ملاك فى البحيرة الزرقاء

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

انا بطل الكل انا بطل الماتش ولا فتوات ولا بيخ ولا بخ

مش باعافية ومتشمرش

متجمعليش انا هنا في الجحر

مفيش مني برا انا جوا وباااس

سيف طفا الاغنيه بنرفزة

ملاك ببرود:طفتها ليه

سيف بغيظ:صوتك النشاذ والقرف إللي بتغنيه دا ميحصلش في عربيتي فاهمه

ملاك بغيظ:قال يعني عربيه عمرو دياب جتك نيله

روح هتلي قهوة عشان افوق يلا

سيف بهدوء:ملاك شايفه البحر دا

ملاك بعدم فهم:ايوا ماله

سيف بنرفزة:لو مانتنيلتيش اتخرصتي لغاية ما اوصلك هكتم نفسك وارميكي في واريح البشرية كلها منك

ملاك بصتله بغيظ وعقدة حواجبها وسكتت

بعد وقت سيف وصل ملاك المستشفي

ملاك نزلت وكانت هتدخل

سيف نزل:استني

ملاك وقفت وسيف راح عند السوبر ماركت

بعد وقت قصير

سيف جه وجاب معاه كمية شوكلت كتير

سيف بأبتسامة :خدي عشان عرفك بتدمنيها ولازم تاكلي طول الوقت

ملاك بفرحة:هو في اخ قمرر كدة يلهوي

وحضنته جامد

سيف ابتسم بحب وباس راسها

في نفس الوقت إللي كان نبيل نازل من العربيه

نبيل شفها وبصلها بشمئزاز وبعض الغيرة إللي كان بيخفيها ودخل وكان جايب معاه مازن وهي مأخدتش بالها منو ودخلت

ملاك وصلت مكتبها قلعت الجاكيت ولبست البالطو علي الهيكول وخرجت

ملاك راحت الاول الكافتيرها تبع المستشفي جابت اتنين قهوة

وطلعت علي اوضة ادهم

ملاك فتحت الباب علي طول وادهم بصلها

ملاك بأستهبال:ايه دا هي دي اوضتك

ادهم باصصلها ورافع حاجبه

ملاك ببرود:اوف سورري سورري اتلغبطت بين اوضتك انت والحالة القمرر بتاعتي

ملاك قربت ببرود وفتحت شباك وهو لسه محافظ علي هدوءه

ادهم بصصلها بنفس البرود ولا بيرد

ملاك قربت منه:هيييي أنت سامعني ولا نايم ولا انت مفتح عينك ولا حكايتك ايه صباح الخيرر طيب

ادهم بضيق:اطلعي برا

ملاك اتنفست ببرود وقعدة جنبه عالسرير:بص انا عادتن مش بسيب لحد غلطه واي حد بيقلل مني بمسح بكررمته الاررض ما عدا انت

بحب انك تقل مني وتهزقني

ادهم بصلها وايتسم بهدوء

ملاك بأبتسامة:شايف شايف والـلـه لما بتبتسم بس بتبقي قمرر زي احلي من درراكولا التاني دا

ادهم بعدم فهم:دراكولا مين

ملاك قلبت وشها:السفاح

ادهم بضيق:متتنيلي تتكلمي عدل تقصدي مين

ملاك بضيق:خلاص اخرس لحسن دا موجود في كل مكان زي العفارريت

ادهم باصصلها بعدم فهم

ملاك بصتله وبتشرب في القهوة

ادهم بفضول وضيق:مال راسك

ملاك بغيظ:هو انت متعررفش تتكلم زي البني ادمين لازم تتكلم وانت مكشرر

ادهم بضيق: اطلعي برا

ملاك بغيظ شديد:اقسم بالـلـه لو قلت الكلمه دي تاني هتلفاك قفا

ادهم بصلها بعضب

ملاك نفخت بضيق:كنت بتقول ايه

ادهم بضيق:مال راسك

ملاك بغيظ:يعني هيكون ملها منتو عيله تشل اخوك المعاق ضرربني

ادهم بصدمه:مين نبيل

ملاك شهقت:مييييين هو دا يقدرر يمس شعرر مني لا بص عشان نبقي سالكين مع بعض السفاح دا نبيل اما المعاق باسل

قالت كدة في نفس الوقت إللي باسل كان بيفتح في الباب

باسل برفعه حاجب وغيظ:اممم انا سامع اسمي

ملاك بأحراج:لا يسطا كنت بشكرر فيك بس

باسل برفعه حاجب:امممم انا بقول بردو

ووجه كلامه لادهم:حبيبي

ادهم بأبتسامة هادية:حبيبي وحشتني طولت الغيبه المرادي

باسل قعد قدامه:اهو والـلـه علي ما بنخلص

ادهم: عامل ايه في لندن كله تمام

باسل:اهو والـلـه بنعافر

ادهم بحب:ربـنا معاك

ملاك بصتلهم وابتسمت بحب من طريقتهم ومعاملتهم لبعض

باسل قام:طب بص هروح اشوف نبيل وارجعلك

ادهم:ماشي ي حبيبي

باسل قرب من ملاك وسحب كوباية القهوة إللي مسكاها

باسل وهو ماشي:والـلـه شكرا جدا مصدع ومحتجها

ملاك بصتله بغيظ وادهم ابتسم

قعدو سكتين شوية

ملاك:تاخد قهوة

ادهم بصلها وبعدها بص للقهوة إللي في اديها

ادهم دمعه نزلت منه

ادهم بحزن:كانت كل ما تللقيني بشربها تزعقلي لاني كنت بدمنها لدرجة انها كانت بتخبي اكياس البن هي ليه سبتني هي ليه عملت فيا كدة ليه تسيبني في العالم دا لوحدي انا بحبها ليه تعمل فيا كدة ليه

ادهم مسح دموعه

ملاك بصتله بحزن شديد وعنيها اتملت دموع

ملاك حطت اديها علي اديه بحنيه:ممكن تهدي ونتكلم بهدوء

ادهم بهدوء حاد:لو سمحت اطلعي برا

ملاك:طب....

ادهم بحدة:لو سمحت

ملاك بصتله وحبت انها تسيبه هي فرحت علي الاقل اتكلم

سابته وخرجت وهي بتفرك عنيها عشان دموعها متنزلش

ملاك كانت خرجة ومعديه من قدام اوضة نبيل

مازن لمحها ونبيل مكنش معاه كان عنده مريض بيكشف عليه

مازن بفرحة وصوت عالي:ملاااااااااااك

وجري عليها حضنها

ملاك ابتسمت وشلته:وحشتني اوي اوي اوي من امباررح للنهررده

مازن حضنها: وانتي اكتااار

ملاك ابتسمت:بس قلي انت بتعمل ايه هنا

مازن بغرور:امرت نبيل انو يجبني هنا ويخليني اكشف علي المرضي

ملاك ضحكت:تصدق نبيل دا ميساهلش غيرر حد زيك يعمله الادب من أول وجديد

مازن ضحك

مازن افتكر وبصلها بحزن:انا بابي وحشني أوي نفسي اشوفه بقالي كتير مشفتوش

ملاك بصتله بحزن ومش عارفه تعمل ايه

ملاك جتلها فكرة:طب خلاص انا هوديك لمكان حلو اوي

مازن فرح

ملاك:بس بقلك ايه بعد كدة متقولش بابي اسمه بابا ماشي خليك راجل يلا

مازن ابتسم بعدم فهم

وملاك اخدته وراحت عن اوضة ادهم وحطت اديها علي اكرت الباب ولسه هتفتح

نبيل بحدة وغضب:ملاااااااااك

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ملاك اتنفضت من الصوت هي ومازن وبصتله

نبيل قرب منهم

نبيل اخد من اديها مازن

نبيل للممرضة:خدي ودي مازن لدكتورر فايز وخلي بالك منه

الممرضه بأحترام:حاضر ي دكتور

بعد ما مشي

ملاك بضيق:ممكن اعرف انت بتتكلم معاية كدة ليه وايه الطرريقه دي

نبيل بحدة: أنتي تخررسي خالص وتيجي وررايا المكتب

نبيل مشي وملاك اضايقت جدآ ومشيت وراه

وصلو المكتب ودخلو ونبيل رزع الباب علي ما اخر ما عنده

ملاك اتخضت

ملاك بغضب:في ايه علي فكررة انا مسحلكش انك تتعامل معاية كدة

نبيل خبط بأيده علي المكتب: أنتي مسمعش صوتك أنتي كنتي

وخدة مازن تعملي بيه ايه عند ادهم

ملاك بغضب:طـفل وبباه وحشه ونفسه يشوفه

نبيل بغضب اكتر: وانتي مالك تتحشرري ليه في إللي ملكيش فيه كنتي من بقيت عيلتنا

ملاك بغضب شديد:لااااا ي سياااادة الدكتووورر مش من بقيت

عيلتكم وميشررفنيش انا إللي بعمله دا بكوني الدكتوررة النفسية

لادهم وعررفه اي إللي المفررود يتعمل وسبق وقلتلك إني مش دررسه سبع سنين طب وفي الاخرر هاخد نصايح من جرراح زيك

نبيل بعصبية:من انهررده ملكيش دعوة بحالة ادهم وهتمسكي حالة تانيه ومن هنا وطالع ملكيش دعوة بيه ولا ب مازن ولا بينا اصلا

ملاك بغضب:وانا ميشرفنيش إني اعرفكم ولا اقرب منكم اصلا

نبيل بنرفزة: أنتي مطررودة ومن انهررده ملكيش شغل هنا انا مش عاررف ازاي كنت مشغل في المستشفي المحتررمه دي وحدة زيك دايررة علي حل شعرها وبتحضن في دا ودا يبوسها قلة ادب

ملاك مستحملتش ونزلت بالقلم علي وش نبيل

نبيل بصلها بصدمه ومبرق ووشه احمر جدا وعنيه كمان وعروقه برزت

وو

الفصل الخامس 5

وقفنا لما ملاك ضربت نبيل بالقلم

وهما الاتنين بصو لبعض لكام سنيه كأنهم بيبصو في مرايه وعنيهم الزرقة بدأت تغمق من الغضب

ملاك دموعها نزلت بغضي:اخرراااس مسمحلكش انك تغلط فيا انا اشررف منك ومن الف زيك واذا كان علي المستشفي إللي فررحان بيها انا إللي بقدم استقالتي وانت ملكش دعوة انا اعمل ايه ولا ليك دعوة بحياااتي الخاصه انت مجرد صفحه سوده وووحشه في حياتي وهقطعها وامحيها من ذاكررتي

وقربت من المكتب مسكت شوية ورق كتير رمتهم في وشه بغضب وكره

كل دا وهو محافظ علي هدوئه إللي وراه عاصفه شديد

ملاك خرجت تجري وقلعت البالطو رمته علي الارض واخدة جاكيتها وشنطتها وخرجت تجري برا المستشفي

وصلت لغاية سلم المستشفي وقعدة تعيط

وباسل كان داخل شافها كدة اتصدم

باسل قرب منها:ايه ايه بس حصل ايه

ملاك بتعيط

باسل قرب منها وقعد جنبها ومسك اديها

باسل بحنان:مالك طيب

ملاك بدون وعي رمت نفسها في حضنه

باسل اتصدم في الاول بس بعدها اتأقلم وابتسم بحب

ملاك بعياط:هو هو ليه يعمل كدة ليه ليه يعمل اكتر حاجه بكرها وهو يشك فيا هو ازاي يفتكر ان ممكن اعمل كدة دادا اخويا إللي كان بيحضني اخويا انا بكره بكره بكرهك ي نبيل ي جيار

كانت بتقول كدة وهي بتعيط وبتقوله وهي بتشهق

باسل مش فاهم حاجة وهي بتتكلم بالعافيه

باسل بيطبطب عليها:خلاص عشان خاطري اهدي وانا هجبلك حقك بس قوليلي حصل ايه بهدوء

ملاك فضلت تعيط وهو بيهديها وحثا في حضنه بالدفا والحنان

وكل إللي طالع وإللي نازل بيبص عليهم

بعد وقت ملاك بدأت تهدء وتخرج من حضن باسل

ملاك بأخراج ودموع محبوسه:احم انا اسفه علي إللي حصل

باسل بحزن:لا ولا يهمك بس قوليلي مالك

ملاك بجمود:مليش

وقامت مشيت خرجت برا المستشفي وهي بتعيط

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::نرجع لمحمود

محمود بصله بصدمه ومش عارف يرد يقول ايه جواه احساس من الفرحة والخوف والسعادة وشعوره متلغبط معقول بعد العمر دا كله يلاقي بنته إللي رماها في الزباله بأيده طب موقفها هيبقي ازاي ردها هيكون ايه صدمتها هتبقي ازاي كل دا بيدور في عقل محمود

كمال بهدوء: محمود متتسرعش لازم نهدء ونفكر هنعمل ايه وهتعرف ولادك ازاي وهي اصلا هتعرف وتصدق ازاي من تحرياتي عرفت ان في راجل أخدها رباها في نفس اليوم إللي رمتها في وهي عيشا مع عيله بقلها ٢٥ سنه ومش سهل تصدق حاجة زي دي

محمود بصله بحزن وحيرة

بليل

في بيت عبدالملك

الكل قاعد علي الاكل معدا ملاك

سيف:هي ملاك مش بتاكل ليه

عبير بقلق: مش عرفة والـلـه ي حبيبي من ساعت ما جت من

المستشفى وجت بدري وقفلت علي نفسها مخرجتش

سيف بصلها بقلق

عند نبيل

نبيل قاعد في اوضته وبيجري علي المشاية بقاله اكتر من ساعة وعمال يفتكر كلام ملاك وانها ضربته بالقلم يزود السرعة عرق جدا وانو بشرته بيضه وشه بقي احمر وبياخد نفسه بتعب وارهاق

ومازن كان بيخبط علي الباب بقاله كتير وهو مش سمعه هو حاطت بس قدامه مشهد ضرب ملاك ليه

مازن واقف قدامه وعمال ينده عليه وهو مش بيبصله

مازن بصوت عالي:ياااااسين

نبيل بصله وطفي الجهاز بغضب:في اييييه عماااال تنده لييييه

مازن بصله ودموعه نزلت اول مرة نبيل يتعصب عليه كدة مهما كان نبيل عصبي وقاسي إلا مع مازن بيبقي حاجة تاني

نبيل اخد نفسه بتعب وحزن:مازن انا ا..

مازن مستناش وخرج يجري علي اوضته وهو بيعيط

نبيل بصله بحزن وعتاب لنفسه وقعد علي السرير بيمسح وشه بتعب

بعد وقت

مازن كان قاعد في الريسبشن وفاتح التي في بس مش بيتفرج هو قالب وشه واثر دموعه بينه

باسل كان داخل من الفيلا شافو كدة قرب عليه

باسل بأبتسامة:حبيب قلبي قاعد لوحده ليه

مازن عاقد حواجبه وباصص للتي في ومش بيرد

باسل ضربه علي قفاه مازن بصله بغيظ

باسل برفعه حاجب:مش بكلمك انا

مازن بغضب طفولي:باااسل سبننني لوحدي

باسل ضربه تاني بخفه:عيب قلنا ميت مرة عيب اسمي عمو

مازن بصله بغضب وجه يقوم باسل ضحك وشاله علي كتافه

باسل بحب:مالك طيب قلي

مازن بغضب طفولي:مش هقلك عشان انتو مفيش حد فيكم

بيحبني

باسل بصله بصدمه:احناااا

مازن بضيق:ايوا

باسل افتكر:اوووف صحيح نسيت

مازن بصله بعدم فهم

وباسل طلع جري علي السلم وهو شايل مازن

ودخل اوضة مازن

مازن بصدمه وفرحة:ايه كووووول دا

باسل نزله علي الارض

باسل بأبتسامة:وانا يعني عندي كام مازن شايف قد ايه لعب

وشوكلت كل حاجة جبتهالك من لندن

مازن بصله بحب وحضنه وباسل ابتسم بحب

مازن جري علي اللعب وبدء يلعب بيهم وياكل شوكلت

بعد وقت كان مازن قاعد بطفولة وشكله كيوت اوي بيلعب بأيد وبياكل شوكلت بأيد تانيه وباسل بيلعب معاه

مازن بزهق طفولي:يبني استني بقي المكعبه دي بتطحط الاول

باسل بصله وضحك علي طريقته

نبيل دخل عليهم ومازن كان مديه ضهره فا مشفهوش

نبيل بحدة مصطنعة:اممم شايف ناس عمالة تاكل في شوكلاتا من غير استأذان والسنان هتسوس ونقعد نعيط وناس تقرفني

وتصحيني من النوم

مازن عقد حواجبه وبص لباسل: باسل انت ملكش دعوه بيا ولا تكلمني تاني ولا انا هكلمك تاني ابدا ماشي

قال كدة لباسل بس هو كان قصده نبيل

باسل بصله وضحك

نبيل قلد مازن بطفولة:طب بقلك ي باسل مش عايز تروح الملاهي

مازن بنفس الطريقة:بااسل قلتلك إني مش هكلمك تاني ولا هحبك

نبيل قعد جنبه وبصله:طب عيني في عينك ي باسل كدة

مازن قلب وشه وباسل بيضحك عليهم

نبيل باس مازن:طب خلاص بجد أنا اسف

مازن بصله بضيق وخرج برا الاوضة خالص

باسل بقلق:هو ماله

نبيل بحزن:اتعصبت عليه

باسل بعتاب:ليه كدة ي نبيل ليه احنا اتفقنا انك مع مازن بذات هتسيطر علي عصبيتك حرام عليك دا وصية سارة الـلـه يرحمها

نبيل بحزن:خلاص ي باسل كفاية انا مش ناقص

سكتو شوية

باسل:صحيح إللي اسمها مل مل ملاك ملاك كانت عمالة تعيط انهرده

نبيل بضيق:ليه هي كلمتك

باسل:لا بس كانت عمالة تعيط وتقول كلام مش مفهوم هو عمل اكتر حاجة بكرها هو شك فيا دا اخويا مش عرفة

نبيل بصدمه:اخوهااا!!!

باسل بأستغراب:هو حصل حاجة ما بينكم

نبيل قام مشي من غير ما يرد وهو مخه قرب يقف من التفكير

نبيل دخله اوضته وقفل عليه وبيكلم نفسه:يعني هو هو طلع اخوها اكيد اكيد انا غبي غبي

واكمل بغضب:مهي كمان قليلة الادب ومدة اديها عليا وانا ممكن اقتلها

نبيل حط رأسه علي المخده وبردو عمال يفكر ومش قادر ينام من التفكير

عدي الليل بظلامه علي ابطالنا

__________________________________________________

اشرقت شمس يوم جديد

في بيت عبدالملك علي الفطار

كانو قعدين بيفطرو

ملاك صحيت راسها مصدعه وجسمها مكسر اثر عياط وزعل امبارح

ملاك خرجت

ملاك بهدوء:صباح الخير

الكل بقلق:صباح النور

سيف:مش راحة المستشفي ولا ايه

ملاك قلبت وشها:لا

عبدو بقلق:ليه ي حبيبتي تعبانه

ملاك:لا ي بابا بس قدمت استقالتي

الكل استغرب جدا

عبير:ليه كدة دي كانت عجباكي جدا وبتشكري فيها

ملاك بزهق:خلاص ي ماما مش مرتاحة عن اذنكم

عبدو:طب كملي فطارك

ملاك بضيق:شبعت ي بابا

ملاك سابتهم ودخلت اوضتها

والكل استغرب واولهم سيف

بعد وقت سيف دخل لملاك بعد ما خبط

سيف بهدوء:حصل ايه

ملاك بضيق:حصل ايه في ايه

سيف:ملاك متحوريش حصل ايه خلاكي تسيبي المستشفي منتي كنتي كويسه الصبح

ملاك: عادي ي سيف مش مررتاحه

سيف:ملاك انتي مبتعرفيش تكذبي اخلصي

ملاك بصتله ونفخت بضيق

سيف بهدوء:ها انا سمعك

ملاك:اتخانقت انا وصاحب المستشفي

سيف بنرفزة: تاني هو هو نفس الحيوان إللي ضربك

ملاك بسرعة:لالا مش باسل باسل دا طيب ومحتررم وقمرر جدا ومعمليش حاجة انا حبيته جدا وا...

ملاك سكتت بتستوعب هي قالت ايه وسيف بيبصلها نظرات حارقة

سيف قرب من وشها بعنين حادة وغيرة: أنتي قلتي ايه دلوقت

ملاك بلعت ريقها بخوف:قلت انو سافل وحيوان وابن ستين ك...

سيف مسكها من لياقة البجاما:مين يبت اللي عمالة تقولي في شعر دا

ملاك:يسطا بررستيجي يسطا مش كدة انت قافش حررامي

سيف بيتعصب:بت متنرفزنيش مين دا

ملاك بهدوء: دا إللي ضرربني في رراسي بس والـلـه هو محتررم جدا وطيب

سيف بضيق وغيرة:خلاص اتنيلي اسكتي أنتي هتقولي فيه شعر

ملاك بصتله وضحكت

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عند نبيل

نبيل كان راجع من المستشفى وكان طول الوقت مضايق وزهقان اتعود علي وجود ملاك وخناقها

نبيل دخل البيت وكان تعبان لفت انتباه مازن قاعد في الريسبشن وماسك التاب

نبيل قرب منه وسحبه منه طفاه

مازن بصله بغضب:ايه دا هاته

نبيل ببرود:لا فتحته كتيرر ودا غلط عليك

مازن بصله بغضب ومشي كام خطوة نبيل ابتسم وشاله

مازن بغضب:نزلني

نبيل ضربه بالقلم بهزار:ياد كلمني بأحتررام ياد انا زي ابوك

مازن بحزن وغضب: وهو فين بابا دا ها فين هو وحشني اوي ومش بيجي يشوفني يعني مش كفاية أن ماما راحت عند ربـنا وسابتني هو كمان سابني ليه كدة ليه

نبيل بصله وعنيه اتملت دموع

نبيل مقدرش يستحمل

نبيل بأبتسامة:ولو وديتك عندو هتعمل ايه

مازن في لحظه كان نسي كل حاجة

مازن بفرحة:بجاااد ي نبيل هتخليني اشوفه

نبيل بطفولة ومشاكسه: أيوا بس بشررط تقول مصالحك نبيل

مازن كشر:لا وايه دا صح انا مبكلمكش نزلني

نبيل ضحك:خلاص بقي متبقاش قفوش انا اسف

مازن مكشر وبحدة:هتزعقلي تاني

نبيل بخوف مصطنع:انا اقدرر

مازن بنفس الطريقة:هتوديني اشوف بابا

نبيل بأبتسامة:عنيا بس الاول لازم نقول للدكتوررة بتاعته

مازن نفخ بضيق:وهي مين ما تقولها

نبيل:هي ملاك وهي سابت المستشفي

مازن زعل: ليه كدة

نبيل بحزن:عشان اتخانقت معاها

مازن بغضب طفولي:يوووه ي نبيل انت بتتخانق مع كل الناس انت كدة محدش هيحبك تاني

نبيل بصله بصدمه من كلامه رغم انو طـفل ومش فاهم هو بيقول ايه لكن الكلمه دي وجعت نبيل اوي

نبيل بأبتسامة مصطنعه:خلاص انا اسف هطلع اخد شاورر واجيلك عشان ننام

نبيل سابه وطلع ومازن حث ان نبيل زعل منه

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

بليل ملاك وسيف وقفين في البلكونه

ملاك بتشرب بق قهوة:تعرف ي واد ي سيف أنا نفسي في ايه

سيف بصلها وضحك وقلدة طريقتها: قوليلي ي بت ملاك نفسك في ايه

ملاك ابتسمت:نفسي يكون ليا حبيب وننزل انا وهو في عز ديسمبر والتلج مالي الاماكن والكل مستخبي في بيوته من البرد انا وهو ننزل ونتمشي ونجري علي البحر ونكون احنا وبس يااااه علي جمال الاحساس

سيف بصلها وسكت شوية

سيف ابتسم وسحبها من اديها:يلا اللبسي

ملاك بعدم فهم: ليه

سسف بزهق:اخلصي بس تقلي

ملاك سمعت كلامه وهي مش فهمه حاجة وراحت تلبس وسيف كمان دخل يليس

ملاك لبست بنطلون اسود عليه شميز اسود وجاكيت رماضي لغاية الركبة وكوتشي رماضي وفردة شعرها ونزلة بعض الخصلات علي عنيها

ملاك خرجت لقيت سيف مستنيها وكان لابس بنطلون اسود عليه هيكول اسود وسويتشرت رماضي وكوتشي رماضي

ملاك بصتله وابتسمت:دا ايه دا كابلز جامد اوي

ملاك قربت منه مسكت ايده وطلعت فونها وفضلت تتصور هي وسيف وهو بصلها ومبتسم بحب

بعض وقت كانو نزلو من العمارة

ملاك:يبني قلي احنا ريحين فين في الجو التلج دا واصلا شكلها هتمطر

سيف قرب منها مسك اديها:مش أنتي نفسك تمشي في جو زي دا مع حد بتحبيه

ملاك بصتله وسرحت في عينه وفي كلمت حد بتحبيه وسيف كمان باصصلها ومبتسم

فضلو بصين لعنين بعض لكام سنيه

ملاك بكسوف وارتباك:احم ايوا بس يعني يعني ااا..

سيف بأبتسامة جذابه:وانا يستي هحققلك طلبك تعالي

سيف سحبها وطلع يجري في الشارع وهي بتضحك

بعد وقت وصلو علي البحر وحرفيا مكنش في غيرهم في المكان والهوا بيطير الاشجار بشدة وشعرهم بيطير ووشهم احمر من السقعه (حقيقي اشتقت للجو دا اوي
[Image: 🥺]

[Image: ♥️]

)

ملاك وقفه بتقفل جاكيتها من البرد

ملاك:اووووه الجو تلج تعالي نررجع

سيف ضحك وقرب منها:تعالي بس دا الجو جميل

ومسك اديها واخدها في حضنه وملاك كانت من جواها فرحانه اوي وقلبها بيرقص

سيف بصلها:مش عايزة حاجة تدفيكي

ملاك بصتله بعدم فهم

سيف:بصي اقفي هنا متتحركيش لمدة دقيقتين بس

سيف مشي وملاك وقفه مش فهمه حاجة

عدي دقيقتين بظبط وجه سيف وهو ماسك كوبايتين حمص الشام

ملاك ضحكت:والـلـه انت جامد اوي

اخدتها منو وقعدو يشربو وحثو انهم دفيو شوية

ملاك بتبص حواليها:الـلـه مفيش غيررنا علي البحر

سيف بصلها وابتسم بحب

ملاك قامت وقفت

ملاك بأبتسامة:بتمرر سعات بعد لقانا

والرووح لوجودك عطشانه

توحشني عنيك

سيف بصلها وابتسم:وبلاقي الدنيا بقيت فاضية

مع ان الناس رايحه وجيا

ملاك بأبتسامة:وانا بحلم بيك

سيف بأبتسامة:علي طول في خيالي بناديك

ويقول ي تجيني ي جيلك من غير مواعيد

ملاك وهي بتمشي:ويادوبك وبنفس الثانية

بلاقيك قدامي ي عنيا والايد في الايد

سيف وهو بيمشي جنبها:وسعات بتمني إني اشوفك او حتي اشوف طيفك في حلم جميل

ملاك:ومابين لحظة وما بين التانيه بسمع صوتك مالي الدنيا وفي عز الليل

سيف: انت إللي بتسعد ااوقاتي وبتأثر علي كل حياتي اجمل تأثير

ملاك بصا لعين سيف:اررجوك متسبنيش وحديا ولو غبت ولو حتي شوية كلمني كتير

سيف: لما تقرب

ملاك بأبتسامة:انا بتونس بيك

الاتنين بصو لبعض وابتسمو

ملاك وقفه وسندة علي سور البحر وسيف واقف جنبها

ملاك بطفولي:سيفي

سيف بصلها: سيفي دي متتقلش غير لما بتعوزي حاجة

ملاك ضحكت:اخويا اللي فهمتي يلا شلني

سيف بصدمه:نعم يختي

ملاك ضحكت:اقصد كدة بص لف

سيف لف وداها ضهره وهي نطت علي كتفه

سيف ابتسم علي طفولتها وجنانها

ملاك بطفولة وفرحة:يلااا اجرريييييي

سيف مسك فيها جامد وجري ولانها خفيفة كان بيجري بسرعة

وصلو البيت وهما عمالين يضحكو ويهزرو

عبدو كان لسه مخلص دعاء

عبدو بصلهم بصدمه لان كان فاكرهم نيمين في اواضهم

عبدو بأستغراب:كنتو فين انتو الاتنين في الوقت دا

ملاك بفرحة:كنت زهقانه رراح سيف اخويا حبيبي القمرر خررجني

عبدو بحدة وقلق بداخله:وفي حد يخرج وش الفجر كدة

سيف بعدم فهم:وفيها ايه ي بابا دي اختي هو انا جايبها من الشارع

عبدو نفخ بضيق ومشي وسابهم مش عجبه حالهم وهو حاسس انهم بيقربو لبعض كل مادة هو بيتمني ان سيف يتجوز ملاك لكن مرعوب من فكرة ملاك تعرف انها مش بنتهم وانو جايبها من الزبالة

سيف بص لاثر باباه وعمال يفكر كام مرة بباه يتعصب عشان الموضوع دا وبدء يشك

كل واحد دخل اوضته

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عند نبيل

نبيل نايم علي السرير ومازن حاطت رأسه علي ايده ونايم

نبيل باصص للسقف وكلمه مازن عمالة تتكرر في باله (انت كدة محدش هيحبك تاني)

قطع تفكيره مازن

نبيل بصله:ها ي حبيبي بتقول ايه

مازن بطفولة:بقلك باصص لفوق ليه ومش بتكلمني

نبيل بأبتسامة:لا بس عادي تعبان من المستشفى

مازن بطفولة وحب:انت زعلت مني عشان قلتلك محدش هيحبك تاني لا لو الكل محبكش هفضل انا احبك

ولف اديه حوالين رقبته وحضن

نبيل ابتسم بحب:وانا مش بحب في الدنيا دي غيرك

ونامو سوا

اما عند محمود الجيار قاعد في اوضته بيقراء كتاب جت صورة ملاك و زينب في باله قلبه عمال يدق مش مصدق انو لقي بنته حاسس انو بيحلم مش عارف يجبها ازاي لولاده ولا هي اصلا هتعرف ازاي وهيتقبلو الوضع ازاي ورد فعل ملاك هتكون ايه

قطع سرحانه فاتن

فاتن: محمود سرحان في ايه

فاتن: محمود

سليييم

محمود بأنتباه:ها بتقولي ايه

قاتن: بقول مالك بقالك كتير قاعد وسرحان ولا انت هنا

محمود بضيق:مليش تصبحي علي خير

فاتن بضيق وشك: وأنت من اهل الخير ي محمود

عدي الليل بظلامه علي جميع ابطالنا

__________________________________________________

اشرقت شمس يوم جديد يحمل الكثير من الاحداث

في بيت عبدالملك علي الفطار

ملاك وقفه قدام المرايا بتلبس نضارتها

وكانت لبسة جيبه تحت الركبه سودة عليها شميز اسود وبليزر زيتي وكوتشي اسود وفردة شعرها وخرجت

الكل قاعد بيفطر

عبدو:راحة فين عالصبح كدة

ملاك:رراحة الكليه عملين ندوة والمفرروض يحضررها اوائل الكليه وفيها دكاتررة وناس كبارر وكدة

عبدو:اممم ماشي خلي بالك من نفسك

ملاك اكتفت بأبتسامة

ملاك لسيف:متيجي معايا

سيف:هاجي اعمل ايه أنا

ملاك: ونبي ي سيف ونبي

سيف:لا قلت

عبير:متروح ي حبيبي معاها عشان تبقي جنبها كدة

ملاك:ونبي ي سيف عشان خاطرري ونبي ونبي ونبي

سيف نفخ بضيق:خلاااص اتنيلي اهدي اما اللبس

ملاك فرحت

سيف قام لبس بنطلون اسود عليه قميص اسود وجاكيت كافيه وحزام كاوفيه وجزما كافيه كان شكله قمر اوي

123456...9