اليتيم Ch. 01

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

نوجا: وحشتيني اوي يا علي

أنا: وانتي كمان يا نوجا

نوجا: اخيرا افتكرتني

أنا: أنا ديما فاكرك بس كنت عايزك ف حاجه وحكتلها ال سمعته

نوجا: يبقي ده الظرف ال جابه من شهرين وعانه ف الخزنه

أنا: هتعرفي تجبيه

نوجا : عنيا ليك بس ليا طلب

أنا: من عنيا طبعا قولي

نوجا وهي بتحط ايدها علي زبي: مفيش نيكه صغيره ليا وشدتني وعملنا الواحد التمام ( طبعا محكتش لعمي)

نرجع من الفلاش باك

أنا: وبعدين قابلتها قبل ما اسافر ومن وقتها والورق ده في اوضتك و متقلقش مفتحتوش

ربيع: حتي لو فتحته ده حقك

أنا: بعدين يا عمي هبقي اعرف

ربيع: ماشي يا علي

وسبته وخرجت انزل تحت سمعت صوت جاي من اوضه حسن عرفت ان معاه سيدرا (عند حسن و سيدرا)

حسن كان بياخد شاور وطلع لقي سيدرا واقفه قدامه عريانه ملط فضل يبصلها وهو متنح و خلاص كان علي اخره ( عارف يا صاحبي انك هتقولي انكم متدربين علي التحكم في النفس بس مهما تكون بتتحكم في نفسك بس قصاد ال بتحبها هتلاقي مشاعرك ال بتحركك وبيكون ال بينكم وقتها مشاعر بعيده عن اي شهوه) سيدرا : اي يا حبيبي عجبتك المفاجئه بتاعتي

حسن: بيبصلها وساكت

سيدرا: اي يا حبيبي مالك وقربت منه وفضلت تبوس فيه

وهو اتجاوب معاها وشلها ونزلها علي السرير وفضل يبوس فيها ونزل علي بزازها يرضعهم وايده بتلعب في كسها

سيدرا وهي علي اخرها: مش قادره يا حسن دخلو وافتحني معتش قادره خالص

حسن: لا أنا هريحك بطريقتي ونزل يلحس في كسها لحد ما جابت مرتين وبعدين بصتله وراحت قلباه ونزلت مص في زبه لحد ما جاب ونامت في حضنه

سيدرا: ليه مردتش تفتحني مع اني أنا ال طلبت

حسن: علشان أنا بحبك مش هفتحك غير وانتي مراتي قدام الدنيا كلها وكل الناس تبقي عارفه اني نايم معاكي

سيدرا: أنا بحبك اوي يا حسن

حسن: وأنا بعشقك يا روح حسن

___________________________________

نروح لقصر الطحاوي ( عند جدي و ابويا)

ياسين: أنا طلبت اجمع الكل علشان اقولهم علي ابنك

حمزه: كويس أن حضرتك عملت كده لأني منمتش من كتر التفكير و حضرتك هتعرفهم امتا وهتخليه يقابلهم امتا

ياسين : اختك زمانها علي وصول وعلشان كده خلتهم يحضروا

البيت التاني علشان انت عارف علاقتها ب امك وب مراتك

حمزه: لو حضرتك ملاحظ انها ديما كانت فهماهم اكتر مننا

ياسين: سيب الموضوع ده لوقته ويلا نخرج اختك داخله علي القصر دلوقتي ومعاها جوزها و ولادها وخرجوا من المكتب

قدام القصر وصل 3 عربيات فيهم عمتي وجوزها وعيالها وعربيه فيها حراسه

ونزلت عمتي ( شيماء تبقي اخت ابويا الكبيره من ام تانيه جدي كان متجوزها وماتيت قبل ما يتجوز جدتي وطول عمرها مبتحبش جدتي) ابراهيم ( جوز عمتي وشخصيه طيبه جدا ومبيحبش جدتي بردو بس بيحب ابويا وجدي وعمي)

عمتي عندها 3 ولاد ( احمد ده قدي ف السن وف كليه هندسه و سلمي اصغر مني بسنه وف هندسه بردو واخر العنقود سمر اصغر مني ب 3 سنين ولسه في ثانويه عامه وتبقي زميله اخواتي الصغيرين ) شيماء : معرفش ليه حاسه ان طلب بابا المره دي اننا نيجي هيبقي وراه حاجه كبيره اوي

إبراهيم: متفكريش كلها شويه وهنعرف ومهما كان هو اي أنا معاكي وجنبك يا حبيبتي ولسه هيقرب يحضنها

سمر: مخلاص يا عم روميو والوليه وشها احمر

سلمي: كمل يا عم كيوبيد

إبراهيم: وانت يا بيه مش عايز تقول حاجه

احمد: مقدرش يا بابا وبعدين امي تستاهل يتقلها اكتر من كده

شيماء: حبيب ماما

الباقي: دلعيه اوي يا اختي وضحكوا ودخلو القصر واول ما دخلو عمتي جريت علي ابويا الأول وحضنته وبعدين سلمت علي جدي وحضنته واولادها وجوزها سلمو عليهم

شيماء: وحشتني اوي يا حمزه كده متسالش عليا

حمزه: وانتي اكتر يا حبيبتي بس غصب عني والنهارده هتعرفي ليه وهنا نزلت جدتي ومرات ابويا واخواتي وكانوا اربعه وهما بالترتيب ( سليم و سيلين ودول توأم اكبر مني ب 3 سنين سليم مخلص كليه تجاره وبيشتغل مع جدي وابويا ف الشركات

وشبه مامته جدا وسيلين في رابعه طب ومختلف في الشكل عن سليم قريبه لشكل بابا اكتر

وفي شهاب وميار ودول توأم بردو ويبقو اد سمر بنت عمتي وف ثانويه زيها و واخدين شكل ابويا ) سيلين جريت علي عمتي وحضنتها: وحشتيني اوييي يا شوشو

شيماء : وانتي اكتر يا روح شوشو وبعدين سيلين سلمت علي الباقي

كريمان: اهلا يا شيماء منوره البيت انتي وجوزك و ولادك

شيماء: طبعا لازم اكون منوراه مش بيت ابويا يا مرات ابويا وبصت ل لمياء مرات ابويا : ازيك يا لمياء اخبارك ايه

لمياء: كويسه

شبماء: اي يا سليم مش هتسلم عليا ولا خايف

سليم: مقدرش ياعمتي عامله اي وانتي عارفه سليم مبيخفش

طبعا شهاب وميار وسمر مع بعض مش شاغلين دماغكم بحاجه

ياسين: أنا بقول نعد بقا علشان نتكلم كلهم سمعو كلامه وكله اعد حتي الشباب الصغير

ياسين: طبعا كلكم عارفين هيام ال كانت مرات حمزه وعارفين انه خلف منها ولد وطبعا كلكم فاكرين انه مات بس لا علي عايش و موجود وابوكم اعد معاه انبارح لأول مره وأنا بعرفكم علشان هيجي بكره العصر يتغدي معانا ويتعرف عليكم

لمياء: وليه يجي واشمعنا دلوقتي

حمزه: ميخصكيش وملكيش دعوه ولو مش عجبك اخبطي دماغك ف الحيط

سليم: ف أي يا بابا هي بتستفسر بس

حمزه : دلوقتي أنا عايز رايكم وخصوصا انتي يا ماما

كريمان: انت اخترت وف نفس الوقت يبقي حفيدي فأنا موافقه

ياسين: بس علي ف حمايتي يا هانم خليكي فاكره ده

سليم: يا بابا انت اخترت و أنا موقفي عادي ميفرقش معايا

سيلين: أنا فرحانه ان هيبقالي اخ كمان

شهاب وميار: واحنا كمان

شيماء: طبعا موافقين ده الغالي ابن الغالين ( عمتي كانت صاحبه امي اويي بس من بعد ما مشيت وهي متعرفش عنها حاجه) وطبعا جوزها وعيالها موافقين

حمزه: يبقي بكره كلنا هنتغدي سوا

شيماء: تمام هنروح احنا يا بابا نرتاح ف البيت التاني

ياسين: اتفضلو يا حبيبتي

____________________________________________

نرجع عندي أنا طلعت الكارت واتصلت عليه

أنا: رضوان باشا معايا

رضوان: ايوا مين معايا

أنا: ليك حق تنسي ما انت من وقت ما وصلتني للمطار وادتني الكارت وانت مسالتش

رضوان: علي عامل اي واخبارك اي

أنا: تمام يا باشا

رضوان: مبروك علي رجوعك والشهادات ال خدتها ومبروك عليك عيله الطحاوي

أنا بضحك: **** يبارك فيك مش هستغرب متخفش أنا عارف انك انت وياسين باشا حبايب المهم كنت عايز حضرتك ف موضوع ومحتاج اقابل حضرتك

رضوان: مش ياعم العارف أنا ف اسيوط وهستناك تعدي عليا ف الفيلا بتاعتي العنوان................

أنا: تمام هكون عندك كمان ربع ساعه مع السلامه وقفلت معاه وطلعت لعمي ربيع اخد منه مفاتيح عربيته لقيته بيديني مفتاح عربيه وقالي انها هديه من برو وجايب لكل واحد عربيه هديه

وخرجت وروحت لرضوان وقابلني حته ميلف علي ابوه وأنا داخل الفيلا وهي وفاء مرات رضوان

وفاء: ايوا حضرتك مين

أنا: أنا علي حمزه جاي لرضوان

وفاء: اسمه رضوان بيه ولا انت مبتفهمش

أنا: ليه هو حد قالك اني من اهلك علشان مفهمش وبقولك اي قولي لرضوان أن علي حمزه الطحاوي بره اول ما قولت الإسم لقيتها فكت كده واتخضت

وفاء : انا بعتزر مكنتش اعرفك اتفضل

أنا : قربت منها اوي لا يهمك يا ابيض وقومت خبطها علي طيزها لقيتها برقت ومشيت علي جوه وبتقولي اتفضل وطيزها كانت عماله تتحرك قدامي لحد ما دخلت وراها و ظرفتها الجميل قامت نطت ودخلت لرضوان المكتب

رضوان:اهلا يا علي اتفضل

أنا: شكرا ليك المهم قبل اي حاجه احب ندخل في الموضوع

رضوان: عيب عليك لازم تشرب حاجه وتاخد واجبك ولا انت بخيل.

أنا: لا ولا بخيل ولا حاجه خلاص يبقي قهوه سريقوسي ( اصحاب المزاج اكيد عرفينها)ونده علي وفاء وطلب منها

أنا: بمدله ايده بالورق ال خدته من برو : دلوقتي ده ال يثبت تفوقنا والشهادات ال اخدناها وكنت عايز أننا نتعين ف الجامعه

رضوان : تمام مفيش مشكله هتتعينوا معيدين في الأول وبعد فتره هيتعملكم زي نظام امتحان الكوادر كده علشان ترقيتكم تبقي طبيعيه بسبب تفوقكم

أنا: تمام بس هيبقي التعين فين

رضوان: هيبقي هنا جامعه اسيوط وانتو دراستكم تاهلكم انك تدخلو تشرحو ف اي كليه وهنا تيجي وفاء ولاحظت انها من غير سنتيانه واتاكدت وهي بتقدملي القهوه

وفاء موطيه وبزازها كلها باينه : اتفضل

أنا: شكرا بس ليه تعبتي نفسك

وفاء : ولا تعب ولا حاجه وادت القهوه لرضوان ولفت وخرجت

أنا: انت دلوقتي معاك الورق وعرفت ال احنا عيزينه هترد عليا امتا

رضوان: بكره هرد عليك

أنا تمام استازن أنا بقا لأن الوقت أتأخر وأنا محتاج انام

رضوان: تمام يا علي مع السلامه سبته وخرجت وقابلت وفاء

وفاء: انت ماشي ليه

أنا: نعم انتي كنتى عوزاني ابات

وفاء: ياريت اقصد ما انت قاعد شويه هو ممكن رقمك

أنا: لا ابقي خديه من جوزك وسبيتها ومشيت رجعت علي الدار

اول ما دخلت لقيت الفريق متجمع

حسن: اي يا عم كنت فين

يوري: ع فكره انت بقيت خول

أنا: تشكر يا ابن ظريف

أنا: دلوقتي عايزكم ف حاجه أنا اديت الورق لرضوان فاكره طبعا يا حسن وهو هيعينا ف الجامعه هنا وهيرد عليا بكره

الكل: تمام يا علي

أنا ميلت علي حسن: ابقي خف شويه علي البت

حسن: بص أنا ع اخري ومش عارف هستحمل الكام شهر ال فضلين دول ازاي

أنا: اجمد كده بالحق هي إيار مالها

حسن: اصلها دخلت اوضتك لقت نوجه نايمه علي سريرك وحاضنه التيشيرت بتاعك

أنا: احا يا نهار اسود وبعدين

حسن: أيار استخدمت خرجت وقفلت الباب واستخدمت قوتها وفضلت مكتفه نوجا ف السرير وخليتها تجيب اكتر من 10 مرات لحد ما كانت هتموت لولا أنا كنت معدي وحسيت بقوتها ولحقت نوجا وخليت إيار توقف وتخليها تدخل اوضتها تنام وتنسي ال حصل خالص

أنا: ماشي يا حسن وقومت ولسه رايح لايار لقيت عمي بينادي

ربيع تعالي يا علي ابوك هنا وعايزك

أنا: حاضر يا عمي وبصيت لايار وقولتلها : خلي بالك كويس لاني زعلان منك وشكرا اوي علي تقديرك ليا في غيابي وسبتها وطلعت لعمي وابويا واول ما دخلت

حمزه: تعالي يا حبيبي عامل أي

أنا: تمام وحضرتك

حمزه: كويس طلاما انت قدامي أنا جايلك وعايزك ف حاجه

أنا: خير اتفضل حضرتك

حمزه: الأول مش ناوي تقولي يا بابا

أنا: آسف بس لسه مش متعود

حمزه: علي العموم يا ابني خد وقتك دلوقتي أنا جايلك علشان تيجي بكره انت وعمك وحسن القصر علشان تتعرف علي اخواتك وعمتك واولادها وتتغدي معانا

ربيع: هي شيماء هنا

حمزه: ايوا جت النهارده الصبح

أنا: ملوش لزمه الغدا أنا هاجي اتعرف عليهم وامشي

حمزه: ولو قولتلك علشان خاطري

أنا: حاضر بكره هنبقي عندكم علي الساعه 2 بعد اذنك وسبته ومشيت وهو قاعد حزين

ربيع: اديله وقته يا حمزه

حمزه: حاضر يا ربيع ولازم تيجي بكره

ربيع: حاضر يا اخويا وقام حمزه مشي وأنا كنت طلعت اوضتي وقاعد لقيت الباب بيخبط أنا: ادخل ولقيت ايار داخله وباين عليها الحزن إيار: أنا آسف

أنا: على اي يا سمو الاميره إيار يا بنت الملك شقير

إيار: يا علي أنا آسف بس غصب عني الغيره ال عملت فيا كده انت عارف كويس اني بحبك

أنا: ولو مليون غيران انتي كنتي هتموتيها وزنبها كان هيبقي ف رقبتي أنا

إيار: وخايف عليها ليه اكيد بتحبها

أنا: اه بحبها لأنها في وقت من الاوقات طبطبت عليا وخافت عليا وعملت فيا جميل في رقبتي طول العمر والاهم اني عمري ما شوفت منها حاجه وحشه وكانت اكتر حد بيشجعني ولو بحبها أنا بحبها علشان ال عملته بس حب من نوع تاني مش الحب المعروف ومتنسيش انها هنا في حمايتي

إيار: ياعلي حس بيا أنا بحبك وانت قولتلي انك بترتاح معايا وأنا موافقه علي اي حاجه بس ابقي جنبك ولقيتها عيطت

أنا: ممكن تهدي أنا مقدر كل ده وفهمتك ال جوايا و كل ال أنا طلبه منك تديني وقت مش اكتر

إيار: يا علي أنا موافقه علي اي حاجه معاك حتي لو هتتجوز مليون واحده بس ابقي جنبك

أنا: طب ممكن بقي تضحكي وتقومي تنامي

ايار: ما تنيمني جنبك ولا مش عايز

أنا: اكيد عايز بس بكره عندي يوم صعب وعايز اعد مع نفسي وبكره هنيمك جنبي و قومت غمزلها

إيار: احمرت شويه وقالت وانا هفضل مستنيه وباستني من خدي وخرجت وفضلت بعدها افكر لحد ما نمت وصحيت تاني يوم واتمرنا وطلعت غيرت ونزلت ركبنا أنا وحسن وعمي عربيه كان ابويا بعتهلنا وروحنا علي القصر ال انبهرت بيه وبشكله وكان واقف ابويا في استقبلنا واول ما نزلنا عمي سلم عليه وعلي حسن وبعدها شدني ف حضنه

حمزه: نورت بيتك يا حبيبي

أنا: شكرا لحضرتك بس ده بيتك مش بيتي أنا بيتي الدار

حمزه: زي ما هو بيتي هيبقي بيتك المهم دلوقتي تعالي علشان تتعرف علي اخواتك وشدني من ايدي أنا كنت متوتر لحد ما لقيت إيار بتتخاطر معايا

(إيار: متخفش يا حبيبي من جدتك دي مواجه ولازم منها وأنا جنبك متقلقش

أنا: أنا مش خايف أنا متوتر بس ومش عارف اخواتي هيقبلوني ولا لا ومش عارف هعمل ايه اول ما اشوف جدتي

إيار متقلقش وأنا معاك يلا ادخل) لقيت ابويا بيبصلي ويضحك

انا: خير في اي

حمزه: مكنتش اعرف أن الاميره إيار بتحبك اوي كده

أنا: اشمعنا يعني و لقيته قاطعني

حمزه: متنساش اني الهدهد الذكي يا ملك الوادي

أنا بصيتله وضحكت وقولتله مش ناسي مش هندخل ولا اي

حمزه: يلا ودخلنا ولقيت الكل واقف قدامي وبيبصولي انا وحسن وعايزين يعرفو أنا مين فيهم لكن هما عارفين عمي لانه زارهم قبل كده واول ما دخلنا عمي راح سلم علي جدي

وراح لجدتي وسلم عليها وباس ايدها ونده لحسن ال كان بيسلم علي جدي وبعدين سلم علي جدتي وباس ايدها وهي طبطبت علي دماغه وبعدين عمي وقف قدام عمتي

ربيع : عامله أي يا شيماء

شيماء: جاي تسالني دلوقتي يا ربيع بعد ما نستني وشديته ف حضنها وعيطت بس أنا عمري ما نسيتك يا اخويا

ربيع: حقك عليا بس انتي عارفه انه غصب عني وبعدين مش عايزه تعرفي ابني أنا عارف ولادك وهما عرفني شوفي حسن بقا تعالي يا حسن سلم علي عمتك

حسن: ازيك يا عمتو واخبار حضرتك اي

شيماء: اخيرا شوفتك يا حسن طالع شكل ابوك بس انت اطول

وخدته في حضنها وبعدين حسن سلم علي جوزها و ولدها ال كانوا بيتعاملو معاه بحب وطريقه كويسه وبعدين عمي سلم علي مرات ابويا وسلم علي اخواتي وحسن سلم عليهم وال لحظته ان سليم اخويا كان متكبر و عمال يبص عليا

ياسين: أي ياعلي مش هتيجي تسلم علي جدك

أنا: ازاي حضرتك اخبارك اي

ياسين : أنا كويس يا حبيبي تعالي سلم جدتك

أنا: اهلا بحضرتك يا كريمان هانم

كريمان: قولي يا جدتي وبتمد ايديها علشان ابوسها

أنا : اسف مبوسش ايد حد

كريمان: اه نسيت ان محدش علمك معلشي علي تربيه الملجاء

أنا: وماله الدار بس ده هو ال علمني موطيش راسي لأي حد وبعدين روحتي لعمتي أنا: انتي عمتي صح بس معرفش اسمك

شيماء: اه يا حبيبي اسمي شيماء

أنا: ينفع اقولك يا شوشو

شيماء: طبعا يا حبيبي ده انت ابن الغالين ده انت حتي شبه امك اوي دي كانت صاحبتي جدا

أنا: عارف يا شوشو بس مكنتش اعرف ان عندي عمه حلوه كده

لقيت ايد اتحطت علي كتفي واليمين والشمال لفيت لقيت اتنين رجاله قدامي ابراهيم : مش عيب تعاكس مراتي يلا

أحمد: لا وكمان بتاعكس امي قدامي

أنا لبراهيم: أنا اسف جدا لحضرتك

ابراهيم:حضرتك اي بس قولي يا عمي ولا مينفعش

أنا: لا طبعا ده شرف ليا

أحمد : وأنا ياسيدي احمد ابن عمتك وعرفت أننا نفس السن واتمني أننا نبقي اصحاب ولا مينفعش

أنا : إزاي بس واخوات كمان لحد ما لقيت بنت خرجت من وسط البنات وجيت وقفت قدامي وبصيتلي كانها بتتاكد مني

سيلين: أنا من انبارح وأنا عايز اجي اشوفك يا علي

أنا: لو كنت اعرف ان اختي الكبيره قمر كده كنت جيتلك

لقيتها حضنتني وعيطت اوي ولقيت بنت وولد كمان بيحضنوني

شهاب وميار: واحنا كمان كنا عايزين نشوفك اوي علي فكره احنا اخواتك بردو أنا: عارفكم يا حبايبي وكملت كلامي لسيلين

ممكن تهدي وتبطلي عياط أنا معاكي اهو ولا امشي

سيلين : لا خلاص سكت اهو

وبصيت ل سلمي و سمر : انتو بنات عمتي صح

سمر: طبعا يا مز انت أنا سمر الصغيره قد شهاب وميار

سلمي : وأنا سلمي نورت بيتك يا علي

أنا: لا ده بيت جدي وابويا وباقي اخواتي مش بيتي

لمياء: عندك حق فعلا مش بيتك

أنا: عارف يا مرات ابويا

سليم: أي مرات ابويا دي اسمها لمياء هانم ولا متعلمتش الاحترام في الدار ولا معلمتوش يا عمي

ربيع : عارف يا سليم لو أنا مربتوش كان اي ال حصل

سليم: أي ال كان هيحصل

حسن : بعد اذنك يا بابا ممكن ارد أنا وبص لسليم

كان زماني أنا قسمك اتنين محدش يغلط ف اخويا قدامي واسكت بس احنا متربين كويس وطبط علي كتفي

سليم: معدش إلا بتوع الدار ويتكلمو

ياسين: يعني عمك احترمني وابوك احترمني واخوك وابن عمك محدش فيهم اتكلم وانت بتزيد في قله ادبك المفروض دلوقتي

اديلك بالقلم علي وشك بس مش هعمل كده حاسب نفسك بنفسك احسن

أنا: بعد ازن حضرتك يا ياسين بيه ملوش داعي الكلام ده

أنا ضيف عزمينه علي الغدا وهيمشي علي طول

لقيت سيلين مسكت ايدي : لا انت هتقعد معايا ومش هتمشي

أنا: طب مش هتغديني يا حبيبتي

سيلين : نص ساعه والاكل هيجهز تعالي نعد في الجنينه

وخرجت أنا وهي وحسن وباقي اخواتي و ولاد عمتي

أنا: ع فكره أنا مبسوط انك بتدرسي طب واحتمال اكون في الجامعه عندك قريب

سيلين: ازاي وانت بتدرس اي

أنا: باليل هتعرفي وطلعت فوني و ورلتها الشهادات ال اخدتها

سيلين: هو ال كانوا بيتكلموا عليك انك انت ال شرفت المحافظه

أنا: ايوا وقعدت 3 سنين بره

شهاب: عقبالنا اما نبقي زيك ياعم

ميار: لما تيجي تسافر تاني خدني معاك ونزلني جيم معاك ومرني عايزه ابقي جامده كده

أنا: حاضر يا صغنن وانت يا شهاب تعالي اقولك

شهاب: نعم يا علي عايزني احكيلك علي اي ف البيت

أنا: لا يا ناصح احكيلي بتحب سمر ولا لا ومتكدبش

شهاب: هو باين عليا اوي كده

أنا: جدا جدا يا ابني

شهاب: من اول ما دخلنا ثانوي يعني من 3 سنين

أنا: انجح السنه دي وبعد ما تخلص اول سنه ف كليتك هخليك تخطبها وبعد امتحانات السنه دي صارحها علشان متفضلش علي امل و وهم

شهاب: بجد يا علي أنا فرحان أن ليا اخ زيك وهنا جيت سمر

سمر: اي عم علي مش عايز تعد معايا ولا اي

أنا: هو أنا اقدر يا سمسم روح يا شهاب وأنا هعد مع سمر شويه

سمر بتبص علي شهاب وهو ماشي وعنيها كانت هتطلع عليه

أنا: شكلك واقعه فيه

سمر: أنا لا خالص

أنا: متاكده خلاص هقوله انك مش بتحبيه ويبطل يحبك

سمر: بجد بيحبني

أنا: خلاص بقا هخليه يبطل

سمر: لا يا علي ده أنا اموتك

أنا بضحك: بهزر بس بصي أنا اتفقت معاه وحكتلها ال قولتهوله

وانتي كمان يا سمر ركزي في دراستك الأول

سمر: حاضر يا علي ومشيت

طول الوقت كنت ملاحظ ان سلمي مركزه معايا اوي ولما ابصلها تودي وشها النحيه التانيه وسلمي دي نسخه من amber Jade

المهم ندهو علينا علشان الاكل وطول ما احنا بناكل طبعا عمتي قعدت تاكل فيا أنا وحسن وكان في نظرات كتير عليا من الحب من جدي وابويا واخواتي ووولاد عمتي وكان كره من جدتي ومرات ابويا واخويا سليم لحد ما خلصنا اكل وابويا خدني أنا وحسن وطلعنا اوضه وكان فيها بدلتين وقالنا نلبسهم علشان في حفله هو عملها هنا ف القصر علشان يعرف الناس بيا ومشي

حسن: بس تصدق يلا ابوك زوقه حلو

أنا: تقصد عمك حمزه بيه

حسن: اديله فرصه يا اخويا ما جايز كله كان غصب عنه

أنا بفكر في كلام حسن وافتكرت ال حصل بعد ما قبلته اول مره ( فلاش باك)

كنت قاعد في اوضتي متنرفز وعمال افكر لقيت كوش بيتخاطر معايا

كوش: زعلان من ابوك ومش قابله ليه

أنا: علشان رماني ومدفعش عن امي

كوش: كان غصب عنه وبكره هتعرف

انا: غصب عنه يرمي ابنه

كوش: احنا ال امرناه يسمع كلام امك ال كان ف الرساله

وبعدين كل ده كان اختبار ويوم التنصيب هتعرف كل حاجه

أنا : حاضر يا كوش هستحمل ليومها

(باك ) أنا: حاضر يا حسن وفعلا كان ابويا زوقه تحفه بجد وبعدين نزلنا و اول ما نزلت عمتي فضلت تسمي وتحضن فيا وسلمي بنتها كانت بتبصلي بلمعه ف عنيها وكانت زي القمر وطبعا سيلين مسبتنيش نهائي

أنا استغليت الفرصه ووجهت كلامي للبنات : اي الجمال ده يا بنات علي فكره يا شوشو بناتك زي القمر زيك لقيت سلمي مبسوطه بكلامي وشويه ولقيت ابويا بينادي علي حسن

حسن: نعم يا عمي

حمزه: في عربيه وصلت بره قدام القصر فيها حاجه ليك

حسن: ليا انا

حمزه: اه اخرج هاتها

حسن خرج وبيفتح العربيه لاقي سيدرا بتنزل منها ولابسه فستان احمر ناري كانت فاتنه اوي

حسن: عمي حابلي احلا هديه ومسك ايدها باسها

سيدرا: وحشتيني يا سونا

حسن: ابوس ايدك اهدي أنا مولع اصلا من ساعت ما شوفتك تعالي ندخل اعرفك بالعيله ودخلو جوه

حسن: اقدملكم يا جماعه سيدرا خطبتي الكل سلم عليها وعمتي كانت فرحانه بيها اوي واخواتي و ولاد عمتي اندمجوا معاها بسرعه إلا سليم كان بيبصلها بصه كلنا عرفينها بصه كلها شهوه و وساخه

أنا لحمزه: شكرا يا بابا علي البدله زوقك يجنن وكمان علي مفاجاءه حسن

حمزه: انت قولت يا ايه

أنا: اي يا ابو سليم كبرت ومبقتش تسمع بقول يا بابا

ابويا حضني وخدني وخرجنا الحفله ال كانت مليانه ناس كتير مهمه وعائلات كبيره ورضوان ومراته كانوا موجدين وخدني وطلع علي الاستيدج ومسك المايك حمزه: اهلا بيكم جميعا وشكرا علي تشريفكم لينا ودلوقتي احب اقدملكم ال الحفله معموله علي شرفه ابني علي حمزه ياسين الطحاوي طبعا ناس كتير ركزت معايا وكله فضل يبص عليا وكمل ابويا كلامه

وكمان اقدملكم ابن اخويا حسن ربيع ياسين الطحاوي وخطيبته الانسه سيدرا باكر وبعدين اشتغلت موسيقي وكان في رقص سلو وطبعا سيلين مسبتنيش ورقصت معاها ومع ميار وسمر واحمد بردو رقص مع سلمي واخواتي وشهاب كذلك وحسن وسيدرا وبعدين لقيت سلمي قاعده لواحدها روحتلها

أنا : تسمحيلي بالرقصه دي

سلمي: اتفضل ومدت اديها وخدتها وبداءنا نرقص

أنا: عيونك حلوه علي فكره وبتحلو وهي مركزه معايا

سلمي: معاك لا ده أنا كنت بحاول اشوف الفرد الجديد بس

أنا: طب ما حسن كمان جديد ولا انتي معجبه

سلمي: بتوتر لا مش معجبه انت ابن خالي وكنت عايز اعرفك

أنا: ماشي يا سلمي بس ع فكره انتي بتحلوي لما بتتوتري

لقيتها مره واحده سابتني ومشيت وبعدين فضلت واقف مع اخواتي وحسن وسيدرا ولقيت ابويا بيناديلي

أنا: نعم يا بابا

حمزه: أنا محضرلك مفاجأة بعد بكره هتسافر علي تركيا تشوف مامتك وكمان هتعد معاها شويه بس روح لعمتك عوزاك وبعدين روح لرضوان لانه كان بيسأل عليك هو ومراته وغمزلي

انا حاضر يا حمزه انت تؤمر وجريت روحت لعمتي

أنا:شوشو عوزاني ف أي يا قمر

شيماء: بتاعكس البت ماشي يا علي خد دي وادتني صوره

لقيت واحده شبهي وكمان عنيها نفس عيني لون ولون

أنا: دي امي صح

شيماء: اه يا حبيبي وأنا عرفت انك هتروحلها سلملي عليها وحاول تخليها ترجع تاني يا علي

أنا:حاضر يا شوشو وسيبتها وروحت لرضوان ال بلغني اننا خلاص هنتعين من بكره كلنا وهيبقي لينا مواد ف اغلب الكليات ومن بكره نقدر ننزل خليته ياجلها لحد ما ارجع من السفر وبعدين حد شاورله ومشي وسابني مع مراته

وفاء: مش ناوي تحن وتجيب رقمك بقا

أنا: هديكي كل حاجه يا لبن بس كله ف وقته بس الرقم معاكي وخدتيه من جوزك وهو ف الحمام وغمزتلها ومشيت وسبتها واقفه مصدومه وروحت وقفت مع اخواتي وعمتي و الباقي وسليم كان مركز اوي معايا وحاول يجرني بس كنت بنفضله لحد ما الحفله خلصت و وسهرنا شويه ف الجنينه وبعدين عمتي وولادها مشيو وطلعت أنا واخواتي وحسن وسيدرا علشان ننام بس قبل ما ننام كنت اتخاطرت مع إيار وبلغتها بالتعين والسفر

______________________________________

في العالم الآخر

الملك شيرون مجمع مجلس كهنه العالم الآخر

شيرون: لازم الملك يقوم من ثباته دلوقتي

كبير الكهنه: صعب يا مولاي ولو قام قوته مش هتكون مكتمله لازم السبع اهتزازات يكون كملو عدا منهم 6 وفاضل واحده وهتخلص بعد 3سنين

شيرون: يعني بعد سنه ف العالم التاني يكون يوم التنصيب اكتمل وعدا إزاي نسكت

كبير الكهنه : اهم شئ يا مولاي ان الملك سائيل تكون قوته اكتملت علشان يقضي علي المنتظر علشان النبؤءه متتحقش

شيرون : امشوا انتو دلوقتي وبعدها بداء يعمل تخاطر مع حد من العالم بتاعنا شيرون: دلوقتي لازم تحاولي تعطليه