الإلهة أمل سماء السماوات السلسلة 4

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

تاني يوم الساعة ٨ الصبح مياده اتصلت علي امل

امل :: اه يا حبيبتي صاحيه بفطر بس رجب ونازله

امل :: خد محمود معاك المحل علي ما انزل انا وميادة نشتري شويه حاجات ليها من العتبة

رجب :: ماشي بس متتأخروش

امل :: هو احنا رايحين نتاك علشان نتأخر

هنشتري الحاجات ونرجع علي طول

رجب فطر واخد محمود ابنة ونزل وامل لبست العباية السمرا بتاعتها ورنت علي ميادة علشان تنزل

مياده كمان لبست العباية بتاعتها ونزلت خبطت علي امل

وهما نازلين عالسلم قابلو سحر جايبة عيش وفول وطالعة

سحر :: ازيك يا امل. ازيك يا مدام مياده

امل / مياده :: ازيك يا سحر عاملة

سحر :: امال انتو رايحين فين عالصبح كدة

امل ومياده بصو لبعض كدة وبعدين امل بسرعة ردت.. رايحين العتبة نشتري شوية ملابس داخليه ل ميادة

سحر :: العتبة ؟ طيب ما شارع السوق اللي ورانا ده فيه محلات كتير اشمعني العتبة ؟

امل :: اه ماهو العتبة فيها تشكليات حلوة

وغير كدة الاسعار هناك حلوة عن هنا

سحر :: ايه ده بجد ؟ طيب استنوني خدوني معاكم.. انا كمان عايز اشتري كام قميص وكام اندر

امل بصت لمياده اللي دارت وشها وهي بتضحك..

امل :: بس انتي لسة هتفطري جوزك واحنا كمان عايزين نروح بسرعة ونرجع علشان عندي غسيل

سحر :: لا افطر ايه.. انا هطلعهم بس الشقة وهو يبقي يفطر نفسة.. استنوني دقيقة واحدة ورجعالكم

سحر طلعت وميااده وامل بصو لبعض

امل :: وبعدين في المصيبة دي

ميادة :: عادي بقي نروح العتبة وكويس اني نازلة بفلوس زيادة

امل :: الهي اشوف فيها يوم البعيدة دي

مفيش خمس دقايق وكانت سحر نازلة جري عالسلم

سحر :: اتأخرت عليكم

امل :: لا يا حبيبتي متأخرتيش

مشيو التلاتة وراحو محطة الأتوبيس وامل راحت سألت حد من اللي واقفين علي الاتوبيس اللي بيروح العتبة رقم كام

والراجل قالها

فضلو واقفين يجي نص ساعة علي ما الأتوبيس جه

سحر :: لا لا ياجماعة انا مستحيل اركب الاتوبيس ده.. ده زحمة اوي

ميادة :: بصت ل امل وهي مخنوقة من سحر طب نستني اللي بعده

امل :: نستني ايه لا طبعا مينفعش.. احنا متأخرين لسة هنستني تاني نص ساعة علي ما اتوبيس غيره يجي.. ومنعرفش كمان هيبقي رايق ولا ازحم من ده.. يلا يابنات قبل ما الأتوبيس يطلع

امل ذقت سحر قدامها ووراها مياده ودخلو الأتوبيس بالعافيه

فضلو يتحشر يتحشرو في الأتوبيس لغاية ما ميادة وامل كل واحدة منهم وقفت ام واحد من اللي واقفين

الأتوبيس كان زحمة بغباء بسبب التوقيت اللي اختارتة امل توقيت الناس كلها رايحة اشغالها واللي وراه مصلحة بدري

امل ومياده وسحر التلاتة واقفين جنب بعض وكل واحدة فيهم ورا هجوم من البني ادمين ومكنش ينفع اصلا واحد فيهم تركز مع التانيه

بدأ الأتوبيس يطلع ويمشي بيهم.. لحظات وكانت امل بتبص اوي لمياده وبتشاور بعنيها علي الراجل اللي واقف وراها..

مياده براحة ومن غير ما تبين رمت عنيها ورا امل لقت راجل في الخمسين باين عليه الشقا ولابس طقيه فلاحي وباين عليه انة من الناس الشقيانة واللي طالع عينها في الحياه.. عيون مياده مركزه مع وش امل عايزة تشوف ردود افعالها

وشافت امل سايحة عالأخر وبتعض في شفايفها وعيونها شبه مغمضة.. عرفت ان امل بيتحرش بيطازها.. مفيش اارربع خمس دقايق وكانت مياده حاسة هي كمان بجسم جامد لذق فيها من ورا. وبدأت تحس بطرطيف صوابع بتحسس علي طيزها وزب وواقف منتصب علي اخره في نص طيزها

مياده هي كمان كل تركيزها وحواسها بقت مع الراجل اللي وراها

ومع كل مطب بياخده الأتوبيس تحس ان زب اللي وراها بيدخل بين فلقات طيزها اكتر واكتر لدرجة انها حست بالعباية شفطت بين فلقات طيزها

فضل الأتوبيس ماشي وامل ومياده بيتناكو حرفيا في طيازهم وواللي مساعد علي كدة انهم مش لابسين كلوتات

والتحسيس بأطراف الصوابع اللي كانت حاسه بيه مياده بقي تقفيش في لحمها

واللي وراها اتشجع ومن غير ما حد ياخد باله واستغلال للزحمة الراجل االلي وراها نززل سوستة بنطلونة وطلع زبه وحطة علي طيزها الملبن ولذق فيها اوي

مياده اتجننت لما حست بسخنيه زبه علي طيزها وبقت بتهيج الراجل عليها اكتر وبقت بتستغل اي مطب علشان تحرج طيزها وتلذق اوي فيه

وامل مش مع مياده ولا اللي بيحصلها لأن اللي واقف وراها مكنش هو كمان مقصر معاه وكاان بيحك زبه في لحم طيزها الملبن

اول مرة في حياتهم يجربو الاحساس ده

تحرش ودعك ازبار في طيازهم في عز الزحمة

فضلو طول الطريق اكتر من ساعة الا ربع علي كدة لغااية ما الاتوبيس وصل العتبه وامل ومياده مكنوش عايزين ينزلو لولا بس ان معاهم المصيبة اللي اسمها سحر

وكانت المفاجئة بعد ما التلاتة نزلو من الأتوبيس امل وهي بتهمس ل مياده كانت سحر سبقتهم بخطوتين

امل:: احاااا بصي يابت يا مياده

مياده ::: يالهووي.. ايه ده

امل :: بت يا سحر.. انتي يبت

سحر وقفت.. ايه

امل :: ايه اللي في العباية ده

سحر :: فين ده ؟

مياده مقدرتش تمسك نفسها من الضحك..

امل :: في طيازك ياختي من ورا وراحت مطلعة منديل ورق من معاها ومسحت اللبن علي عباية سحر..

اهو يختي.. ايه مكنتيش حاسة وراحت ضاحكة غصب عنها ومياده كانت هتقع من كتر الضحك ومسكت في ايد امل

سحر اتكسفت ومبقتش عارفة تقول ايه

سحر :: مانا مانا مانا قولتلكم منركبش الزفت ده علشان زحمة.. فيه واحد اين وسخة مكنتش عارفة اتحرك منة كان لاذق فيا

امل :: طب خلاص مالك بتزعقي فينا احنا ليه... كويس محدش في الشارع خد باله

امل بصت ل مياده علشان تسكت وتعدي الموقف وكملو مشي لغاية ما وصلو سووق العتبه

اشترو شويه ملابس داخلية حتي امل اشترت كان الجو حر

ميادة :: انا عايزة اشرب اي حاجة

سحر ::: فعلا الجو حر اوي

مياده :: طلب ايه انا مش هقدر امشي غير لو شربت حاجة

امل :: طيب فيه محل عصير لمحتة من شوية تعالو نشرب عصير

راحو محل العصير شربو العصير ويرحو رجليهم شوية من اللف وبعدين امل قالت

عايزين نسأل فين محطة الأتوبيس

سحر :: لا مش هركب اتوبيسات تاني

ميادة ضحكت وسحر بصتلها بغيظ

مياده:: اسفة اسفة خلاص

امل :: فيه ايه يا سحر قال يعني مضايقة اوي يختي

سحر :: ايه اللي انتي بتقوليه ده يا امل.. اه مضايقة طبعا.. ايه شيفاني مبسوطة

امل :: اللي مضايقة يختي متستناش لما اللي وراها يجبهم عليهت و ضحكت علشان تعدي الموقف

سحر :: ماهو مكنتش عارفة اعمل ايه واول مرة اصلا اتحط في الموقف ده. انا مش هركب اتوبيسات

امل :: خلاص هنشوف المترو فين ونمشي استريحي

امل وسحر ومياده اتمشوا لغاية محطة المترو وركبوها ومفيش نص ساعة كانو

خلاص وصلو عند البيت

امل :: انا هعدي علي رجب اخد محمود واطلع

مياده :: وانا هطلع اغير وانزلك علشان نغسل مع بعض

امل :: ياستي مش لازم تنزلي انتي

مياده :: لا هنزلك

امل راحت اخدت ابنها من عند رجب وامجد كان هيموت ويكلمها خصوصا انة بقالة كتير مركبهاش وامل مبقتش بتديلة وش زي الأول

روحت البيت غيرت هدومها وطلعت الهدوم الوسخة من تحت الحوض ولسة هتبدا في االغسيل كانت مياده بتضرب جرس الباب ونزلت هي وبناتها

امل :: بردو نزلتي

ميادة :: يا وليه انا كدة كدة قاعدة فاضية

امل :: طيب يامحمود شغل الكمبيوتر وخد بنات طنط مياده وادخلو العبو جوا

مياده :: اووووووف علي اللي حصل في الاتوبيس. احاااااااا علي كسم دي متعة

امل :: اسكتي لحسن ابن الجزمة اللي كان واقف ورايا بوظ اعصابي

مياده :: ايوة ده كان راجل كبير في السن وكان باين عليه انة من الناس المطحونة

امل :: اه بس عليه زب ابن متناكة تصددقي كنت حاسة براس زبه فخرم طيزي

مياده :: انا كنت هموت واشوف اللي واقف ورايا كان شكلة عامل ازاي

امل :: كان شاب في الاربعين او ف التلاتين

مياده :: يالهوي يابت يا امل ابن المفتريه طلع زبه وحشره بين فلقات طيزي وحسيت بسخونيه زبه. وربنا كنت هتجنن وارفع العبايه وافلئس له علشان ينكني في نص الأتوبيس

امل :: احا طلع زبه ازاي

مياده :: انا حسيت بزبه وبالسخونية بتاعة راس زبه في طيزي

امل :: كله كوم ومنظر طيز سحر وهي ماشيه في الشارع غرقانة لبن

مياده :: رقعت ضحكة بنت متناكة.. اسكتي دانا كل ما افتكر مقدرش امسك نفسي من الضحك

امل :: وفي الاخر عاملة زعلانة الشرموطة

ميااده :: المشكلة اني انا اللي كان نفسي يحصل معايا ده

امل :: وحياتك وانا كمان هههههههههه

مياده :: ههههههههه.. بس سيبك تجربة جامدة نيك ولازم نكررها

...............

بالليل امل قعدت مع رجب بعد ما اتعشي وطلبت منة يعمل عزومة ل عادل ولصاحبة ويعزم محمد ومياده علشان مياده نفسها تتعرف علي عادل

رجب :: ماشي بس نخلي العزومة بره البيت علشان احنا هنا في بيت عيلة ومينفعش

امل :: اه عندك حق في دي.. الممهم تخلي العزومة الاسبوع اللي جاي علشان بعد بكره هروح لعادل شقتة تاني

رجب :: اشمعني ؟ هو كلمك ؟

امل :: لا انا اللي كلمته.. بصراحة ده ميتفوتش

وطبعاا هتقضي اليوم معاه

امل :: طبعا يا حبييبي.. ده ميتسابش

رجب :: تعرفي بدات اغير منة من كتر مانا شايف هو داخل دماغك قد ايه

امل :: ههههههههههه اانت تغير....

...........

اليومين فاتو بسرعة واليوم مقابلة امل مع عادل في نفس الكافيه اللي اتقابلو فيه المرة اللي فاتت وعادل كان مظبط برنامج ابن متناكة مع حسين صاحبة ومع ليلي وادلهم نسخة من باب الشقة

علشان يجو ويدخلو الشقة وامل معاه في اوضة النوم

الساعة ١٢ الضهر كان عادل مأكد علي ليلي وعلي حسين واتصل علي امل علشان تقابلة في نفس المكان كمان ساعة

وزي المرة اللي فاتت في الكافيه اياه

وفعلا بعد ساعة كانت امل في الكافيه مع عادل

اتغدو وشربو وبعدها اخدها بعربيتة وطلعو عالشقة

وبعد ما ظبط دماغ امل بكاسين خمرا ودخلو اوضة النوم اخدها في حضنة وهات يا بوس ومص في شفايفها ودعك وتفعيص في بزازها

امل ::: وحشني اوي يا عادل وحاسة جسمي كله عطشان للمساتك

عادل :: دانا مظبطلك حتة يوم عمرك ما هتنسيه في حياتك

وراح شايلها ونيمها عالسرير ونام فوق منها واخد شفايفها بين شفايفة

بوس طويل ومص شفايف وعض خفيف

وايده بتحسس علي بزازها ونزلت علي بطنها واحدة واحدة لغاية ما وصلت لبين فخادها

ودخل صوابعة بين كسها وسنانة عضت شفايفها

امل :: اااي.. اااااااي.. براحة يا دووله..

عادل :: قومي اقلعي يا متناكة علي ما اجيب عده الحفلة واجي افشخ كسمك

عايزك ملط

امل :: حاضر يا روحي انت تؤمرني

امل قلعت القميص والكلوت والسنتيان ونامت عالسرير مستنية عادل

عادل دخل بحبل ومشابك واشرب

وربط ايديها ربطة تمام لا يمكن تتفك وغمي عنيها وركب المشابك في بزازها

وبعدين شغل موسيقي صوتها عالي

امل :: بصوت عالي.. ايه الموسيقي العالية دي يا عادل

عادل طلع عالسرير.. وراح جنب ودانها وقالها... لزوم الحفلة يا متناكة

عادل شغل الموسيقي وبصوت عالي مخصوص علشان لما حسين وليلي يدخلو عليهم هي متسمعش صوت رجليهم او صوت فتح الباب

ايده عمالة تحسس علي بزازها ويفرك في حلمات بزازها اووووي

اااااااه يا عااااادل اااااااه يا حبيبي.. جسمي كله محتاجلك.. وكسي بينفض اووووووي... دخل صوابعك في كسي يا عاادل... نار يا عادل.. ناار في كسي

عادل قام وراح فاتح رجلين امل ونزل علي كسها بشفايفة وفضل يبوس فيه بوس رقيق وخفيف وبعدين راح مطلع لسانة وبدأ يحركه حوالين كسها

اووووووف.. يلهووووووي يلهووووووي

لسانك مولعني... كسي بقي فيه نار.. دخله يا عادل.. ارحمني... مش قادرة بجد.. عايزه اتناك

عادل :: تتناكي بس.. دانتي هيتعمل عليكي احلي نيكة النهاردة

امل :: طب يلا.. دخل زبك مش قادره

باب الأوضة اتفتحت وليلي وحسين دخلو

وكان عادل بين وراك امل بييلحس كسها

ليلي وحسين قلعو ملط و علي بعد نص متر متر حسين شد ليلي من وسطها واخد شفايفها بين شفايفة وشغال يبوس فيها

وايده بتفعص في طيازها من ورا

عيون ليلي علي امل رغم ان جسمها مع حسين ومنظر امل وهي بتتناك من عادل خلاها هايجة وعلي اخر

عادل شبع بوس ولحس في كس امل قام وراح فاتح رجليها ودخل بينهم

وحط زبه علي فتحة كسها وراح مدخلة فيها

ااااااااااي.. يالهوووي زبرك وحشني اووووي ياا عادل.. اوووووف مش قادره.. نكني اوووي اووووي

عادل في البداية كان بيدخل زبه بشويش وبراحة للكن هيجان امل خلاه يبدا في نيك القوة والعنف

وبقي عمال يرزع زبه في كس امل وهي تصرخ تحت منة

اححححححح احححححححح. جميل جميل.. نكني كمان. نكني اوي.. ااااااااه اااااااه.. حلو.. كمان.. ارزع زبك في كسي اوووووي

ليلي شايفة عادل وهو بيرزع زبه في كس امل وهي مربووطة وعيونها متغمية

راحت ماسكة حسين من ايده وشدتة وراحت بيه علي اول السرير

وفلقست وهي واقفة وسانده بأيدها عالسرير وبصت لحسين علشان يدخل زبه في كسها من ورا

حسين لذق فيها من ورا وبأيده ظبط راس زبه علي فتحة كس ليلي وراح مدخل زبه في كس ليلي

ليلي بصوت واطي بدأت تتأوه وتتشرمط

وعيونها شويه علي حسين وهو نازل فيا نيك وشويه علي عادل اللي فاشخ امل تحت منة

شويه وعادل شال زبه وقام من علي امل وبأيده خبط علي كتف حسين علشان يبدل معاه

امل :: عادل.. شلت زبك ليه... دخلو يا عادل علشان خاطرري

عادل :: حاضر يا شرموطة.. ارفعي رجلك لفوق اوي عايز انيكك في طيزك وشاور لحسين بعنيه علشان ينجز

امل رفعت رجليها وحسين غرق زبه تفافة وايده وحط علي خرم طيز امل من تحت وراح مدخلة في طيزه

امل :؛ اووووووف.. اووووووف. زبرك حلووووو اوووووي... نكني براحة في طيزي يعادل

حسين دخل زبه للأخر وبدأ يسحبه براحة ويدخلة براحة وامل ممحونة تحت منة

وليلي راحت قاعدة علي طرف السرير

ورفعت رجليها لعادل علشان الدور عليها وتتفشخ من زبه هي كمان

عادل شدهاا لبره وهو فاتح رجليها وبقي عمال يمشي زبه علي كسها من غير ما يدخلة وليلي هتموت وعادل يحشر زبه فيها ويهدي النار اللي مولعة جوه كسها

مع صوت الموسيقي العالي ورجرجة السرير بحسين وامل مكنتش امل واخده بالها ان الاوضة فيها اتنين تاني غيرهم هي وعادل

عادل دخل زبه في كس ليلي ونام عليها

وراح واخد بزازها بأيده وسنانة يفعص ويمص ويعض الحلمات.. وزبه من تحت داخل خارج في كسها

موسيقي واهات الشراميط كانت كفيلة تخلي عادل يهيج علي ليلي اكتر وينكها بكل قوة وعنف

في اللحظة دي امل اخدت بالها انهم مش لوحدهم

امل :: عادل. عادل. مين معانا يا عادل

عادل وقف عن نيك ليلي و مد ايده وفك عيون امل... علشان تكتشف الصدمة

اللي بينكها مش عادل.. ده صاحبة حسين.. وليلي كمان موجوده ونايمة جنبها وفوق منها عادل

امل اتصدمت.. او اتفوجئت وفضلت لحظات مش مستوعبة ايه ده.. وعيونها متنحة علي عادل وعلي حسين

عادل :: مالك يا متناكة.. مش قولتلك هعملك يوم عمرك ما هتنسيه

امل ودت وشها الناحية التانيه من غير ماتنطق نص كلمة وحسين شغال ينيك فيها

عادل حس ان امل فصلت راح شايل زبه

من كس ليلي وراح طالع ووقف علي ركبه جنب راس امل وشدها من راسهاا وحط زبه علي شفايفها وشاور ل ليلي اللي طلعت هي كمان مفلقسة وراحت اخدت ببزاز امل بين شفايفها

وبقي حسين بينكها في كسها وليلي بتمص حلماتها وحسين حط زبه بين شفايفها

اي واحدة في الوقت ده غصب عن كسمها هتهيج حتي لو كان حصل ايه

وبقت بتمص في زب عادل وهي ممحونة

وليلي بتمص حلماتها بغباء ووبتشد الحلمة بسنانها

عادل مد ايده وفك ايد امل وراح نايم علي ضهره جنبها وخلاها تقوم وتقعد علي

زبه وهي ماسك زبه بأيده ودخلة في طيزها ونزلت واحدة واحدة لغاية ما زبه كله دخل جواها ونامت بضهرها علي صدر عادل وحسين نزل علي ركبة بين وراك امل وحط زبه علي فتحة كسها

امل :: احاااااااا.. لا كتير اوووووي.. براحة طيب.. براحححححة. اوف اوف اوف

حسين بيدخل زبه في كسها اللي كان ضيق بسبب زب عاادل اللي مرشوق في طيزها. وفضل براحة وواحدة واحدة لغاية مادخله في كسها

وبقي حسين يدخل زبه في كسها وعادل يسحبة من طيزها.. عادل يدخله في طيزها وحسين يسحبه من كسها

وامل بتصوت من المتعة والهيجان

بتتناك من الأتنين في نفس اللحظة وليلي كمان شاركت معاهم وبتمص في حلمات امل

شويه وعادل وحسين غيرو الوضع وكل واحد بدل مكانة وامل هي اللي مفشوخة بين الأتنين

اكتر من ساعة من النيك المتواصل في امل لغاية ما حسين جاب لبنة في طيز امل.. وبعدها بدقايق عادل جاب لبنة في كسها ونامت امل مهدوده مش قادره تسلب طولها.. وليلي نامت جنبها وعنيها مش متشالة من عليها نظرات شماتة وفرح فيها

كل ده ومكنش عادل قايل لحسين ولا ليلي انة مصور اللقاء كلة من اوله

حسين هيلبس هدومة علشان يمشي

ليلي :: احا هتروح فين!؟

حسين :: همشي راايح المعرض

ليلي :: لا تمشي تروح فين انا متنكتش لسة.. وبصت ل عادل ول امل

اللي حصل مع اللبوة دي يحصل معايا وهتناك منكم انتو الاتنين.. ماهو كسها مش احلي من كسي

عادل :: ههههههههه طيب اقعد يا حسين مش هنزعل ليلي.

بعد ساعة استراحة قام عادل وحسين فشخو ليلي وامل للمرة التانية

وبعد ماليلي استكفت لبست هدومها علشان تلحق تروح

حسين:: وانا ي جماعة كمان هتكل.. تعالي اوصلك في طريقي

ليلي وحسين مشيو وفضلت امل وعادل لوحدهم في الشقة

بعد ما الاتنين مشيو عادل اخد الافلام علي تليفونة وبعتهم ل امل ونبه عليها ان

حسين وليلي ميعرفوش حاجة عن الفيديوهات

عادل :: قوليلي بقي بجد صاحبتك نزلت مصر ؟

امل :: اه وعلي فكرة هي ساكنة في شقة مفروشة في نفس البيت بتاعتنا

عادل :: العب.. هو ده الكلام اللي بيجيب من الاخر.. طب بقولك ايه عايزها

امل :: هههههه علي فكرة وهي كمان عيزاك اوي ولما كنت بكلمك من يومين هي اللي خلتني اتصل بيك

عادل :: احا. طب لما هو كدة مخلتهياش تيجي معاكي ليه

امل :: يعني انت كل نظر اجبها ازاي ومفيش بينكم تعارف ده غير اني انا كمان مكنتش شبعت منك

عادل :: طيب ايه ؟

امل :: متقلقش انا كلمت رجب وهو هيكلمك كمان يوم ولا اتنين علشان يعزمكم وهي هتكون موجوده هي وجوزها وانت بقي لاغي براحتك

عادل :: حلو اوي الكلام ده.. علشان الترتيب الجامد ده ايه رائيك اقوم ارزعك زب حلو

امل :: احااا.. لا ياعم انا اتفشخت انا عايزة اقعد معاك من غير نيك.. كسي خلاص مش طايقة الكلوت عليه

الجزء التاسع

.............

الساعة سبعة الصبح محمد قام من النوم جعان جدا

محمد :: ميادة.. مياده. قومي يا حبيبتي

مياده :: ايه يا محمد بتصحيني ليه

محمد :: جعان قومي اعمليلي حاجة اكلها

مياده :: بتصحيني من النوم يا محمد علشان اعملك اكل.. هي الساعة كام

محمد : الساعة سبعة

مياده :: معلش مش قادرة افتح عنيا. قوم اعملك سندوتش جبنة ولا اي حاجة

محمد قام يعمل اي سندوتش وفتح التلاجة طلع الجبنة وطبق فيه عنب ودور عالعيش ملقاش

قلب المطبخ علي عيش ملقاش

رجع يصحي مياده.. مياده انتي شايلة العيش فين

مياده :: ي خبر ابيض ده مفيش عيش ونسيت اقولك هات عيش معاك

محمد :: طب وبعدين انا ميت من الجوع

مياده :: طب معلش انزل هات شنطة عيش من الفرن اللي في الشارع اللي قدامنا

محمد :: هنزل دلوقت ؟ ماشي امري لله

طب عايزة حاجة اجبهالك من تحت

ميادة :: لا انا عيزاك تطفي النور علشان عايزة انام

محمد قام لبس ترنج ونزل علشان يجيب عيش.. وهو نازل عالسلم سمع صوت واحدة بتتكلم في التليفون.. ايوه يا سمعة.. انا نازله اهو وجيالك عالأوضة.. انجز وقابلني هناك قبل ما جوزي يصحي

محمد اتسحب علي طرطيف صوابعة وبص لقي اللي بتتكلم في التليفون هي سحر بنت عم رجب

فضل واقف في مكانة لحظات لغاية ما سحر نزلت وراح نازل وراها يشوفها رايحة فين ومن غير ما تحس فضل ماشي وراها بتاع تلات شوارع ولقاها دخلت بيت اول ما دخلت البيت بسرعة

اتمشي وبص من بعيد لقاها واقفة في مدخل البيت مع واحد شكلة متبهدل

وهدومة غرقانة بالدقيق.. ودخلو الشقة اللي في الدور الأرض

بسرعة محمد مشي قبل ما سحر تبص وراها وتاخد بالها منة

محمد مشي ونسي خالص انة رايح يشتري عيش وكان كل تفكيرة في سحر والراجل اللي قابلتة ودخلت معاه شقة

وفضل يفكر ياتري مين ده لغاية ما لقي نفسة قدام البيت

محمد افتكر العيش لكنة قرر يشتري اي حاجة ياكلها مؤقت من السوبر ماركت ويروح يقعد عالقهوة شوية وهو مرووح يشتري عيش

وفعلا اشتري اتنين باتيه بالجبنة وراح طلب شاي بلبن وقعد عالقهوة بتاع ساعة

ويمكن اكتر. شرب قهوه وبعدين راح الفرن يشتري عيش

وهناك كانت المفاجئة التانية الواد اللي باعلة العيش هو نفس الواد اللي سحر راحت قابلتة في الشقة.. والبيت مكنش بعيد عن الفرن.. يدوب شارعين

محمد اشتري العيش وشكل الواد انطبع خلاص في عنيه

روح لقي مياده صاحية ومش نايمة

محمد :: ايه ده مش قولتي هتنامي

مياده :: مانت صحتني خلاص.. نوم ايه بقي.. انت ايه اخرك كل ده.. كويس انك جبت العيش.. هقوم اعملنا حاجة ناكلها

محمد :: مانا جبت باتيه وقعدت عالقهوة شوية.. وسرح شوية في سحر

مياده :: مالك في ايه

محمد :: سحر بنت عم رجب

مياده :: مالها ؟

محمد حكي ليها عالمكالمة وانة مشي وراها وشافها بتدخل مع واحد في شقة دور ارضي. وشاف نفس الشخص بعد ما اقعد قعدتة في القهوة في الفرن بيبع عيش

مياده :: انت متأكد ؟

محمد :: جري ايه ي قلبي.. طبعا متأكد امال كنت بحلم

مياده :: مش القصد.. كدة فهمت

محمد :: فهمتي ايه

مياده :: لا ولا حاجة.. بس انا كنت شاكة فيها من يوم ماكانت عندي وحسيت انها وليه مش مظبوطة

محمد :: ازي

مياده :: مكنتش شايلة عنيها من عليك

محمد :: يعني مقولتليش وانا مخدتش بالي

مياده :: ده كان مجرد شك وقولت يمكن كان بيتهيئلي.. عموما انا هعرف بطريقتي

الوليه دي نظامها ايه

ميادة :: يلا هقوم اعمل الاكل

...........

امل :: الو ايوة مين؟

:: انا احمد

امل :: احمد مين ؟

:: احمد السباك يا امل. ايه نسيتي صوتي

امل :: احمد.. ده رقم جديد ده ؟

احمد :: ده رقمي التاني علشان ده اللي فيه الرصيد

امل :: فينك مختفي كل ده. اكتر من مره اعدي قدام المحل بتاعك القيه مقفول واتصلت عليك كتير تلفونك مغلق

احمد :: كان عندي شوية ظروف كدة وكنت مسافر البلد قعدت هناك بتاع شهرين.. بس مبسوط انك دورتي عليا.. انا قوولت خلاص اتنسيت

امل :: يا خبر ابيض معقول تقول كدة.. انساك اازاي يا احمد متقولش كدة

المهم ظروف ايه دي

احمد :: لما اشوفك هحكيلك.. المهم انتي وحشاني وعايز اقابلك

امل ::: وانت كمان.. بص انا هروح عند بابا النهاردة علشان اروق له الشقة ده رقمك اسيفه عندي

احمد :: اه رقمي

امل :: خلاص اول ما هروح بيت بابا ولو ملقتوش هناك هتصل عليك تجيلي. بس اوعي تتجنن وتيجي لو ماواتصلتش لحسن اروح هناك والقيه

احمد :: لا هستني منك اتصال. وكويس اني مفتحتش المحل النهاردة علشان اقعد معاكي اكتر وقت ممكن

امل نزلت علي الساعة واحدة الضهر وسابت ابنها عند مياده اللي قالتلها انها عيزاها ضروري بعد ما ترجع من عند بابها

وامل سألتها عيزاني في ايه

لكن ميادة قالتلها لما ترجعي هنقعد ونتكلم

امل وصلت بيت باباها اللي مكنش موجود في البيت وكان في شغله واتصلت علي احمد علشان يجي.. وعلي ما جه كانت روقت شوية في الشقة

امل :: بعد ما اخدو بعض بالأحضان والبوس وراح نايكها النيكة االتمام واتكيفت منة

امل :: احكيلي بقي ظروف ايه

احمد:: جوز اختي في الصعيد اتقتلت في خناقة وكان حوار كبير وانتي عارفة نظام الصعيد عندنا حوار الطار وروحت البلد وكان حوار كبير بس الحكومة وكبار البلد تدخلو وعملو صلح بين العلتين

امل :: يا ساتر. هو انتوا لسة في االصعيد متمسكين بالعادات دي

احمد :: ولا عمرنا هنتغير

امل :: طب وسبب الخناقة ايه

احمد :: مشاكل علي الارض ومين روي ارضة قبل مين وشباب ادخلو والموضوع سخن وقامت عركة كبيرة بالسلاح وقع فيها جوز اختي قتيل

امل :: يا ساتر.. اايه ده

احمد :: يلا بقي انا هقوم دلوقت لحسن باباكي يجي في اي وقت

امل :: ماشي وانا كمان هقوم اكمل باقي ترويق الشقة وبعدين اروح

احمد مشي وامل قامت خلصت الشقة وعملت اكل لبابها وعلي الساعة خمسة قفلت الشقة ومشيت

1...345678