حضنه باطمئنان: انا مبسوطة اوي.

تاني يوم.

مريم خرجت مع داود ورجعوا البيت.

عائشة اول ما شافتهم مع بعض اتغاظت تاني وفي سرها: هتاخده تاني بس المرة دي لا.

شاهندة بابتسامة: نورتي بيتك.

مريم حضنتها: شكرا علي كل يلي عملتيه معايا.

ادم بهدؤء: اطلعوا ارتاحو انتو بقا.

داود لامه: ساكته ليه يا ماما.

عائشة بابتسامة صفراء: لا ولا حاجه اصلكم نورتو البيت.

طلعت مريم شقتها مع داود.

في شقة شاهندة.

شاهندة بفرحه: ترررراااا.

ادم شالها ولف بيها: الف مبروك ياروحي.

شاهندة بفرحه: يبارك فيك هتبقي احلى بابا في الدنيا.

ادم بغمز: مش احلى منك تعالى هقولك سر.

جريت وهو جري وراها بضحك.

عند مريم.

داخلت الشقه لاقتها متزينه داود وقف وراها بحب: نورتي يا روح داود.

مريم بدموع فرح: كل دا ليا انا.

داود بحب قرب منها: اه يا حبيبي اي رايك.

مريم بسعادة: حلوين اوي.

داود باس باطن ايديها بحب: تعالي اوريكي حاجه.

راح اوضتهم لاقتها كلها ورد وبالونات و صورهم محطوطه ومتعلقه بخيط قدامها: حلوووووين.

شالها بحب: عجبوكي.

مريم بحب: اوي.

داود بحنان نزلها علي السرير وباس دماغها و هي سرحانه فيه.

نيمها علي رجله: هحكيلك حدوتة.

مريم بحب: ياريت.

بمريم.

داود كان قاعد مع اخوه في شقته ومريم نايمه في شقتها.

شاهندة كانت بتعمل عصير ليهم.

عائشة بخبث: لازم مريم تختفي من حياة ابني ازاي كنت غبية وهجوزها للتاني بس هصلح الغلط دا.

اتسحبت وخدت عصايا شديدة و منديل حطت عليه حاجه.

نزلت سلك الكهرباء يلي في شقة داود.

مريم قامت بخضة: انا خايفة النور قطع.

قامت تدور علي حاجه تنور بيها لاقت نور جاي من برا بسيط خرجت لاقت يلي اتحط علي بوقها فضلت تقاوم مقدرتش اتخدرت ووقعت علي الارض.

عائشة بغضب فضلت تضربها في بطنها بغل لحد اما مريم نزفت والدم بقا حوالين منها وو.....

الجزء السابع

داود : بقي كنت عايز تتجوز مراتي يا اخويا صح ؟

ادم باستغراب: انت عارف اني مستحيل اعمل كده انا متجوز من قريب وبحب شاهندة وبعدين امك يلي قالت اتجوزها كنا بنحسبك ميت.

داود بسخرية: يعني لو مت هتتجوز مراتي.

ادم بخضة: لا يا داود انا مستحيل ابص لمرات اخويا مراتك اختي.

داود بهدؤء: طيب انا هقوم اروح لمريم عشان ترتاح واطمن عليها.

عند مريم..

عائشة بغضب فضلت تضربها في بطنها بغل لحد اما مريم نزفت والدم بقا حولين منها: موتي مووتي بقاااا سرقتي ابني و كان هيموت بسببك.

سمعت صوت رجل جريت تست*خبي...

داود بيفتح باب الشقة واستغرب الدنيا ضلمة بيشغل النور مش بيشتغل طلع الكشاف.

مشي ناحية الاوضة وبينور لاقي يلي سا*يحه في د.مها: مريممممممممم.

بتصحى مفزوعة من النوم: ابني ابني.

داود قام بخضة: ايه في ايه.

مريم بتبلع ريقها وبتحط ايديها علي بطنها المنتفخة: ابني امك قتلت ابني يا داود الحقني.

داود خدها في حضنه: ششش اهدي مفيش حاجة دا كابوس.

مريم بتترعش بخوف وهو بيهدي فيها...

عند عائشة.

عائشة بهدؤء: انا عاوز مريم تمشي من حياة ابني وبعدها شاهندة مش هخليهم لحد عيالي ليا و لازم يكونوا تحت طوعي.

الشخص: هنعمل ايه و بعدين شاهندة حامل هي التانية.

عائشة بمكر: سم للاتنين او ممكن حاجه اكبر.

الشخص بزعر: سم ايي انتي عاوزهم يمشوا ولا يموتوا.

عائشة بجمود: يموتوا.

الشخص برفع حاجب: طب واي خطتك.

عائشة بشر ومكر قوي: هقولك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

عمر بخبث: تمام.

تاني يوم.

داود نزل لامه يطمن عليها: ماما.

عائشة ببرود: خير.

داود: بطمن عليكي يا ماما.

مريم نزله وراه: انا همشي انا مش هتاخر.

داود باس دماغها: خدي بالك من نفسك.

عائشة بلوي بوز: علي فين العزم.

داود: رايحه تزور مامتها.

عائشة بخبث: اه طيب.

بمريم......

ادم كان بتفرج علي الماتش وشاهندة جنبه تليفونه رن رد بهدؤء ووشه اتقلب.

ادم وقع شاهندة التليفون.

شاهندة: في ايه مالك.

ادم بزعر: آمنة هربت من السجن.

شاهندة بصدمة: طليقتك وهنعمل ايه اكيد ناوية لينا علي شر.

ادم بصدمة: هي مريم مجاتش من برا.

شاهندة بغيرة: اه مجتش مش ملاحظ انك بتقلق عليها كتير.

ادم بغضب: مريم اختي يا شاهندة ملهاش اي حد في الدنيا وانا ياريت تفهموا اني بخاف علي كل واحد في البيت دا.

شاهندة بهدؤء: عندك حق انا اسفه بس بغير عليك.

ادم بحنان: وانا بحبك صدقيني و عمر م عيني تبص لغيرك.

شاهندة بتوتر: طب مريم من الصبح خرجت مرجعتش.

ادم....

عند عائشة.

داود بقلق: مبتردش ليه دي.

بيتصل مش بترد اتصل علي مامتها مغلق علي اختها قالت له برا ومريم مشيت.

عائشة ببرود: زمانها جايه.

قعد بقلق وقلبه بيا.. كله عليها.

داود بخوف: لا كدا كتير انا هروح اشوفها.

مسكته عائشة: انا عاوزك في موضوع.

داود بتافف: خير يا امي في ايه.

عائشة ببرود: انا عاوزة اتجوز عمر صاحبك.

داود بصدمة: نعمممم.

يتبع...

الجزء الثامن

انا عاوزة اتجوز عمر صاحبك.

داود بصدمة: نعمممم.

عائشة ببرود: ايه حقي اتجوز وابوك مات وانا عاوزة اشوف حياتي.

داود بذهول: حياة ايه يا ماما انتي كبرتي.

عائشة بغضب: اخرس الموضوع انتهي واعمل حسابك انت واخوك بكرا بمريم هنكتب الكتاب وهيعيش معايا في بيتي.

داود بزعيق: وانا مش موافق.

عائشة طخ*خخ قلم بينزل علي وشه : اياك تعلي صوتك فاهم.

خرج بغضب لاقى مريم في وشه.

داود بخضة: كنتي فين خوفتيني عليكي.

مريم بابتسامة: متخفش انا كويسه.

داود بحزن: أنا مبسوط انك بخير.

مريم باستغراب: مالك يا حبيبي.

داود مسك ايديها: تعالي فوق هحكيلك.

طلع فوق وحكي ليها.

بعد شوي

عند ادم.

شاهندة بضحك: امك عروسة ههههه.

ادم بغيظ: اتلمي.

شاهندة بضحك اكتر: خلاص هههههه لا مش قادره.

ادم شدها لحضنه: قولتلك اتلمي ولا هعاقبك.

شاهندة بحب: امم تؤ تؤ

ادم بخبث: طب تعامريمي بقا.

بقا يزغزغ فيها وهي تضحك.

تاني يوم بمريم.

عائشة اتجوزت فعلا غصب عنهم كلهم.

عمر بخبث: مبروك يا داود.

داود ببرود خد مراته وطلع و ادم بص بصة غريبة ليهم وبردو طلع لشاهندة.

عائشة بخبث: بكرا الصبح هنبدء وزي م اتفاقنا.

عمر بمكر: اكيد.

تاني يوم.

داود راح شغله وادم بردو عائشة طلعت عند شاهندة وعاملة ليها عصير خضار.

شاهندة لعائشة: تسلم ايدك يا ماما ليه تعبتي نفسك.

عائشة بخبث: ولا تعب ولا حاجه خدي اشربي.

شاهندة ابتسمت واخدته شربت.

عائشة بخبث في نفسها: اول جرعة ياترا ادم لما يعرف انه مراته مدمنة هيخليكي موجوده ههههههه.

شاهندة حست بصداع ودوخه عائشة قامت خرجت.