ملاك فى البحيرة الزرقاء

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

مازن بغيظ طفولي:دا كان اول اول امبارح

نبيل ضحك:طب عايزني اخررجك فين

مازن بصله وابتسم:عايز تاخدني معاك المستشفي واللبس البالطو بتاعك والسماعه وافضل االعب مع المرضي

نبيل ضحك جامد:تعلب مع المررضي

مازن بطفولة: ايوا

نبيل بصله بخبث:تمام وانا موافق وهدخلك تعمل عمليه كمان

مازن بفرحة:بجااد

نبيل بخبث:ايوا وهخليك تفتح بطن واحد وطلع قلبه و..

مازن قطعه بخوف:بس ي نبيل متهزرش

نبيل ضحك:والـلـه ما بهزرر

مازن بخوف:يعني انت بتعمل كدة

نبيل بتعب: واكتر من كدة كمان والـلـه

مازن بخوف:ي مامي مش هقعد معاك تاني احسن تعمل فيا حاجة

نبيل بصله وضحك جامد وشاله وفضل يلعب ويضحك فيه

مرت سعات حتي عم الظلام

ملاك قعدة في البلكونه تبع الصاله ومسكه كوباية الكبتشينو وسرحانه اوي وعمالة تفكر في نبيل وطبعه وادهم وطبعه وفايز وطبعه ومازن وشيفه انهم عيله غريبه

مثلا نبيل شيفه انو متكبر ومغرور وحثه أنها فيها منه لانها مغرورة شوية صغيرين وديما بيتعامل مع الناس بتعالي وغرور

اما فايز فهي حثا انها حبته جدا من مرحه ووشه البشوش الهادي المرح جدا وبيحب الهزار ومتواضع جدا

اما ادهم فهو صعبان عليها إلي حدا ما مراته ماتت وواضح انو كان بيعشقها وهو ديما مضايق وغضبان ودبش جدا بس حثت جواه كبت كبير اوي نفسه يطلع بس قافل علي قلبه

اما مازن فهي بتموت في بس للاسف فقد اغلي حاجة في حياته وهي مماته

قطع سرحنها سيف

ملاك:هااا بتقول ايه

سسف بياخد منها كوباية الكبتشينو:ها ايه دنا بقالي عشر دقايق بكلمك وأنتي ولا هنا

ملاك بتوهان:معلش ي سيف بس اليوم كان صعب شوية انهرده

سيف بحب:ليه ي روحي مالك المستشفي مش عجباكي ولا ايه

ملاك بأبتسامة:لا بس المررضي والحالات وكدة

أنس:طب احكيلي

ملاك ابتسمت بغرور وقربت من وشه:اسفه ي بشمهندس دي اصرار مريض

سيف بصلها بغيظ وهي ضحكت ودخلت تنام

ملاك دخلت اوضتها وبتفتح شنطتها عشان تاخد الفون ملقتهوش فضلت تفتكر اخر مرة سابته فين لغاية ما افتكرت انها حطته علي الرف عند ادهم نفخت بضيق ونامت

عدي الليل بظلامه علي ابطالنا

___________________________________

اشرقت شمس يوم جديد

ملاك صحيت عندها نشاط وعزيمه وقررت انها هتكون سبب في شفا ادهم بعد ربـنا

اخد شاور ولبست دريس اخضر منت لتحت الركبه وبأكمام واكمامه مفتوحه وفيه حزام ابيض وكوتشي ابيض وفردة شعرها ولبست نضارتها

ونزلت علي المستشفي بس راحت الاول علي اوضة ادهم

خبطت ملقتش رد دخلت بهدوء لقيت كل حاجة زي ماسبتها حتي

ادهم علي نفس حاله

ملاك قربت من السرير وهو حث بيها رفع وشه وبصلها وهي كانت حطا وشها في الارض ومكشرة

ملاك اخدة الفون ولسة هتلف وتخرج

ادهم بضيق:علي فكرة مفتحتوش

ملاك بضيق هي الاخري:عررفة لان عملاه ببصمت وشي

ادهم بصلها بغيظ

وصلت عند الباب وكانت خرجة

ادهم بتردد:بقلك

ملاك بصتله بأهتمام:نعم

ادهم:اسف علي إللي قلتوهلك امبارح

ملاك فرحت جدا من جواها انو قدر يتكلم

ملاك بضيق مصطنع:وانا مش قبله اسفك

ادهم بغضب:تصدقي أنا غلطان إني عملتلك قيمه واتسفت اصلا أنتي وحدة معندكيش زوق و..

ملاك قاطعته بضحك:ايه حيلك حيلك برراحة ي باشا بهزرر ايه ي مبتهزرش ي رمضان

ادهم بصلها وعدل وشه بعيد وكشر

ملاك قربت منه بأبتسامة:علي العموم اشطا محصلش حاجة

ادهم بصلها وسكت

ملاك كانت خرجه

ادهم بضيق: أنتي راحة فين

ملاك بعدم فهم:خررجه

ادهم بضيق:ليه

ملاك بنص عين وخبث:ليه ليه وانا هقعد اعمل ايه

ادهم بضيق:كويس افتكرتك هتيجي وتفضلي تقرفيني زي امبارح

ملاك قربت منه بخبث:ايه دا هو انت متعررفش

ادهم بضيق:معرفش ايه

ملاك بخبث: أنا سبت حالتك ومسكت حاله تاني

ادهم اتفجأ بس مبينش

ادهم بضيق:احسن بردو

ملاك ابتسمت بهدوء وخرجت وادهم نفخ بضيق

ملاك طلعت علي مكتب نبيل

ملقتهوش عرفت انو عنده عمليه فضلت مستنياه كتير

بعد وقت نبيل وصل ولقاها قعدة في مكتبه ببرود

نبيل بخضه وضيق:اعوذ بالـلـه من الشيطان الررجيم

ملاك بصتله برفعة حاجب:ايه شفت عفرريت

نبيل بهمس:واوحش

خيرر جيا ليه وقعده ولا اكنه مكتبك

ملاك:انا عيزة اعررف كل حاجة عن ادهم

نبيل بضيق:انا مش اديتك كشف في كل حاجة

ملاك بجد:مش قصدي قصدي عايزة اعررف عنه كل حاجة بيحب ايه مبيحبش ايه بيررتاح لمين بيضايق من ايه كدة فاهمني

نبيل بضيق:لا ومش هينفع اخليكي تدخلي في حاجة تخص اخويا

ملاك نفخت بضيق

ملاك بهمس:وبعدين في البني ادم إللي برأس كلب دا

ملاك بهدوء:طب نتكلم جد لو انت عندك عمليه زررع كبد تمام

نبيل بضيق:امممم

ملاك:وانا جيت قلتلك لا بلاش حوشله الزيدة انت هتوافق

نبيل:لا طبعا وانتي تدخلي في حاجة متخصكيش ليه

ملاك قامت وقفت بغيظ:يبقي انت كمان متدخلش في ام تخصصي وسبني اعالج ادهم لانه قبل ما يكون اخوك فهو مرريض وانا عررفة اتصررف ازاي مش دررسه سبع سنين طب وطلع عين إللي جبوني وفي الاخرر هاخد نصايح من واحد سفاح زيك قصدي جرراح

نبيل بيبصلها بغضب:تاني مرةصوتك ميعلاش فاهمه

ملاك نفخت بضيق

نبيل بضيق:اتفضلي علي العنوان إللي في الكارت دا روحي الڤلة دي وهناك وحدة هتعرفك كل حاجة وخشي اوضة ادهم وسارة الـلـه يرحمها مع ان ادهم لو عرف ان حد دخل الاوضة دي اقلها هيبقي موتي وموتك بس يلا كلو يهون عشان يرجع زي زمان

ملاك بصتله وفضلت مركزة معاه

نبيل بيشاورلها:هيييي روحتي فين

ملاك فاقت:لا ولا حاجة هات الكارت

ملاك خرجت من المستشفى وطلبت اوبر وراحت علي عنوان الڤلة

نبيل قعد وفتح اللاب بتعب

الممرضة خبطت ودخلت بسرعة

الممرضه:دكتور نبيل دكتور نبيل في حاله حرجه جدا ولازم حضرتك

نبيل قام بتوتر وتع:تمام جاي

نبيل خرج وهو بيجري:ايه ي ررب المستشفي إللي مفيهاش خمس دقايق رراحة دي

نبيل بسرعة:دخلو العمليات وانا هتعقم وجاي حالا

بعد وقت وصلت ملاك الڤلة

ملاك انبهرت حد ما من جمال الڤلة ومنظرها وقد ايه كبير

ملاك اخدة نفسها ودخلت من الامن وقالت انها تبع نبيل

وصلت قدام الڤلة خبطت

فتحت ست في اوائل الخمسينات من عمرها بحجابها وباين عليها الطيبه والاخلاق

الست فضلت تبصلها بتركيز من منظرها إللي شبه نبيل جدا

ملاك بتوتر:احم انا دكتوررة ملاك إللي إللي الل

دادا كريمه بأبتسامة:خشي يبنتي نبيل قلي كل حاجة

ملاك ابتسمت بهدوء ودخلت وراها

دادا كريمه:بصي هتطلعي وادي اوضة بشمهندس ادهم إللي في الوش

ملاك هزت راسها بأبتسامة

طلعت اول سلمه

مازن كان خارج من المطبخ

مازن برفعة حاجب وطفولة:ايه دا مش معقول تكون هي

ملاك بصت لمصدر الصوت ولقيته مازن ابتسمت بحب

مازن بفرحة:ملاااااااك

وجري عليها حضنها

ملاك ابتسمت بحب وحضنته وشالته من علي الارض

ملاك وهي شيلاها لفت قعدة علي سلمه

مازن لسه مش مصدق:هو أنتي بجد

ملاك ضحكت:انت مصدوم كدة ليه

مازن بطفولة:اصل انا حبيتك اوي من يوم ما شفتك وكان نفسي اشوفك تاني بس قلت اكيد مش هشوفك عشان انا اي حد بحبه بيبعد عني مفيش غير نبيل وخايف ليسبني

ملاك اتصدمت من كلامه الكبير رغم صغر سنه وزعلت خالص

ملاك بأبتسامة حزن:لا ي حبيبي متقلش كدة

واكملت بحب ومرح:وبعدين انا كمان حبيتك أوي ومن كترر ما حبيتك فضلت ادورر عليك واسال نبيل وفي الاخرر جتلك

مازن بفرحة:بجااد كلمتي نبيل يعني يعني أنتي ونبيل اتصلحتو

ملاك ابتسمت بسخرية:ايوا طبعا دا نبيل دا حبيب قلبي بص بعشقه وهو كمان بيعشقني

مازن بطفولة:بجد يبقي تتجوزو

ملاك بصتله بصدمه ومش عرفة ترد تقول ايه

لسة هترد بس سمعت صوت وحدة نزلة من علي السلم

فاتن بغضب: أنت ي إللي اسمك مازن انت

مازن قام وقف وملاك كمان

مازن بغضب طفولي:نعااام

فاتن بغضب:وبتعلي صوتك عليا كمان انت طـفل محدش عرف يربيك

ملاك بعدم فهم:طب ممكن حضررتك تهدي دا طـفل برراحة

فاتن التفت لمصدر الصوت وللمرة المليون تتصدم من شكلها

فاتن بغضب: وانتي مين ي ي جربوعه أنتي وايه دخلك ڤلتي

مازن بغضب طفولي:علي فكرة دي ڤلة جدو وڤلتنا احنا

فاتن بصتله بغضب

ملاك بتستوعب هي قالت ايه:لالا لحظة أنتي قلتي ايه

فاتن ببرود:قلت جربوعه وأنتي مين اصلا وبتتحشري بينا ليه

ملاك بنرفزة:بقااالك ايه ي استاذة احتررمي نفسك عشان مقلش منك عشان أنتي قد امي لولا كدة كنت علمتك ازاي تغلطي فيا كدة سمعه

وانا ي حبيبتي جيا تبع دكتور نبيل وانتي ملكيش دعوة ماشي

فاتن بصتلها بغضب وخرجت برا الڤلة

ملاك اخدة نفسها بغضب

ملاك بتهدي:هي مين الست دي

مازن عقد حواجبه بعصبية:دي مرات جدو

ملاك بأستغراب:اسمها ايه

مازن بغضب طفولي:اسمها الساحرة الشريرة

ملاك بصتله وضحكت علي ما اخر ما عندها:لا بجد اسمها ايه

مازن قلد فاتن:اسمها فاتن هانم

ملاك بصتله وضحكت تاني

ملاك افتكرت:اوو دنا نسيت بص ي ميزو ي رروح قلبي اقعد هنا هشوف حاجة بسررعة واجيلك اشطا

مازن بأبتسامة:اشطا بس متتأخريش

ملاك وهي طلعه بعتتله بوسه في الهوا وهو ابتسم

ملاك وصلت قدام اوضة ادهم اخدة نفسها ودخلت وبدات تشوف كل حاجة ومبوظتش حاجة كانت بترتب مكنها وعرفت هو بيحب ايه وبيكره ايه وحجات تاني كتير

بعد وقت كانت ملاك بدور وبتقرء في حجات لفت انتبها برواز مقلوب فضولها دفعها انها تشوفه وفعلا مسكته البرواز واتصدمت لما شافت ست عمرها يجي ٣٢ سنه بس المشكله انها كانت صورة تبقي الاصل من ملاك نفس الشعر الاصفر الذهبي نفس العين الوسعه الزرقا زي السما غمزتنها إللي ظهرين بوضوع بشرتها البيضه كل حاجة كانها ملاك بظبط

ملاك اتفجات جدا وعقلها عمال يودي ويجيب وتقول معقول في شبه كدة

بعدها قدرت تسيب الصورة وكملت تدوير

بعد وقت

باسل كان داخل من الڤلة ولسه راجع من السفر لمح مازن قاعد ماسك التاب ومركز معاه اوي ابتسم بخبث وقرب منه

وقف وراه وحط ايده علي عنيه

مازن اتخض

مازن:مين

باسل غير صوته:حظر فزر انا مين

مازن بشك طفولي:انا عارف الصوت دا كويس

باسل:طب ليا فكر حد بيحبك اوي وانت وحشته اوي اوي

مازن لفلفه بفرحة:بااااسل

ووقف علي الكنبه وبصله

باسل ضحك واخده في حضنه وفضل يبوس في

مازن:ها جبتلي معاك ايه

باسل بغيظ:طب حمدالـلـه على سلامتك الاول

مازن بزهق طفولي:اخلص ي باسل

باسل ضربه في رأسه بهزار:يلا عيب يلا احترمني دنا زي عمك

مازن بصله وسكت

باسل بأبتسامة:طب بص ي معلم هطلع اخد شاور وارتاح شوية وهنسر للصبح افرجك عالحجات إللي جبتهالك

مازن بفرحة:اشطا

دادا كريمه كانت خرجه:يلا ي مازن اكل جي جي اهو

ايه دا بااسل

باسل قرب منها حضنها لانها هي إللي مربياهم من وهما صغيرين

باسل بأبتسامة: وحشتيني ي ست الكل

دادا كريمه بأبتسامة: وأنتي كمان ي حبيبي نورت الڤلة ها اعمل اكل ايه

باسل:والـلـه انا طول سفري اكتر حاجة بفتقدها هي اكلك ي كرملا

دادا كريمه بأبتسامة حب:طب يلا قول. اعملك ايه

باسل:بصي انا دلوقت جعان نوم الطيارة هدتني اصحي ونشوف الموضوع دا

دادا كريمه: ماشي ي حبيبي

باسل طلع كام سلمه بعدها بص لمازن:بس هي مين جي جي دي

مازن بأبتسامة:الكلبه بتاعتي

باسل ضحك:ي بن ال ايه لازم اشفها بس أما اصحي

دادا كريمه اخدة مازن وطلعو الجنينه

وباسل كان طالع اوضته بس لفت انتباه اوضة ادهم مفتوحه

اتفجأ لان من يوم وفاة سارة ومحدش بيدخلها

بدء يقرب براحة واتصدم لما لقي وحدة قعدة علي مكتب ادهم وعمالة تدور في كل حاجة وكمان ملاك كانت مدياه ضهرها يعني مشفش وشها

جت في باله انها حرميه راح ورا الباب وجاب حاجة شبه عصاية بس اتقل وهوب نزل بيها علي رأس ملاك

ملاك بوجع:اااااه

وراحت فقدة الوعي

(ادهم شاب يبلغ من العمر ٣١ عام مهندس وعنده شركته شاب جميل جدا شعره بني بني داخل علي رماضي طويل وعنده عضلات بشرته بيضه وعنيه بردو زرقا مرح وبيحب الهزار بس الكلام دا قبل وفات مراته سارة إللي كان بيعشقها دلوقت خس جدا ووشه بهتان وتحت عينه اسود واتغير جدا مشكلته انو دبش وإللي في قلبه علي لسانه ودا بيزعل ناس منه)

(فايز شاب يبلغ من العمر ٢٣ عام طويل وجسمه حلو شعره لونه بني فاتح وعينه زرقا زي السما بظبط مرح وطيب جدا بيدرس في كليه طب بشري وبيدرب في المستشفي اخدو نبيل وادهم وباسل بس من الاب لكن هو ابن فاتن. بس عكسها خالص واخد طبع اخواته ومماتهم إللي ماتت عشان كدة فاتن بتكره لكن ادهم ونبيل وباسل بيحبوه)

(اما الساحرة الشريرة قصدي فاتن هانم عندها ٤٦ فدي اتجوزها محمود الجيار بابا ادهن وفايز ونبيل وعمار بعد وفات مراته وهي بتولد نبيل كان فاكرها هتعوض ولاده عن حنان الام بس للاسف مش بتهتم غير بنفسها وجمالها ومشاورها واولاده كلهم مش بيحبوها ولا هي ونفسها تاخد كل فلوسهم)

اما باسل شاب يبلغ من العمر ٢٨ عام عام دكتور في كليه العلوم في لندن مجنون جدا مخه طاير مش بيفكر بيعمل أي حاجة تيجي علي باله بيحب اخواته وهما بيحبوه)

الفصل الرابع 4

ملاك بصدمه ووجع:اااااااه

وهوب وقعت علي الارض

باسل بصلها بصدمه ممذوج بخوف

وبذات لما وقعت علي الارض وشعرها رجع لورا وبانت ملامحها

باسل بصلها شوية فضل يتأمل ملامحها بصلها وابتسم بغموض

بعدها طلع فونه اتصل ب نبيل

نبيل كان لسه مخلصه العمليه وكان تعبان جدا

باسل بلا مبلاه ولا اكنه عامل حاجة:اللو ي ياسوو

نبيل بتعب:مين معاية

باسل بصدمه:مين معاية نهار اسود يعني صوتي ومش فكرة ونسيتني انما الاسم مش ظاهر

نبيل بتعب وزهق:باسل انا لسه خاررج من عمليه ومش شايف قدامي بس ايه دا انت بتتكلم من مصر

باسل:اه لسه جاي حالا صح بقلك

نبيل بقلق:ايه

باسل:انا لقيت حرميه في اوضة ادهم

نبيل بصدمه: بتقول ايييه

باسل بغباء:زي ما بقلك انا ضربتها وهي فقدة الوعي تعالي انت

نبيل:تمام انا جاي حالا

نبيل مشي بسرعة ونسي خالص انو هو إللي بعت ملاك

نبيل بعد ما غير لبس العمليات ولبس لبسه كان خارج بسرعة

فايز بقلق:في حاجة ولا ايه ي نبيل

نبيل بتوتر:باسل بيقول لقي حرراميه في اوضة ادهم

فايز بعدم فهم:باسل وحراميه هو باسل رجع امتي من لندن

نبيل بلهفه:دلوقت انا ماشي

فايز قلع البالطو:استني هاجي معاك

نبيل وهو ماشي:عايز تمشي وتسيب الشغل بأي حجه انت

فايز بصله وضحك:فهمني انت يا ابن اللذينه

بعد وقت

ملاك بتفتح عنيها بوجع وصداع:ااااااه ي رراسي اااااااه

وشافت قدمها باسل

باسل بغضب: اهلا بالحرمية سيبه البيت كله وجيا تسرقي الاوضة دي بذات

ملاك بتبصله وبتبص حواليها بتحاول تفتكر هي فين وحصل ايه

باسل بيبصلها بتركيز ولملامحها إللي صورة من نبيل

دادا كريمه ومازن طلعو

دادا كريمه بصدمه:ايه دا انت عامل فيها كدة ليه باسل يبني

باسل بغباء:دي وحدة حراميه ي دادا كانت بتحاول تسرق اوضة ادهم وانا لحقتها ومش هسيبها

دادا كريمه:حراميه ايه بس دي تبقي الد...

مازن قاطعها:دادا خدي اقلك

وسحبها بسرعة وخرجو برا الاوضة

مازن بخبث:بس متقوليش هي مين

دادا كريمه بعدم فهم:ليع طيب حرام البنت

مازن بخبث:استني اما نبيل يجيي ونشوف هيعمل ايه

دادا كريمه بصاله بعدم فهم

ملاك بدات تفوق:ايه دا انا ايه إللي عمل فيا كدة

باسل بعصبية:انت حراميه وانا مش هرحمك

ملاك بصدمه: حراميه مين ي متخلف انت انا ابقي د..

باسل بحدة:مسمعش صوت استني عليا دنا هفضحك دخله اوضة اخويا وبتفتشي في ايه ها

ملاك بنرفزة:ي بني افهم انا ابقي...

باسل بصوت عالي:قلت مش عايز اسمع صوت

نبيل دخل:في ايه باسل وحرراميه مين

واكمل بصدمه:دكتورة ملااااك

باسل قام بعضب:نبيل احنا لازم نتصرف معاها دي حراميه دي كانت قعدة في اوضه ادهم وبتفتش في كل حاجة

بس لحظه انت تعرف اسمها منين

نبيل قرب بغضب وبدء يفك ملاك :مش هتبطل غباء ابدا

وفايز واقف حاطت ايده علي بقه وبيضحك جامد ومداري وشه عشان نبيل لو شافه بيضحك وهو متعصب ممكن يقتله

نبيل بغيظ:متقله تبقي مين

فايز بيضحك وبيحاول يتكلم:دي الدكتورة النفسيه إللي مسكه حالة ادهم

باسل بصله بصدمه واخراج

ملاك بغيظ:منك لـلـه انت انسان متخلف أنت ضرربتني بأيه

باسل بأحراج:بعصايه بس تقيله شوية

ملاك بصدمه:كمااااان يمكن يكون جالي اررتجاج في المخ منك لـلـه

نبيل بيفكها وحاطت وشه في الارض وبيضحك بهمس

ملاك حست بحاجة نزلة علي شعرها

بتحط اديها

ملاك بصراخ وخوف:عاااااا داااام داااااام

نبيل بصلها بخوف:ايييه فايز هات القطن والمطهرر والحاجة بسررعة

فايز مشي بسرعة

نبيل اول ما شاف دمها حث حاجة جواه وجعته اوي بس مهتمش

ملاك بوجع وخوف:عاااااا منك لـلـه رروح اللاهي وانت ماشي تتخبط في عمود وررقبتك تكسرر زي ما كسررت ررأسي عااااااا

باسل واقف مكسوف

نبيل بصداع:شششش خلاص هلفلك رراسك

ملاك بصتله بغيظ

ملاك بغيظ:يقرربلكم ايه المعاق دا

نبيل ببرود:اخويا

فايز جاب الحاجة ونبيل بدء يعقملها الجرح ويلفهلها

ملاك بوجع:ااااااه برراحة انت كمان

نبيل بضيق:خلاص اتنيلي فررجتني علينا الكمبوند كله بصوتك دا

ملاك بغيظ:منكم لـلـه منكم لـلـه كلكم انا ايه إللي دخلني وسط العيله دي كان يوم اسود يوم ما شفتكم

فايز واقف بيضحك ونبيل باصصلها بغيظ وعمار بأحراج

نبيل بغيظ:متتنيل اقفل بقك انت كمان شوية شايف نكته

فايز بيضحك:حاضر

ملاك بوجع:ااااااه

نبيل بزعيق:مخلاص قلنا

ملاك بصوت اعلي:متزعقش لحسن والـلـه اطلع علي المرركز وابلغ فيكم وانت هتشد معاية صح

وشاورت لفايز

فايز بابتسامة:برقبتي يسطا

ملاك بأبتسامة:اصيل ي ابو رحاب

باسل بغيظ:ندل طول عمرك

نبيل بحدة:طب فكري كدة وانا هدفنك مكانك

ملاك بزعيق:انت متنيل شايف نفسك علي ايه ولا عشان عنيك الزررقا وشعررك الاصفرر دنتي متجيش في جمالي شكه

نبيل بنرفزة: أنتي وحدة حيوانه

ملاك بعصبية:وانت بني ادم برراس كلب

نبيل بنرفزة:وانت..

محمود الجيار(الاب) بحدة:ايه ايه صوتكم جايب لغاية تحت في ايه ومين دي

سكت لوهله وبص لملاك بصدمه وفضل يتأمل ملامحها وبيبصلها بتركيز وهي ولا وخده بلها منه

فايز:انا هقلك ي بابا ....

وبدء يحكيله

محمود بكسوف:ايه دا ايه الجنان دا ي باسل

باسل بأحراج:منا مكنتش اعرف ي بابا بس قلي حضرتك رجعت امتي من المانيا

محمود وهو باصص لعنين ملاك:لسة راجع حالا احنا اسفين ي بنتي

ملاك بضيق: لا عادي ولا يهمكم

واكملت بهمس رربـنا يخدكم كلكم

نبيل سمعها وشد علي راسها وهو بيلف الجرح

ملاك بغيظ:ااااااه ما قلت تتنيل برراحة

نبيل بصلها ببرود

محمود قرب من ملاك وهو لسه مركز مع عنيها ووقف جنب رأسها وهي كانت قعدة علي الكرسي

ملاك بوجع: ااااااه متحاسب حضررتك انت كمان

محمود بتوتر:احم اسف ساعتي شبكت في راسك

ملاك بصتله بضيق

ملاك:اخلص انت كمان متعملش نفسك دكتور بحق وحقيقي خليني امشي من ام البيت دا

نبيل بصلها وجز علي سنانه

نبيل خلص

نبيل بضيق:اهو يختي خلصت واتمني تكون اخر مقابله

ملاك بصه لعينه بغيظ:من القلب للقلب والـلـه

ملاك خرجت وسابتهم وهي عمالة تشتم وتدعي عليهم كلهم

ملاك وصلت لباب الڤلة

باسل بأحراج:احم يااا

ملاك بصتله

عمار: اسف علي إللي عملته

ملاك بصتله بضيق ومردتش

باسل قرب منها بأبتسامة:خلاص ميبقاش قلبك اسود بجد اسف أنتي مش عرفة اوضة ادهم دي بالنسبلنا كلنا ايه صحيح ادهم اكبر مني بس انا ديما بعتبره اخويا الصغير واتمني تقبلي اسفي

ملاك ابتسمت هاديه:تمام حصل خيرر شكلك طيب وكيوت زي

فايز مش زي اخوك السفاح إللي فوق دا والدبش التاني إللي في المستشفي

نبيل كان نازل من علي السلم وسمعها

نبيل بغيظ:واحنا مش عجبين سيادتك ي هانم

ملاك لوت بقها بضيق

باسل بأبتسامة:تحبي اوصلك

ملاك:لا شكرا هطلب اوبرر

نبيل بضيق:لا ونبي استني هنتحايل عليكي عشان يوصلك

ملاك قربت منه وحطت عنيها في عنيه

ملاك بغيظ:ي بني ادم برراس كلب انت حد وجهلك كلام

نبيل بنرفزة:والـلـه لو ملميتي لسانك وبطلتي الكلمه دي لاكمل عليكي واجبلك نزيف داخلي

ملاك بصتله بغيظ وخرجت

بعد وقت ملاك وصلت بيتها البسيط الجميل إللي بترتاح فيه وسط عيلتها الجميله

ملاك وهي بتقفل الباب:منكم لـلـه ي ولاد الجيارر منكم لـلـه طب منظري وبررستيجي دلوقت هيبقي ايه

سيف من وراها:ي حول الـلـه دا أنتي عدتي ليفل الجنان

اكمل صدمة وخوف ايييه اللي حصلك

ملاك:اهدي طب

سيف بقلق:اخلصي ايه إللي عمل فيكي كدة

ملاك:عادي اتخبطت

سيف بنرفزة:ما تخلصي وتقولي ايه إللي فتح راسك كدة

ملاك حطا اديها علي راسها بوجع:الاهي يفضحك زي ما فضحني رروح رروح قول لبابا بالمررة

سيف بصلها برفعة حاجب

ملاك بهدوء:طب لحظة اغيرر واررتاح من الصداع وهنقعد وهحكيلك كل حاجة تمام

سيف بضيق:اما نشوف

بليل

سيف وملاك وقفين في البلكونه والدنيا ضلمه وقعدين علي ضي القمر وكل واحد ماسك فنجان قهوة

سيف بغضب:والمتخلف دا إزاي يعمل فيكي كدة انا هوديه في ستين داهيه

ملاك بهدوء: سيف خلاص اررجوك قفل علي الموضوع محصلش حاجة

سيف بقلق:خلاص سيبي المريض و المستشفي كلها

ملاك:كلام ايه دا ي سيف انا ماصدقت خلاص بقي

سيف بصلها ونفخ بضيق وفتح لونه

ملاك وقفه جنبه جت عنيها علي فون سيف

ملاك: لحظة لحظة اررجع كدة تاني

سيف بصلها بعدم فهم ورجع إللي كان جايبه

ملاك بعدم فهم:هي تقي بعتالك ادد

سيف بخبث:ايه دا تصدقي لسه شايفه استني اما اقبله

ملاك مسكته من لياقة التيشرت:تقبل ايه ي عنيا

سيف ضحك:متهدي ي شبح مش كدة بعدين فيها ايه صحبه اختي

ملاك بغيرة وغضب:ومن امتي وانت عندك بنات

سيف بيبتسم بمكر:من دلوقت

ملاك: اعملها بلوك

سيف بأحراج:لا مش هينفع خلاص هسيبه كدة

ملاك بحدة:قلت اعمل بلوك

سيف بصلها بغيظ وعمل بلوك

ملاك بأمر:يلا رروح هتلنا شويه حجات من السوبرر مارركت

سيف ضربها في رأسها بهزار:شغال عندك انا

ملاك بصتله وضحكت بحب

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عند ملاك كانت نيما في اوضتها وبصا للسقف لا اراديا جت صورة الست إللي شافتها في اوضة ادهم وعمالة تفكر ازاي شبها بالشكل دا مقدرتش توصل لحل اتنهده بقله حيله وناما

عدي الليل بظلامه علي ابطالنا

______________________________________

اشرقت شمس يوم جديد ملئ بالاحداث

ملاك صحيت واخدة شاور ولبست لبسها إللي كان عبارة عن بنطلون جينز عليه هيكول ابيض وجاكيت بينك وكوتشي ابيض

ملاك وقفه بتسرح شعرها قدام المرايا

ملاك حطه اديها علي راسها الملفوفة اثر ضربة باسل

ملاك بوجع :اااه منك لـلـه يا نبيل

ملاك بصت لنفسها:هو انا بدعي علي نبيل ليه وباسل إللي ضرربني يلا مش مهم المهم إني بكرره نبيل يبقي اشتم عليه

فردة شعرها وفرقته نصين وشعرها الدهبي بان مع بشرتها البيضه وعنيها الزرقة الوسعه وغمزتينا ولبست نضارة النظر الجميله

ملاك خرجت

لقيت الكل قاعد علي السفرة بيفطرو

ملاك بأبتسامة:صباح الخيرر

الكل صباح النور

عبير بصدمه وخوف:ايه اللي فتح راسك كدة

ملاك ببرود: براحة طب ي بيرو هقلك..وحكتلهم وهما اضيقو شكلا ما

عبدو بأبتسامة:بس ايه القمر دا

ملاك بأبتسامة:حبيبي

وقعدو يفطرو

سيف: راحة المستشفي

ملاك وهي بتاكل:ايون

سيف:تمام هوصلك معاية

ملاك بفرحة:اخويا الجدع

سسف بصلها وضحك

عبدو وهو بيشرب:ي سلام مفيش من بعد كوباية الشاي بتاعتك ي عبير

عبير ابتسمت:الف هنا ي حبيبي

عبدو بحب:ربـنا يخليكي ليا ي حبيبتي

ملاك بتقوم: يلا ي بني يلا متخليناش نفصل ررميو وجوليت دول

عبدو بأبتسامة:اللي غيران مننا يعمل زينا

ملاك بصتله بغيظ ووجهت كلامها لسيف:وماله نعمل زيكم

واكملت بدلع يلا ي حياتي

سيف قرب منها:يلا ي روح قلبي

الاتنين ضحكو ونزلو وعبدو ابتسم بحب

سيف وملاك ركبو العربية واتحركو

ملاك بصوت عالي:لااابس كمااااامه وانااااا مش ضامن جرااااثيم يااااما.

مش نااازل الشااارع لاااابس اللاتاكز انا ناااازل الغااابه

لااابس قناااااع لااابس قناااااع

اصلي الجرسومه مبتقدرش

123456...9