اليتيم Ch. 02

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

نروح عند الدار

وخصوصا في المنطقه ال فيها قبر علي ونلاقي الكل هناك وكله حزين وبيبكي لحد ما بداؤ يمشو واتبقت إيار

إيار: خلاص أنا مبقتش قادره استحمل كل يوم بموت من غيرك قولتيلي زمان متسبنيش ودلوقتي انت ال سبتني وفضلت تعيط جامد وهنا كان وصل حسن وكرو وريبتش

حسن: انتي لسه هنا يا إيار

إيار: ما انت عارف يا حسن

حسن: عارف كويس معلشي اقدملك كرو طبعا انتي عرفاه وده ريبتش ال حكتلكو عنه

إيار: اهلا بيكم

أنا: حضرتك مدام إيار مش كده

ايار: ايوا أنا ليه

أنا: يبقي الامانه ال معايا تخصك اتفضلي

إيار: دي أي

أنا: دي حاجه علي كان موصيني عليها بس بسبب الغربه وموت علي أنا مقدرتش انزل ودي وصاني عليها ليكي

أيار فتحت العلبه ولقت سلسله مكتوب عليها اسامينا وهي حاضنه بعض بصت ليها وبصتلي

أيار: شكرا ع امانتك وسابتنا ومشيت

أنا: أنا آسف جدا يا حسن

حسن: ولا يهمك المهم اعملوا حسابكم انكم معزومين اخر الشهر ع فرح يوري وفرح شهاب وطبعا يا ريبتش انت موجود معانا واكيد كرو عرفك المجموعه

أنا: المرحوم عرفني كل حاجه واكيد هحضر بنفسي......

//////////////////////////////////////////////

نروح لارض المنشقين

ويدخل هنا قنجارى علي هودا ال بلغه بوصول مراته و ولاده

ويلاقي واحده داخله شبه ( Ashley Alexis).

هودا: اخيرا رجعتي يا حبيبتي

زنوبيا: وحشتني جدا يا مولاي

دارث: شكرا يا بابا انك امرت برجوعنا

داريوث: ومتشكرين اكتر انك بعتنا الرحله دي

هودا: اعملوا حسابكم انكم هتكونو تحت قياده اخوكم لاوي

وهنا توصل ساندرا وتدخل عليهم وتتفاجئ بيهم

ساندرا: بابا كنت عايزه استازنك ف حاجه

زنوبيا: طب مش تسلمي عليا أنا واخواتك

ساندرا: اهلا بحضرتك وراحت حضنت اخواتها

هودا: كنتي عايزه أي يا ساندرا

ساندرا: كنت عايزه اروح اعد مع امي شويه ممكن

هودا: تقدري تروحي اتفضلي وهنا خرجت ساندرا واختفت

هودا: ها طمنيني يا زنوبيا

زنوبيا: متقلقش وفي رساله كمان......................

////////////////////////////////////////////////

في بيت عين السراج

يظهر ادهم ويدخل عليها اوضتها وهي نايمه عريانه

ادهم: هو حسيب مش رحمك ولا اي

عين: وحياتك أنا ال مش سيباه مش ناوي تيجي

ادهم: بعدين المهم دلوقتي في اتنين هيعملوا شركه هنا ف مصر وعايزك تشاركيهم علشان هيبقوا وجهتنا الفتره الجايه

عين: مين هما

ادهم: ساره يعقوب و داوود إسحاق

عين: كده اللعب هيحلو ويشوفو مين ال هيحميهم بعد علي....

/////////////////////////////////////////////

في ارض الملوك

كانوا المجلس قاعدين كلهم وتدخل عليهم ساندرا فاجاءه

عشتار: خير يا حبيبتي جيتي ليه

ساندرا: جايه اعد معاكي شويه واحتمال ع طول

كوش: اي ال حصل

ساندرا: اصل زنوبيا رجعت من رحلتها هي واخواتي

شقير: واكيد ميدوسا رجعت هي كمان شكل الرحله دي هيبقي وراها حاجه كبيره لازم نكون مستعدين لأي حاجه

كوش: متقلقش وفجاءه ظهر الكاهن الاعظم (العارف)

شقير: جناب الكاهن الاعظم اخيرا ظهرت

العارف: كان لازم اظهر لانكم معملتوش حاجه بعد علي

كوش: وكنا هنعمل اي وليه ظهورك دلوقتي

العارف: علشان صلا بلغني رساله من النوري

الكل: مييييييييييييييين.

//////////////////////////////////////////////

في مكان مجهول

قاعد واحد لابس زي عبايه سوده ومغطي وشه وقدامه ناس وشمعدان سباعي ونجمه داووود

الراجل: اخيرا خطتنا هتبدا تتنفذ........ يتبع

////////////////////////////////////////////////////

الدنيا ماشيه بالنقيض يعني الحلو ليك وحش لغيرك والعكس وموت علي كان وحش لعيلته وباقي العائلات وكمان للنور لكن كان مكسب للظلام ومعاونيه بس دلوقتي علي رجع اي ال هيحصل ومين المجهولين دول واي دور ساره و داوود واي هي الرساله ال مع الاطراف المختلفه كل ده هنعرف ف الاجزاء ال جايه كنتم مع اليتيم الجزء الاول من السلسله الثانيه وآسف اني اتاخرت واتمني انها تعجبكم انجوووووووي 😍

اخوكم الذئب 🐺......

الجزء الثانى

///////////////////////////////

الزمن اكبر شاهد ف التاريخ كله طول عمره ثابت والناس حواليه بتتغير بيقوي ناس ويزل ناس فلازم تختار الوقت المناسب علشان تبقي وتكون واوعا تعيب ف الزمن لأن العيب فينا وفي اختيارنا اختار توقيتك المناسب........................

////////////////////////////////////////

في المطار

نلاقي شاهين واقف مستني حد ومره واحده يلمح واحده ال أول ما شافته جرت عليه وحضنته وهو حضنها

شاهين: اخيرا رجعتي يا حبيبتي

ليلى: وحشتني يا شاهين ومجدي كمان وحشني اوي

( ليلى اخت مجدي و شاهين كانت بتدرس طب بره ولسه راجعه عندها 25 سنه وشبه bailey broke)

شاهين: طب يلا يا حبيبتي علشان نروحله وع فكره جدو ياسين عازمنا عنده ونفسه يشوفك

ليلى بتوتر: ماشي ماشي يلا

(وفي جانب تاني من المطار )

يظهر في صاله الوصول راجل وست واول ما يخرجو

داوود: مالك يا ساره من اول نظره وصلنا وانتي سرحانه

ساره: اخيرا جيت الارض ال خرجنا منها ايام فرعون ولازم احقق حلمي فيها ولازم احنا ال نبقي

داوود: دلوقتي العربيه جيت بره لازم نتحرك حالا

ساره: هيحصل يلا بينا.............

/////////////////////////////////////////////////

في قصر الطحاوي

وجوه مكتب ياسين قاعد ودخل عليه سليم

سليم: حضرتك طلبتني يا جدي

ياسين: اعد يا سليم عايزك

سليم: خير يا جدى

ياسين: مش جه الوقت بقا ال تعقل فيه وكفايه كده

سليم: كفايه أي بالظبط

ياسين: كفايه تمشي ورا كلام امك وجدتك اوعا تكون فاكر اني مش عارف انكم ع طول بتتوصلوا مع بعض ولا عارف ال بينكم متنساش أنا مين بس مش عايز اعملك حاجه ومتفكرش تنكر أنا يهمني امرك زي ما بيهمني امر كل واحد هنا وانت ليك مكانتك كويس انت اول حفيد ليا يا سليم

سليم: ولما أنا اول حفيد مهمشني ديما ليه من وقت ما علي ظهر لحد دلوقتي ومكبر حسن عليا

ياسين: اول حاجه علي مكنش مستني مني حاجه ده راح كون شركته وشغله بعيد عني وعن العيله كلها والاهم ان حسن ويوري ومجدي وسيدرا واخواتك وايار وسلمي و ولاد عمتك شركا معاه وقبل ما يموت بشهر عمل شراكا معانا ولولا خطته وظهور شركه الذئب ال محدش يعرف علاقته اي ب علي غير الصداقه وبس ف مقابل كل ده خليت كل شركاتنا تحت ايدك انت واتدخلت لما عندك منعك تنفذ الصح فهمت يا سليم

سليم: فهمت يا جدى

ياسين: مش ناوى تتجوز بقا

سليم: مش وقته دلوقتي

ياسين: انت عندك 29 سنه وخلاص ال عايزه جه

سليم: هو اي بقا

ياسين: ليلى النمر وصلت وهتتعشنا معانا النهارده

سليم: وأنا مالى

ياسين: خلاص خليك مكابر براحتك اتفضل شوف وراك أي وخرج سليم وفضل ياسين يفكر في ال جاي..........

////////////////////////////////////////////////////////

في بيت سليمان

سليمان قاعد بيتكلم ف التليفون مع المجهول

سليمان: طمنى هترجع امتا الفرح قرب

المجهول: قريب اوى بس ياسين هيقابلنى إزاي وابنى هيعرف انه مش ابنى أنا مش متخيل رد فعله

سليمان: بس لازم يعرف انه ابنى أنا وكفايه انه قدامى وأنا مش عارف اعمله حاجه ولا اقرب منه إلا بحدود

المجهول: قريب اوي هيعرف كل حاجه ودلوقتي هقفل سلام و تنتهي المكالمه بينهم وسليمان هيموت و ابنه يعرف بيه......

///////////////////////////////////////////////////

في بيت عين السراج

عين بتدرب مع المقاتلين ويظهر عندها حسيب مره واحده

حسيب: الناس وصلت يا عين ومنتظرينك باليل

عين: متقلقش أنا جاهزه بس ف حاجه غريبه دلوقتي

حسيب: في اي الغريب

عين: ادهم مش بيتواصل معانا وكل ما احاول اتخاطر معاه مفيش منه اي استجابه

حسيب: وكريمان وريهام ميعرفوش حاجه

عين: اتخاطرت مع كريمان وقالت نفس الكلام بردو

حسيب: يبقي مفيش قدامنا دلوقتي غير حل واحد اني اكلم تميم و بداء يتخاطر مع اخوه تميم وفعلا لقي استجابه منه

تميم: عايز أي يا حسيب

حسيب: مفيش استجابه من ادهم ليه

تميم: مش عارف السبب بس هو هيكون موجود بكره لان ف اجتماع وهو هيكون موجود

حسيب: ماشي يا تميم وانتهى بينهم التخاطر وحسيب بلغ عين بالتميم قاله... عين: اجتماع أي ده والاهم ادهم فين

حسيب: انا قولتلك ال اعرفه سلام و اختفى وسابها بتفكر

عين: يبقي لازم انفذ خطتي وطلعت وراحت مكلمه المجهوله

عين: حمد**** بالسلامه كويس انك رجعتي

المجهوله: قولي ال عوزاه ع طول

عين: عوزاكي تكملي ال قولتلك عليه

المجهوله: متقلقيش أنا ماشيه كويس

عين: مستنيه اشوف

المجهوله: هتشوفي علشان اخلص وابعد عنك سلام وقفلت

عين: بكره هنشوف كل حاجه ودلوقتي لازم اجهز علشان باليل اقابل ساره و داوود.......

///////////////////////////////////////////

نروح المنصوره

نوجا كانت قاعده ف الماركت بتاعها يتفكر في كلام علي

(فلاش باك)

أنا: قوليلي يا نوجا مين ال بيحميكم هنا

نوجا: مجدي كل فتره بيجي يبص علينا وحسن ويوري ييجو مرتين ف السنه يطمنوا ويمشو

أنا: ومجدي مش سايبلك اي حراسه هنا

نوجا: لا بس حراسه ليه يعني وبعدين مين هيفكر يازيني

أنا: ممكن سعد ومش شرط انتي ممكن الولاد

نوجا: تصدق اننا كنت نسيته اصلا وحتي بقول للولاد انه سافر

أنا: بكره هتكون متوفره عندك حراسه وكمان وسعي شغلك

نوجا: إزاي

أنا: تقرييا المكان ال بعدك هيتباع اشتريه ووسعي ولو قدامك اماكن ابعد عن منطقتك اشتري واعملي فروع

نوجا: حاضر بس ليه كل ده

أنا هتعرفي بعدين بس دلوقتي عايز اعرف حاجه

نوجا: اي هي

أنا: خالد مبعتيهوش ليه الدار يتمرن

نوجا: مجدي وحسن عرضوا عليا وأنا رفضت

أنا: ابعتيه هناك ده هيبقي سندك ف الدنيا خليه ينشف

نوجا: صعب عليا اوي

أنا: اسمعي كلامي ومتخفيش

نوجا: حاضر يا علي.....

(عوده من الفلاش باك)

ونوجا بتفكر تلاقي ابنها داخل عليها و هدومه مبهدله

نوجا: اي ال عمل فيك كده

خالد: اتخانقت مع عيال ف المدرسه

نوجا: وده ليه بقا

خالد: علشان بيقولولي انت فين ابوك ولا هو سابك ومشي

نوجا: بس هما قالو الحقيقه

خالد: وليه يسبني ويمشي

نوجا: لان وجوده كان هيازينا كلنا

خالد: وأنا ذنبي أي

نوجا: دلوقتي اطلع فوق وباليل هنتكلم اتفضل طلع خالد

وبعدها نوجا قررت تتصل بحسن وفعلا اتصلت بيه

نوجا: الو ازيك يا حسن

حسن: تمام يا نجلاء خيى ف حاجه ولا أي

نوجا: لا متقلقش بس أنا كنت عايزه اجيب خالد الدار

حسن: خير ف أي بس واشمعنا دلوقتي ما احنا قولنالك كتير

نوجا: كله بوقته بعد الفرح واحنا عندك هجيبه بنفسي

حسن: تمام يا نجلاء ف انتظارك مع السلامه وقفل السكه

نوجا: الظاهر انك معاك حق يا على

///////////////////////////////////////////////////

علي طريق صحراوي

واقفه حياه جنب عربيتها العطلانه ويقرب منها عربيه

أنا: خير يا انسه اي مساعده

حياه: العربيه عطلت مره واحده فجاءه

أنا: طب ثوانى اشوفها وبصيت عليها

أنا: للأسف العربيه مش هتتحرك نهائي

حياه: طب اي الحل دلوقتي أنا كده هستني اي حد يجيلي

أنا: حضرتك رايحه فين

حياه: اسيوط

أنا: طب اتفضلي حضرتك أنا نازل هناك

حياه: بجد شكرا جدا ليك بس العربيه

أنا: حضرتك تقدري تقفليها كويس وتبعتي اي حد يخدها

حياه: شكرا ليك بجد

أنا: مفيش حاجه اتفضلي وركبنا وبداءنا نتحرك وبعد شويه

حياه: مش عارفه اقولك اي بجد يا

أنا: ريبتش ايدجر وحضرتك

حياه: حياه بس حضرتك مش مصري صح

أنا: ايوا أنا روسي بس عايش هنا بقالي 10سنين

حياه: اتشرفت بيك جدا وهنا تليفونها رن

حياه: ايوا يا أحمد اخيرا تليفونك اتفتح

احمد: سوري يا حياه بس كنت ف اجتماع ولسه مخلص ورايح الكافيه و كنت قافل الفون انتي وصلتي

حياه: كان زمان لسه ع الطريق لحد دلوقتي بس حظى حلو ولقيت حد ساعدنى وأنا حاليا ع اول البلد

احمد: حد عموما أنا هبقي ف الكافيه سلام وقفل وحياه مستغربه من رده فعله عليها

حياه: ممكن طلب يا مستر ريبتش

أنا: اتفضلي وخليها ريبتش بس

حياه: حاضر بس ممكن توصلني العنوان ده

أنا: حاضر وفعلا وصلتها عند الكافيه واول ما نزلت

حياه: أنا مش عارفه اشكرك ازاي

أنا: مفيش شكر ولا حاجه

حياه: طب ممكن تتفضل اعزمك ع حاجه

أنا: مفيش داعي وهستازنك لاني متأخر

حياه: شكرا مره تانيه ليك مع السلامه ومشيت وهي دخلت الكافيه ال بتعد فيه هي وأحمد ولقته قاعد مبوز

حياه: طب مالك ياعم القماص

احمد: قماص ماشي يا ستى حمد**** بالسلامه

حياه: بعد اي بقا

أحمد: مين ال ساعدك واي ال حصل

حياه: ليه بتسال

احمد: خلاص بلاش أسأل

حياه: عموما وحكتله ال حصل كله

احمد: وانتي إزاي تركبي مع حد متعرفوش

حياه: ما انت السبب وبعدين متعصب ليه انت بتغير عليا ولا أي

احمد بتوتر: أنا متعصب علشان خايف عليكي وقومي يلا اوصلك بيتك وخدها وصلها عند البيت وقبل ما تنزل كلمها

احمد: هتيجي الفرح

حياه: اكيد طبعا يلا هطلع أنا بقا ولسه هتنزل

أحمد: اه كنت غيران عليكي يا حياه ومتسالنيش ليه

حياه مبتسمه: تصبح على خير يا احمد ونزلت طلعت ع بيتها

احمد مبتسم: وانتي من اهلي يا حياتى..........

///////////////////////////////////////////////

في مقر الشركه الجديده

قاعد حسن ويورى ومجدي ومعاهم كرو ومنتظرين ريبتش

يوري: بس غريبه مكالمه نجلاء ليك يا حسن

مجدى: فعلا يا يورى

حسن: واي الغريب مش ممكن تكون عايزه ابنها ميطلعش زي الكلب ابوه ولا أي رايكم

كرو: لو ابوه زي ما بتقول يبقي ده تفكيرها

مجدي: ريبتش اتاخر جدا وهنا بدخل أنا ( متنسوش أنا ريبتش)

أنا: أنا هنا اهو واسف ع التأخير

حسن: خير مجمعنا ليه

أنا: عايزين نركز الفتره دي وهطلب من ياسين بيه ان كل العائلات تقدم تقرير شهري عن حركتها الاقتصادية

يوري: بس ده ليه

أنا: تأمين لنفسنا من اي اختراق سواء داخلي او خارجي

حسن: هو انت شاكك ف حاجه

أنا: كل حاجه بقت متوقعه فلازم نخلي بالنا

مجدي: طب يلا بينا بقا يا جماعه بقا هنتاخر

أنا: ع فين كده

حسن: ع جدي ياسين معزومين بسبب وصول اخت مجدي واعمل حسابك انك جاي معانا

أنا: معلشي مش هينفع رايح مشوار ضروري أنا وكرو

حسن: مينفعش طبعا

أنا: متعوضه يا ابو على

حسن: خلاص ال تشوفه ويلا بينا يا جماعه ننزل كلنا ونزلنا هما ركبوا ومشوا وأنا خدت كرو ومشينا...........

//////////////////////////////////////////////

في تركيا

في بيت ريهام

ريهام: وبعدين يا كريمان هنفضل قاعدين كده

كريمان: هنعمل اي وكمان ادهم مختفي وحسيب زيه

ريهام: وعين فين

كريمان: زينا بردو متعرفش حاجه

ريهام: طب اي الاخبار عند لمياء

كريمان: متقلقيش دبه النمله بتبلغهاني هي وسليم

ريهام: بس مستغربه سليم اوي

كريمان: متستغربيش أنا بحصد ال زرعته ف سليم زمان قدرت ادمر سليمان مع انه حبي الأول والأخير و كمان دمرت واحد صاحبهم تاني ودلوقتي هدمر الطحاويه وكل المحاربين كلهم

ريهام: وأنا معاكي وهندمرهم وهنا يظهر حسيب

حسيب: جاهزين

الاتنين: لأي بالظبط

حسيب: لكل ال جاي

كريمان: جاكهزين بس الاهم فين ادهم

حسيب حكالهم كل ال حصل: ودلوقتي استنو الأوامر واختفي

ريهام: شكل اختفاء ادهم ده وراه سر كبير اوي

كريمان: اللعب كده هيحلو اوى........

/////////////////////////////////////////////////

في مجلس ملوك الأرض

كانوا متجمعين كلهم ومعاهم الكاهن الاعظم ( العارف)

شقير: جناب الكاهن حضرتك قولت ان في رساله

العارف: ايوا ده ال اتبلغت بيه من صلا

كوش: وال هو اي

العارف: انكم تكونو مستعدين وجاهزين لأي حاجه

شقير: زي أي وليه

العارف: زي انكم اهملتو طار علي ومردتوش ع ال عمل كده

كوش: واحنا منعرفش حاجه عن ال عمل كده غير وجود اثار لناتا تابع شيرون غير كده مفيش حاجه نعرفها

العارف بغضب : ومتبعتوش ناتا ليه هاااا

الكل: ساكت وباصص ف الأرض

العارف: علشان خوفتم علشان خبيته عليه الحقيقه وما صدقتم انه مات حتي انت يا شقير استغليت بنتك بس قلوبهم اتعلقت ببعض غصب عنك استعدوا بقا هودا مراته و ولاده رجعو وسائيل بنت ومراته رجعوا ولسه ابنو الاحسن ليكم لاما تواجهو او تموتو لو خوفتم وسابهم واختفي وهما كانهم اصنام..........

///////////////////////////////////////////////////////

في العالم الآخر

جوه قصر الملك سائيل قاعد هو وشيرون ودخل ناتا عليهم

ناتا : مولاى ادهم بره وبيطلب ازنك للدخول

سائيل: خليه يدخل

ناتا: امرك يا مولاي وهنا يدخل ادهم ال كان مستغرب

ادهم: حضرتك طلبتني يا مولاى

سائيل: اي الاخبار عندك

ادهم: المجموعات جاهزه والحصار الاقتصادى شغال بس في مشكله وهو ظهور شركه بتساند عائلات النور وهنا جه اقتراح بدخول اتنين من بنى اليهود وهما

سائيل: ساره يعقوب و داوود اسحاق

أدهم: مظبوط يا مولاى ودلوقتي هما ف مصر وهيجتمعو مع عين ولسه هنقرر اي ال هيتم

سائيل: فرح ولاد الطحاوي كمان 3 ايام

ادهم: مظبوط يا مولاى

سائيل: يبقي تتحرك وجهز نفسك وعايز اشوف افعالك

وهنا تدخل الملكه ميدوسا والاميره نيسان

ادهم: نورتي يا مولاتى انتي وسمو الاميره

ميدوسا: ازيك يا ادهم لسه شاطر زي ما انت

ادهم: بتوجيهات مولاى سائيل

نيسان بنظره غامضه: لسه ديما المفضل عند بابا يا ادهم

ادهم: ده شرف ليا يا سمو الاميره

سائيل: تقدر تروح دلوقتي ومستني اشوف ال هتعمله

وهنا ادهم يخرج وتكون عيون نيسان متعلقه بيه............

/////////////////////////////////////////////////////////

في قصر الطحاوي

نلاقي الكل قاعد ومتجمع بعد ما اتغدو وكلهم قاعدين

ياسين: كنتي وحشاني اوي يا لولا

ليلي: انت اكتر يا جدو

سيلين: ونويتي تقعدى معانا ع طول ولا ناويه ع سفر تاني ال أنا مش هسمحلك بيه

سلمي: طبعا مفيش سفر ولا اي يا مجدي

مجدي: اكيد مش هتسافر تاني وهتعد مع أسر وميار

شاهين: معلشي يا جدى هستازن أنا علشان وريا مشوار

ياسين: ما تقعد معانا شويه

ليلي: هتروح فين

شاهين: معلشي يا جدي مشوار ضروري مش هتاخر يا ليلي

ليلي: استني هاخد حاجه من العربيه قبل ما تمشي وخرجت معاه (و كل ده كان تحت نظرات سليم ال عينه متشلتش من علي ليلي نهائي وقرر يخرج وراها وفعلا قام)

سليم: بعد ازنكم هعمل تليفون وخرج بسرعه

(وطبعا ده حصل تحت نظرات ياسين ال ابتسم بمكر)

( ونخرج بره القصر)

خرج سليم وفضل باصص ع ليلي لحد ما جيت تدخل وظهرلها

سليم: مستعجله تدخلي

ليلي بتوتر: خير يا سليم في حاجه

سليم: متجهلانى ليه يا ليلي ولا نسيتي حبي ده أنا سليم

ليلي والدموع ف عنيها: اه نسيت يا سليم علشان غرورك فاكر زمان لما جيتلك وقولتلك تعالي اخطبني قبل ما اسافر قولتلي لسه بدري أنا عايز اكبر علشان اخد العهد وادي العهد راح لغيرك وبعدين رجع لجدك تاني طول عمرك أناني يا سليم ومبتحبش غير نفسك وبس وبتسالني نسيت حبك ولا لا أنا محيته من جوايا نهائي وجرت من قدامه وهو واقف مصدوم من كلامها

( نرجع جوه القصر تانى)

وتدخل سلمي وهي مداريه دموعها ويلاحظها ياسين

إيار: ناقصكم اي يا بنات مفضلش غير 3 ايام وبس ع الفرح

سيلين: ايوا فكريهم يا ايار

اسر: عمتو ليلي أنا عايز بدله

ليلي: من عنيا يا قلب عمتو وانتو يا حلوين عاوزين اي

ليث ويحي وعلي: حصان

ليلي وهي بتشد يحي: عايز حصان لعبه يعني

يحيي: يا عمه اسر انتي حصان حقيقي ونزلي ايدك

سلمي: اتكلم كويس يا زفت

يحيي: شوفتي يا إيار أنا مكلمتهاش اهو

إيار: شوفت يا حبيبي يلا خد اخواتك واطلعو بره

يحيي: حاضر وخد العيال كلهم وخرج

ليلي باستغراب: هو ابن مين فيكم

سلمي: ابني بس هو إيار حاجه تانيه

شيماء: يحيى نسخه من ابوه حتي لما بيقولي يا شوشو

الكل: **** يرحمه

احمد: بعد ازنك يابابا انت وجدي كنت عايزكم ف موضوع

ياسين: طب تعالي في المكتب وخدهم ودخلو

(جوه المكتب)

احمد: بص يا جدو انت وبابا في بنوته يتيمه أنا معجب بيها

ياسين: وبعدين

احمد: كنت عايز اتجوزها بس ده طبعا بعد موافقتكم

ابراهيم: وماله يا حبيبي وفيها اي لما تكون يتيمه عندك أنا اهو جدك حسين مش بيسأل عني غير كل فين وفين كأني يتيم

ياسين: وأنا روحت فين يا ابراهيم

ابراهيم وهو بيبوس ايد ياسين: **** يخليك ليا ياعمي

ياسين: خليها تحضر الفرح يا أحمد و وقتها هقولك رأي

أحمد: شكرا اوي يا جدي وخرج

(بره عند الباقي)

احمد خرج وحكالهم وكلهم فرحوا جدا وحمزه كان مركز مع هيام ال عنيها كانت حزينه ع ابنهم لان احمد من سنه............

////////////////////////////////////////////////////

نرجع عندي أنا

كنت قاعد أنا و كرو في شقه بعيد عن اي حد

أنا: دلوقتي في حاجه أنا عايزك تعملها

كرو: هي أي

أنا: عايزك تكلم بروفيتش تخليه يأمن المقر الرئيسي بتاع الشركه في روسيا وكمان ياخد عناصر من ال كنت بتدربهم

بس بشرط برو يكون موجود بنفسه

برو: ليه كل ده في اي

أنا: اسمع كلامي بس

برو: طب فهمني ف أي

أنا: احساس جوايا مش اكتر

كرو: حاضر هقوم اكلمه

أنا: تمام وسبني شويه لوحدي (خرج كرو وأنا بعدها بداءت اتخاطر مع صلا) أنا: عايز منك خدمه

صلا: قول هي أي

أنا: عايزك تخلي العارف يوصل ل باكر أنه يجهز الشباب ال بتدرب في الدار علشان يامنو الفرح بعد 3 ايام وان باكر يكون معاهم بنفسه

صلا: موافق بس ليه

أنا: احساس جوايا

صلا: هتمشي ورا احساسك

أنا: طبعا لانه نابع من جوايا

صلا: وأنا هنفذلك ال انت عايزه

( بره كان كرو بيكلم بروفيتش)

كرو: لازم يحصل تامين للشركه وكل ال تبعها ف روسيا

برو: اكيد وهي موجود عليها حراصه

كرو: ولازم تكون موجود بنفسك هناك

برو: أنا ليه

كرو: ده ال وصلني وبس وتبداء من النهارده كمان

برو: متقلقش بس اوامر مين

كرو: بعدين هتعرف

برو: اعتبره حصل................................

////////////////////////////////////////////////////

نروح لأرض المنشقين

في قصر الملك هودا يكون قاعد منتظر قنجاري

قنجاري: اسف علي التاخير يا مولاى

هودا: لازم الفرق تجهز الفتره دي

قنجاري: الفرق جاهزه بس ليه

هودا: من بعد ما الملكه وصلتلي رساله الرحله وأنا حاسيس بحاجه هتحصل وخصوصا أن الأمير لافون ابن سائيل لسه مجاش وده سبب يخليني اقلق اكتر وعايزك تاخد دارث و دريوث معاك وتشد عليهم فاهم

قنجارى: تحت امرك يا مولاي

هودا: اختفي دلوقتي لان لاوى جاي (وهنا يختفي قنجارى)

لاوى: حضرتك طلبت رفع الاستعداد للجيش ليه

هودا: علشان شكل في حاجه كبيره هتحصل و قريب

لاوى: زي اي

هودا: تفتكر ادهم هيفوت تجمع للعائلات زي ما هيحصل في فرح ولاد الطحاوى ويسيبه من غير ما يستغله

لاوى: لا مش هيفوته

هودا: وده ميخلناش نقلق

لاوى: بس حاليا علي مات والعهد رجع لياسين الطحاوي

هودا: بس متنساش الامراء والاهم من كل ده وجود إيار وباكر

لاوى: تفتكر هيحصل حاجه

هودا: محدش عارف اي ال هيحصل بس هيحصل...........

/////////////////////////////////////////

في الدار

باكر بيدرب شباب العائلات ومعاه ربيع وفجاءه سمع صوت

العارف: شد عليهم يا باكر

باكر: جناب الكاهن الاعظم

العارف: جايلك رساله من صلا

باكر: خير جنابك

العارف: الفرح لازم يتامن بالمتدربين وتكون على راسهم وكمان تبلغ ياسين بنفسك بالرساله دى وتقوله دي الاوامر

باكر: تحت امر جنابك حاضر

(وينتهي التخاطر ويبص باكر لربيع)

ربيع: في اي مالك حد تخاطر معاك

باكر: العارف بنفسه

ربيع بقلق: في اي ال حصل

باكر هنا حكى لربيع كل حاجه

ربيع: وهتعمل أي

باكر: هنفذ الاوامر وهنبلغ ابوك..............

///////////////////////////////////////////////////////

في فيلا في مكان مجهول

نلاقي عين داخله الفيلا وبيتفتح الباب وبتدخل جوه واول ما بتدخل بتلاقي ساره نازله هى وداوود

عين: نورتو مصر

ساره: لازم ننورها مهي كانت بلدنا الأول