بحيرة الجريمة

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

شاهندة بوش شاحب قامت جري رجعت كل يلي في بطنها: اووف يخربيت الحمل علي سنينه.

حست بصداع كبير راحت تنام.

عائشة نزلت.

عمر بخبث: اطلع.

عائشة بمكر: اطلع انا خلصت مع التانية و جاه دورك مش عاوزين غلط.

عمر بشر: متقلقيش.

طلع وخبط علي مريم.

مريم ببرود: خير.

عمر بخبث زقها لجوه وقفل الباب: كل خير عاوز اشوف القمر اللي حماته مخبياه بالنقاب وهو عريان ملط وحافي.

مريم بغضب: اطلع برررراااا.

عمر بجمود: تؤ تؤ مش طالع غير لما جوزك ييجي ويشوفك معايا ويرميكي للكلاب بره

مريم بصدمة: انت بتخرف بتقول ايه هصوت يا شاهنددددة يا ماماااااااااااا.

عمر بضحك: محدش هيسمعك شاهندة و برا و امك او حماتك نايمة يا حبة عيني.

مريم بصت علي سكينة: برا يا ز بالة.

عمر قرب بدون خوف وهي بتترعش شد منها السكينة وزقها اتكعبلت علي الارض بألم.

عمر قرب وشاف انها سمرا ماكانش باين من بعيد لون بشرتها: يع*عع سودة ههههه بس ميضرش.

بيشدها له وهي بتحاول تصرخ للجيران كتم صوتها.

داود جاه و طلع شقته واتصدم من يلي شافه.

داود بصدمة: مريمممم.

عمر سابها جريت عليه: الحقني يا عمر كان بيحاول...

عائشة من ورا داود: مراتك هي يلي كانت بتجره علي شقتها كل يوم وهو يرفض النهاردة كدبت وقالت انك منزلتش الشغل وتعبان و عمر صاحبك يعيني حب يطمن عليك وهي زي مانت شوفت كده.

مريم بذهول: محصلش يا داود صدقني.

عمر ببرود: حصل و دي كمان رسايل منها بصوتها اسمع.

داود بصدمة وذهول سمع ودا صوت مريم وقع الفون شاهندة.

مريم بانهيار: صدقني معملتش حاجه.

داود بغضب: بررررا اطلعي برررا يامريييييييييييم وراح ضاربها بالقلم

مريم بصدمة الدنيا بقت سودة قدامها وو.....

يتبع...

الجزء التاسع

عائشة بغضب: مراتك كانت في حضن جووووزي.

عمر بخبث: اخس ازاي تعملي كدا مع جوز حماتك يلي في مقام حماكي.

مريم بانهيار: صدقني معملتش حاجه.

داود بغضب: بررررا اطلعي برررا يا مرييييييممممم وراح ضا*ربها بالقلم: برررا انا مش عاوزك وهطلقك برررا بيتي.

مريم بصدمة الدنيا بقت سودة قدمها وقعت فاقدة الو*اعي.

عائشة بسخرية: اكيد بتمثل.

داود بيروح يشيلها وياخدها الاوضة و شاهندة بتيجي: حصل ايه.

عمر باعجاب: كل خير يا قمر.

عائشة بغل: الزبالة كانت بتجر جوزي.

شاهندة بصداع: طب هي فين طيب.

عائشة بخبث: داود هيرميها برا المهم تيجي اعملك عصير.

شاهندة بتعب: ياريت عشان حاسه بتعب.

خدتها علي شقتها و عمر بسخرية: يا خسارتك في الادمان يا شاهندة.

عند مريم.

داود قاعد قدمها وهي دموعها نازلة: عايزني امشي يا داود.

داود ببرود: اه.

مريم بكسرة: تمم يا داود انا رايحه شقة اهلي الراحلين.

قامت لمت هدومها و مشيت.

عائشة بصت بفرحة: اخيرا خلصت منها باقي شاهندة.

عمر بتوتر: ما بلاش شاهندة غلط علي حفيدك.

عائشة ببرود: هوس مش غلط انا مش عاوزة حد ياخد عيالي مني.

عمر ببرود : تمم بس كده الجرعة تزيد لو عاوزة تكون مدمنة في اسرع وقت.

عائشة بمكر: متقلقش.

عند شاهندة.

شاهندة كانت في عالم تاني بيجي ادم: منوش مالك.

شاهندة بتصرف غريب: مبسوطة اوي.

ادم بحنان: ديما ياروحي المهم فين داود مشوفتوش ولا مريم.

شاهندة حكت كل يلي حصل.

ادم بتفكير: و التسجيل دا مع مين.

شاهندة بلا مبالاة: معرفش انا عاوزة انام شويه.

ادم بحب: طيب يا حبيبي روحي.

في مكان ما....

آمنة بضحك: ياعيني بقا حماتي سابقا عملت كل دا.

عمر: اه دي واحدة قادرة.

آمنة بمكر: حلو هي بتظبط شغلنا واحنا بنتفرج تخلصه وانت عارف هتعمل فيها ايه.

عمر بضحك كله شر: عارف نهايتها هتكون اسوا مما نتخيل.

آمنة بشر: وشاهندة بقا مش كفاية عليها الادمان لازم اعمل حاجه بس مش وقته دلوقتي.

عمر قرب منها بخبث: البوليس قالب عليكي الدنيا لازم تاخدي بالك.

آمنة بدلع: اوامرك يا حبيبي.

في شقة مريم بتاعت اهلها.

مريم قاعدة سرحانه لاقت يلي بيدخل ولافف حاجه علي وشه: سلامو عليكوو.

مريم بضحك قامت جريت عليه خدها في حضنه: متخفيش انا معاكي.

مريم بارتياح: وجعتني يا داود.

داود بحب: كان لازم اللعبة تظبط صح يا مريم.

فلاش باك.

داود كان طالع شقته وقف سمع تخطيط امه و عمر علي مريم.

طلع شقته بحزن ودموعه علي خده: مالك يا داود.

داود بدموع: امي بتخطط توقعنا بأوحش الطرق.

مريم بعدم فهم: مش فاهمه حاجه.

داود حكي اللي سمعه وهي شهقت: طب وهنعمل ايه.

داود مسح دموعها: هقولك بس مش عاوز غلط امي دي وراها سر عشان تعمل كل دا فينا لازم نثبت انه هي نجحت.

مريم بانصات: قول.

داود: بصي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

مريم بصدمة: بتهزر.

داود بهدؤء: لازم ابعدك عن عينها.

مريم حضنته وهو ابتسم وباس دماغها: متقلقش هننتصر و انا هتصرف مع امي.

باك.

مريم بدموع خوف: هي ليه امك بتعمل كل دا لازم تقف عند حدها حتي لو كارهاني.

داود بحزن وكسرة: معرفش يا مريم انا تعبان ودي امي متوقعتش الكراهية توصل للحد دا معها.

مريم بحنان: انا جنبك.

مر اسبوع و داود عامل زعلان و كل ليلة يروح بالسر لعند مريم.

عند شاهندة ***

ادم بشك: في ايه يا شاهندة مالك.

شاهندة بزعيق: مفيش هي امك فين انا عاوزة العصير.

ادم بهدؤء: عصير ايييه نامي يا شاهندة.

شاهندة بغضب زقته و نزلت عند عائشة يلي قاعدة حاطه رجل علي رجل.

شاهندة بتعب: ممكن تعملي لي عصير تاني.

عائشة ببرود: لا انا مش خدامه عند اهلك.

شاهندة برجاء: محدش بيعمله زيك ارجوكي.

عائشة بخبث: تمام تعالي معايا المطبخ.

دخلت معها و ادم كان وقف بعيد ودخل اوضة امه يدور علي حاجه.

ادم بصدمة: امي عاوزة تخلي مراتي مدمنة.

عند مريم.

داود اعترف بكل حاجه لمريم وقالها علي حقيقه أمه

مريم بشهقة: يعني ايه يعني الست دي مش امك وفي الاصل كانت خاطفاكم ؟

داود.....

يتبع...

الجزء العاشر

ادم بصدمة: امي عاوزة تخلي مراتي مدمنة ؟

خرج بغضب لاقي شاهندة بتشرب العصير شده رماه: تعالي معايا.

شاهندة بغضب: لا مش هاجي اعملي لي واحد تاني يا حماتي.

عائشة ببرود: اعملي لنفسك بقا سلام.

خرجت وبص لها ادم بغضب: تعالييي بقولككك.

شاهندة بتعب وارهاق مسكت بطنها.

ادم بخوف: مالك حاسه ب ايه.

شاهندة بتعب وشبه هتفقد وعيها: بطني بتوجعني اوي يا ادم.

شالها بخوف ونزل علي المستشفى تحت نظرات عائشة.

كسرت قلة وراهم وزغرطت بعد اما مشيوا: الف بركة كده خلصت من الاتنين ههههه.

جالها اتصال من شخص ما.

عائشة بغل: بقا كده تمم اوي.

عند مريم.

مريم بشهقة: يعني ايه دي مش امك وفي الاصل كانت خاطفاكم.

داود بدموع: اه يا مريم عائشة اصلا عندها حالة نفسية.

مريم: حالة ايه مش فاهمه.

داود بحزن: هحكيلك لما روحت البيت دخلت اشوفها لاقيت تليفونها بيرن برقم غريب رديت قفل في وشي رن تاني رديت قال لي خلي عائشة تبعت الفلوس احسن ليها والا هفضحها..وقفل في وشي خدت الرقم قبل ما هي تيجي وقولت لها اتخضت و كدبت قالت انه صديق وبيحب يهزر.

مريم بانصات: وبعدين.

داود بتنهيدة: مش اقتنعت ورحت دورت علي صاحب الرقم طلع كان تمرجي في مستشفى طبعا دفعت له و قال لي انه عائشة اصلا هربانه من مستشفى الامراض العقلية بسبب حالة هوس عندها انها بتحب تحتفظ باي حاجه بسبب تعليمها الازهري واعتقادها بالافكار السلفية والاخوانية والداعشية والتكفيرية ولبسها النقاب والحجاب من صغرها.

مريم بحزن: كمل.

داود: لما هربت غيرت في وشها و كانت صاحبه امي وامي كانت متجوزة راجل طيب و كان وقتها مسافر و بعد اما هربت و لما امي ولدتنا وهي شافتنا خدتنا من حضنها و...

مريم برعشة خوف: حصل ايه.

داود بانهيار: قتلت امي وهربت من البلد وخدتنا معها ومن يومها مهووسة بيا و ادم.

مريم باستغراب: بس انتو مش تؤام عشان تاخدكم كده.

داود بهدؤء: وقتها ادم كان عنده سنه و نص يعني لسه وامي لما سابته ليها خدته وخدتني.

مريم بحزن: كل دا مستحيل تكون بني ادمه.

داود بانهيار: انا تعبان اوي يا مريم و مش قادر.

مريم حضنته: ششش انا جنبك.

قعد يعيط في حضنها لحد اما نام.

في المستشفى....

الدكتوره: لو كانت خدت جرعة اخيرة كانت هتبقا مدمنة زي الباقي لكن هي كده لسه في البداية و بتتعود عليه انت لحقتها.

ادم بحزن: والجنين.

الدكتوره باسف: للاسف نزل.

ادم بكسرة: تمام.

الدكتوره: لازم تفضل هنا فترة بعيد عن الكل.

هز راسه ب تمام.

داخل لها لاقها دموعها نازلة.

ادم بإبتسامة: مالك.

شاهندة بانهيار: كله بسبب امك.

ادم بتوعد: هاخد حقك متخفيش.

ادم اتصل علي داود فونه مقفول: ياترى انت فين انت كمان.

عند عائشة كانت مشغلة اغاني ولابسه بدلة رقص وبترقص بفرح.

عمر كان هيرجع من منظرها بس رسم الابتسامة: شكلك حلو.. في سره السلعوة كتك القرف.

عائشة طفت الاغاني.

عائشة بخبث: باقي اخر خطوة.

عمر: ايه هي.

عائشة بمكر: هتعرف بمريم.

عند آمنة.

آمنة بخبث: بقا كده حلو اوي عايزاكم تجيبوها هنا.

الرجالة: اؤمرك يا هانم.

آمنة بخبث: كده باقي بس داود ادم و عائشة في عداد الاموات.

بمريم....

داود رجع البيت ولسه طالع شقته لاقي صوت وقفه: داوددد.

داود بحنق: خير.

عائشة ب استغراب من لهجته: بتتكلم مع امك كده ليه.

داود بجمود: تعبان شويه.

عائشة شدته: تعالى انا محضرة لك مفاجأة.

داخل معها لاقي شخص غريب.

داود باستغراب: مين دا.

عائشة بفرحة: دا الماذؤن اللي هتطلق مريم عنده دلوقتي.

داود بصدمة: اطلق مريم لا طبعا.

عائشة باستغراب: لا ليه بقا اقعد يلا مستني ايه من واحدة زي دي وقال ايه مش عايزة تلبس نقاب وخمار وحجاب زيي وزينا كلنا دي حتى سودة و معفنة مستحلية وشها وشعرها.

داود غضبه ماسكه بالعافية.

عائشة ببرود: يلا عشان تطلقها رسمي.

داود بذكاء: بس كده تؤمري هطلق مريم حاضر يا ست الكل دا انا عنيا ليكي.

يتبع...

الجزء الحادي عشر

داود : حاضر هطلق مريم يا ست الكل دا انا عنيا ليكي.

الماذؤن: فكر يا بني ان ابغض...

عائشة بمقاطعه: اخلص يا شيخنا انت متعرفهاش مريم دي واحدة استغفر الله.

داود كور ايده بيحاول يمسك غضبه ويتصرف بهدؤء: تمام يا مدام.

عائشة بخبث: يلا ابدء و استنا هعمل مكالمة وجاية.

الماذؤن: تمام.

راحت تكلم ادم.

ادم بجمود: نعم يا ماما.

عائشة ببرود: اخوك جاب ماذؤن وبيطلق مريم وانت تعالى عشان تطلق البت اللي عندك دي يا خسارة طلعت بتشم من وراك وبسببها ابنك مات ملهوش ذنب يلا في دقايق تكون عندي هنا.

ادم بغضب: شاهندة مش هطلقها وانا بحبها و مش هتخلى عنها و اه انا اللي كنت بخليها تشم اصلا انا حابب كده.

عائشة بصدمة: ايهه انت ا ازاي.

ادم بمكر: زي الناس مكنتش حابب عيال دلوقتي ف كنت بحط لها الهيروين في الاكل واهو هدفي عملته.

عائشة بتبلع ريقها: ط طيب سلام دلوقتي.

قفلت معه و هو بهدؤء: انتي يلي بدءتي يا عائشة.

شاهندة بدموع: انا مستحيل ارجع اعيش مع امك تاني.

قعد جنبها بهدؤء: متخفيش يا شاهندة مش هنرجع هناك تاني بس لازم نوقفها عند حدها.

شاهندة حضنته: انا خايفه اوي يا ادم متسبنيش.

ادم بحب: مش هسيبك يا قلب ادم.

عند عائشة....

عائشة بزغروطة: الف مبروك خلصت من السودة المعفنة دي.

داود ب ابتسامه: علي رايك يا ماما دي كانت وحشة وتقرف الكلب شكلا وموضوعا.

عائشة حضنته: ربنا يخليك ليا يا حبيب امك.

داود بقرف: عن اذنك بقا هطلع ارتاح.

عائشة بفرحة: براحتك يا حبيبي.

طلع وقعد وحط ايده علي خده.

فلااااش بااااااك.

الماذؤن: يلا قول ورايا وامضي.

داود بهدؤء: انا مش عايز اطلق مراتي انا بحبها ودي مش امي دي واحدة مجنونة.

الماذؤن بخضة: يالهوي طب وايه المطلوب.

داود طلع فلوس: خد دول واعمل الللي هقولك عليه.

الماذؤن: بس كده تؤمرني.

داود ابتسم بخبث: انتي اللي بدءتي وحرمتينا من اهلنا.

باااااااااك.

داود بتفكير: كده كتير علينا و شر عائشة لازم يخلص.

عند آمنة.

آمنة بغضب: يعني ايه مش لاقتوهاا.

الرجالة: دورنا عليها ملهاش اثر.

آمنة بغضب: غورروووا من وشييي.

مشيوا بخوف وآمنة قعدت بتوعد.

تاني يوم.

داود راح ل مريم واتصل علي ادم يروح له عند مريم هو وشاهندة.

ادم بدموع: كل دا حصل.

داود بحزن: ايوا يا ادم.

ادم بتوعد: تمم كده لينا حق ولازم ناخده.

شاهندة بحزن: انا عاوزة حق ابني.

يتبع...

الجزء الثاني عشر

انتي متهمة بقتـل عمر الفيومي جوز حماتك يلي كنتي علي علاقه بيه هو والبنت اللي كانت معه.

عائشة داخلت ببرود من وراهم: انتو كلكم هنا مش دي اللي انت طلقتها يا داود.

مريم بصدمة وخوفت استخبت في داود: مراتي معملتش حاجه.

عائشة بغل: طليقتك انت مطلقها رسمي.

ادم ببرود: وعادي ردها تاني.

الظابط بزهق: مليش دخل بمشاكلكم اتفضلي معانا.

مريم بخوف: ا انا معملتش حاجه ولا اعرف بتتكلم عن ايه.

عائشة ببرود: كدابة هي قتــلته.

داود بزعيق: مريم مش هتتحرك من هنا.

الظابط ببرود: هاتوها.

اخدوا مريم غصب عنهم كلهم تحت شماتة عائشة.

ادم راح هو و داود و بقيت شاهندة و عائشة.

شاهندة بغضب: اكيد انتي اللي ورا كل دا.

عائشة بخبث دخلت و قفلت الباب: اه انا ودورك. انتي كمان قرب اوووي

شاهندة.....

في القسم.

مريم بتعيط و ادم جاب المحامي و داود بيكلم واحد صاحبه ظابط.

الظابط الاول: لقينا الشنطة دي هناك بتاعتك ولا لا.

مريم بدموع: ب بتاعتي بس انا صدقني ما قتـلتش حد.

الظابط ببرود: والعلاقة يلي كانت بينكم ايه مرات عمر يلي هي تبقا حماتك اعترفت عليكي انك كنتي بتحاولي تتقربي شاهندة وهو رافضك.

مريم بتعب ودوخه: محصلش.

داود بتداخل: لو سمحت انا مراتي حامل في اخر شهرين ودا غلط و الشنطة اصلا مش دليل.

المحامي بيدخل: كلام موكلي صحيح والمذكور حضرتك انه عمر انسان مش كويس و طول الوقت لعب وسهرات اكيد يلي عمل كده حد كارهه.

بيدخل شاب ما: مدحت تعالي عاوزك.

بيروح الظابط معه و مريم مش قادره تقف بيقعدها داود: ارتاحي متخفيش انا جنبك مش هسيبك.

مريم بدموع: اكيد هي اللي عملت كدا.

ادم بخضة: شاهندة.

داود باستغراب: شاهندة ايه.

مريم فهمت: شاهندة في البيت مع عائشة روح ليها يا ادم.

ادم في دقايق كان وصل البيت و طلع وشاف صدمة عمره البيت متبهدل و في د.م.

ادم بيبلع ريقه: شاهندددددة.

شاهندة بتيجي بضحكه: ايه يابني مالك.

ادم خدها في حضنه: حصل ايه واي الدم دا.

شاهندة بخبث وضحك ساخر: هقولك.

فللاااااش باااااااككككك.

شاهندة بصت لاقت عصاية المقشة: تمام انتي اللي جيتي لي.

عائشة بعدم فهم بصت لاقتها جريت مسكت المقشة ونزلت فوق عائشة ضر.ب: انا هعلمك الادب.

عائشة بصويت: اعاااا اوعييي هخلي ابني اعااااا.

بتشدها من شعرها: تعاليييليييي تعاليييلييي.

ضر.بتها ضربة فقدت وعيها.

شاهندة بغضب جريت جابت مقص: اما وريتك.

حلقت شعر عائشة كله و عورتها: شكلك كده فظيع اوي يا داعشية يا ارهابية يا منقبة هههه لازم اصورك.

صورتها.

قامت جابت جردل المياه ودلقته عليها عائشة بفزع: امم اعاااا عملتي فيا اييي.

شاهندة بغضب: دقيقه تكوني برا ومشوفش وشك تاني برررراااااااا.

جريت عائشة علي ايديها ورجليها بخوف.

بااااااااااككككك.

ادم بضحك: هههه شكلها رهيب هههههه.

شاهندة بتعب و دماغها صدعت : انا عاوزة...

ادم بحنان: ششش انسي تعالي معايا ارتاحي.

شاهندة بتعب:م ماشي.

في القسم.

طه بهدؤء: تقدروا تروحوا دلوقتي.

مريم بفرحه: اخيرا.

داود بابتسامة بص لصاحبه:متشكر اوي يا ماجد.

ماجد ب ابتسامة: مفيش شكر دا كدا كدا حاجه هايفه وخايبة ومفيش اي بصمات لمريم حتي علي شنطتها.

داود ابتسم.

مريم بهدؤء: داود روحني.

هز راسه ب نعم وخدها...

بعد شويه....

داود بيروح لامه و مريم بتستنا في العربية بخوف.

داود بهدؤء: هطلع اجيب حاجه وجاي.

مريم ب استغراب: حاجه ايه انا خايفه يلا نمشي.

داود بهدؤء: كاميرا في شقتها لازم اجيبها دلوقتي عشان القضية اهدي مش هتاخر.

مريم بخوف: ط طيب.

بيطلع البيت.....

بيداخل شقة عائشة و بينصدم لما لاقى:.....

عند ادم.

شاهندة نايمة و ادم مش في الشقة حد بيفتح وداخل ومع رجالته.

شاهندة بتفتح عينيها بصدمة:ا انتي.

:وحشتني اوي والله.

شاهندة بزعر: آمنة.

آمنة بخبث: وحشتيني يا ضرتي ايه رايك ف المفاجأة الحلوة دي سمعت انك مدمنة بحق.

شاهندة....

يتبع...

الجزء الثالث عشر

آمنة بخبث: وحشتيني يا ضرتي اي رايك ف المفاجأة الحلوة دي سمعت انك مدمنة بحق.

شاهندة بخوف: عاوزة مني ايه انا هبلغ عنك.

آمنة بخبث وشر: هكون عاوزة ايه من اللي سرقت جوزي و حبيبي.

شاهندة بخوف وبتبلع ريقها: م متقدريش تعملي معايا حاجه.

آمنة بمكر: مقدرش هههههه بتحلمي اقدر كدا كدا انا مطلوبة فعادي بقا.

شاهندة بخوف: ه هتعملي ايه.

آمنة بخبث طلعت سكينه من شنطتها: هعمل اللي مقدرتش اعمله في مريم.

لسه هتجري مسكتها آمنة من شعرها وووو....

شاهندة بصويت: اعااااااااااا.

بتقوم مفزوعة من مكانها و كلها عرق: كابوس كابوس فظييييييع.

شاهندة بتشرب المياه: مجرمين اشرار.

قامت تدور علي ادم لاقته خارج من الحمام وبينشف شعره.

شاهندة بهدؤء: خضتني كنت فين.

ادم بحب: في الحمام يا حبيبتي مالك عرقانه كدا ليه.

شاهندة بابتسامة: مفيش ياروحي كابوس وراح لحاله هم لسه ملاقوش آمنة.

ادم بحب قربها شاهندة: يلاقوها ولا تغور احنا مالنا كدا كدا مش هتقدر تيجي هنا.

شاهندة بسرحان: عيونك حلوة اوي يا ادم.

ادم بحب: كل يوم بيزيد حبك في قلبي ياريتني قابلتك الاول.

شاهندة ابتسمت بهيام....

عند داود.

لاقى عائشة متعورة و حالقة قرعه وبتعيط ضحك في سره: ايه دا مالك.

عائشة بغضب: شرفت انا عاوزة اعرف ايه اللي حصل و ليه ترد مريم تاني وكنتوا بتعملوا ايه كلكم في بيت ابوها.

داود ببرود: رديتها عشان ابني اخده منها وبعدين ارميها.

عائشة بخبث وتصديق: اذا كان كدا ماشي.

داود بابتسامة: ما تعملي لي كوبية شاي بايدك الحلوة دي ياست الكل.

عائشة بحنان: عنيا يا قلب امك.

راحت تعمله وهو بص لاقها مشغولة راح جاب الكاميرا و حطها في جيبه.

خرجت عائشة: اشرب يا حبيبي.

داود بهدؤء: تسلم ايدك يلا قولي لي ناوية علي ايه.

عائشة بعدم فهم: ناوية علي ايه في ايه.

داود بخبث: في الجاي مش عمر خلاص راح هتعملي ايه بقا.

عائشة ببرود: ولا حاجه دا كان خاين اهو ومعه بنات.

داود بذكاء: يعني مريم مظلومه لانه كدا هو مش كويس.

عائشة بتوتر: هاه لا معرفش انا قولت اللي شوفته.

داود بخبث: تمم هنزل انا اعمل مشوار وجاي.

عائشة ب ابتسامة: ربنا معاك يا حبيب امك.

نزل لاقي مريم خايفه ابتسم خدها ومشي.

وصل مطعم ما.

مريم باستغراب: احنا هنا ليه.

داود بحب: مفاجأة تهون علينا شويه.

بتداخل مريم بتلاقي المكان كله زينه و ورد و شموع و اسمها مكتوب بالذهب علي سلسلة متعلقة في تربيزة قدمها.

مريم بدمعه فرح: كل دا ليا انا.

داود باس ايديها: ولسه تعالي.

خدها وقعدها و مسك السلسلة لابسها ليها: هتاكل منك حتة.

مريم بفرحه: بحبك وعايزاك ف حياتي على طول يا روح قلبي.

الجارسون جاه و جايب تورتة عليها ( احببتك حبا يزيد العشق عشقا فانتِ لي ملجأي).

وجنبها صورة بيبي.

مريم بفرحه: لا كفايه كده هيغمى عليا.

داود بحب: انا حجزت لك المكان كله تعالي بقا.

خدها و شغل اغنية (بحبك مش هقول تاني) و فضل يرقص معها وهي تضحك علي بطنها المنتفخه.

بعد ساعتين بيروحوا الشقة لاقي ادم في اوضته هو وشاهندة اخد مريم بهدؤء.

غير هدومه لاقها سرحانه قرب بمشاكسه وباس خدها داود بحب: مالك يا حبيبي.

مريم بحنان: هو انت بتحبني يا داود.

داود بحنان وحب: ب العكس بعشقك وهفضل سندك وضهرك واتحدى الدنيا كلها عشانك.

مريم بحب: وقفت قدام الدنيا عشاني غيرك كان سابني ورماني بسبب كل يلي بيحصل.

داود رفع وشها بايده بحب: غيري دا لو مش بيحبك لكن انتي حتة من روحي.

قرب منها وشدها لحضنه...

عند عائشة.

قاعدة علي اخرها و بتتصل علي ادم و داود محدش بيرد: بتعملوا ايييه بقا اوووف.

تيك توك تيك توك.

قامت فتحت لاقتها قدامها: شرفتي.

آمنة دخلت: حماتي اخبارك ايه.

عائشة دخلت بهدؤء: انا عملت كتير اوي وبردو مفيش فايدة جاه دورك.

آمنة ببرود: دوري في ايه انا البوليس ورايا.

ضحكت عائشة بشر: طب مانا كمان الفرق انه ميعرفش انه انا.

آمنة بمكر: لا ذكية يا حماتي قتلتي جوزك ولبستيها في مرات ابنك بس ياترا تعرفي الحقيقه كاملة.

عائشة بعدم فهم: حقيقة ايه.

آمنة ببرود: انه داود اصلا مطلقش مريم و تاخدي الكبيرة بقا.

عائشة بصدمة: ايههه و كل دا كان لعب.

آمنة بمكر: اه لعب واللي متعرفوش انه ابوهم وصل هنا وبيدور عليهم يا مرات ابوهم المجنونه الداعشية الاخوانوسلفية الارهابية اللي اتجوزها وهو ميعرفش حقيقتها وكانت بتتظاهر قدامه بالسفور والتبرج والتنور والعلمانية زيه.

عائشة رجليها مش شايلها: كمال هنا.

آمنة بخبث: حقيقتك انكشفت خلاص يا حماتي.

عائشة بغضب: انا مش هسكت.

آمنة بسخرية: لا والله دا بأمارة ايه انك قتلتي ضرتك المتنورة العلمانية و خطفتي عيالها لا والاكبر انك قتلتي جوزك اللي هو صاحب ابنك دانتي كتلة شر ماشيه علي الارض.

عائشة ببرود: اه و خدي الكبيره عارفه بقي سبب كرهي لمريم ايه مش اني مهووسة بداود او ادم لا عشان مريم دي تبقا بنتي الغير شرعية.

آمنة بصدمة: ب بنتك ؟ انتي بتخرفي بتقولي ايه يا مجنونه انتي

عائشة ببرود: اه بنتي دا اكبر سر في حياتي وانا بكرهها و عاوزاها تتدمر وتموت بسبب يلي ابوها عمله فيا.

آمنة بذهول و تفت في وش عائشة بقرف: انتي شيطان.

عائشة مسكتها خنقـتها: وعندي استعداد اعمل اكتر من كدا فاهمةةةةة.

آمنة زقتها بغضب: غوري نهايتك قربت وانا اللي فاكرة نفسي اسوا اتاري القرف والغل والشر بقا علي هيئتك اتفوووو.

خرجت آمنة بغضب و عائشة بغل: مريم هتموت مريم هتختفي خالص.

كان قاعد قدام اللاب توب و دموعه نازلة وهي نايمة.

داود بصدمة في نفسه : طب ازاي مريم بنتها وايه الحقد ده كله هو في كدا طب لييييه.

خرج بسرعه واخد اللاب لاخوه.

ادم بنعاس: ايه في ايه.

داود فتح اللاب ووراه التسجيل.

ادم بصدمة ولسه هيتكلم حط داود ايده علي بوقه: ششش اسكت.

ادم بغضب وصوت واطي: انا تعبت منها ولازم تدفع التمن.

خارج اخوه مسكه: لازم نلاقي حل عائشة مش هيكون نهايتها الموت بس لا احنا هنخليها تتمناه.

ادم بغضب: دي ام مراتك عارف يعني ايه.

داود بهدؤء: مريم هيجرا ليها حاجه لو عرفت انه اهلها ممتوش في حادثة وانها ليها ام وامها تبقا حماتها.

ادم بتفكير: ابونا طلع اسمه كمال بس فين ومين هو.

داود بخبث: هنعرف من عائشة نفسها التسجيل دا كافي يدخلها السجن بس دا رحمه مستحيل اسمح ليها بكدا.

ادم بتساؤل: هتعمل ايه.

داود بجمود: هقولك هعمل ايه.

كانت سامعه كلامهم و الدموع في عينيها: حقي انا هاخده.

اتسحبت وخرجت من البيت.

وهم كانوا في المطبخ.

بعد شوية...

داود بيدخل يشوف مريم مش بيلاقيها: مريمم رحتي فين.

في مكان ما.

مريم قاعدة ببرود.

قدامها آمنة مربوطه و عائشة كمان و معها رجاله.

مريم بجمود: نورتي يا حماتي ولا اقول يا هه امي.

عائشة بصدمة: انتي عرفتي ازاي.

مريم ببرود: وانتي مالك جاه وقت حسابك و حسابك هيكون اسوأ من نار جهنم بتاعة ربك ودينك.

عائشة بخبث: متقدريش عارفه ليه عشان انا هخلص عليكي.

مريم ببرود: هبدأ بيكي يا آمنة انتي كمان يا اختها ف الدعشنة والارهاب والاخوانوسلفية والنقاب والحجاب والتكفير هدفعك تمن كل حاجه.

آمنة بسخرية: ولا هتقدري تعملي حاجه.

مريم لشخص: نفذ.

ابتسم بخبث قرب مسكها من شعرها و جابو مياه سخـنة و حطوا دماغها فيها وهي بتصرخ عائشة بزعر: انتي بتعملي ايييييييه.

مريم قامت وقفت وبصت ليها بعيون كلها شرار: باخد حقي وحق كل واحد مننا.