ملاك فى البحيرة الزرقاء

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

سيف خرج

ملاك بأبتسامة حب:يخواتي ي ناس ي واد البنات هيعكسوك مني

سيف ضحك

ونزلو سوا واتجهو للجامعه

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

اما عند نبيل

نبيل كان موطي بيربط شوزه

الباب خبط

نبيل وهو موطي:ادخل

دخل مازن

نبيل بصله وابتسم

مازن:ايه دا رايح المستشفي

نبيل بصله وقام وقف

نبيل وهو باصص لانعكاس صورته في المرايا:لا رايح مشوار في الكليه كدة وجاي

مازن بطفولة:اهاا ماشي بس متتأخرش

نبيل باسه:ماشي ي عمو مازن مش هتأخر

مازن ضحك

خرج نبيل وكان لابس بنطلون جينز وتيشرت ابيض وجاكيت رماضي وشوز بيضه وركب عربيته واتجه للكليه

بعد وقت كانت ملاك وسيف قعدين في مكان الندوة في كرسين جنب بعض ولسه الندوة مبدأتش

سيف بغيظ:يبنتي بس بقي اعقلي شوية

ملاك بطفولة:طب هات ايدك اعضك بالـلـه

سيف:ي ماما بس عيب الناس تقول ايه

ملاك بصتله وضحكت

وكان في مجموعه من الدكاترة الكبار وعميد الكليه وناس تاني

وفجأة دخل نبيل الجيار بهبه وغرور ولابس نضارته النظر

اول ما دخل ملاك شافته وعنيها احمرت من الغيظ واتمنت تقوم تقتله بس حاولت تهدأ عشان سيف ميعرفش حاجة

نبيل دخل وقلع النضارة الشمس بغرور وفي مجموعه من الدكاترة قامو رحبو بيه لانه ليه اسمه

بس اول حاجه لفتت نظره ملاك بصلها بصه غريبة ملهاش معنه تشمل الغضب والكره والغرور والاسف والكبرياء

سيف شافه وقعد يفتكر لغاية ما افتكر اول موقف بينه وبين ملاك

سيف همس في ودن ملاك:مش دا إللي اتخانقتي معاه قبل كدة بسبب الطـفل

ملاك بضيق بداريه:ايوا هو

نبيل قعد في احد الكراسي

بعد وقت قصير ابتدت الندوة وبعد ترحيب وكلام كتير

قامت ملاك عشان تقول كلمتها

ملاك اتجهت للمايك بأبتسامة وثقه

ملاك بأبتسامة واحترام:احم احم انا مبسوطه جدا وفخورة اني موجودة وسط كم الناس العظيمه دي....وقعدة تقول كلام متذوق وكدة

ملاك: بصرحة انا لما اختررت تخصص طب نفسي كان هدفي بالررغم من اني كان نفسي ادخل هندسه زي اخويا بشمهندس سيف عبدالملك ايوب وكنت وخداه قضوة ليا ولو كنت دخلت المجال دا وحطيت ليا هدف كنت هنجح فيه بس بصرراحة طب نفسي كان هو هدفي من وانا صغيررة شايفة نفسي في المجال دا ووثقة اني هقدرر اثبت نفسي فيه لان دا هدفي ومدام هدفي يبقي هسعي لغاية ما احققه

المررضي النفسيين مهماش مجانين او يتخاف منهم لا في فررق فرق بين مررضي المخ والأعصاب او مثلا عنده كهرربا زيادة او دمور او او دا تخصص ودا تخصص تاني خالص المررضي النفسيين قفلين علي قلبهم جواهم حاجة تعباهم ومحتاجين حد يريحهم محتاجين حد يحلـلـهم الاكتئاب والحزن والمشاكل إللي هما فيها بس معتقدين ان محدش هيقدرر يعملهم حاجة علي فكررة احنا كلنا مررضي نفسين اه والـلـه كلنا

نبيل بيبصلها بأهتام وسيف باصصلها بفخر

اكملت ملاك:كلنا مررضي نفسين بس مش معتررفين احنا ديما وثقين اننا احسن ناس ومفيش زينا وبنطلع العبرر في غيررنا لكن الحقيقه غير كدة خالص

كلنا جوانا الحلو والوحش بس الاهم اننا نسعي عشان نمحي الوحش من حياتنا وانا بقولها تاني هفضل حطا هدف قدامي وهسعي لتحقيقه وطب نفسي هو هدفي

ملاك خلصت كلام

والكل بصلها بأعجاب وفخر واولهم نبيل الكل سقف جامد وملاك ابتسمت وبصت لنبيل نظرة نصر حثت انها قدرة تطلع اللي جواها وكأن كل الكلام دا قصداه لنبيل

مقدم الندوة:والان كلمة اعظم واصغر جراح في الشرق الأوسط دكتورة نبيل الجيار

الكل سقف

ونبيل قام بغرور ووقف علي الاستيتج والكل بصله بصدمه من شكله لان هو وملاك صورة من بعض

وملاك بصاله وعقدة حواجبها وقلبة وشها وجزا علي سنانها

نبيل بغرور:احم احم اولا انا سعيد إني موجود هنا... وبعد ترحيب كتير

نبيل بجدية: الصرراحة انا مش عاررف اقول ايه عن تخصصي بس كل اللي اقدرر اقوله ان معظم الناس بتخاف منه او بمعني اصح الكل بيخاف منه حتي انا الا وهو طب جراحة اكيد اي انسان عنده احساس وشعورر ومش معني اني في التخصص دا وشاطرر في اني عادي كدة اكيد مش هبقي داخل افتح قلب واحد وهبقي مبسوط وفررحان ولا اكني في حاجة اكيد ببقي متوتر وقلقان بس بحط قدامي هدف الهدف هو أهل المرريض والدة المرريض إللي داخل يعمل عملية قلب مفتوح او نقل كبد بتتمني في كل سنية أن ابنها يررجع للحياة انا الحمدلـلـه من يوم ما بدأت شغل في المستشفي بتاعتي

ملاك بهمس:نينيني

سيف بصلها بعدم فهم

اكمل نبيل:معملتش عملية وفشلت أو كنت سبب في ان اخلي المرريض اهله يفقدوه عارف ان كل واحد ليه نصيبه وهيشوفه هيشوفه بس علي الاقل كنت بحاول بقدر الامكان ان حتي لو العملية اللي بعملها هتفشل أو فشلت علي الاقل بخليه زي ما هو عايش انا بشرر ويمكن اكترر انسان عاررف يعني ايه تفاررق حد بتحبه وغالي عندك

ملاك كانت بتسمعه واقتنعت جدا بكلامه بس مبينتش هي هي نفس النظرة مغيرتهاش

اكمل نبيل:يمكن انا اختررت التخصص دا عشان اقدرر انقذ حيات اي انسان معلش هحكي موقف كدة انا اختررت التخصص دا عشان اقدىر انقذ رروح اي انسان انا ك بني ادم من اول يوم اتولدة من اول وجيت علي الدنيا كنت من غيرر ام امي توفت وهي بتولدني انا واختي التوؤم السبب انها تموت ودا عرفناه وانا عندي يمكن ١١ سنه أن امي وهي بتولدني دكتورر البنج اداها بنج كامل وهي المفررود مكنتش تاخد الكميه دا وساعتها الدكتورر خاف واتفق مع الممررضين انهم يقولو لبابا ان ماما حالتها حررجة والحمل دا خطر عليها بس كنت انا واختي اتولدنا الدكتورر خررج وقال لوالدي اننا لازم نضحي بحد يا اما الام ي اما الطـفلة والدي من حبه لامي قرر انو يضحي باأختي بس طبعا كل دا كان فيلم واختي كانت اتولدة وامي كانت اتوفت من بدري بس دا عشان يداررو علي مصيبتهم عشان انجز المهم ان امي ماتت واختي من يومها ومش لقينها يعني انا خسررت اغلي حاجتين في حياتي امي وتوؤمي يعني حته مني

نبيل رفع وشه لفوق عشان دموعه متنزلش وتماسك

ملاك رغم انها مش طيقاه بس اتأثرت بكلامه جدا لا اراديا دموعها كانت نزله لوحدها

سيف بصلها بخضه وبصلها بمعني مالك

هزت راسها بمعني مفيش سيف طلع منديل وبدء يمسح دموعها

اكمل نبيل:عشان كدة اختررت المجاال دا ليه تخلي ارواح الناس عندك حاجة سهله عارف ان دا قداء رربـنا بس مهما كان لازم الواحد يعمل كل جهده وبجد أنا بحب تخصصي جدا وبتمني ان ربـنا يوفقني فيه ديما

نبيل ابتسم بحزن

والكل سقف بأعجاب شديد

نبيل رجع قعد مكانه وبص لملاك بمعني فزت عليكي

ملاك بصتله بقرف وعدلت وشها بعيد

بعد وقت كثير كان كل طالب قال كلمه وشكروهم والندوة خلصت

سيف وملاك مسكين ايد بعض ومشيين

عالية:ايه لالالا بشمهندس بندقيه بذات نفسه عندنا في الكليه

سيف بغيظ وتخذير:اقسم بالـلـه ي عالية لو طولتك ما هعمل حساب لكليه ولا غيره وهقتلك

عالية بخوف:سيف بيه منور الكليه والمكان كله ي باشا

سيف ابتسم بغرور

وملاك ضحكت عليهم لانها عرفة تربية عالية وانها بتحب سيف كا اخوها وصاديقها (بنت مش محترمه بردو
[Image: 🙄]

[Image: 😏]

[Image: 😂]

)

ملاك بزهق:بقلكم ايه متيجو ناكل

تقي من وراهم:وانا بقول كدة بردو ولا ايه ي سيف

سيف وملاك ابتسمو بضيق

عالية بتبص لقيت نبيل فضلت بصاله ومتنحه

عالية بصدمه:بت انتي ليكي توؤم ومخبيه عليا

ملاك بصت للجهه اللي عالية بتبص فيها لقيت نبيل بصتله بقرف وعدلت وشها بعيد

ملاك بضيق:لا يختي يخلق من الشبه ارربعين

عالية لسة مصدومه:لا بجد مش معقول ايه دا يعني انتي بنت

وصحبتي وبكراش عليكي اما القمر دا اروح ابوسه

ملاك ضربتها بهزار

عالية بهمس: بقلك ايه انتي تعرفيه

ملاك بضيق:ايوا دا صاحب المستشفي الزفت اللي اتاخنقت معاه

عالية بغضب:يبن ال... لااا دنا هروح اتخانقت معاه بقي

ملاك سحبتها بسرعة:بس بقي خلاص انا اخدة حقي

عالية بهمس:طب شكله عايز يتكلم معاكي

ملاك بضيق وهمس:بجد طب بقلك خدي سيف وتقي وزوغو شوية

عالية:اشطا يسطا بس اوعي تستفردي بالواد سبيلي حته ونبي شكله قمر كراميلا كراميل لوز يالهوي

ملاك بصتلها وضحكت

عالية:بقلك ايه بندقيه احم قصدي سيف بيه تعالي نطلب اكل وبما انك راجل وجنتل مان بقي هتعزمنا غلي ما ميمو تخش التويلت

سيف بصلها بغيظ

كلهم مشيو اتبقي ملاك

ملاك بتبص حواليها ببرود وقعدة وعملت انها بتلعب فى الفون

نبيل اخد نفسه وراح وقف قدمها

نبيل بضيق خفيف:ممكن اقعد

ملاك ببرود وهي باصه للفون:لا

نبيل ابتسم بغضب وسحب الكرسي وقعد

ملاك مرفعتش وشها بس جزت علي سنانها

نبيل بضيق: ممكن نتكلم

ملاك وهي باصه للفون:لا واتفضل قوم

نبيل بيجز علي سنانه:انا حابب اقلك اني مكنتش اعررف اللي معاكي في اليوم دا يبقي اخوكي عشان كدة انفعلت عليكي مكنتش اقصد وكمان انتي اخدتي مازن ومينفعش انك تخليه يشوف بباه في الحاله دي وأنا مكنتش حابب ان الموضوع يوصل لكدة و..

نبيل عمال يقول كلام ملوش لازم

ملاك رفعت راسها وبصتله

ملاك:هو انت يعني فيك كل العبرر وبمعني كلامك دا انك ندمان وعايز تعتذرر ومش قادرر فيها ايه لو اعتذررت هتموت ولا هتتشل ولا حياتك هتخررب ولا قيمتك هتقل ولا ايه

نبيل نفخ بضيق:تمام اسف

ملاك بأبتسامة سذجة:تمام وانا مش قبله اعتذارك

ملاك قالت كدة وقامت بسرعة حتي مستنتش تشوف ريأكشن نبيل خافت لا يمسكها يخنقها

ملاك مشيت

نبيل قاعد لوحده

نبيل لامم كفة ايده وبيضغط عليها

نبيل بهدوء رغم العاصفه إللي جواه:خلاص خلاص اهدي ي نبيل اهدي مضيعش مستقبلك وتقتلها دي وحدة زباله ولا تسوي

نبيل قام والغضب مالي عينه وعمال يلعن نفسه في اللحظه اللي قرر فيها انو يكلم ملاك

اما ملاك راحت للشباب الكافيه وابتسامتها من الودن للودن

لقيت عالية وقفه عند بابا الكافيه

ملاك بأبتسامة:مالك وققه بررا كدة ليه

عالية بلهفه:ملكيش دعوة المهم قوليلي حصل ايه وسر انبساطك دا ايه

ملاك بأبتسامة:هقلك...وحكتلها اللي حصل

عالية ضحكت:يبنت اللذينه لا جامد ي صحبي اخدتي حقك

ملاك ضحكت

عالية: بس حرام عليكي كسفتيه هو جاي يعتذرلك قومت تعملي كدة

ملاك بضيق:حررمت عليه عيشته وبعدين خلاص لو اعتذرر تاني ممكن أقبل

عالية برفعه حاجب:يعتذر تاني انتي معتقدة انو ممكن يبص في وشك تاني

ملاك وعالية دخلو وهما بيضحكو

بس اختفت ضحكتهم تدريجا

لقيو تقي وسيف قعدين علي تربيزة لوحده وتقي بتتصور هي وسيف وتقي حطا اديها بخبث ورا ضهر سيف وهو مش ملاحظ

ملاك قربت منهم

عالية بخوف: اهدي براحة

ملاك بنظرة حادة وغضب:ممكن افهم إيه دا

تقي خافت وبعدة اديها عن سيف بسرعة

سيف بحدة:في ايه ي ملاك وطي صوتك

ملاك بغضب وغيرة:انا عايزة اعرف انت ازاي تسمحلها تعمل معاك كدة

تقي ببرود وبجاحة:علي فكرة احنا كنا بنتصور عادي سيف صاحبي

ملاك بغضب:انتي وحدة قليله الأدب

تقي بصتلها بغضب

سيف بحدة وغضب:ملاك احترمي نفسك

ملاك بحدة:انا محترمه غصب عن اي حد الدور والباقي عليها اللي حطا اديها عليك

سيف بيبص لقي الكافيه كله بيتفرج عليهم

سحب ملاك من اديها وخرجو

بعد ما خرجو

ملاك سحبت اديها بغضب:في ايه وازاي تحسبني كدة شايفني بقرة

سيف بعنين حادة:ملاك احترمي نفسك ووطي صوتك وخلينا نروح ونتكلم في البيت

ملاك بغضب:مش هروح معاك انا هه

سيف بصلها وابتسم بغضب قرب منها مسك اديها وسحبها غصب

عنها وملاك بتحاول تبعد عنه لكن مش قدرة

سيف لسه مسكها من اديها وشادد عليها ولانها حجمها صغير ورقيقه جدا (عكس طبعها طبعا
[Image: 😂]

)اديها وجعتها واحمرت جدا اثر ضغت سيف القوي

سيف فتح باب العربيه ودخلها وقفل وراح لجهته هو

ملاك مسكه اديها وبوجع:اااااه ايه الغباوة دي شايف ايدي احمررت ازاي

سيف بغضب:عشان تتعلمي تعلي صوتك عليا وصت الناس كدة ي محترمه

ملاك بصتله بغضب ومردتش

سيف ساق وطول الطريق سكتين وكل واحد مضايق من التاني

بعد وقت وصلو قدام البيت

ملاك بتفتح باب العربية

سيف بحدة: اطلعي علي طول ولو بابا سأل قوليله راح يقابل واحد صحبه وهيتأخر

ملاك بصتله بغضب ومردتش وسابته وطلعت

وهو ضغط علي شفايفه بغيظ ومشي بالعربيه

ملاك طلعت وكانت مضايقه جدا وقلبه وشها وعقدة حواجبها

ملاك فتحت الباب ودخلت لقيت عبير وعبدو قعدين بيتفرجو علي التي في

ملاك بأبتسامة مصطنعه: مساء الخير

الاتنين:مساء النور ي حبيبتي

عبدو:ايه اخبار يومك يا دكتورة

ملاك بأبتسامة حب:تمام الحمدلـلـه عن ادنكم

عبير:امال فين سيف ي حبيبتي

ملاك بضيق بتخفيه:راح يقابل واحد صاحبه وهيتأخر

ملاك دخلت اوضتها ورمت شنطتها بضيق وافتكرت زعيق سيف ليها اضايقت وبصت لاديها لقيتها لسة لونها احمر ضربت رجليها في الارض بغضب

عدة سعات كتير وجه الليل كانت الساعه اتناشر بعد منتصف الليل

ملاك وقفه في البلكونه ومسكه كوبايه قهوة ومسكه الفون وقلقانه سيف أتأخر وعيزا تطمن عليه بس كرامتها هبت فجأة ومش راضيه تتصل

وجيبا رقم سيف ومش عرفة تتصل ولا لا

ملاك بعند:لا مش هتصل هو زعقلي

ملاك بترد علي نفسها بس هو اتأخر وانا قلقانه عليه

قطع كلامها صوت عربيه

مدت وشها برا البلكونه لقيتها عربيه سيف حمدة ربـنا وافتكرت انها مش بتكلمه دخلت بسرعة وقفلت البلكونه ومن توترها مقفلتهاش جامد ونسيت فونها وكوباية القهوة علي سور البلكونه

ولا الهوا كان شديد جدا فتح البلكونه

ملاك دخلت وقفلت علي نفسها علي اساس انها نايمه

سيف طلع وقفل الباب بس استغرب لما لقي البلكونه مفتوحة قرب يقفلها لفت انتباهه الكوبايه البني بتاعت ملاك دخل البلكونه لقي فونها والكوباية

ولانه عارف البلسورد فتحه ولقي جيبا رقمه بس متصلتش بس لوضتها لقاها مقفولة وطفيا النور ابتسم علي حبا ليه وخوفها عليه وانها مهما تكبر هتفضل طـفلة وعنيدة

سيف فتح النوت في فون ملااك وكتب حاجة

وبعدها دخل وقفل البلكونه وحط فون ملاك جنبه كوباية القهوة علي السفرة في وش ملاك عشان تشفهم

بعد وقت سيف دخل اوضته وقفل

ملاك فتحت الباب براحة وطلعت طرف عنيها لقيته دخل

خرجت تجري علي البلكونه بس لفت انتبها ان الفون والكوبايه علي السفرة قربت منهم وفتحت الفون لقيت مكتوب في النوت

(متخافيش كنا بنخطط لمشروع جديد في الشركه وعادي كنتي ممكن تتصلي تطمني عليا بدل وقفتك في البرد دي)

ملاك جزت علي سنانها بغيظ وعمالة تشتم في نفسها

عدي الليل بظلامه علي ابطالنا

_____________________________________________

عند ملاك صحيت اخد شاور ولبست مني دريس بكوم لونه بيج منقوش وعليه كوتشي بيج وشنطه وخرجت لقيت الكل بيفطر

حاولت تتجاهل سيف

ملاك بأبتسامة:صباح الخيرر

عبدو وعبير:صباح النور

عبدو بأبتسامة:قمري رايح فين علي الصبح

ملاك بأبتسامة:رراحة انا وعالية نشم هوا وناكل كدة ونيجي

عبدو:ماشي خلي بالك من نفسك

ملاك ابتسمت وبردو لسا متجالهله سيف

بعد وقت في احد الكافيهات

ملاك بحزن وجنون:مش عررفة ي عالية مش عررفة بحث نحيته بشعورر غريب بحسه مش اخويا قرربه مني بيوترني وبحث اني مبسوطه وهو قريب مني وفي نفس الوقت ببقي خايفه خايفه عشان اللي بقوله دا غلط وحرام

عالية بتلقائيه: أنتي بتحبي سيف ي ملاك

ملاك:.

الفصل السادس 6

عالية بتلقائية:ملاك انتي بتحبي سيف

صمت عم المكان ملاك حثت جسمها اتجمد قلبها دقاته عليت خوفها زاد

عالية بأبتسامة وحب:قوليلي احكيلي متخافيش

ملاك بأرتباك وتوتر:مش عرفة ي عالية ديما بحب اقعد معاه بحس بغيرة لما يلاقيه بيكلم غيري مش عرفة مش عرفة

عالية بأبتسامة وهدوء:بس دا مينفعش دا اخوكي ي حبيبتي (ي جزمه مش اخوها متخبطيش في الحلل
[Image: 😕]

[Image: 😂]

)

ملاك بصتلها بحزن

عالية بأبتسامة:قومي قومي بلاش جو تامر عاشور دا تعالي

ملاك بصتلها:تعالي فين

عالية بطفولة:هنروح الملاهي بدل الكافيه الكئيب دا

عالية مستنتش وسحبت ملاك وراحو الملاهي فضلو يلعبو ويهزرو وملاك بتحاول تخرج من المود وفرحانه ان ربـنا مديها صديقه زي عالية بتعمل ما بدلها عشان تفرح ملاك

بعد وقت كانت ملاك قعدة علي مقعد بتتصور وعالية بتجيب غزل بنات

ملاك بتتصور بس قلبها وقف لما طلع في الكاميرا صورة مازن بصت وراها بسرعة ملقتش حد

ملاك بخوف:بسم الـلـه الرحمن الرحيم دي اكيد تهيئات عشان واحشني

ملاك حاولت تطمن ورجعت تتصور تاني وظهر مازن تاني

ملاك اترعبت وقفلت الكاميرا خالص

مازن:عووووووو انا هنااااااا

ملاك بصتله بخضة

وهو ضحك على ما اخر ما عنده

ملاك بتضحك على ضحكه:انت ازاي هنا وجاي مع مين

مازن قعد جنبها:جاي مع نبيل ولاقيته بيتكلم في الفون هربت منه وشوفتك رحت جيت اقعد معاكي

ملاك حضنته:ي روحي انا بموت فيك

مازن:طب يلا تعالي نتصور سوا

ملاك بصتله وضحكت وقعدو يتصورو

نبيل عمال يدور علي مازن

لمحه من ضهره قاعد وقاعد جنبه طـفله اكبر منه بشوية

نبيل قرب منه

نبيل بنرفزة:مازن كام مرة اقلك متسبتيش وتروح تلعب مع اطـفال غريبه

ملاك كانت مدياه ضهرها وهو مش شايفها

ملاك ابتسمت بغضب وقامت لفت ليه وعملتله الاموشن دا
[Image: ☺️]

نبيل بصلها بغضب

مازن: نبيل خليني قاعد مع ملوكتي شوية

نبيل بغضب:لا ي مازن يلا خلينا نمشي

مازن برجاء:ونبي ونبي ي ياسو

نبيل بصلة بغيظ وبعدها ابتسم بخبث

نبيل:طب خد الاول اوريك حاجة

مازن مشي مع نبيل وبعدو عن ملاك وملاك مش مطمنلهم

نبيل: انت مش نفسك تقابل بابا

مازن:ايوا نفسي اوي

نبيل بخبث:طب تعالي اقلك تعمل اي

بعد وقت

مازن بفرحه:ماشي اشطا هعمل اللي اتفقنا عليها

نبيل:جامد يسطا كفك

مازن ضحك

مازن:بس انت هتيجي وتعتذى لملاك

نبيل بغضب طفولي:لا ي مازن انا اعتذرت مره وهي مقبلتش

مازن بحدة طفوليه:ياااسين اسمع الكلام بقي

نبيل بغيظ:ماشي ي مازن ماشي اما نشوف اخرتها

مازن ابتسم وراح قعد مع ملاك ونبيل رجع قعد مكانه وكان بعيد عنهم

ملاك ببراءة:قولي ي ميزو هو نبيل كان بيقلك اي

مازن بأستهبال:نبيل لا مكنش بيقولي حاجة كان بيقولي متعملش شقاوة

ملاك بصتله بشك ورفعة حاجب ومازن ضحك

ملاك ومازن قعدين يلعبو ويهزرو

عالية وهي جيا:خدي ي ست قرف بقي بمنظري دا وقفه وسط الاطـفال اشتري لسيادتك غزل بنات

ملاك بصتلها وضحكت واخدة منها

عالية بأبتسامة:ايه دا مين الكوكو دا

مازن بأبتسامة:انا مازن

عالية بتبوسه:ي روحي علي القمر

ملاك بضيق:يبقي ابن اخو نبيل

عالية ضحكت:كنت حثا والـلـه نفس لون العين بس بصي في شبه منك يبنتي تكنش دي عيلتك الحقيقيه

ملاك ضحكت بمنتهي السخريه ومردتش

ملاك لمازن:خد ي زوز غزل بنات

مازن بضيق:لا نبيل مانعني منه

ملاك بغيظ:مفيش الكلام دا اسمع مش انت بتحبني

مازن بأبتسامة:جدااا

ملاك بحب:خلاص من هنا وطالع تسمع كلامي انا وبس فاهم ملكش دعوة بنبيل ومتسمعش كلامه اشطا

مازن بأبتسامة:اشطا

بعد وقت كانو قعدين هما التلاته ومبسوطين

مازن ببراءة مصطنعه:ملاك هو انت سبتي المستشفي ليه

ملاك بضيق:كدة ي حبيبي عادي

مازن بطفولة:طب عشان خاطري ارجعي

ملاك:صدقني ي مازن مش هينفع دي حجات كبار

مازن بحزن:طب عشان خاطري ارجعي عشان اشوف بابا

ملاك بعدم فهم:وانا مالي ي حبيبي متشوفه

مازن بطفولة:ما نبيل قالي انك أنتي اللي مسكه حالة بابا وانتي بس إللي تقدري تقولي نشوفه ولا منشفهوش

نبيل جه بسرعة عشان ينقذ الموقف

نبيل:نهايته انا لتاني مرة بعتذرلك وبطلب منك ترجعي المستشفي واظن كدة انا عداني العيب

ملاك بتبصله بضيق

مازن بترجي:ونبي ي ملاك ونبي عشان خاطري

ملاك بتبصله ومش قدرة تاخد قرار

عالية:خلاص ي ملاك اهو اعتذر تاني زي ما كنتي عيزا

ملاك بصتلها بقلة حيلة

ملاك بضيق:تمام هرجع بس مش عشانك عشان مازن وادهم

نبيل من جواه فرح جدا بس مبينش ومثل الجمود

نبيل بجد مصطنع:تمام تقدري تيجي من بكرة وترجعي شغلك

ملاك مردتش نبيل شال مازن ومشي

بعد ما اختفو ما قدام ملاك

مازن بفرحة:يااااااس خطتتا نجحت

نبيل بصله وضحك

عالية بتوهان:يختي لا الواد دا قمر هروح احضنه

ملاك بصتله وضحكت

تسريع الاحداث

_________________________________________________

اشرقت شمس يوم جديد تملؤ الكثير من المفاجآت

ملاك صحيت بنشاط وثقة اخدة شاور ولبست وعملت شعرها ديل حصان ونزلت منه بعض الخصل

خرجت تفطر معا عائلتها

ملاك بأبتسامة:صباح الخير

عبدو وعبير:صباح الفل

عبدو:متاكدة انك عايزة ترجعي

ملاك بأبتسامة:ايوا ي بابا مدير المستشفى بذات نفسه كلمني

سيف بغضب:نعم يختي ايه اللي حصل

ملاك بضيق:مدير المستشفى اعتذر مني وطلب اني ارجع وانا وافقت

سيف بغيرة وغيظ:وكل دا حصل وانا معرفش لا طبعا مش هتروحي

عبدو بحدة:سيف اللزم حدودك محصلش حاجة لكل دا وخلاص ملاك كبرت ومسؤلة عن كررها

سيف جز علي سنانه بغيظ وملاك ابتسمت بخبث

ملاك اخدة شنطتها ونزلت

بعد وقت ملاك وصلت المستشفي اخدة نفسها ودخلت

ملاك دخلت مكتبها لبست البالطو و علقت الكارت في رقبتها

خرجت ومشية في الكوري دور

فايز:ايه دا وانا اقول المستشفي منورة كدة ليه

ملاك ضحكت بغرور:انا بنور في اي مكان اروحه

فايز ضحك:تيجي اعزمك علي حاجة في كفتريا المستشفي تحت بمناسبة النور دا

ملاك بضيق مصطنع:يوم ما تعزمني تعزمني علي حاجة في كافتيريا المستشفي مش قادر تعزمني في كافيه غالي

فايز:لالا ميغركيش البالطو والسماعة والكارت دول دا انا لسة طالب وبدرس وبجري ورا يتاما ومش لاقي اكل وبشحت وا..

ملاك قاطعته:باس باس ي بابا اي ولا يهمك تعالي اشحت بيك عند السيدة

فايز بصلها وضحك

فايز:خلاص تعالي اعزمك:علي كانز فيروز

ملاك:اشطا يلا بينا

الممرضه:دكتورة ملاك دكتور نبيل عايز حضرتك

ملاك بغيظ:تمام انا جيا

ملاك مشيت كام خطوة وبعدها بصت لفايز تاني

ملاك:متفتكرش انك هتزوغ ليا عندك وحدة فيروز افتكر

فايز بصلها وضحك وهي راحت عند نبيل وكان عايزها في شغل

بعد وقت ملاك دخلت لادهم بعد ما خبطت وهو مردش

لقيته علي نفس حاله

بس المرادي رفع وشه كأنه واثق انها هتيجي

ملاك:يبني انت ازاي عايش ومتخنقتش من الخنقة دي

ادهم بزهق وضيق:يبنتي بقي انت حد مسلطك عليا حرام عليكي ارحميني

ملاك قربت منه:طب بزمتك امبارح كنت زهقان ومضايق عشان مكنتش معاك صح

ادهم بكذب:دا كان احلي يوم في عمري

ملاك بصتله بغيظ وقامت فتحت الشباك

ادهم برفعة حاجب:هو انتي مش سبتي حالتي ومسكتي حالة تاني اتفضلي روحلها

ملاك:لالا اصل الصراحة بحب القعدة معاك

ادهم بصلها وسكت

ملاك:هو انت مش نفسك تشوف ابنك

ادهم بضيق: اطلعي برا

ملاك قربت منه بغيظ وضربته علي قفاه بخفه

ملاك بغيظ:عشان تحرم سبق وقلتلك متقلش الكلمة دي تاني

ادهم بصلها بغيظ

ملاك بأبتسامة:تحب ننزل نقعد في الجنينه سوا

ادهم بضيق:لا

ملاك: عشان خاطري والـلـه بقيت احب القعدة معاك اوي

ادهم بضيق:قلت لأ

ملاك بصتله بغيظ:طب اتنيل اسكت بقي

ادهم بغيظ:انا متنيل ساكت أنتي إللي بلعة راديو ومبتفصليش

ملاك بصتله بغيظ وسكت

ملاك حبت تغيظ ادهم:علي فكرة ان مش بحبك

ادهم بغيظ ونرفزة: حد قلك اني ميت في جمال شكلك انتي كل يوم تيجي ترزلي عليا وتقرفيني في عيشتي

ملاك بأحراج:سيد عيب متقلش كدة احنا اهل

ادهم بصلها وجز علي شفايفه وهي ضحكت

ملاك:بقلك افتح بقك

ادهم بضيق وعدم فهم:ليه

ملاك:افتح بس اشوف عندك سنان ولا لا يمكن مش عندك عشان كدة بتخاف تضحك

ادهم بغيظ: ملاك اتفضلي لو سمحت برا

ملاك قربت بدلع:يلهوي علي جمال اسمي منك

ادهم ابتسم علي جنانها وطفولتها

ملاك:طب بص هقلك نكته واكيد هتضحك

ادهم:متحوليش

ملاك:طب نتراهن لو ضحكت هتنفز طلبي وننزل الجنينه ولو مضحكتش هنفز اي طلب تطلبه

ادهم بفرحه:تمام

ملاك:مرة قوسه وقعت قالت ايي انا اتءورت (انتو مفهمتوهاش صح
[Image: 🙂]

[Image: 😂]

)

ادهم:
[Image: 😑]

[Image: 😑]

[Image: 😑]

ملاك بأحراج:دمها تقيل هقلك وحدة تاني ليه النمر بيمشي ورا العربيه عشان يعاكس النمرة ههه

ادهم:
[Image: 😑]

1...34567...9