ملاك فى البحيرة الزرقاء

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

[Image: 😑]

ملاك بأحراج:دمها تقيل هقلك وحدة تالته

ادهم بنرفزة:اخرسي بقي بالزفت اللي بتقولي دا خلاص

بعدها بص بخبث:يلا نفذي طلبي

ملاك بغيظ:واللي هوا

ادهم بأرتياح:اطلعي برا ودا كان رهان لازم تنفذيه

ملاك بصتله بغيظ وقامت مشيت عند الباب

ادهم اخد نفسه براحة

ملاك رجعتله تاني:بس متخفش هاخد لفه في المستشفي وهرجعلك تاني

ادهم نفخ بضيق وهي ضحكت وخرجت

ملاك خرجت وهي بتضحك وكانت نزله من علي السلم

ملاك:ااااااه مش تحاسب انت كمان

باسل بيرفع وشه:اسف والـلـه مأخدتش بالي

واكمل بابتسامة:انتي

ملاك بغيظ:يبني انت حد مسلطك عليا وقال لازم تخرشمها وانت ماشاء الـلـه عامل زي عمود النور

باسل ضحك:اعمل ايه طيب النصيب مصمم يجمعنا

ملاك ضحكت

باسل بأبتسامة:بس قوليلي انتي رجعتي المستشفي تاني

ملاك بأبتسامة:اه كان حوار كدة وخلص

باسل بفرحة:تمام بمناسبة رجعوك بقي تعالي اعزمك علي حاجة في كافتيريا المستشفي

ملاك بغيظ وقرف:انتو عيله بخيله كدة ليه يعني الواد وقلنا لسة ي قلب امه بيدرس ومش لاقي ياكل انما انت ي دكتور ياللي اكيد علي قلبك قد كدة

باسل بيخمس في وشها:الـلـه واكبر في عينك وبعدين أنتي تقصدي ايه

فايز من وراه:تقصدني انا يلا بدل ما تفرجي عليا الناس اعزمك علي وحدة كانز فيروز

ملاك مشيت معاه

باسل وقف قدمهم بغيظ وغيره:لا هتروح معايا انا

فايز بغيظ وغيره:لا انا قلتلها الاول يلا ي ملاك

ملاك:يلا

باسل:لا هتروح معايا يلا ي ملاك

ملاك:يلا

فايز:لا هتروح معايا

باسل: لا هتروح معايا

يحي:لا معايا

باسل:لا معايا

فايز:لا...

ملاك قاطعتهم بغضب:بس انتو الاتنين جاتكم القرف مش هروح مع حد فيكو انتو تلاقيكم متفقين تعملو كدة عشان ازهق ومرحش مع حد

الاتنين ضحكو

ملاك بغيظ:والـلـه ما هروح مع حد انا هنزل اجيب اتنين قهوة ليا انا وادهم

بصتلهم بقرف ومشيت وهما ضحكو

نبيل كان واقف متابعهم من بعيد ومبسوط ومضايق في نفس الوقت

مبسوط من علاقتها بأخواته ومضايق وغيران انها بتعامل الكل حلو إلا هو

بعد وقت

ملاك جابت اتنين قهوة وراحت لادهم

ملاك وهي دخلت وبصا للقهوة:بص بقي جبتلك كوباية قهوة وبفلوسي كمان خد عندك

سكتت لما لقيت ادهم مش لوحده مع باباه محمود الجيار اللي هوا بباها الحقيقي

ملاك بأحراج:احم اسفه افتكرت ادهم لوحده

محمود اول ما شفها ابتسم وقلب دق كان نفسه يقوم ياخدها في حضنه ويقلها انو مش مصدق انو شايفها قدامه بعد العمر دا كله

محمود بأبتسامة:لالا عادي اتفضلي ي بنتي

ملاك دخلت وحطت القهوة جنت ادهم وقعدة

محمود عمال يبصلها عايز يشبع من ملامحها وهي اتوترت واتكسفت من نظراته اللي مش فهماها محمود حب يفتح معاها كلام

محمود:اسمك ملاك مش كدة

ملاك:بظبط

محمود اسمك ملاك مين

ملاك:اسمي دكتورة ملاك عبدالملك ايوب

محمود:بباكي بيشتغل ايه

ملاك نفخت بضيق من اسألته اللي مش فهماها:بابا موظف حكومي عادي

محمود بحزن:بتحبيه

ملاك بأبتسامة وحب:طبعا مش بحبه بس بموت فيه كمان هو وماما وسيف اخويا هما كل حياتي وبابا دا حاجة كبيرة بالنسبالي كفاية انو كبرني ورباني وعلمني احسن تربيه واحسن علام وخلاني الكل بيبصلي نظرة فخر واعجاب لما يشفني هو اعظم اب حقيقي من يوم ما اتولدة وهو ضهر وسند ليا بعد ربـنا

محمود كان بيسمعها وقلبه بيتقطع من جواه كان نفسه الكلام دا يبقي ليه

وداهم بيبص لباباه بأهتمام وشاكك ان في سر مخبيه

ملاك قعدة مع ادهم ومحمود

ملاك بغيظ لادهم بردو مش بتفكر تنزل تحت

ادهم بزهق:ي الـلـه ي صبر ايوب

ملاك بصتله وضحكت:خلاص خلاص متزعلش نفسك خليك مكتوم في المخروبة دي امسك اشرب القهوة اللي جيبهالك بفلوسي

ادهم بصلها بغيظ واخدها منها

ومحمود بيبصلها بأهتمام بيبص لتقاطيع وشها حركتها نظرة عنيها ضحكتها كل حاجة فيها كأنه بيملي عينه وقلبه منها

بعد وقت ملاك كانت ركبه الاسانسير

ملاك بضيق:وبعدين بقي انت كمان مش وقته تبوظ دلوقت

الاسانسير وقف

ملاك بدات تخاف

ملاك بدوس علي الزراير مش بتفتح

ملاك بدات تتخنق

ملاك عمالة تخبط علي باب الاسانسير وهي خايفه وعمالة تعرق ونفسها بيضيق

عدا كام دقيقه

نبيل قاعد في مكتبه بيشتغل حث بنغزة في قلبه عمالة تروح وتيجي

نبيل قام وقف وهو قلقان وخرج برا المكتب وحاسس ان في حاجة

نبيل بدون وعي لممرضة معديه:هي دكتورة ملاك فين

الممرضه:مش عرفة ي دكتور شفتها من عشر دقايق بتركب الاسانسير

نبيل مش عارف ايه اللي خلاه يسأل عليها وايه اللي خلاه يخاف عليها كدة مشي بسرعة لمكان الاسانسير كان كل الاسانسيرات شغالة ما عدا واحد

نبيل قرب منه يفتح مش بيفتح وعمال يخبط

نبيل بصوت جهوري :ابعتلي عمال الاسانسير بسرعة

الكل خاف من صوته لانه عرفينه لما بيتعصب مش بيشوف قدامه مسافة دقايق كان العمال بيصلحو الاسانسير

نبيل بحدة وقلق:اخلصو يلا

العمال بصو لبعض بأرتباك وحاولو يسرعو

فجأة الاسانسيرا فتح وكانت الصدمة لما لقيو ملاك وقعه في ارض الاسانسير وفقدة الوعي

نبيل بصلها بصدمة وخوف لكام سنيه والكل مصدوم وقلقان

نبيل بخوف وغضب:ابعدو كلوووو يبعد

الكل بعد بسرعة

نبيل قرب بسرعة وشال ملاك علي ايده وطلع بيها علي اوضة في المستشفي وبدا يكشف ليها عرف ان عندها فوبيا من الاماكن الضيقة المغلقة ركبلها تنفس صناعي ووصلها بالجهاز وفضل قاعد قدمها بتأمل ملامحها وهي لسة فقدة الوعي

نبيل مركز مع ملاك وبيبصلها بأهتمام

نبيل جتله فكرة مجنونة هو مش عارف هو ليه عمل كدة

مسك ايد ملاك الشمال وبص عليها (عرفين المكان لما حد بيفكر يقطع شراينه كدة بعد كفة الايد بشوية)

نبيل بص بصدمة لما لقي نفس الوحمة في ايد ملاك كانت وحمة صغيرة قد الفولة

نبيل مش قادر يستوعب ومخه قرب يقف من التفكير وفضل ماسك ايد ملاك بيبصلها وضاغط عليها

ملاك بدات تفتح عنيها ونبيل مشفهاش

ملاك بتبص لقيت نبيل قدمها وماسك اديها مخها صورلها حاجة تاني خالص

وهوب ملاك مدت اديها ضربت نبيل بالقلم

نبيل رفع وشه بصدمة وملاك بتبصله بخوف

نبيل بصدمه وغضب:انتي عملتي ايه دلوقت

ملاك بخوف بداريه:اعملك ايه منتي سافل وقاعد ماسك ايدي وعايز تتحرش بيا

نبيل بغضب:ي حيوانه انتي اغمي عليكي في الاسانسير وانا انقذتك

ملاك بصتله بكسوف:احم بجد طب سوري بقي

نبيل بغيظ:تاني قلم اخده احمدي ربـنا اني مقطعتش ايدك

ملاك ببرود:اللاه متبقاش قفوش بقي تعيش واديك غيره

نبيل بصلها بغيظ وخرج وهي ضحكت

بعد وقت ملاك رجعت البيت وكانت تعبانه لانه كان يوم مرهق بالنسبالها

بليل في بيت عبدالملك

الكل قاعد علي السفرة

عبير:خدي ادي اخوكي ي ملاك

ملاك بضيق:ليه وهو اتشل

سيف دا علي رجلها من تحت لتحت

ملاك بأبتسامة غضب:طبعا هاتي ادي اخويا حبيبي

سيف ابتسم بأستفزاز وهي اتغاظت جدا

خلصو اكل وقعدو

سيف بأستفزاز:ملاك اختي حبيبتي ممكن تعمليلي كوباية شاي

ملاك بصتله وابتسمت بغيظ:طبعا ي قلب اختك عنيا

سيف ابتسم بأستفزاز ولعبلها حواجبه وهي اتغاظت جدا

عدي الليل بظلامه علي ابطالنا

اشرقت شمس يوم جديد

في فيلا محمود الجيار

باسل كان داخل الفيلا وطالع اوضته اللي جنب اوضة فايز

بس وقف بصدمة لما سمع فاتن بتقول لفايز

الفصل السابع 7

وقفنا لما فاتن كانت بتكلم فايز

فاتن بغضب:انت هتفضل كدة لغاية امتي ها فهمني

فايز بغضب خفيف:انا نفسي اعرف حضرتك عيزاني اعمل ايه ها قوليلي

فاتن بغضب:عيزاك تتحرك تعمل اي حاجة متبقاش عامل زي لاطرش في الزفه انت ابني وانا عايزة مصلحتك

فايز بسخريه:تمام حاضر هروح اقول لبابا بابا بعد اذنك انا عايز ورثي من دلوقت عشان ماما تطمن حضرتك متخيله اني ممكن اعمل كدة عيزا بابا يقول عليا ايه بفول عليه وهو عايش

فاتن بغضب وغيظ: خلاص خليك كدة ادهم بيملك اكتر من شركه لوحدة ونبيل بباك كاتبله اكتر من مستشفي بأسمه وهو معملش فيهم حاجة وانت قاعد تاخد منه مرتب اخر كل شهر

فايز بيفقد اعصابه:طب ما باسل اهو بابا كاتبله حاجة مديه حاجة مريح دماغه ومش بيفكر في الحجات دي اصلا وعايش برا

فاتن بغيظ:مهو باسل دا عبيط زيك ويا عالم يكون ابوك كاتبله حاجة واحنا منعرفش وكل واحد علي قلبه قد كدة لكن انت ملكش أي قيمه وسطهم

فايز بغضب شديد:ماااماااا...

قطع كلامها باسل وهو بيدخل

باسل بهدوء وحدة:اسف اني دخلت من من غير ما اخبط بس انا كنت داخل اوضتي وغصب عني سمعت بس حابب اقول لحضرتك حاجة ي فاتن هانم انا بابا مش كاتبلي أي حاجة وحتي لو كاتبلي فأنا مش عايز لان انا اخر همي الفلوس مش بفكر فيها واذا كان علي ادهم ادهم يدوب بابا ساعده في اول شركة فتحها بعدها اجتهد مع نفسه و اديكي شايفه حالته بقيت عامله ازاي كل مادة بتدهور ونبيل متولي امر مازن ومش بيسيب بجانب انو شايل المستشفي الام علي كتافه ومفيش غلطه بتحصل فيها هو وفايز تمام وانا بقول بكل جدية لو فايز حابب ان ياخد ورثه من بابا وهو عاااااايش انا بذااااات نفسي هروح معاه

فاتن بصاله بغضب وكره

وفايز نفخ بضيق

باسل:ها ي فايز ردك ايه

فايز بنرفزة:انت بتقول ايه ي باسل انت كمان متحاسب علي كلامك

باسل ابتسم وبص لفاتن بسخرية وخرج

فايز بغضب وعصبيه:عجبك اللي حصل دا صاااااح

فايز خرج وقفل الباب علي ما اخر ما عنده

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عند ملاك

ملاك كانت في المستشفي دخلت عن ادهم بعد ما خبطت وهو مردش

ملاك بأبتسامة:ي صباح الفل ايه دا هو القمر بقي يطلع الصبح كمان ي خواتي

ادهم بأبتسامة جذابة هاديه:صباح الخير

ملاك بصتله بصدمة وقربت منه حطت اديها علي وشه

ادهم برفعة حاجب: أنتي بتعملي ايه

ملاك بقلق:بشوفك لاتكون سخن وبتخرف ولا حاجة

ادهم ابتسم ونزل اديها ملاك ضحكت وقعدة قدامه

ادهم:ايه دا فين القهوة

ملاك ابتسمت

ملاك بتكلم نفسها بهمس:ياااس خطتي بتنجح

ادهم قرب منها:افندم

ملاك بتوتر:احم بقول ان معييش فلوس اجيب ولا هصرف فلوسي عشان اجيب كل يوم لسيادتك قهوة

ادهم بصلها بغيظ وهي ضحكت

ادهم بسخرية:ايه مش هتمكلي بقيت الفقرة بتاعتك تلفي تفتحي كل الشبابيك

ملاك ببرود:تؤتؤ مش هفتح لاننا هننزل تحت

ادهم باصصلها بسخرية

ملاك:لا متبصش كدة خلاص انا قررت

ادهم بيبصلها بغيظ وهي ضحكت

وفعلا نزلو الجنينه بعد ما سعدتو انو يقعد علي الكرسي المتحرك

وهما قعدين تحت ادهم باصص للفراغ وسرحان وحزين

ملاك حاولت تخرجه من المود

ملاك بأبتسامة:قلي بقي داخل هندسه عن حب وطموح ولا نصيب واكملت بغيظ ولا وسطي

ادهم ابتسم بحزن:دخلتها عشان واحنا في سنوية عرفت ان سارة هتدخل هندسه دخلت انا كمان عشان اكون معاها حب عشر سنين ضاع كله فجأة

ملاك بصتله بحزن

نبيل كان خارج من المستشفى اتصدم لما لقي ادهم قاعد في الجنينه فرح جدا وقرب منهم

نبيل بأبتسامة:صباح الخيرر

الاتنين:صباح الخير

نبيل بحب:وانا اقول الجنينه منورة ومبهجه لي انهرده

وبص لادهم

ملاك بغرور: عرفة عرفة اني منورة

نبيل بصلها بقرف:اخرسي أنا اصلا مش عليكي

ملاك بصتله بغيظ وادهم ضحك وملاك ابتسمت لانها عملت كدة عشان تضحكو

نبيل قعد جنب ادهم

في نص الجنينه

الممرضة:ي استاذ يلا اتفضل اطلع خليني اوصلك اوضتك

المريض بغضب:مش هطلااااع مش هطلااااع انا مش مجنوووون

ملاك بقلق:ايه دا في ايه

علي جانب الاخر

الممرضه بخوف:حاضر انت مش مجنون بس اتفضل معاية

المريض مسك فازة كبيرة كسرها الكل اتخض

ملاك بقلق:ما تتحرك انت كمان

نبيل ببرود:مش تخصصي مليش دعوة

ملاك بغيظ:ايه البرود دا

وجات تقوم نبيل شدها من اديها قعدها تاني

نبيل بحدة:اترزعي هنا متفرديش عضلاتك اوي دا مدمن ولو قربتي منه ممكن يقتلك الدكاترة المتابعين ليه هيتصرفو معاه

ملاك بصتله بغيظ

الممرضة قربت من المريض:تعالي معاية تعالي

وهوب المريض مسكها وكتفها وبدء يخنقها الكل خاف

ملاك مستنتش وقامت تجري عليهم

ملاك وقفة بعيد علي مسافة متر

ملاك بقلق بداريه:سبها احسنلك

المريض بسخرية:وانتي هتعملي ايه أنتي كمان

ملاك ببرود:مش مهم تعرف المهم دلوقت انك تسيبها

المريض بغضب:وانا مش هسيبها غير لما ترجع البدرة اللي رمتها

ملاك بهمس:انت يظهر صعب تقتنع

ملاك بتقرب منه وهو بيضغط اكتر علي رقبة الممرضة وقربت تموت

ملاك بهدوء:سبها

المريض ببىود وغضب:مش هسيبها

ملاك بتقرب: بقلق سيبها

المريض:وانا بقاااالك مستحيييييل

وهوب ملاك ضربته في رجله وقعته والممرضة طلعت تجري

ملاك جيا تمشي راح المريض برجله وقعه علي الارض

نبيل قام بغضب وخوف وادهم خاف عليها

المريض قام ومسك ملاك وبردو بيخنقها وملاك وشهت بيحمر ومش قدرة تاخد نفسها

المريض ضحك بغضب:ها عجبك كدة عشان تعملي فيها قوية طب اهو

وبدء يخنقها اكتر وملاك خلاص هتموت

نبيل جه من وراه ولانه قوي كتف ايده وفضل يضغظ عليه عشان يسيب ملاك وبالفعل ملاك قدرت تفلت ما بين ايده

نبيل بزعيق:الامممممن بسرعة

جه الامن والدكاترة طلعو المريض فوق

باسل وفايز كانو دخلين من باب المستشفى لقوهم كدة جريو عليهم بخوف

ملاك وقعت في الارض ووشها احمر ومش قدرة تاخد نفسها

نبيل جري عليها

نبيل بقلق واضح:انتي كويسه

ملاك بتهز راسها ومش قدرة تاخد نفسها

نبيل بزعيق:هاتو مياااا بسرعة

الممرضة جريت جابت ازازة

باسل بخوف:ملاك انتي كويسه

ملاك بتهز راسها وهي بتكح

الممرضة جابت الميا

وملاك اعصابها كانت مرخيا مش قدرة تمسك الازازة

نبيل مسكها وبدء يشربها

ادهم من مكانه باصصلهم ومبتسم

بعد فترة قصيرة

فايز بخوف:ملاك انتي كويسه نجبلك دكتور

ملاك رغم تعبها ضحكت علي ما اخر ما عندها

نبيل باصصله برفعة حاجب:ميجيش علي البالطو اللي لبسه

فايز بص لنفسه ولنبيل بأحراج:احم تصدق نسيت اننا دكاترة

باسل بصلهم وضحك

ملاك جيا تقوم داخت مسكت ايد نبيل فضلو يبصو لبعض شوية كانهم بصين لمرايا

بعد وقت قصير

ملاك بأحراج وكسوف:احم شكرا

وقامت تجري قعدة جنب ادهم وكلهم قامو

ادهم بأبتسامة:ي الف خسارة لولا نبيل كان زمنا بنقرء عليكي الفتحه دلوقت

كلهم ضحكو

ملاك قربت منه بغيظ:متفتكرش إني حتي لو موت هسيبك روحي هتفضل معاك

ادهم بصلها بغيظ وهي ضحكت

ملاك افتكرت وهمست في ودن فايز لانه كان قاعد جنبها

ملاك بهمس:انا منستش الفيروز علي فكرة

فايز قام بغيظ:لا وربـنا كدة كتير ايه ي ماما محرومه من الفيروز يعني

ووجه كلامه للامن:انت يبني هات خمسه فيروز هنا علي حسابي

ملاك بصتله وضحكت علي ما اخر ما عندها هي وباسل

وادهم ونبيل مش فهمين حاجة

ملاك بضحكة:لالا متتحشروش مواضشيع خاصة بينا

كلهم ضحكو

في نفس اللحظة اللي كان محمود داخل فيها من باب المستشفى لقي ولاده الاربعه قعدين مع بعض عكس عادتهم بفضل اختهم اللي متعرفش انها اختهم ولا هما يعرفو انها اختهم

اخد نفسه بتوتر وقرب منهم

محمود بأبتسامة وباصص لملاك:صباح الخير

الكل:صباح النور

ملاك بهمس:وبعدين بقي الراجل اللي بيفضل يبصلي دا

ملاك قامت

محمود بسرعة:ملاك متخليكي معايا

ملاك بصتله من فوق لتحت:افندم

محمود بأرتباك:احم اقصد خليكي يعني محدش هيضايقك

ملاك بضيق:لا معلش عندي شغل

ملاك مشيت خطوة

ادهم:ملاك خديني معاكي

ملاك ابتسمت وقربت منه مسكت ايد الكرسي

محمود:لحظة من فضلك

بما ان الكل متجمع ولادي وبنتي احم ولادي والدكتورة المعالجة لابني كنت حابب اقلك ي ادهم ان دكتور زيدان رجع اللمانيا ومستنيك في أي لحظة عشان تبدء بأجرات العملية

كلو سكت

ادهم بغضب:وانا سبق وقلت اني مش هعمل

محمود بنرفزة:يعني ايه يعني هتفضل كدة حبيت القعدة وسط المجانين

ادهم اتعصب جدا

نبيل بهدوء وقلق:بابا اهدء

ملاك بخوف من حالة ادهم:بس بس خلاص عن اذنكم

وسحبت ادهم وطلعت وادهم نظرة عنيه تحرق اي حد

واخيرا وصلو الاوضة

ادهم بهدوء حاد:لو سمحت اطلعي برا

ملاك بهدوء:مش هطلع

تدهم بنرفزة:بقاااالك اطلعي

ملاك بنرفزة اكتر:وانااا بقااالك مش هطلع واللي عايزة اعمله عايز تقتلني اقتلني اخنقني اعمل اللي عايزة

مسكت فازة:اقلك خد اكسرها في راسي يلاااااا يلاااااا

ادهم بصلها بغضب ورمي الفازة علي ما اخر ما عنده في..

الفصل الثامن 8

ملاك مسكت فازة: اقلك خد اكسرها في راسي يلاااااا يلاااااا

ادهم بصلها بغضب ورما الفازة علي ما اخر ما عنده في الارض اتكسرت علي الف حته وملاك اترعشت من الخضة

ادهم وطي راسه في الارض بحزن

وملاك بصتله وابتسمت بحزن

ملاك قربت منه قعدة علي ركبها ورفعت راسه وهو بصلها بعنين حزينه مليانه دموع وكلام

ملاك بأبتسامة هاديه:مش بتكرهني مقتلتنيش ليه ها ليه تضيع الفرصة من ايدك ليه

ادهم بعصبية:مش عارف مش عارف انت بضايقيني وبتعصبيني وببقي نفسي اقتلك لكن حاجة جوايا بتمنعني وبتقولي لا

ملاك ابتسمت:قلبك طيب مهما حاولت تظهر قسوتك وانك دبش وبترمي كلام يضايق انت جواك حنيه وحب ميتوصفوش ليه مصمم تداريهم ليه مصمم تقفل علي قلبك

ادهم بحزن وحدة:عشان انا من بعد موت سارة وإني كنت السبب في موتها ميحقليش اني افرح واتبسط تاني انا هعذب نفسي لغاية ما اموت

ملاك بنرفزة:ما خلاص بقي خلاص بقالك ست شهور بتعذب نفسك وبتقول عشان تموت لكن خلاص ربـنا عايزك تعيش يمكن عشان تكون جنب ابنك اللي فقد اغلي حاجة في حياته وهي مامته متخيل يعني ايه طـفل في العمر دا ينام لوحدة مهما كان نبيل معاه ولو طال يجبله نجوم السما هيجبهمله لكن لا دا ميكفيش طـفل ميكفيش طـفل انو ينام كل يوم في حضن مامته بعد ما يسمع منها حدوته يزعل معاها ويكشر وتصالحه وبحضن يتصافا في عيد ميلاده هي اول وحدة تجبله هدية يروح الحضانه ويرجع يحضنها ويحكلها كل حاجة حصلت في يومه تعمله الاكلة اللي بيحبها بزهق من كتر خوفه عليها (مش عرفة ليه دمعت وانا بكتب الكلام دا يمكن عشان فعلا صعب تفارق حد بتحب
[Image: 💔]

)

ادهم بصلها وعنيه مليانه دموع

في نفس الوقت اللي كان نبيل واقف قدام الباب وسمع كل دا شريط طفولته بيتحرر قدامه لانه اتحرم من الحجات دي كلها من يوم ما اتولد عمره ما جرب حضن الام عمره ما جرب انو يتخانق معاها من كتر قلقها عليه عمره ما جرب مامته تعمله الاكلة اللي بيحبها دمعه نزلت منه بقهر مسحها ودخل مكتبه

ملاك قربت منه ومسكت وشه بحنان

ملاك بدموع: ادهم ارجوك وافق ارجوك وافق انك تعمل العمليه ومش عشان اي حد بس عشان ابنك مازن

ادهم بصلها بحزن

ملاك بحزن:ارجوك رد

ادهم بضيق وحزن:وانا موافق

ملاك رفعت وشها بصدمة مش مصدقة

ملاك ضحكت:بجد بجد انا بحبك اوي

وبدون وعي حضنته جامد وادهم ابتسم رغم انو اخد وعد من بعد موت سارة ان مفيش بنت هتلمسه بس مقدرش يقاوم ملاك

ملاك خرجت بأحراج:احم طب انا هروح ابلغ نبيل بقي وكدة عشان ننجز

ملاك خرجت وهي فرحانه وبتجري زي الطـفلة هي زات نفسها مش عرفة هي فرحانه الفرح دا كله ليه

ملاك راحت عند مكتب نبيل خبطت ودخلت

نبيل كان رايح جاي في مكتبه وكلام ملاك لادهم عمال يتكرر في ودنه بس وقف لما لقي ملاك وقفه قدامه

ملاك: نبيل ادهم و..

نبيل قاطعها بضيق:ملاك بقلق اي انا خلاص زهقت براحته يوافق ميوافق...

ملاك قاطعته بحضن

ملاك نطت في حضنه وحضنته جامد

ملاك بفرحة:ادهم واااافق واااافق

نبيل علي قد ما كان فرحان بس مكنتش زي صدمته من تصرف ملاك

بس هو المرادي تعاطف معاه وحضنها

بعد وقت قصير

ملاك استوعبت هي عملة ايه وحضنه مين بذات

بدأت تنزل براحة وبهدوء وخرجت تجري ونبيل ضحك علي ما اخر ما عنده

ملاك وهي مشيه بتدرب راسها:ايه الغباء دا مشية احضن في كل واحد شوية غبيه غبيه

باسل من وراها: ايوا عندك حق هي فعلا غبية غبية

ملاك بصتله بضيق:انت علي مين

باسل: علي اللي بتشتمي عليها الغبية الغبية

ملاك ضحكت وسابته ومشيت

مر شهرين وادهم سافر المانيا مع نبيل وباسل عشان يعمل عمليه

وفي يوم

ملاك كانت خرجه من اوضتها

عبير:راحة فين علي الصبح ي دكتورة

ملاك بأبتسامة:مش عرفة بس دكتور محمود الجيار صاحب المستشفي اللي بشتغل فيها اتصل بيا وقلي عايزني في موضوع مهم

عبدو بقلق:تمام خلي بالك من نفسك

ملاك ابتسمت وخرجت

_______________________________________________

اشرقت شمس يوم جديد يملأه كثير من الأحداث

ملاك صحيت عندهت عزيمه اخدة شاور ولبست بنطلون جينز عليه تيشرت ابيض وجاكيت بيبي بلو وكوتشي ابيض وخرجت

ملاك بأبتسامة:صباح الخير

الاتنين بأبتسامة:صباح الفل

عبير:راحة فين ي حبيبتي

ملاك: المستشفي

بعد وقت ملاك قامت وكانت مشيا

عبير بحزن:ملاك متعرفيش عن سيف حاجة

ملاك بأبتسامة حزينه:هيرجع وعد هيرجع

ملاك خرجت واتصلت بعالية

بعد وقت وصلت ملاك وعالية المستشفي ودخلو

وكانت عالية لبسه فستان اسود منقوش بورد سموني وشعرها جميل ولبسه شوز سيموني كانت قمر اوي

وكان نبيل وباسل وفايز وقفين مع بعض وبصين لملف

ملاك فرحت جدا انهم رجعو بس فرحت كا دكاترة

عالية ضربتها في كتفها

عالية بهمس:عايزة تفهميني ان الابطال دول يعرفوكي كويس

ملاك افتكرت وهزت رأسها بسخرية

عالية بهمس:بت بت جوزيني حد مهم اللاهي تنستري

ملاك بصتلها وضحكت:بصي ادهم دا بيحب مراته الـلـه يرحمها مستحيل يبصلك

عالية:اممم ادي واحد

ملاك:نبيل دا مش بيطيق يبص لنفسه في المرايا عرفة لو عاش لوحدة في المجرة دي كلها هيتخانق مع نفسه

عالية بضيق:اممم وادي التاني

ملاك:وفايز اصغر منك بتلات سنين

عالية بغيظ:وبعدين

ملاك ضحكت:كدا متبقاش غير باسل وهو اكتر واحد مناسب ليكي مخه غبي زيك بظبط ومش بيفكر وهايف زيك بظبط

عالية بغرور:شكرا شكرا كفاية مدح فيا

ملاك بصتلها وضحكت

نبيل رفع وشه بالصدفة لقي ملاك بصلها وابتسم مكنش يعرف انو هيشتاق ليها كدة

ملاك قربت منهم

ملاك بارتباك:احم حمدالـلـه علي سلامتكم

التلاته:الـلـه يسلمك

باسل بيبص لعالية

نبيل بيعدل وشه:خليك في الكشف يابا الكشف

كلهم ضحكو وعالية اتكسفت جداا

ملاك افتكرت:صحيح فين ادهم ولا نسيتوه في اللمانيا

فايز ضحك:لأ في الجنينه تحت

ملاك بلهفه:طب والعمليه

نبيل بأبتسامة:نجحت ورجع يمشب

ملاك فرحت جدا بس اللي صدمها ان نبيل بصلها وابتسم

ملاك:احم طب هروح اشوف ادهم

ملاك مشيت واتبقي فايز وباسل ونبيل وعالية

باسل لسة مركز مع عالية

نبيل برفعة حاجب:ببعدين طيب متركيز مع اهلي عشان نخلص

عالية اتكسفت اوي

فايز ضحك:بقلك ايه ي نبيل تعالي اوريك حاجة مهمه

نبيل مشي مع فايز

نبيل:في ايه ياد

فايز:مفيش أي فهم خالص خلي الواد يسبل للبنت براحته

نبيل بصله وضحك ومشيو هما الاتنين

اتبقي باسل وعالية هما الاتنين مكسوفين جدا

باسل قطع الصمت

باسل بأرتباك:احم تحبي نشرب حاجة في العمليات احم قصدي الكافتيريا

عالية ضحكت برقة:تمام

مشيو هما الاتنين

اما ملاك خرجت الجنينه لقيت ادهم قاعد ومازن قاعد علي رجله وماسك ايده ومتبت فيها كانه بيقله اياك تسبني مرة تاني

ملاك قربت منهم وكانت وراهم

مازن بطفولة وحب:ياااه ي بابا انت وحشتني اوي اوي

ادهم حضنه:وانت كمان ي قلب بابا واديني معاك ومش هسيبك تاني ابدا

مازن بطفولة:طب انت رجعلتي طب ماما مش هترجع

ادهم حاول يتماسك:هو مش انا معاك خلاص ماما راحت عند ربـنا ومش هنشفها تاني احنا ندعلها وبس ماشي

مازن بحزن:ماشي

ملاك من وراهم:اممم كويس ان مأكلتش الشوكلت اللي جيباها

مازن خرج من حضن ادهم

مازن بفرحة:ملاك وحشتيني اوي

وجري عليها حضنها

ملاك شالته وقربت قعدة جنب ادهم

ادهم بأبتسامة واستغراب:انتي تعرفي ابني منين

ملاك لمازن:هه بيقلك تعرفي ابني

مازن بغرور:ملوكتي صحبتي من زمان اوي

ادهم ابتسم

ملاك:بص خد الشوكلت القمر اللي زيك دي

مازه حضنها بحب

ملاك لادهم: حمدالـلـه على سلامتك

ادهم بأبتسامة:الـلـه يسلمك

بعد مرور عدة سعات

ملاك كانت لبسا البالطو وبتتمشي في المستشفي

1...456789