الصدفة غيرت حياتى

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

وايلوهيم قدامي وعينيه بتطلع شرار وباين عليه متعصب جداا وضرب برجله علي الارض الأرض كلها انقسمت نصين.

نهاية الجزء الثالث باتري ايلوهيم متعصب جدا كده ليه وغضبان ليه وليه حكاية المستر اللي طلع ديوث كل ده هنعرفه في الجزء الرابع انتظرونا

________________________________

الجزء الرابع

_________

لقيت نفسي في منطقة بيضة وايلوهيم قدامي وعينيه بتطلع شرار وباين عليه متعصب جدا وضرب برجله علي الارض الأرض كلها انقسمت نصين أنا طبعا واقف مرعوب من ايلوهيم

ايلوهيم : أنا مش قولتلك تريح جسمك عشان اللي جي صعب بدل ما انت مقضيها نيك في نسوان ورجاله

أنا : خلاص انا اسف يا ايلوهيم مش هتتكرر

ايلوهيم : أنا معنديش مانع انك تنيك بس قلل شوية عشان صحتك

أنا : حاضر

ايلوهيم وقف وطار من قدامي وعيني بدأت تفتح

لاقيت سامية (مرات المستر)نائمة جنبي وجوزها استحمه ولبس هدومه واعد في الصالون أنا قومت اخدت دش وخدت دش ولبست وروحت علي المستر عشان اعرف ايه حكايته

أنا : ايه بقا حكايتك انت كده من زمان ولا ايه

المستر : لا ياسيدي أنا في اليوم اللي انت بتمسك فيه ساميه وانا في المشوار رجعت لاقيت صوت الشقة كلها اهات وبقرب بشوف في ايه لاقيت مراتي بتطنطط علي زوبرك وانا اول ماشوفت المنظر ده لاقيت زبي وقف وحسيت بالمتعة روحت وقفت علي الباب واعدت العب في زبي وانت بتنيك مراتي بس مش عارف ايه منعني من الدخول أنت اول ما قولت لمراتي انك هتجيب طلعت من الهيجان اللي كنت فيه وقومت وخرجت بسرعة أنا واول ماخرجت نزلت وفتحت التلفون علي موقع نسوانجي عشان اشوف ايه اللي منعني من الدخول وازاي كنت مستمتع اوي كده عرفت اني ديوث وبس كده

أنا : طب ومراتك عرفت ازاي انك ديوث

المستر : أنا قولتلها وهي كانت مرعوبة بس انا طمنتها ها في حاجة تانية

أنا : لا كده تمام اوي

الباب خبط أنا اتخضيت مش عارف ليه

المستر : اهدا ياعم في ايه معاد الدرس جيه ولا انت نسيت

أنا خدت نفس وهديت ورديت عليه

أنا :اه فعلا نسيت

المستر راح يفتح الباب وفعلا طلعوا الطلاب أو اصحابي ودخلنا الاوضة اللي بتاخد فيها الدرس وخلصنا وكله تمام أنا روحت أنا وأحمد وجورج

چورچ : ايه ياعم فينك مختفي ليه

أنا : موجود اهو وكلمته وعرفته اني هسافر الاقصر احمد وچورچ زعلوا جدا وانا كمان زعلت

وكل واحد وصل بيته وانا دخلت لقيت امي لابسة عباية طويلة بس ماسكة وبزازها وطيزها واضحين جدا

أنا في سري: امتي اليوم اللي هتبقي تحت ايدي وافشخك أنا مردتش اتشاقا وقولت أنام عشان ابقي فايق بكرة نمت وامي صحتني الصبح وقومت وجاي افتح التلفون لاقيت مريم بعتالي علي الواتس ومعرفاني اني هسافر طبيعي جدا عشان امي لسه متعرفش حاجه وهما هيلاقوني قولتلها تمام

قومت خدت دش ولبست لبس جامد وحطيت برفان فشيخ ولبست الخاتم والساعة الدهب ونطارة فخامة جدا وخرجت من الاوضة عشان أفطر مع امي

امي : اوبا ايه الحلاوة ديه قمر ياناس

أنا : لا أنا بتعاكس بقي

امي: قولي امتي بقا هتتجوز وتفرحني بيك

أنا :لسه بدري يا امي أنا لسه في أولي ثانوي

امي : ولا بدري ولا حاجة ده انت بقيت احسن عريس في الدنيا

أنا: طب يلا بقي ولا ايه عشان منتاخرش

امي :يلا بينا

ركبنا العربية واحنا في الطريق سرحت شوية في ازاي حياتي اتغيرت من انسان هائج وضرب عشرات والقدر غير حياتي وبقيت انيك عمي وبنته مريم والمستر ومراته سامية وبدأت أفكر في ايلوهيم ازاي هيخليني اتحكم في النار واحيى الموتى وانا ومريم نغير شكلنا شيبشيفتر عشان مريم تبقى شبه وبالحمض النووى بتاع يسرا او مارلين مونرو او فاتن حمامة او سلوى عثمان او نورا اخت بوسى او اى ممثلة عاجبانى ووصلنا عند مرات خالي اللي كنت تقريبا اول مره اشوفها عشان مشوفتهاش غير وانا صغير جدا ونسيتها وطالعين علي السلم وبنخبط لقيت مراتي خالي قدامي وياديني علي الفجر

(مرات خالي طويلة وبزازها نسخة من مايا خليفة وطيازها كبار وبيضة )

سلمت علي امي وبوس بقا واحضان وجت سلمت عليا وبتحضني وانا زبي كان واقف ولمس كسها لاقيتها اكنها اتكهربت وقالت

مرات خالي: كبرت يامروان ما شاء الله

أنا: تسلميلي يامرات خالي

مرات خالي بمحن وزعل طفولى:لا ياما هتقولي يا صفية يا اما متكلمنيش خالص

أنا :حاضر

مرات خالي : يا ايه

أنا: ياصفية

صفية : طالعة من بوقك زي العسل

واعدوا يرغوا وانا زهقت وقولتلهم اللي انا نازل اشوف المنطقة

مرات خالي(صفية):طب خالي بالك من نفسك واوعي تتوه

أنا :حاضر سلام يا امي

امي :سلام ياحبيبي

نزلت ويادوب مشيت لاقيت مريم في وشي

مريم :يلا بقا عشان جدك عايز يشوفك

أنا:طيب يلا بينا

ماشين في الطريق لاقيتها دخلت في صحرا وفي جبل كده لفت حوالينه مرتين بعد كده ظهر معبد

أنا: احا انتي جيباني اشوف الآثار

مريم ضحكت ومردتش وداخله المعبد ولقيت في صفين طوال من الناس ومعاهم أسلحة وفي الاخر ناس كتير وقفين وقدمهم راجل كبير ولابس لبس دهب وعليه تاج في نصه جوهره صغيرة وعليها الالوان كلها وبتطلع نور بسيط مقارنة بايلوهيم ومريم اول ما نزلت جريت عليه وحضتنته وباست أيده

جدي : وحشتني يا بنتي

مريم :انت اكتر ياجدي

جدي : تعالي يامروان وحشتني يابن الكلب

أنا روحت سلمت عليه بالأيدي عادي وعرفني علي اعمامي ومرات اعمامي وعيالهم وصفهم هيجي مع أحداث القصة عشان متتلغبطوش

وقالي ابوك مسافر بس اول ماعرف انك جي قاله أنه هيحاول يرجع في اسرع وقت وجدي نادي عليا وقال

جدي : يلا بقا روح مع مريم علي حلبة المصارعة

مريم :مش لما ياخد نفسه ويدرب الاول

جدي :لا هو جاهز ولا انت خايف يامروان

أنا :لا مش خايف يلا بينا أنا طبعا كنت واثق أنها مش هتاخد في أيدي دقيقة

روحنا حلبة المصارعة وكان كبيرة جدا وحولينها أعدوا قرايبي كلهم وجدي اعد في كرسي من دهب وأحجار كريمة

جدي :يلا أبدوا

اول ما قال كده لقيت مريم بتتنط في الهو وحركتها سريعة جدا وادتني بالرجل أنا طيرت بعيد واتهبدت في الأرض لقيتهم كلهم بيضحكوا عليا وببص علي مريم لقيتها بتتشلقلب وهتنزل عليا برجلها أنا اتعدلت علي ضهري بسرعة ولمستها بصباعي الصغير في ركبتها لقيتها وقعت متكومة في الأرض ومشلولة لقيتهم كلهم موهوبين وازاي عملت كده انا قمت بسرعة ودوست بصباعي الكبير علي رقبتها لقتها قامت وسندتها وهي مش مصدقة أنها اتعمل فيها كده وانا مش فاهم أنا عملت ازاي كده

جدي قام وقف وقال هو انت حفيدي عفارم عليك يلا يامريم روحيه البيت عشان أمه قلقانه عليه جدا وكمان أبوه وصل البيت روح يلا يامروان عشان تقابله

أنا ومريم :حاضر ياجدي

روحنا ركبنا العربية وانا لسه هريح راسي لقيت ايلوهيم قدامي

أنا : قولي أنا ازاي قدرت اعمل كده

ايلوهيم : ياسيدي أنا اللي لما لقيتك شكله مصخره و فاتحكمت بجسمك وخلي بالك أنا مش كل مره هعرف هتحكم في جسمك

أنا : طب ايه الحل

ايلوهيم : قام وعمل ايده علي شكل بوكس وانا أكن كهربه مسكتني عملت اتهز جاامد وخلص

وقال : دلوقتي أنت بقيت اقوي بشري علي الارض بتستخدم كل الفنون القتالية وكمان بتتحكم في النار وبتحيى الموتى وتغير هيئتك وحمضك النووى انت ومريم

أنا :ازاي بقي هتحكم في النار

ايلوهيم أعد يعلمني ازاي اطلع نار من الأرض و اعمل كور من النار واطلع من ايدي نار لغاية ما بقيت بعرف اتحكم في النار جداا

فتحت عيني لقيت مريم حضناني وواقفة تحت البيت وشكلها مرعوبة

مريم :حرام عليك وقعت قلبي

أنا : ليه ايه اللي حصل

مريم :انت نمت ومره وحده لقيتك بتترعش جامد وجسمك بيتنفض روحت ركنت العربية لقيتك جسمك سخن جداا فاوصلت بيك لحد هنا ومردتش اطلع عشان مقلقهمش عليك

أنا :كويس انك متطلعتيش

مريم : طب ايه اللي حصلك

أنا :لا مفيش حاجه حلمت حلم وحش أنا طلع عشان زمانهم مستنين

مريم :طب انت كويس

أنا : اه متخفيش يلابقا سلام

مريم :سلام

أنا: طلعت علي السلم وخبطت علي الباب مرات خالي أو صفية فتحتلي

صفية : ليه كده ياحبيبي تقلقني عليك

أنا : معلش اومال فين امي

صفية: مع ابوك في الاوضه

أنا :طب ماشي أنا داخلهم

صفية :ماشي

أنا سلمت علي ابويا وهو فرح جدا لما شافني

ابويا كان عنده ٤٨سنه

ابويا :واحشني اوي يابني

أنا :أنت اكتر ياابويا

ابويا كان عمال يكلمني وانا سرحان في القوة اللي بقيت فيها

ابويا :مروان يامروان

أنا :ها نعم يابابا

ابويا :لاركز معايا كده كنت بقول أنا صلحت امك واتجوزتها من تاني وهتيجوا معايا من بكرة نعيش مع جدك

أنا:حاضر الف مبروك

ابويا :الله يبارك فيك ركز معايا بقي عشان فيه شوية طلبات

أنا :حاضر أنا مركز اهو

ابويا :يا ام مروان ممكن تسيبيني مع ابني شوية

امي :حاضر وخرجت

ابويا: زي ما انت شايف أنا كبرت في السن ومش هقدر اسعد امك في السرير وغير كده انا بقيت خول وماسوشي بعد ما امك سابتني وعايزك تنام معايا ومعاها ها ايه رايك

أنا الكلام نزل عليا زي البرق. ويتضح ان امى وابويا كمان انصاف الهة زيى هما وعمى وجدى ومريم..

وهنشوف رد فعلي واي اللي هيحصل وامي هتوافق علي كده ولا ايه وهاعمل ايه بالقوة ومين الناس اللي هحاربهم استنوني في الجزء الخامس.

_________________________________

شكرا جدا يا اخواتي علي تعليقتكوا الجميلة

______________________________

الجزء الخامس

___________

ابويا:زي ما انت شايف أنا كبرت في السن ومش هقدر اسعد امك في السرير وغير كده انا بقيت خول وماسوشي بعد ما امك سابتني وعايزك تنام معايا ومعاها ها ايه رايك

أنا الكلام نزل عليا زي البرق ويتضح ان امى وابويا كمان انصاف الهة زيى هما وعمى وجدى ومريم..

أنا:ايه انت ازاي تقول كده امي لو عرفت هتموتك.

بابا: متخفش ياسيدي أنا موافق وكمان امك هي اللي طلبت مني اني خليك تنام معاها

أنا أول ما سمعت كده زبري شد جامد وهموت من الهيجان عشان أنا من صغري بحلم باليوم اللي هنام فيه مع امي وافشخها.

وفعلا نكت ابويا وامى وهو كمان ناكنى وكيفنى واتمتعنا سوا وغرقنا بعض لبن.. بس وروحت قومت ونزلت تحت وانا بجري وابويا وامي بينداهو عليا أنا نزلت وكنت عمال اجري باقصي سرعة ومكنتش عارف انا بجري ليه ولا أنا رايح فين روحت هديت لاقيت كافيه قدامي دخلت فيه واول ماعدت الجرسون جالي

الجرسون:تشرب ايه يافندم

أنا:قهوة سادة من فضلك

الجرسون:حاضر دقيقة واحدة وتكون عند حضرتك

أنا:ماشي شكرا

الجرسون راح وطلب القهوة لقيت واحده كيرفي وقصيرة مش محجبة وشعرها اصفر وطياز جامدين وبزاز كبار ولابسة فستان سهرة اسود وكان لحد ركبتها ندهت علي الجرسون

الحوار بين الجرسون و الفرس (لغاية ما نعرف اسمها)

الجرسون: نعم يا دعاء خير

الفرس(دعاء):قولي بقي مين الموز اللي اعد هناك ده

الجرسون:معرفش وباين عليه اول مره يجي هنا

دعاء: حلو هو ده المطلوب

الجرسون:ها قصدك ايه

دعاء :لا مفيش خلاص روح شوف شغلك

الجرسون راح وجابلي القهوة وانا شكرته ويشرب قهوتي لقيت دعاء داخلة عليا

دعاء:ممكن اعد معاك

أنا ببص علي الكافيه لاقيته فاضي مفيش غيري انا وهي

أنا: اشمعنا يعني ماالكافيه فاضي

دعاء:معلش عشان مبعرفش اعد لوحدي

أنا :تمام اتفضلي

دعاء:قولي بقي اسمك ايه

أنا :اسمي مروان

دعاء:وانا دعاء أو دودو

أنا :اتشرفت بمعرفتك يادعاء

دعاء وعينها علي زبري اللي كان واقف من كلام ابويا علي امي بابتسامة صغيرة:بس انت شكلك تعبان اوي ماتيجي ارايحك

طبعا أنا استغربت من كلامها ولاحظت زبي اللي كان واقف وظاهر جدا ومن الهيجان اللي فيه

وبحاول اخبيه ومش عارف

دعاء لاحظت انا بعمل ايه وقالت:لا أنا محتاجه واقف سابت الحاسب علي التربيزة وقامت بسرعة ومسكت ايدي وبتشتني جامد عشان امشي معاها وانا ماشي معاها زي العيل الصغير اللي ماشي مع أمه ودخلت البيت اللي قدام الكافيه علطول ودخلنا الاسانسير وداست علي الزارار ١٢ ونزلت علي ركبها وفكت الحزام وقلعتني البنطلون وبتقلعني البوكسر وزبي واقف وشامخ طوله لقيت دعاء طلعت شخرة

دعاء: خخخخخ احا ايه كل ده

أنا مردتش عليها وهي متوصتش زي اللي لقت حته لحمه وبقاله ١٠سنين محروم منهما وبتمص بسرعة وبتلحس وبتعصر في زبي تشفوط البيوض وانا وهي مندمجين مع بعض ومش حاسين بحاجه

والباب بيتفتح أنا وهي اتدخضينا والدم نشف في عروقنا وبنبص نشوف المصيبة ديه سمعنا صوت ضحكه وصوت واحده بتقول ياشرموطه مش قادرة تستني لاقيت دعاء خدت نفسها وردت

دعاء :يخربيتك ياسماح كنت هقع من طولي

سماح وعينها علي زبي : بس باين عليه جامد يبقي متنسيش حساب جارتك

أنا لاحظت أن عينها علي زبي لبست البوكسر والبنطلون بسرعة ولاقيت سماح بتضحك

دعاء: من عيني يا اختي

طلعنا من الاسانسير ودعاء راحت تفتح الشقه ودخلنا الشقة وبتقولي: يلا علي أوضة النوم

أناشدتها من ايديها ووقعت علي الكنبة

أنا:لاهنا أنا مش قادر استني

أنا مستنتهاش ترد وحضنتها وبديها بوسة بس لاحظت حاجه غريبه جدا أنا جسمها سخن بطريقة مش عاديه اكنك حاضن الفرن في الوقت ده انا مكنتش بفكر بعقلي كنت ماشي بزوبري فامهتمتش وكملت عادي لحس ومص في شفيفها وانا مع كل لمسه مني لاقيها بتشخر وحرارتها بتزيد اكتر واكتر ونزلت علي بزازها مص ولحس وعضض في الحلمات وهي تصوت وتقول :نكني افشخني موتني بزبرك خلصت مص في بزازها ونزلت عشان الحس كسها واول حطيت لساني علي كسها لاقيتها بتشخر جااامد ورزعت بايديها في الكنبة الكنبة اتكسرت وانا لما لمست كسها بلساني اتلسعت اكني حطيت لساني في النار أنا مستغرب جدا بس برضو مفكرتش وقلعت البنطلون البوكسر في ثانية وحطيت زبي علي باب كسها لاقيتها صوتت جامد لدرجة اني حسيت أن الناس كلها سمعتنا ولقيتها جابت عسلها وكسها كان ديق جدا وانا بدخل زبي في كسها بالعافية حسيت اني بدخل زبي في النار وزبي اول ما دخل أنا من الحرارة كنت بتحرك بسرعة كبيرة وشغال زي مكنة النيك وهي سويت وشخر راحت حضتنتني وجابت للمره التاني في اقل من خمس دقايق وانا شغال نيك بسرعة عاليه جدا وهي بتصرخ وتصوت وعمال تخربش في ضهري وانا عمال انيك في واقفش في بزازها الكبيرة ولاقيتها جابت ٣مرات في عشر دقايق وانا شغال نيك وبعد نص ساعة بالظبط بسبب الحرارة وديقان كسها جبت لبني اخير وهي كانت جابت عشر مرات أنا فوقت من الهيجان ولاقيتها هي في عالم تاني مش حاسه بيا خالص أنا اترعبت جدا وبحسبها ماتت فبشوف نفسها لاقيتها بتتنفس بشكل طبيعي جدا اطمنت جدا وروحت ادور على الحمام عشان استحمى ولاقيته وانا بستحمي وجسمي بدأ يهدي فحسيت بنار طالعه من ضهري بلف ضهري عشان ابص في المرايه ولاقيت ضهري متخربش جامد مفهوش حته سليمه لبست هدومي وخرجت عشان اطمن عليها لاقيتها فاقت

أنا :يلا بقي مش هتقومي تاخدي دش

دعاء: دش ايه بس ده انت مفتري أنا مش هقوم غير بعد سنه

أنا: أنا اللي مفتري ده بصي انتي عملتي فيا ايه قلعتلها التشيرت وبوريها ضهري

دعاء وهي بتضحك بشكل هيستري: ايه ده انا عمل كل ده

أنا :لا امي وبعدين ايه سخونة جسمك ده

دعاء: ده مرض عندي وبتابع مع دكتور وقالي اني هخف في خلال سنة

أنا:احه يعني أنا كده ممكن اتعدي

دعاء: لامتخفش المرض ده مش معدي

أنا :طب ايه حكاية ديقان كسك ده وأنك بتجيبي عسلك كتير جدا

دعاء :بص ياسيدي أنا اتفتحت علي ايد واحد في الجامعة ومنكنيش غير مره وأهله لما عرفوا اللي حصل خدوه وسفروا بره البلد أنا من ساعتها ومحدش لمسني غيرك فطبيعي أن يكون كسي ضيق أما أن عسلي كتير ده بسبب أن شهوتي عالية جدااا وبسبب حجمك زبك اللي زي زب الحصان ده

أنا : خلاص تمام طب ايه مش هتاخدي دش برضو

دعاء: لا أنا مش هقوم دلوقتي خالص أنا ممكن افضل كده لمدة أسبوع متخافش عليا

أنا:تمام طب أنا مروح عشان متاخرش اكتر من كده

دعاء :طب بص التليفون علي التربيزة اللي هناك ديه روح سجل رقمك فيه وهاته

أنا : حاضر

سجلت رقمي وسلمت عليها وانا خارج من شقتها ولسه هفتح الاسانسير لاقيت واحده بتشدني من ايدي ببص ورايا لاقيتها سماح

أنا : خير ياسماح نعم

سماح : كنت جاية اقولك براحة علي البت شوية ديه مش قدك وبعدين صوتكم كان جايب لحد اخر الشارع

أنا ببرود:حاضر اي اوامر تانيه

سماح: طب ايه دعاء مسابتليش حبة لبن

أنا: معلش خليها مره تانيه عشان متاخر

سماح : طب ممكن رقمك

أنا: طبعا

سجلت رقمي علي تليفونها وهي رنت عليا عشان اسجل الرقم وسجلته وسلمت عليها وركبت الاسانسير ونزلت وخرجت من العمارة

وبتمشي في الشارع شوية

في مكان حالك الظلام ومخيف ومنور بالنار علي شكل مصابيح دعاء ظهرت بتتكلم مع شخص شكله مخيف جدا وعينيه ملونه احمر ولابس تاج من النار واعد علي كرسي من النار وبيتكلم بكل فجر ووقار

شخص :ها عملتي ايه يابنتي

دعاء :معرفتش اصوره يابابا

الشخص اتعصب جد وضرب الأرض برجله حصل زلزال شديد في الأرض وبيتكلم بكل عصبية :يعني ايه وازاي معرفتش

دعاء بكل خوف:أنا هحكيلك علي كل حاجه يابابا أنا عملت زي ماقولتلي بالظبط ودخلنا الشقة واعدت اتحايل عليه أننا نخش الاوضة واللي كانت مليانة كاميرات وميكرفونات عشان التصوير يكون صوت وصوره لكن هو صمم أنه ينكني في الصالة واعد ينيك فيه بزبه اللي زي زب الحصان وبتكمل كلامها بدموع وخلاني اجيب ١٠مرات وهو جاب مره واحده وكان بينكني جامد أنا صوتي علي جداا فالصوت وصل للميكرفونات لكن الكاميرات معرفتش تجيب صورته وبكدا يبقي مفيش دليل أن هو اللي نكني

الشخص:فلت منها ابن ايلوهيم

نرجع ليا وانا بتمشي واعد افكر في حوار امي وابويا لاقيت نفسي كسبان متعة من نيك امي اللي بحلم فيها من الطفولة و كمان امي وابويا هيبقوا معايا وهرجع لابويا اللي اتحرمت منه من اول مااتولدت وكمان في حكاية أن ابويا خول وماسوشي واني لازم اخلي ابويا بعيد عن الماسوشيه عشان ميحصلش مشاكل في المستقبل وقررت اني اوافق فارجعت البيت لاقيت أمي وابويا و مرات خالي اعدين مستنيني

واول ما دخلت امي جريت عليا واخدتني بالحضن وبزازها الطرية جت على صدر وهيجت عليها

امي: ليه يا بني تمشي كده من غير ما تقول رايح فين

أنا : أنا اسف يا امي

ابويا : هاقولت ايه في الموضوع اللي كلمتك فيه

أنا :موافق

ابويا وامي و صفيه فرحوا جدا

ابويا: خلاص يبقي على بركة الله ناموا وارتاحوا وبكره نروح عشان نرجع بيتنا من تاني

أنانمت وصحيت وخدت دوش ولبست وخرجت لقيت امي أعده مستنياني ومجهزه الشنط

أنا خدت الشنط ونزلت وحطيت الشنط في العربية وكان موجود ابويا فيها ومستنينا أنا ركبت وامي نزلت بعدها بخمس دقايق وركبت هي كمان ووصلنا المعبد لقينا الناس كانوا في انتظرنا وواقف قدامهم جدي واول ما ابويا وقف بالعربية امي جريت وباست علي ايد جدي

جدي :نورت بيتك من تاني يابنتي

امي: بنورك وحشتني اوي يابابا

جدي :وانتي اكتر يابنتي

امي راحت لمرات اعمامي وعماتي وأولادهم عشان تسلم عليهم وابويا رايح اعمامي اللي هما إخواته وانا لسه هروح معاه لقيت جدي بينادي عليا

جدي : مروان تعالي عايزك

أنا :حاضر

جدي:ندخل في الجد بقي

أنا :ماشي يا جدي

جدي :احكيلي بقا اللي حصل من الاول

أنا حكيت لجدي أن ايلوهيم ظهرلي وقالي اختار واحده من التلات مجوهرات وانا اختارت الحمره واللي هي طلعت التحكم في النار وتسخيرها وازاي بقيت اقوي انسان علي الارض وعلمني استخدام كل أساليب القتال واحياء الموتى وتغيير الهيئة انا ومريم.

جدي بيسمع كلامي ومندهش جدا وبيقول

جدي:ايلوهيم بنفسه ظهرلك وكمان بتتحكم في بتقدر تسخر النار

أنا:اه فيها ايه وانت ياجدي قدرتك ايه

جدي:مستغرب لأن عمر ماحد من الموجودين ظهرله ايلوهيم علطول بيبعت لكل واحد فينا حد من الخدم بتوعه أما قدرتي هي الزكاء والقوة والحكمة وقدرة التحمل والسرعة وكل الموجودين هنا عندهم قدرة واحده من اللي عندي زي مريم مثلا السرعة وتغيير الهيئة والحمض النووى

أنا:طب هواحنا هنحارب مين

جدي : الملايكة الساقطة الاخوانوسلفية

أنا:مين

جدي:الملايكة السااااااااااااااقطة الاخوانوووووووووسلفية

أنا :طب ازاي واحنا مبنشوفهمش

جدي :بص ياسيدي الذكور في الملايكة الساقطة على طول موجودين في مملكة الجحيم وديه بنخش فيها من البوابة اللي قدامك ديه وبيظهروا بصورة داعش والقاعدة والاخوان والسلفيين وال سعود وال الشيخ وثوار الربيع العربى وطالبان وحركة الشباب الصومالية واسلاميى نيجيريا وغيرهم أما الإناث ينفعوا يظهرولنا عادي بس في هيئة بني ادمين ستات وليهم شكل واحد بس بيقدروا يتحولوا ليه

أنا :طب الذكور أمرهم سهل لكن هنعرف الإناث ازاي

جدي :سهلة برضو بيكون حرارة جسمهم عالية جدااا وشهوتهم قليله أما لونمت مع حد فيهم بتلاقي أعضائهم سخن جدا اكنك حاطط ايدك في النار وبيبقوا ضيقين جدا وشهوتهم عاليه جدا وبس كده

أنا :احااااااا دعاااااااء

وهنا نهاية الجزء الخامس من السلسة الاولي انتظروني في الجزء السادس والأحداث هتبقي شيقة ومثيرة جداا.

_______________________________

الجزء السادس

___________

أنا:احااااااا دعاااااااء

جدي :اهدي يابني في ايه ومين دعاء

أنا حكيت لجدي كل اللي حصل معاها ووصفتله شكلها فضل ربع ساعة في صمت وبيفكر هيحصل ايه

جدي: هي لغاية دلوقتى متعرفش انك عرفت انها من الملايكة الساقطة الاخوانوسلفية الحجابية النقابية صح

أنا:اه

جدي:طب حلو وانت بتنيكها محدش بالك من اي كاميرات

أنا:لا ياجدي أنا أول ما دخلت الشقة فحصتها كلها ملقتش اي حاجه بس هي كانت مصممه اني انيكها في الاوضة باين ديه اللي فيها الكاميرات

جدي:طب كده حلو اوي

أنا :حلو ازاي ياجدي وبعدين هي هتعمل بالكاميرات ايه

جدي:بص ياسيدي انت تحاول تحببها فيك وتعملها كل اللي عايزه وخروجات وكل حاجه لغاية ماهيجي اليوم وتعترفلها فيه انك كنت عارف من الاول أنها ملاك انثى بس استمريت معاها عشان حبيتها وتبدأ تشغلها معانا وتجبلنا كل التحركات ده غير كده من وصفك ليها عرفت انها تبقي الأميرة بنت ملك الملايكة الساقطة ومن اقوي الملايكة الساقطة في مملكة الجحيم الشرقاوسطية الشمالافريقية الاخوانوسلفية كلها أما هتعمل ايه بالفيديوهات هي هددك بيهم وتقولك ياما تتجوزها يااما تهرب ومتجيش هنا تاني وهي شبه متاكده انك هتختار انك تهرب وساعتها هما يحتلوا عالم البشر وينشروا الفساد والتعصب والتكفير والارهاب والجهاد

أنا : حاضر ياجدي

ولقيت التلفون بيرن وبيتصل عليا احمد عشرة عمري انا استاذنت من جدي وخرجت وفتحت علي احمد

أنا :الخول اللي مبيسالش

احمد:يعني انت بتتصل اوي ياكسمك بقولك ايه تعالالي كمان ربع ساعة عند كافية**** أنا جيلك في الطريق سلام

أنا لسه هقوله في ايه لقيته قفل السكه

أنا روحت لجدي

أنا:معلش ياجدي عايز عربية

جدي:ليه في ايه

أنا :لا عندي مشوار بس متقلقش

جدي وهو بيديني المفاتيح:اتفضل ياسيدي واعتبرها هديه مني ليك

أنا:ماشي شكرا ياجدو

رحت الجراچ لقيت جدي اديني عربية فرراري من اخر طراز لونها احمر وحاجه كده اخر فخامة

أنا ركبت واتحركت علي الكافية ووصلت الكافية دخلت لقيت احمد هناك واعد مستنيني

أنا:اي ياعم جايبني علي ملا وشي ليه وجي الاقصر مخصوص

احمد:أنا جيلك بخصوص ايلوهيم

أنا باستعباط عشان هو ميعرفش موضوع القوي:هههههه ايلوهيم مين يبني أنت اشتغلت في تهريب الآثار ولا ايه

احمد بكل جديه:اهدي أنا هحكيلك علي كل حاجه أنا كنت عايش حياتي عادي من البيت للمدرسة ومن المدرسة للدروس وفي يوم انا راجع للمدرسة كلت وطلعت اوضتي وريحت علي السرير لقيت نفسي في فراغ كده ولونه ابيض وواحد واقف قدامي ووصفلي شكل ايلوهيم

الحوار مع احمد وايلوهيم

احمد بخوف:انت مين وعايز مني ايه

ايلوهيم:اهدا يااحمد أنا جيلك عشان عايزك تقف في ضهر صاحبك وعشرة عمرك مروان

احمد: مروان في ايه حصله حاجه

ايلوهيم:مروان لحد دلوقتي كويس وحكاله علي أن معايا حرب بين اهلي وأحمد صاحبك يبقي منهم واحنا اللي بنحافظ علي السلام وبين الملايكة الساقطة وهما عايزين ينشروا الفساد

احمد بخوف : ملايكة ساقطة طب ازاي اساعده مش فاهم

ايلوهيم مسك جوهره حمره وحطها عند جبهته وجسمه بدأ يتنفض جامد واول ماجسمه رجع طبيعي حط صباعه الصغير علي أيد احمد وأحمد وقع علي الارض وبياخد نفسه بالعافية