اليتيم Ch. 01

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

إيار: سامحني يا علي صدقني مش بأيدي اني اخبي

أنا: خلاص يا إيار محصلش حاجه وسوري علي طريقتي معاكي

ملحقتش اكمل لأن إيار مسكت شفايفي بشفايفها وفضلت تمص فيهم وغيبنا ف بوسه رهيبه وافتكرت سلمي و هنا قومت أنا وايار ال قالت: حقك يا علي لأنها من دمك وأنا راضيه معاك بأي حاجه لأني بموت فيك شديتها ف حضني وبعدين نزلت علشان اروح القصر وكانوا اخواتي بداؤ الامتحانات واول ما دخلت

أنا: يا حمزه يا ابو سليم

حمزه: ولا مش هنهزر مع بعض وبيضحك وجه حضني

أنا: ماشي يا حاج آمال جدي فين

حمزه: في المكتب ادخله علي ما اخواتك ما يجوا

أنا دخلت لجدي ال فرح اول ما شافني وبعدين كانوا اخواتي جم وكانوا وحشني اوي واطمنت عليهم وقررت اروح لعمتي

واكتشفت أن أحمد ابن عمتي شخص جدع اوي وبيحبني وسلمت علي الكل وبعدين طلعت الجنينه علشان اسلم علي سلمي.. أنا: سلمي

سلمي: علي وجيت حضنتني وحشتيني اوي

أنا: قبل اي حاجه أنا كمان زيك واكتر

سلمي: مش فاهمه

أنا: يعني بحبك يا سلمي اوي وحضنتها وبعدين قاعدنا مع بعض شويه وبعدين سبتها وكلمت رضوان ال بلغته بالبرو قالي اعمله وهو قالي تمام بس لازم تقابل رايس الجامعه بعد شهرين

وبعدين خدت بعضي وروحت الدار علشان اغير واسافر لنوجا

واول ما وصلت دخلت الماركت بتاعها وعرفت انها فوق ف البيت وولادها كانوا قاعدين مع واحده تحت شغاله معاها وطلعت فوق لنوجا وخبطت وغابت علي ما فتحت وكانت بتنهج وشكلها عرقان واول ما شافتني شدتني لحضنها

نوجا: كل ده انتي وحشتني بس أنا مش ف دماغك

أنا: مقدرش وكمان أنا جيتلك اهو بس بتنهجي ليه

نوجا: ها لا مفيش ولمحت باب الاوضه موارب وروحت ودخلتها لقيت صورتي ع مخده وصور ليا ف الاوضه بلف ورايا لقيت نوجا عريانه ملط وهجمت عليا وكانت ف ثانيه مقلعاني هدومي وعملنا واحد ف حته تانيه خالص

نوجا: أنا كنت فعلا عرفت انك رجعت

أنا: المهم انك مبسوطه وقومت غيرت ورجعت البلد وكان عدا شهر الامتحانات واخواتي مستنين النتيجه

/////////////////////////////////////

في العالم الآخر كان شيرون هيتجنن من اني لحد دلوقتي مفيش حد عارف يعطلني لحد ما ظهر اتنين ستات قدامي

شيرون: انتو الاتنين عالم فشله محدش عارف يعمل حاجه لما الملك سائيل يصحي هخليه يموتكم

مجهوله 1 : يا مولاي مش عارفه اعمله حاجه محمي جامد

مجهوله 2: فعلا يا مولاي كأن في جيوش بتحميه

شيرون ليها: انتي تخرسي خالص كان تحت ايدك ومعملتيش حاجه وكل طمعكم في القوه بس خلاص الملك يقوم ويتصرف معاكم يلا امشوا من قدامي ويختفو ويظهر ناتا مساعد شيرون

ناتا: اوامرك مولاي

شيرون: قول لعين الطيف أن دورها جه

ناتا: اوامرك مولاي ويختفي

شيرون: لازم اعطلك يا بضحك الملك اليتيم

////////////////////////////////////

نرجع عندي أنا وكان عدا شهرين و اخواتي نجحوا وكمان ولاد عمتي وكنت ملاحظ نظارات يوري وميار لبعض وكان حسن بيحضر لعيد ميلاد سيدرا لحد ما جينا في يوم لقيت رضوان بيكلمني وبيقولي بكره معادك مع رئيس الجامعه وعدا اليوم عادي ونمت بس طول ما أنا نايم عمال اسمع كلمه واحده بس وهي احذر العين احذر العين وصحيت واول حاجه عملتها اتخاطرت مع كوش أنا: كوش

كوش: صدعني

أنا: حبيبي بس بسمع كلمه غريبه

كوش: احذر العين

أنا: وده معناه اي

كوش: يعني تحذر العين وركز وقطع التخاطر معايا

وخدت بعضي وروحت خدت باقي المجموعه وروحنا الجامعه

والسكرتير جه بتاع رايس الجامعه وقالي اتفضل مستنيك

أنا: صباح الخير يافندم لقيت الكرسي بيلف وطلعت واحده

هي بتمد اديها: أنا الدكتوره عين السراج

أنا: ف سري احااااااااااااااااا هو انتي احذر العين..............

////////////////////////////////

علي جبال كاز يظهر باكر وهو تحسه بيشع قوه ونور

باكر: ياتري مستعد و هتستحمل يا ملك الوادي ولا لا

........................يتبع.............................

الحياه وقت ما بتديلك ال كنت محروم منه هتمسك فيه علشان تحس بالي محستوش قبل كده وده كان سبب اندماج علي مع اخواته وابوه وجده وعمته و ولدها وزي ما حصل مع يوري ال كان وحيد لحد ما قابل علي متستغربش الوحده وحشه مهما كانت حنينه علي صاحبها هتفضل وحشه بس محدش هيسيبك ترتاح زي شيرون والمجهولين وياتري هيبقو مين ومين الشخص ال بيساعد علي وليه الكاهن الاعظم ظهر وليه باكر ظهر قبل معاده كل ده واكتر هنعرفه ف الاجزاء الجاي وانتظرو يوم التنصيب كنتم مع اليتيم الجزء السابع

آسف علي التأخير بس كنت بحتفل بالدوري مع الميلان ال اخيرا خد الدروي بعد 11 سنه مش عارف حد بيشجعه ولا لا

وانتظرو الجديد وال جاي احلا انجوووووووي 😍

واتمني انها تعجبكم سلااااااااام

ال جاي عالمي عالمي عالمي

الجزء الثامن

/////////////////////////////

المقايضة الدنيا ديما بتقايضنا زي ما بتديك بتخليك تدفع تمن ال انت اخدته ولما بتاخد منك بتخليك تاخد حاجه مقابل ال خدته او تديك عذاب وحزن وسواء رضيت او لا لازم تاخد وتدفع حتي لو مكنتش عايز حاجه بس للأسف كلنا عاوزين بس بنخاف نقول ال احنا عايزينه..................... يلا بينا نبداء الفصل

نرجع تاني لما دخلت وقابلت عين السراج رايسه الجامعه

أنا: اهلا بحضرتك يا دكتوره

عين ( بص يكفي أني اقولك Alura Jenson بس علي احلا)

بص يا علي

أنا: دكتور علي بعد اذنك

عين: وماله بس انتم لسه صغيرين اوي

أنا: مش بالسن حضرتك ما حضرتك 30سنه ورئيسه الجامعه

عين: وكمان تحريت عني

أنا: لا أصلي مخاوي

عين: بتضحك يعني اخاف منك

أنا: لا حضرتك أنا كل ال طلبه من حضرتك اننا نخاد اماكن شغلنا

عين: تمام يا دكتور علي هيتم توزيعكم علي الكليات بس هيبقي نظام شغلكم انكم هتشتغلو ف اكتر من كليه

أنا: يعني مجال تدريسنا هيبقي شامل اكتر من ماده وهنبدا امتا

عين: هيجيلكم الجواب وهتتبلغوا رسمي بالتليفون بس بالمناسبه دي أنا عايزه اعزمكم علي العشا النهارده

أنا: الصراحه ده شئ جميل من حضرتك بس هشوف الباقي وهبلغ حضرتك

عين: ازاي مش انت القائد بتاعهم

أنا: قائد اي يا فندم أنا اصغر واحد فيهم سن

عين بتوتر: اقصد انك انت ال متصدر ليهم ف كل حاجه

أنا: مظنش كلنا واحد بعد إذن حضرتك وخرجت وخدت باقي الناس وروحنا الدار وحكتلهم ال حصل وكمان علي العزومه

يوري: أنا عن نفسي بقول نروح واهو بالمره نعرف هي عايزه أي

سيدرا وحسن: احنا كمان بنقول كده

إيار: موافقه يا علي

أنا مكنتش قولت لحد فيهم علي التحزير ال سمعته لحد ما سمعت صوت ليل بس استغربت أن محدش فيهم سمعوا وروحت لحد ساحت التدريب ولقيت ليل واقف كانه مستعد لمعركة واول ما قربت منه: لازم تحزر كويس من عين

اول ما سمعت الصوت استغربت الصوت طالع من ليل

أنا: مش كفايا كوش وشقير والباقي غير التخاطر وكمان ليل

الصوت اتكرر تاني وقربت من ليل لقيته شب علي جسمي وبداء يمسح ايده ف كل حته فيا وبعدين سابني وراح قعد مكانه سبته وخرجت رجعت تاني للناس وقعدت معاهم

/////////////////////////////////////

في قصر الطحاوي

كريمان ف اوضتها وقدمها طيف اسود

الطيف: لازم تنفذى المطلوب منك

كريمان: هيتنفذ اكيد وخصوصا بمساعده عين

الطيف: فاضل بالظبط 45 يوم

كريمان: هيحصل قبلها بلغ مولاى شيرون

الطيف: اوامرك سيدتي وانصرف

كريمان: لازم تختفي ياعلي انت وكل ال معاك

/////////////////////////////////////////////

في بيت عمتي

كان هناك اخواتي كلهم طبعا من غير سليم طبعا وكان متجمعين تحت كان قاعد سمر وشهاب وميار وأحمد كان قاعد مع ابوه

ميار: اخرو النتيجه اويييييييييييييييييييي

سمر: نفسي تبان دلوقتي

شهاب: مش ادي نفسي اغمض وافتح الاقيها بانت انتو نفسكم تدخلو اي أنا عن نفسي عايز ادخل هندسه نفسي ابني واعمر

ميار: نفسي ادخل فنون جميله ولو مجتش ادخل هندسه واختار قسم ديكور

سمر: انتو عارفين ان حلمي ادخل صيدله

شهاب: وهتحققيه وفضلو يبصوا لبعض

نسيبهم ونطلع اوضه سلمي وهي قاعده مع سيلين

سلمي: مبقتش عارفه اعمل اي يا سيلين

سيلين: ف أي بالظبط

سلمي: في اخوكي علي

سيلين: مش اعترفلك بحبه عايزه اي تاني

سلمي: اعمل أي بس وهو كل ما يغيب عن عيني بيوحشني

سيلين: تعرفي ان نفسي ال يحبني يكون زي علي كده

بس لازم تعرفي يا سلمي ان علي حياته مش ملكه وانه مكتوب عليه كتير وزي ما هترضي معاه بالحلو لازم ترضي بالوحش

سلمي: فاهمه يا سيلين ومقدره كل ده وراضيه

سيلين: ومتقلقيش هتلاقيه جنبك ف الكليه او جوه الجامعه

عموما بس لسه مستني الرد وفضلو يتكلموا

///////////////////////////////////////////

في مجلس ملوك الأرض والعالم المشترك

كوش: فاضل 45يوم تفتكرو هيقدر

باقي الملوك: هيقدر

شقير: هيقدر بس الصدمه هتبقي كبيره

كوش: هيقدر ويعدي بس لازم نمهد لكل ده

شقير: وخصوصا من نحيه عين

////////////////////////////////////////////////

نرجع عندي أنا واحنا ف عزومه عين ال كانت لابسه فستان احمر رهيب وهي عين فعلا

أنا:ميرسي يا دكتور علي العزومه دي

عين: خليها عين بس منورين ياجماعه

الكل:بنورك يا دكتوره

عين فضلت تتكلم معايا وتفتح في مواضيع لحد ما خرجنا

عين: اوبس أنا مشيت السواق وللاسف كده هطلب اي عربيه

أنا: لا إزاي اتفضلي هوصلك (اتهرست يا عين الكلب قبل كده)

عين: مش عايزه اتعبك

أنا لا مفيش تعب ولقيت إيار بتتخاطر معايا خلي بالك وقريب هتعرف هي مين وعين مين وخدت عين ووديتها بيتها

عين: ممكن تدخل تشرب حاجه

أنا: ملوش لزوم

عين: ارجوك ده اول طلب ليا

أنا: حاضر ودخلت معاها وقعدنا وقدمتلي عصير

عين: انت عشت في اوربا 3سنين صح

أنا:اه فعلا

عين: وطبعا عارف انهم منفتحين ولما بيعوزو حاجه بيطلبوها

أنا: عرفت كل حاجه عن طريقه عشتيهم

عين: وأنا كمان زيك وعلشان كده بقولك نفسي فيك

أنا: بمعني

عين: يعني عايزه يجمعنا سرير واحد

أنا: أنا اسف مش هينفع

عين: ليه هو أنا مش عجباك

أنا بقوم اقف: لا اكيد تعجبي اي حد بس للأسف أنا نسيت اقولك حاجه مهمه

عين: اي هي

أنا: اصله مش بيقف 😂😂😂😂 سلام يا عين ومشيت من عندها وتاني يوم استلمنا شغلنا واخترت اول محضراتي في هندسه علشان سلمي وعدا شهر وكانت عين ديما كانت بتحاول تقرب مني بس مكنتش مديها اي اهتمام خالص وكانت بتكلفني بشغل كتير مع ان الدراسه مكنتش بداءت لسه وعدا شهر علي نفس الموال لحد ما جينا يوم عيد ميلاد سيدرا (في الدار)

سيدرا : حسن مش ناسي حاجه

حسن: فكرتيني عايزين نطمن علي نتيجه ولاد عمي وبنت عمتي

سيدرا ماشي يا حسن وقامت مشيت طلعت لايار ال جابتها ونزلت وفضلو يتكلموا. أنا ليوري: نفذ وروح هات الحاجه

يوري: حاضر يا سيدراااااا ورحهلها وفضل يرغي معاها

وف الوقت ده كنت أنا وحسن خلعنا من الدار وخلينا إيار تلهي سيدرا وكنا الساعه 12الظهر وبعتنا يوري يجيب حاجات وقررنا نعمل عيد ميلاد سيدرا في البيت عند عمتي وروحنا هناك وكنت مستني مكالمة من رضوان علشان نتيجه اخواتي وسمر وقبل ما اوصل كلمني وبلغني بيها واول ما وصلت لقيت اخواتي وسمر قاعدين لانهم ديما كده من بعد مشكلتي مع سلي حطين ايديهم علي خدهم وكمان باين عليهم الخوف والقلق

أنا: مالكم في اي حد عملكم حاجه

شهاب: مستنين النتيجه تظهر بيقولو هتبان باليل

حسن: وانت خايف يا شهاب

شهاب: لا يا حسن أنا عملت ال عليا ومحدش بياخد اكتر من نصيبه وأنا راضي بأي حاجه

أنا: وانتي يا ميار انتي وسمر

الاتنين: زي ما شهاب قال كل واحد ونصيبه

أنا: يعني لو قولتلك يا شهاب 99% وانك يا ميار وزيك سمر 98% هترضوا

التلاته طبعا متنحين ومصدومين

أنا لشهاب وانا بحضنه: مبروك يا باشمهندس

وبعدين لميار وانا بحضنها: مبروك يا ملكه الديكور

وروحت لسمر وبسلم عليها: مبروك يا دكتوره

سمر: هو أنا مش اختك يا علي

أنا: لا طبعا اختي لقيتها حضنتني

شهاب: مخلاص يا عم علي

أنا لحسن: سامع حد بيزعق يا حسن

حسن وهو بيمسك علي من قفاه: الواد ده

أنا: يبقي يتفحت النهارده معانا

شهاب: خلاص يا علي معاك يا كبير ولقيت سلمي وسيلين ال بقت ديما مع سلمي بيجيبو في سيرتي وعمتي ال قعدت تزغرط طبعا وكل متجمع

أنا: دلوقتي البغل ده علي حسن عايز يعمل عيد ميلاد لسيدرا النهارده وطبعا كلكم لازم تساعدو كان يوري جه وأول ما ميار شافته عنيها متشلتش من عليه أنا ليوري: جبت الحاجه

يوري: كله تمام وجبت حاجتك وحاجه حسن ودخل ادا لكل واحد من اخواتي وسمر وسلمي كل واحد 3بوكسات

أنا: دي هدايا مني ومن حسن ويوري بمناسبه نجاحكم وكمان علشان نجاح سيلين وسلمي دلوقتي هنبداء نجهز الحفله وايار هتجيب سيدرا وتيجي علي هنا علي اساس انه جايه علشان نجاحكم يلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا كله بداء يشتغل ويجهز لحد ما الساعه بقت 6ونص وطلعت سلمي اوضتها علشان تبداء تجهز نفسها كنت أنا نطيت ودخلت

سلمي: انت دخلت إزاي وجاي ليه

أنا: يعني امشي

سلمي: اه امشي ما انت معبرتنيش من اول اليوم

أنا بقرب منها: وحشتيني اوي

سلمي ونفسها بداء يعلي: وانت كمان ودخلت في حضني

أنا: ابقي افتحي دولابك شوفي ال فيه وعرفيني رايك

سلمي: مش هتصالحني بسهوله ع فكره

أنا: صدقيني هبهرك يا بطتي ونزلت وفتحت سلمي الدولاب لقت فستان بالون البنفسجي عجبها اوي وكانت فرحانه انه مني

//////////////////////////////////////////

في الدار

سيدرا: شايفه يا إيار حتي مهنش عليه يقولي كل سنه وانتي طيبه وتلاقيه ناسي اصلا وقال اي بعتلي فستان علشان البسه في حفله ولاد عمه طب مش هلبسه

إيار: اهدي بس يا حبيبتي متنسيش انه ملبوخ مع علي

سيدرا: معاكي حق أنا كنت انانيه اوي

ايار: متقوليش كده وصدقيني هتلاقيه فاكرك ومش ناسي وبداءو يحضرو نفسهم ويلبسوا و نزلوا واتحركوا علي القصر

///////////////////////////////////////////

ف بيت عمتي

الساعه بقت 8 كانت إيار وسيدرا وصلوا البيت وأول ما دخلوا لقوا الدنيا ضلمة و ظهر مره واحده كلمه كل سنه وانتي طيبه يا اميرتي وبداء يظهر ممر من النور وفضلت سيدرا تمشي والممر ينور لحد ما لقت حسن ال واقف قدامها جرت على حضنه

حسن: كل سنه وانتي طيبه يا روح قلبي

سيدرا: وانت طيب يا حبيبي مكنتش اعرف انك فاكر

حسن: أنا انسي الدنيا ومنسكيش يا روحى

والانوار كلها اشتغلت وحسن شلها ولف بيها والكل ظهر وسلموا علي سيدرا وادولها الهدايا بتاعتها وكمان ابويا وجدي كانوا موجدين وكمان عمي ربيع وبردو لمحت يوري واختي وهما مركزين مع بعض ولقيت يوري راح لميار

يوري: عجبتك الهديه

ميار: شكرا جدا حلوه اوي

يوري: ميار أنا بحبك ولو عندك قبول هروح لباباكي اطلبك منه

ميار بكسوف: بابا هناك اهو

في الوقت ده حسن مسك مايك ف ايده وراح لسيدرا وطلع علبه وفاتحها وقعد علي ركبته: تقبلي تتجوزيني

سيدرا بفرحه: طبعا موافقه واترمت ف حضنه وهنا هي وحسن نسوا نفسهم وباسوا بعض لحد ما حسن حس بقلم ع قفاه

باكر بيتخاطر معاه: اصبر يا علق لحد ما ارجع واتجوزها واعمل ال انت عايزه وسكت وسيدراا كانت ميته من الضحك عليه

نيجي عندي أنا واقف مع سلمي ولمحت إيار واقفه حزينه شاورت لسيلين جيت خدت سلمي وروحت لايار

أنا: القمر واقف لواحده ليه

إيار: اصل عشق القمر سايبه لوحده

أنا: ازاي ده ومين يقدر يسيب قمر زيك وبغمزلها

إيار: انت يا علي أنا عارفه اني ممكن اكون فارضه نفسي عليك وأن قلبك مال لسلمي مش ليا و سكتها

أنا: بطلي كلامك ده واسمعيني كويس أنا يا إيار قلبي اتقسم نصين نص انتي فيه ونص هي فيه ومش بأيدي محدش ليه حكم علي قلبه أنا ممكن كده اكون اناني لأني عايزك بس لو هكون اناني وظالم أنا موافق بس تبقوا معايا انتوا الاتنين أنا بحبك يا إيار ومش عارف حصل امتا وازاي وكمان بحبها وبردو مش عارف إزاي ومش هجبر واحده فيكم عليا مهما حصل وسبتها ومشيت

علي طربيزه ابويا وجدي يوري راح ليهم

يوري: عمو حمزه أنا جاي لحضرتك ف طلب

حمزه: خير يا حبيبي

يوري: أنا..اااانا عايز اطلب ايد ميار

ياسين: احنا معندناش مانع بس تطلب ايديها من اخوها

يوري: شكرا لحضرتك يا ياسين بيه شكرا ياعمو حمزه

ياسين: انا جدك بردو يا ولد مشي يوري وجالي وأنا واقف لوحدي أنا: انجز قول عايز اي

يوري: أنا طلبت ايد اختك ميار وجدك وابوك موافقين وقالو لازم اطلبها منك طرراااااااااااخ اديته باليد

أنا: وبتخبي عليا بس مبروك يا صاحبي

يورى جري علي حسن واداله باليد

حسن: ف اي يا ابن المجنونه

يوري: طلبت ايد بنت عمك وكلهم وافقو وده علي بعتهولك

واداله باليد تاني وجري علي ميار قالها وهي فرحت جدا واتفقنا ان خطوبتهم هيبقي يوم كتب كتاب حسن وسيدرا لما باكر يجي

//////////////////////////////////////////////

في تركيا في بيت هيام

هيام قاعده ف اوضه ضلمه وظاهر علي ايديها وشم تعبان اسود جدا وعيونها لونها احمر بلون الدم وفجاءه ظهر ناتا

هيام: المساعد الأول ناتا وانحنت قدامه

ناتا: اهلا بالثعبان الكبير

هيام: اوامرك مولاي

ناتا: لازم تنزلي مصر دلوقتي وتحاولي تاثري علي علي

ولازم تحاولي تجيبي الدم

هيام:اوامرك مولاي واختفي ناتا

هيام: لازم انزل باسرع وقت واعمل المطلوب

////////////////////////////////////////////////////

في الجامعة وخصوصاً في كليه طب

شخص: سيلين

سيلين: نعم حضرتك بتناديلي

شخص: أيوا أنا جاي عايزك ف كلمتين

سيلين: خير حضرتك اصلا تعرفني

شخص: ايوا بصي من الآخر كده أنا بحبك وهتجوزك سواء وافقتي او لا بس أنا حبيت اعرفك وخلاص وسبها ومشي وسيلين واقفه متنحه فروحتلها أنا: مالك واقفه كده ليه

سيلين: ها لا مفيش حاجه انت رايح فين

أنا: كنت معدي من هنا رايح لرئيسه الجامعه فعديت عليكي

سيلين: ماشي يا حبيبي أنا هدخل علشان عندي محاضره

أنا: ماشي يا حبيبتي ومشيت وجالي تليفون

أنا: انت قولتلها اي يا حيوان

شخص: قولتلها وحكي ال قالهولها

أنا: حمار أنا اي ال خلاني اوافق

شخص: وحيات امي اقتلك واقتلها واقتل نفسي

أنا بضحك: لولا انك عشره عمري مكنتش وافقت نهائي

شخص: عارف يا اخويا بس خلي بالك من نفسك وقفلت المكالمه وروحت لعين مكتبها

أنا: خير يا دكتور عوزاني ف أي

عين: مش قولنا بلاش دكتور دي

انا: ما علينا خير

عين: تعالي معايا وشدتني و دخلنا اوضه جوه مكتبها

عين: ثواني وجايه في الوقت ده لقيت صوت الكاهن العظم

متنمش معاها ومتخليهاش تطول اي حاجه منك

أنا: ليه كل ده وهي تبقي مين

جدي الكاهن: عين سائيل وهي من نسل هودا وسكت ركزت لقيت عين جايه لابسه بيبي دول عنابي وقربت مني وباستني وأنا بوستها ولقيتها طلعت زي حاجه من اديها لما لقتني اندمجت معاها وعايزه تحطها عند رقبتي مسكت اديها فجاءه

أنا: مش أنا ال يحصل فيا كده يا بنت هودا الخاين ولمست دماغها واغمي عليها وخرجت من عندها روحت علي الدار

وتاني يوم عين قلبت الدنيا علشان توصلي وبعدها بيوم لقيت رقم غريب بيكلمني أنا: الو مين معايا

هيام: أنا مامتك يا حبيبي أنا هنا ف مصر

أنا: بجد يا ماما فين بالظبط

هيام: في فندق...........

انا: هجيلك حالا وقفلت معاها وجاي اخرج من اوضتي لقيت حاجه بتمنعني وانطرت لورا ولقيت كوش ظهر قدامي

كوش: انت مش هتخرج من هنا

أنا: ليه عايز اشوف امي

كوش: اسمع الكلام وهتعرف بعدين

أنا: أنا تعبت بقا كل حاجه بعدين لقيت كوش نقلني أنا وهو لاوضه عمي ربيع وظهر باب الاوضه الخفيه

كوش: انت هتدخل هنا وبكره هتتم سنتك ال 20 ووقتها هيبان قدامك كل حاجه واختفي ودخلت الاوضه.....

///////////////////////////////////////////

في العالم الآخر

شيرون: يعني اي مش عارفين هو فين وعين فشلت إزاي

ناتا: محدش عارف هو فين ولا حتي قادرين نحدد مكان قوته حتي كريمان وكل معاونيها مش قادرين يعرفو وكل اهله محدش عارف هو فين والثعبان الكبير كانت مستنياه ومش عارفه عنه حاجه خالص

شيرون: وحبيبته سلمي

ناتا: هتجنن مش عارفه عنه حاجه

شيرون: والاميره إيار

ناتا بتوتر: منقدرش يا مولاي نقرب منها دي بنت الملك شقير

شيرون بغضب: كلكم ملكوش لازمه واول ما الملك يقوم لازم اخليه يموتكم كلكم غور من وشي بعدها مشي ناتا

شيرون: شكل الحل دلوقتي ف ايد هودا

////////////////////////////////////////////////////

نرجع عندي ف الاوضه فضلت ألف فيها وحاسيس انها مبتخلصش لحد ما ظهر قدامي زي عداد زمني وبيعد وهو نازل من 60 وقتها اكتشفت ان اليوم عدا ومفضلش غير دقيقة واتم ال 20 وهنا الدقيقه خلصت وظهر قدامي باب فتحت ودخلت لقيت نفسي فوق جبل ملوش مثيل ولقيت باكر واقف قدامي

بس هيئته متغيره تحسه كده هيطلعلو جناحات وينور

أنا:باكر احنا فين وانت جيت هنا إزاي

باكر: احنا هنا فوق جبل النور والنهارد يوم تنصيبك بس قبل ما تدخل هنا وشاور علي كهف ظهر قدامنا لازم تصفي قلبك وتستحمل كل ال هتشوفه وتعرف انه كان لابد منه علشان النور ينتشر قصاد الظلام والخير ينتصر علي الشر

أنا: بس الحرب دي من زمان ومش بتخلص

باكر: وقتها هيجي وتنتهي بس محدش عارف دلوقتي لازم تدخل ومتنساش ليل لقيت ليل ظهر ودخلنا الكهف واول ما دخلنا الكهف اتقفل ولقيت نفسي ماشي في ممر لحد ما دخلت زي قاعه كبيره كانها قصر كامل معموله من الدهب الابيض ولقيت ملوك الارض وشقير وهما (كوش -نجيم - اروخ- بريح - فارين - نمير - عشتار ) كلهم قاعدين علي عروشهم وفي عرش تامن لقيت عليه الكاهن الاعظم وهيبقي اسمه العارف

كوش: تعالي يا علي انت واقف في قاعه المصير علشان يتم تنصيبك ملك لوادي النور

أنا: بس أنا لازم اعرف كل ال خبتوه عليا واعرف أنا مين كويس أنا عارف انك عرفتوني اصلي بس جويا يقين ان في حاجه غلط وعايز اعرف اي هي النبؤه ال خبتوها عليا اول ما قولت كده لقيت العارف بيضحك: متأكد انك عايزتعرف مهما كان

أنا: ايوا ومستعد

كوش: يبقي استعد وظهر قدامنا زي الشاشه الكبيره

العارف: دلوقتي هتعرف المستخبي وبعدين النبؤه الحكايه كلها قبل ما اخوك يتولد ب 5سنين (فلاش باك)

ابوك كان بقا الهدهد الذكي وبداء يعمل مهماته ويخدم عالم النور

وكان لسه راجع من مهمه ليه وقابل واحده ف المطار وحصل بينهم زعيق بسبب انه وقع شنطتها بالغلط

حمزه: اسف يا انسه مكتش قصدي

هيام: واعمل اي باسفك ده

حمزه: طب اي ال يرضي حضرتك

هيام: انك تغور من قدامي دلوقتي

حمزه وهو ماشي: انسانه مجنونه بس يخربيت جمالك

هيام: اي الراجل ده بس حلو اوي

مشي حمزه وراح القصر وهيام راحت بيتها واول ما دخلت

هيام: يا ريهام يا سولم

سلميان: (يبقي جدي ابو امي) حبيه قلب سولم وحشتني

هيام: انت اكتر يا بابا امال فين ريهام كانت قالت هتيجي تاخدني

سليمان: ما أنا مستغرب انها مجتش ليكي

هنا تدخل ريهام: لا أنا روحت بس العربيه عطلت ولماصلحتها

وروحت عرفت انها مشيت وحشتيني يا هيام (وهنا نلاقي أن هيام وريهام توأم) هيام: وانتي اكتر يا حبيبتي النهارده عايزين نرغي كتير بس تعالي فوق وطلعو اوضتهم وهيام حكت ال حصل في المطار وهي متنرفزه

ريهام: أنا بقا النهارده اخيرا لقيت فتي احلامي

هيام: هو مين

ريهام : الشخص ال صلحلي العربي وبداءت تحكلها وطلع الشخص ده (ابويا الشقي) بس الاتنين ميعرفوش

وهنا يدخل سليمان : يا بنات اعملوا حسابكم جايلنا ضيوف بكره

هيام وريهام: مين يا بابا

سليمان: مش كنتو عاوزين تشوفو انكل ياسين صاحبي

الاتنين: هو ال هيجي بجد

سليمان: اه ظبطو البيت بقا.... ونروح علي قصر الطحاوي

ياسين: اعمل حسابك يا حمزه انك هتيجي معايا بكره

حمزه: اكيد هتروح لعمي سليمان وهنا اول ما كريمان سمعت الاسم قلبها دق بسرعه رهيبه وقالت: ابقي خليه يزورنا

ياسين: اكيد هيحصل وجه تاني يوم وراح حمزه وياسين لحمزه لسليمان واول ما شاف هيام عينه اتعلقت بيه وكمان هي افتكرته لاكن بردو حست بدقه قلبها نحيته ومن نحيه تانيه هيام كانت هتموت علي حمزه حرفيا ما هو ال كانت بتحكي عنه لكن لاحظت انه مركز مع اختها واستازن سليمان انه هيشوف حاجه وراجع هو و البنات

حمزه: بابا أنا شكلي وقعت

1...45678...11