الصدفة غيرت حياتى

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

شيماء: متبالغش اوي كده

أنا:مابالغش ايه بس ده انتي تستاهلي اكتر من كده بمراحل

شيماء:طب ياسيدي متشكره

أنا :قوليلي بقي احنا بقالنا ٥ساعات الحساب كام

شيماء: حساب ايه بس وبعدين عيب تقول كده ده احنا حتي جيران

أنا فضلت اتحايل عليها عشان تاخد اي فلوس حتي لكن كانت رافضة جدا

شيماء:خلاص بقي قولي المهم فهمت

أنا:جدا اتطمنت اوي بسسس

شيماء:بس ايه قول

أنا: أنا كده اطمنت مادة من ١٠مواد فلسه قلقان

شيماء : طب بص خليك هنا وانا هعمل كام مكالمه واجيلك

أنا: حاضر

شيماء قامت وراحت علي البلكونه وانا فضلت اعد وبعد نص ساعة جات

شيماء:اطمن ياعم ومش هتذاكر كمان

أنا:ايه ازاي ده

شيماء: الامتحان هيجيلك ومحلول كمان قبل الامتحان بيوم بسسس

أنا:بس ايه عايزين فلوس عادي أنا موافق

شيماء:لاياسيدي مش فلوس هما عايزين حاجه تانيه

أنا: زي ايه مش فاهم

شيماء بكسوف: بصراحه ومن غير لف ودوران عايزينك تنام معاهم

أنا فكرت شوية وبعدين رديت عليها

أنا: خلاص موافق بس فهميني هيحصل ازاي

شيماء:بص انت دلوقتى نجاحك وسقوطك في مصير زوبرك بالمعني فأنت هتنيك بعد ما تخلص الامتحان اللي هتكون استلمته قبلها بيوم محلول ولو معجبتش حد فيهم الامتحانات اللي بعد كده مش هتتبعتلك وده هيحصل هنا عندي في الشقة

أنا: تمام موافق

شيماء بكسوف فشيخ: وانا ايه مليش حاجه زيهم هههههه

أنا: أنتي تؤمري ده انا لازم اشكر الجسم الصدفه

ومستنهاش ترد روحت هاجم عليها وأدلتها بوسة من شفيفها وسحبت لسانه ومصيته ومسكت بزازها الاتنين تقفيش من فوق العباية اللي كانت لابسها و وبعد كده نزلت ايد علي كسها وفركته

وكل ده وانا شغال بوس لقيتها اترعشت جامد وجابت عسلها وانا مسكتها وريحتها علي الكنبه ولسها هقلعها لقيتها انتطرت قامت ومسكت ايدي

شيماء:ابوس ايدك بلاش النهاردة عشان أنا مش جاهزة خليها بكرة

أنا فهمت أنها مش منضفه نفسها وحسيتها زعلان أننا مش هنكمل

أنا: خلاص ماشي وليكي عندي مفاجأة بكرة

شيماء بفرح: اتفقنا

انا استأذنت منها ومشيت وروحت البيت

لاقيت امي أعده قولت حلو ربنا يقطع من هنا ويوصل من هنا ورحت داخل علي امي واديتها بوس ومص في شفايفها وقفشت في بزازها من فوق العباية

أنا: وحشتيني اوي يا امي

ولسه هنزل ايدي علي كسها

امي شدت ايدي وقامت

امي:اهدي ياض انت جي هايج كده ليه وبعدين مش هينفع عشان عندي ظروف

أنا:احا يعني مش هنيك

امي:اه واهدا عشان احطلك الاكل وتروح عند مرات خالك عشان عايزاك هتعدلوا كام حاجه في الشقة

أنا: انا بحب انيك فى الحيض والظروف عادى ماشي

امى: ماشى كل وبعدين نيكنى فى كسى ابو دمه

امي حطت الاكل وكلت ونزلت ركبت العربية ورحت علي بيت مرات خالي (صفية) وطلعت وخبطت عليها ومفيش دقيقة وفتحت

صفية : ايه يابني التاخير ده

أنا:معلش كنت باكل

صفية: الف هنه طب يلا خش عشان عشان ورانا حاجات كتير هنعملها

أنا :ماشي

دخلت واعدت

صفية:ايه هو انت لسه هتعد يوم انجز

أنا قومت

أنا:ها نبدا بايه

صفية :هقولك دلوقتي بس معلش أنا هقلع الجلبية ديه عشان متتوسخش أو تتقطع

أنا:علي راحتك خالص

صفية قلعت الجلبية ويالهوي كانت مش لابس تحتها حاجه غير برا و كلوت وكمان شفافين يعني جسمها وبزازها الكبير وطيزها الملبن قدامي أنا زبي اتنطر اكتر وانا كنت هايج من الاول اصلاا

صفية:تعالي نبدا بالكنب والكراسي

أنا: ماشي يلا الكنبه الاول

روحنا علي الكنبه وكل واحد مسك من ناحية وودينها الاوضة واول ماسيبنها مرات خالي صوتت أنا قلقت عليها وجريت عليها

أنا:مالك في ايه حصل اي

صفية: اهاااا ضهري اتقطم

سندها وريحتها علي الكرسي

أنا:طب خلاص ريحي انتي وانا هعمل كل حاجه

صفية نشفت دماغها وقالت إنها لازم تعمل معايا

أنا : قولتلها ماشي

قالتلي: يلا كده ناقص ٤كراسي

أنا : يلا

صفية وطت ومسكت كرسي وفنست طيزها ليا وبزازها هيطلعوا من البرا وقالتلي

صفية:تعالي بقا اوقف ورايا واسندتني من ضهري أنا عملت زي ماهي قالت بالظبط وزبي كان هيقطع البنطلون زبي بالظبط في طيزها عند الفتحه وهي لبتقوم وانا بقوم وراها بالظبط الكلوت بتعها جيه علي الجنب وزبي بقي لامس كسها ورأسه جوه كسها بالبنطلون وقالتلي

صفية :امسك بقي صدري عشان مقعش منك

أنا عملت زي ماهي قالت وبقيت ماسك بزازها الاتنين وزبي رأسه جوه كسها وماشي معاها وبتوطي عشان تحط الكرسي علي الارض نص زبي دخل في كسها وانا لابس البنطلون وهي شهقت جامد وكررنا الموضوع مرتين وكان ناقص كرسي ونزلت توطي وانا نزلت معاها عشان تمسك اخر كرسي زبي دخل نصه ومسكت بزازها ومشيت هي بقيت تلزق فيا اكتر وانا بقيت يقفش في بزازها جامد وبتنزل عشان تحط الكرسي علي الارض راح زبي راشق في كسها وهي قالت اههههههههه وجابت عسلها والبنطلون اتغرف من عسلها

صفية:نكني بقي افشخني حرام عليك

أنا ماصدقت وروحت ماسك رأسها وبقطع شفيفها حرفيا ووقعتها علي الكنبه ونزلت علي رقبتها وقطعت البرا ونزلت هجمت علي بزازها وعمال الحس في حلمتها البني اللي كانت واقفه اوي وبارزة واعدت أمص فيهم ونزلت علي كسها وقطعتلها الكلوت كمان ونزلت لحس علي كسها لغاية ماجابت عسلها تاني هي راحت قامت واتعدلت وقلعتني البنطلون والبوكسر وزبي واقف شامخ ورافع رأسه واتنطر في وشها اكنه طلع من سجنه وبقي حر وهو أول ما شفته عينيه لامعة ونزلت تمص فيه زي المحرومه وانا اكتفيت وشلتها وهي لفت رجليها حوليها وروحت دخلت زبري في كسها واعدت ارزع وهي ماسكلي بزازها عشان أمص فيهم ومصيت فيهم ونزلتها من عليا ورفعت رجل علي كتفي وثبتها بايد ودخلت زوبري في كسها واعدت انيك واقفش في بزازها الشمال وجابت عسلها ٣مره وانا حسيت اني هجيب لبني روحت مسرع جامد وهي حست اني هجيب فالفت رجليها الاتنين حوليا وانا أعدت ارزع في كسها وروحت مدخلها جامد مره واحده وبجيب لبني وهي عماله تتحرك وجابت عسلها وكسها اتملا حرفيا روحت نازل علي شافيفها مص ولحس وتقفيش في بزازها لحد ماهاجت وانا الغريبة أن زبي كان زي ماهو روحت عدلتها علي وضع الدوجي المفضل ليا وروحت رشقته في طيزها واشتغلت نيك لغاية ماجبت لبني تاني وهي كانت جابت مرتين وكسها وطيزها بقوا ينزلوا لبني

أنا:يلا بقي مش هتقومي ناخد دش عشان نكمل

صفية:نكمل ايه لاسيبني أنا هنا مع لبنك شوية روح انت استحمي وروح عشان امك متقلقش عليك

أنا: طب ولاحتي هننقل باقي الحاجات

صفية بتضحك:حجات ايه بس انا جايباك عشان تعمل الواجب وانت الصراحه طلعت استاذ

أنا ضحكت وروحت اخد دش وخدت دش ولبست هدومي ونزلت عشان اروح ولسه هركب العربية واتحرك لقيت دعاء بترن أنا فتحت عليها

أنا:القمر اللي واحشني

دعاء: اه غني عليا بإمارة انك مسالتش عليا

أنا:هو أنا أقدر طب ايه انتي فين

دعاء: في الكوافير وخمس دقايق واخلص

أنا: ماشي وانا خمس دقايق وابقي عندك عشان عازمك علي خروجه موووت

دعاء: اشطا ياقلبي

أنا قفلت وطلعت علي بيتها وصلت ولقيتها واقفة لابسة فستان ابيض ووشها بينور زي الملاك

أنا:يلا اركبي

دعاء ركبت وقالت:ها هتوديني فين

أنا:هتعرفي دلوقتي

وديتها الملاهي المائية واعدنا نلعب ونتبسط وبقينا ماشيين زي المخطوبين بالظبط وماانجشها

ونزلنا المياه وبقيت بشيلها واحضنها وحسيت فعلا اني حبيتها هل أنا ممكن فعلا احبها وهي حاسه زي مانا حاسس ولا لا.

كل ده هنعرفه في الجزء العاشر

انتظروني.

_______________________________

الجزء العاشر

_______________

دعاء ركبت وقالت:ها هتوديني فين

أنا:هتعرفي دلوقتي

وديتها الملاهي المائية واعدنا نلعب ونتبسط وبقينا ماشيين زي المخطوبين بالظبط وماانجشها

ونزلنا المياه وبقيت بشيلها واحضنها وحسيت فعلا اني حبيتها هل أنا ممكن فعلا احبها وهي حاسه زي مانا حاسس ولا لا وفضلت سرحان ودعاء نادت عليا وفوقت من سرحاني

دعاء:ايه سرحان في ايه

أنا:سرحان فيكي ياقلبي

دعاء:ربنا يخليك ليا ياروحي طب ايه يلا نروح

أنا:ايه زهقتي من ولا ايه

دعاء قربت عليا وحضنتني حضن حسيت فيه بحبها ليا الحضن كان خالي من الأفكار الجنسية وادتني بوسه دوبتني فيها

دعاء:أنا عمري ماازهق منك ياحبيبي

أنا : ربنا يخليكي ليا يلا بينا

دعاء : يلا

روحنا علي العربية وركبنا ووديتها بيتها وروحت البيت ونمت وصحيت الصبح علي رنت موبايلي قومت ورديت عليه

أنا:اي ياصداع علي الصبح

احمد: يابضان هو أنا لازم اصحيك كل يوم عشان المدرسة ولا ايه

أنا:معلش طيب دقيقة ونازل

احمد:ماشي انجز سلام

أنا غيرت خدوني ونزلت لاحمد وروحنا المدرسة وحضرت الاربع حصص وضرب جرس الفسحه

نزلنا الفسحه وبنتمشي أنا وأحمد لقيت ميس الفلسفة(شيماء)داخله عليا احمد لما شافها بعد عني شوية وانا روحتلها

شيماء: عامل ايه

أنا:تمام الحمدلله وانتي

شيماء: كويسه ياقلبي متنساش هديتي

أنا أول ما سمعت كده انا كنت ناسي ولما قولتلها مكنش في دماغي حاجه وفجأة عيني جت على احمد ابتسمت وقولت

أنا:من عنيا ياقلبي

شيماء: تسلملي مستنياك علي نار

أنا:مش هتاخر عليكي

سلمت عليا ومشيت وانا روحت لاحمد

أنا:احه ياعم هو في حد يتمحن عليك

احمد:مالك ياعرص

أنا: حقك مااللبوة شيماء عايزاك تنيكها ونفسها فيك وهعملها مفاجأة وهخليك تنيكها معايا النهاردة (أنا طبعا بحاور عليه )

احمد:احه ازاي أنا وأنت هنيك الميس ونفسها فيا

أنا: اه موافق ولا لا

احمد:خخخ ومين الغبي اللي يرفض

جرس الفسحه ضرب معلنا أن الفسحه خلصت

إنا:طب يلا ياغبي علي الفصل

وطلعنا الفصل والحصص خلصت احمد كان زبه واقف وباين عليه هايج

أنا: احه ايه مالك يابني

احمد:أنا فكرة أن في واحده ممحونه عليا مهيجاني فشخ يلا عشان أنا هموت وانيكها

أنا:اهدا ياعم احنا هنتمشي شوية عشان تكون روحت البيت وجهزت نفسها

احمد:احه لسه هنتمشي

مردتش عليه واتمشينا أنا وهو بتاع ربع ساعة واتفقت معاه علي الخطه اللي هنفذها

ووصلنا بيتها وأحمد وقف تحت زي ماقلتله

خبطت عليها وهي فتحت وكانت مش لابسه اي حاجه أنا أول ماشوفتها كده هجمت عليها ونزلت علي شفيفها مص ولحس وبزقها وانا يقفش في بزازها وواربت الباب برجلي واعدت ابوس فيها واقفش في بزازها وهي مندمجة معايا ووديتها علي الكنبة ونزلت علي بزازها الكبيرة واعدت أمص فيهم وبعد كده نزلت علي كسها لحس وعض في الشفرات لغاية ماجابت عسلها وهي قامت واعدت تمص في زوبري وغرقته أنا شدتها من شعرها واعدت ابوس فيها وفتحت رجليها الاتنين واعدت العب في زنبورها بزبي ونازل مص في بزازها وجابت عسلها مره تانيه

وهي اخيرا اتكلمت وقالت ارحمني بقا ودخله نفسي احس بيه جويا أنا نمت علي الكنبة وخليتها قعدت علي زبي وتكون ضهرها للباب وتتنطت عليه وانا سندها بايدي واعدت ارزع جامد في كسها في اللحظه ديه احمد دخل وقلع هدومه وقرب عليها ووراح رازع زبه في طيزها هي هنا اتصدمت وكان هيغمي عليها من الصدمة لكن أنا هديتها وقلتلها هي ديه المفاجأة بتاعتي هي رجعت معانا في المواد وبقت هايجة وتتشرمط اوي وبدلت مع احمد وبقي بينيك في كسها وانا في طيزها في اللحظه ديه هي شافت احمد هاجت اوي واحنا أعدنا نرزع وبيوضنا بتخبط في بعض لغاية ماجبنا لبنا أنا واحمد

واعدنا جمبها ناخد نفسنا

أنا:بس انتي هيجتي اوي لما شوفتي احمد

شيماء: اصل فكرة اتنين من تلاميذي بينكوني ولعتني فشخ

واعدنا نرغي وعملنا واحد كمان ومشينا أنا وأحمد وروحنا البيت وامي كانت عايزني انيكها لكن انا مردتش عشان كنت جاي تعبان من المعركة وكنت لسه هنام افتكرت دعاء لقيتها رنت بتاع ٨٠مره وبعدت١٠٠رسالة وانا مردتش اتصلت عليها

أنا: خير يابنتي في ايه

دعاء: انت مبتردش ليه

أنا:معلش كان عندي مشوار ولسه راجع

دعاء:طب انت فاضي دلوقتي

أنا:اه ليه

دعاء:مفيش عايزه أخرج واعمل حسابك انك هتقضي معايا الليلة

أنا: حاضر خمس دقايق واجيلك

دعاء:تمام مستنياك

أنا اتصلت علي احمد قولتله أنا مش جي المدرسة بكرة وقولت لامي وابويا أن أنا واحد صاحبي تعبان وملوش حد أنا هروح عشان ابقي جمله وابات معاها النهاردة وافقوا وروحت علي دعاء لقيتها مستنياني تحت البيت

دعاء:يلا بينا

أنا:يلا

خدتها ووديتها كافية علي النيل كان عظمه

دعاء:ايه ياعم الروقان ده

أنا:ايه عجبك

دعاء:جدا تسلملي ياروحي

أنا:وربنا يخليكي ليا يقلبي

دعاء:أنا نفسي اعمل حاجه بس مجنونة شوية

انا:اعمل كل اللي نفسك في ياقلبي

لاقيت دعاء قربت علي وحضنتني وحططت رأسها علي كتفي وانا حطيت ايدي علي رأسها في اللحظه ديه لاقيتها بتعيط جااامد وبتحضني اوي أنا قلقت عليها اوي

أنا:مالك في أيه ياقلبي

دعاء: تعالي نروح حالا أنا لازم احكيلك حاجه

أنا:حاضر يلا بينا

روحنا بيت دعاء ودعاء طول الطريق كانت بتعيط

أنا:قوليلي بقي في ايه

دعاء حكتلي علي كل حاجه انها من الملايكة الساقطة وأبوها يبقي ملك الملايكة الساقطة وأنها من اقوي الملايكة الساقطة وموجودة هنا عشان تدمرني لكن لما قابلتني حبتني زي مانا حبيتها ونفسها تعمل اي حاجه عشان اسامحها وأحبها واخليها تفضل جنبي طول العمر واعدت تتحايل عليا اني مسبهاش واعدت تعيط جامد

أنا خدتها في خضتني

أنا:بسسسسسس اهدي وارتاحي وبكره نبقي نشوف الموضوع ده وانا كمان بحبك جدا ومقدرش استغني عنك

دعاء:أنا نفسي افضل في حضنك طول العمر ولما بتنام معايا بحب كده جدا لكن انت لأطول اوي عقبال ما تجيب لبنك وبجد المره اللي فاتت انا تعبت جدا

أنا خدتها الاوضة واعدت العب في جسمها والحس في كسها وهي جابت عسلها مرتين في عشر دقايق بالظبط وكانت تعبت جامد وحسيتها اتطمنت وبقيت احسن وانا كنت هايج بس مردتش اعمل حاجه عشان متعبهاش وكمان أنا بخاف عليها اوي وخدتها في حضني ونامت وانا غمضت عيني وظهرت قدام ايلوهيم

ايلوهيم:حقيقي انت بتحبها يامروان

أنا:جدا ياايلوهيم ونفسي اساعدها هو مفيش طريقة أن هي تفضل جنبي ومتسبنيش

ايلوهيم: بص هو في طريقه واحده لكن افتكر انها بنت ملك الملايكة الساقطة تخيل بقي ملك الملايكة الساقطة هيعمل فيك ايه لما تاخد منه بنته وانت مش جاهز دلوقتي لكل ده لازم تبقي قوي عشان تعرف تقف قصاد اللي هيحصل

أنا: طريقة ايه قول بسرعة وانا هحافظ عليها واللي هيقرب منها هكله بسناني

ايلوهيم: تمام أنا همشي دلوقتي هعمل كام حاجه وهقولك هتعمل ايه. وهنا نهاية الجزء العاشر

السلسلة الثانية

الجزء الاول

______________________

دعاء حكتلي علي كل حاجه انها من الملايكة الساقطة الاخوانوسلفية الحجابية النقابية الارهابية التكفيرية الميهميتية وأبوها يبقي ملك الملايكة الساقطة وأنها من اقوي الملايكة الساقطة وموجودة هنا عشان تدمرني لكن لما قابلتني حبتني زي مانا حبيتها ونفسها تعمل اي حاجه عشان اسامحها وأحبها واخليها تفضل جنبي طول العمر واعدت تتحايل عليا اني مسبهاش واعدت تعيط جامد

أنا خدتها في خضتني

أنا:بسسسسسس اهدي وارتاحي وبكره نبقي نشوف الموضوع ده وانا كمان بحبك جدا ومقدرش استغني عنك

دعاء:أنا نفسي افضل في حضنك طول العمر ولما بتنام معايا بحب كده جدا لكن انت لأطول اوي عقبال ما تجيب لبنك وبجد المره اللي فاتت انا تعبت جدا

أنا خدتها الاوضة واعدت العب في جسمها والحس في كسها وهي جابت عسلها مرتين في عشر دقايق بالظبط وكانت تعبت جامد وحسيتها اتطمنت وبقيت احسن وانا كنت هايج بس مردتش اعمل حاجه عشان متعبهاش وكمان أنا بخاف عليها اوي وخدتها في حضني ونامت وانا غمضت عيني وظهرت قدام ايلوهيم

ايلوهيم:حقيقي انت بتحبها يامروان

أنا:جدا ياايلوهيم ونفسي اساعدها هو مفيش طريقة أن هي تفضل جنبي ومتسبنيش

ايلوهيم: بص هو في طريقه واحده لكن افتكر انها بنت ملك الملايكة الساقطة تخيل بقي ملك الملايكة الساقطة هيعمل فيك ايه لما تاخد منه بنته وانت مش جاهز دلوقتي لكل ده لازم تبقي قوي عشان تعرف تقف قصاد اللي هيحصل

أنا: طريقة ايه قول بسرعة وانا هحافظ عليها واللي هيقرب منها هكله بسناني

ايلوهيم: تمام أنا همشي دلوقتي هعمل كام حاجه وهقولك هتعمل ايه

ايلوهيم اختفي وانا رجعت للواقع وبصيت علي وش دعاء اللي كانت نايمه زي الملاك واعدت افكر في رد فعل ملك الملايكة الساقطة وانا كده أعلنت بداية الحرب بين عالم البشر ومملكة الجحيم الشرقاوسطية الشمالافريقية والنص ساعة عدت عليا اكنها قرون ايلوهيم رجعلي تاني والمره دي معاه احمد

احمد: أنت متأكد من اللي عايز تعمله ده

أنا:اكيد. ياايلوهيم هتعمل ايه

ايلوهيم:في طريقة واحده بس هيكون في مقابل

أنا: أنا موافق من غير ماعرفت بس ايه هي الطريقة

احمد:اهدي ياض اسمع وفكر بعقلك شوية

ايلوهيم :بص دعاء هنحولها لانسانه وفى نفس الوقت لملاك امونرعى غير ساقط وجدك هو اللي هيعمل كده بكره وانا اتفقت معاه وقولتله ووافق أما المقابل هيكون أن هتتحرم من قوة من الاتنين الباقين وهتاخد واحده منهم دلوقتي عشان ملك الملايكة الساقطة لو عمل اي فعل تعرف تدافع عن نفسك ومجرد انك هتتحرم من قوة من الاتنين ده معناه انك كده بقيت قد قوة ملك الملايكة الساقطة ومابقتش اله او ابن اله بقيت شبه او نصف اله بالظبط وتقدر تاخد القوة اللي اتحرمت منها تاني لكن ده بمجهودك يعني مش انا اللي هاجي ادهالك علي الجاهز زي التانين هاقولت ايه

أنا:موافق المهم أن دعاء تفضل معايا

احمد: ياأخي كسم المحن

ايلوهيم: دلوقتي جيه اختيار القوة من الاتنين وياريت تفكروا كويس وتتفقوا هتختاروا قوة ايه

ايلوهيم طلع في أيده اليمين جوهره زرقه وفي أيده الشمال جوهره خضراء في اللحظه ديه أنا وأحمد بصينا لبعض وقولنا في وقت واحد

أنا وأحمد: الخضراء

ايلوهيم :حلو يلا نبدا الشغل

ايلوهيم حط أيده علي راسي وأيده التانيه علي رأس احمد واعدنا نتهز جامد وأحمد وقع علي الارض وانا بعديه بخمس دقايق وقعت واترميت جمبه

ايلوهيم : دلوقتي انتوا بتتحكموا في قوة النار وقوة الأرض وقوموا عشان نبدا التدريب

أنا وأحمد بناخد نفسنا بالعافيه

احمد: دقيقة بس ناخد نفسنا

أنا:اه والله عندك حق

ايلوهيم بغضب وعينه بتطلع شرار : قولت قوموا

أنا وأحمد اترعبنا وقومنا في ثانية وايلوهيم اعد يدربنا ازاي نتحكم في الأرض وندمج قوة النار وقوة الأرض مع بعض واتعلمنا جدا

ايلوهيم : كفاية كده عليكوا يلا يااحمد وانت يامروان بكره اول ما تصحي تروح لجدك

أنا:حاضر

ايلوهيم وأحمد اختفوا من قدامي وانا رجعت للواقع وحضنت دعاء ونمت صحيت الصبح علي مص دعاء لزبي أنا صحيت وبصتلها وابتسمت

أنا: ايه ياقلبي علي الصبح كده

دعاء: انا اسعد واحده في الدنيا عشان صحيت ولاقيتك في حضني وبعدين انت لازم ترتاح انت ريحتني امبارح وانا لازم اريحك

أنا اتعدلت وخدت دعاء في حضني وادينتها بوسة برومانسية عالية جدااا دولنا فيها احنا الاتنين

أنا:متقلقيش ياقلبي كلها كام ساعة واقطعك لحد ما تزهقي من زبي اتفقنا

دعاء:اتفقنا

أنا:يلا بقي مش هتجهزي عشان نروح لجدي

دعاء:دقيقة وابقي جاهزة

أنا:براحتك ياحبيبتي

أنا قومت واتشطفت ولبست هدومي وهي جاهزة

أنا:يلا بينا

دعاء:يلا ياروحي

ركبنا العربية وروحنا المعبد ودعاء واقفه مزهولة من المكان وكان عجبها جدا ولما وصلنا جدي كان في أنتظارنا ورحب بيها وبيا وكان عامل نفسه أنه ميعرفش حاجه او حتي انها من الملايكة الساقطة

جدي:نورتي بيتك التاني يابنتي مش تقولي يامروان انك جايب ضيوف معاك

دعاء:بنورك ياجدو

أنا:ياجدي ولاضيوف ولا حاجه وبعدين دعاء هتعد معانا علطول

جدي: تنور يابني بس ازاي تقعد معانا علطول

أنا:هقولك ياجدي وبدائت احكيله كل حاجه عن دعاء وان هي من اقوي الملايكة الساقطة وأبوها يبقي الملك

جدي قام لما سمع كده وزعق فيا وقال

جدي:أنت ياحيوان ازاي تيجيها هنا أنا هقتلها بايدي

دعاء في اللحظه ديه خافت من جدي واستخبت ورايا

أنا:اهدا بس ياجدي دعاء عايزه تبقي مننا وانا بحبها وهي بتحبني وعايزه تساعدنا باي طريقه وجيلك اولا عشان توافق علي جوازنا ثانيا عشان تشوفلها حل أنها تفضل معانا هنا

في اللحظه ديه حسيت أن دعاء فرحت جدا أنها هتبقي مراتي ووقفت جنبي ومسكت في أيدي

جدي لما سمع كده اعد وفكر شوية وقال

جدي: بص يابني هو في طريقة واحدة بس وهي أنها تتحول لانسانه وفى نفس الوقت ملاك انثى امونرعية غير ساقطة بس هي لازم توافق

دعاء بفرح :أنا موافقة طالما هفضل مع مروان وانا لو اتحولت لانسانه هيبقي زيكوا بالظبط في كل حاجه

جدي:اه مش بالكامل لانك كمان هتكونى ملاك انثى امونرعية غير ساقطة يبقي علي بركه الله امونرع جوبيتر زيوس واولاده وابنه ايلوهيم

جدي خدنا اوضه وجاب واعدنا علي الارض وجاب جردل بوهيا ابيض واعد يعمل علي الارض اشكال ودوائر واعدنا كل واحد في دائره وقالنا نمسك في ايد بعض أنا مسكت ايد من دعاء ومسكت ايد جدي وجدي بايده التانيه مسك ايد دعاء وبقينا قاعدين في شكل دايره واعد يقول كلام في سره ومره واحده رفع رأسه لفوق وشوفنا نور جامد واحنا التلاته اترمينا في الأرض واغمي علينا وفوقت بعدها وجدي ودعاء فاقوا لكن الغريبة اني عمال اكلم جدي ودعاء ومحدش فيهم كان بيرد وجريت علي دعاء عشان احضنها لكن المفاجأة اني عديت من خلالها كاني شبح أنا حولت واترعبت وانا شايفهم وسامعهم لكن هما مش شايفين ولاسامعني في اللحظه ديه دعاء قامت وقفت وجدي قام

دعاء بخوف:هو مروان مفاقش ليه

جدي: معرفش بس الموضوع كان خطير وممكن يكون مات عشان هو استخرج كل قوته وهو كان عارف كل ده وكان موافق

دعاء اول ما سمعت كده عيطت جامد وجريت عليا وحضنتني وعمال تصوت وتعيط

جدي راح جاب عمي عشان يطمن عليا عمي جيه واعدت يكشف عليا ولما خلص قال

عمي:متقلقش يابابا هو دخل في غيبوبة وكلها كام يوم يفوق

جدي:خلاص اهدي بقا يابنتي اهو قالك كام يوم ويفوق

جدي شالني ووداني بيتنا وامي وابويا لما شافوني قلقوا عليا اوي لكن جدي طمنهم وقال لدعاء يجي معاها عشان يوريها بيتها اللي هتعد فيه لكن دعاء رفضت جدا وعماله تعيط عليا وبتقول أنا مش هخرج من الاوضه غير ومروان معايا ووافقوا أنها تفضل معايا وكلهم خرجوا وبيقينا أنا وهي لوحدنا أو بمعني اصح هي وجسمي وهي مسكت ايدي وقالت لو تعرف قد ايه انا بعشقك مكنتش هتسيبني لاحظه زي ماسيبتني دلوقتي وباست ايدي وقالت متتاخرش عليا ياروحي وفضلت أعده في الأرض تعيط راح ظهر قدامي ايلوهيم

ايلوهيم:ايه عاجبك الفيلم

أنا:هو ايه اللي حصل

ايلوهيم:أنا اتفقت مع جدك أنه هيخليك بلاوعي لمده كام يوم عشان تدرب عشان تبقي جاهز للحرب اللي هتحصل

أنا:تمام وهندرب امتي

ايلوهيم :من دلوقتي

ايلوهيم مسك ايدي ووداني للبحيره اللي في الاسماعيليه

أنا:ياه المكان ده وحشني اوي

ايلوهيم:انت تعرف المكان هنا

أنا:اه أنا كنت لما بتضايق باجي هنا وأخرج كل طاقتي السلبيه

ايلوهيم: يااه تعرف أن هنا حصلت علي القوة وهنا وكان المكان الوحيد اللي بتدرب فيه يلا بقي نبدا

أنا :يلااااا

أعدنا ندرب جامد والتدريب كان صعب جدا وكل مره كنت بموت حرفيا وعدي عليا كام يوم وكل يوم كنت بروح فيه لدعاء عشان اطمن عليا الاقيها بتعيط عليا ومنهارة وعده جنبي علطول وتنام في حضني وفي مره كنت عندها عشان اطمن عليا ايلوهيم جالي

ايلوهيم:يلا عشان ترجعلها وشكلها بتحبك اوي علفكرا يبقي خالي بالك عليها

أنا:حاضر

ايلوهيم اختفي من قدامي وظهر نور جامد وانا فوقت وشهقت جااااامد.

وهنا نهاية الجزء الاول من السلسله الثانية انتظروني في الجزء الثاني

________________________________________

الجزء الثاني

_______________

ايلوهيم:يلا عشان ترجعلها وشكلها بتحبك اوي علفكرا يبقي

خالي بالك عليها

أنا:حاضر

ايلوهيم اختفي من قدامي وظهر نور جامد وانا فوقت وشهقت جااااامد

دعاء اول ماشافتني جريت عليا وحضتنتي

دعاء بزعل وبتعيط:ليه سيبتني لوحدي

أنا مديت ايدي وببتسم وبمسح دموعها

أنا:معلش حقك عليا مش هسيبك تاني طول العمر

مسكت رأسها واديتها بوسها برومانسية وماليانه حب لكن للاسف مخدتش مده ولقيت خازوق ذهبي طلع من راسي

امي:بقا يا خول عامل نفسك تعبان عشان تستفرد بالبنت

دعاء وشها بقا احمر ددمم من الكسوف اللي كانت فيه