Ahbabato Ebnat Zawgat Aby

Story Info
I fell in love with my stepsister.
13.7k words
0
344
00
Story does not have any tags
Share this Story

Font Size

Default Font Size

Font Spacing

Default Font Spacing

Font Face

Default Font Face

Reading Theme

Default Theme (White)
You need to Log In or Sign Up to have your customization saved in your Literotica profile.
PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

رواية أحببت ابنة زوجة أبي -- خمسة عشر جزءا

I fell in love with my stepsister

She fell in love with her stepbrother

==للعلم زواجك بابنة زوجة أبيك أو ابنة زوج أمك أو زواجك بابن زوجة أبيك أو ابن زوج أمك حلال شرعا==

الفصل الأول

=ما تقول بقا يا علي

==لا اما تقولي انت الاول

=" طب نقولها ف نفس واحد

==ماشي

="انا هخطب

==انا بحب..

«مقدرتش اقولها بحبك جملتها زي ما تكون ربطت لساني»

علي بحزن: بجد

نورا: اه مش هتقولي مبروك

علي بحزن: اه طبعا الف مبروك

علي ابتسم ابتسامه مزيفه: ويطلع مين بقا

نورا: ابن صاحب بابا بس ولد عسول يا علي وطلع بيحبني موووت

علي: حبيب قلبي صعبان عليا اقسم بالـلـه

نورا: من ايه بقا ان شاء الـلـه

علي: من اللي هيشوفه منك

نورا بغيظ: والـلـه طيب انا ماشيه

علي بضحكه: استني استني خلاص انا اسف تعالي ناكل ايس كريم بالخبر السعيد دا نحتفل

نورا: لا ناكل وافل بعدين ايس كريم

علي: ماشي يا لمضه قدامي ع العربيه

«خلصت يومي معاها وانا بموت ف كل لحظه وما صدقت اني رجعت البيت نسيت اقولكوا انا علي مهندس ديكور بابايا حسن طلق ماما من زمان اوي لكن اتربيت معاه هو ومراته ضحى الحنينة اللي عاملتني احسن معاملة وكانت ام تانية ليا وبنتها نورا --من اب متوفي- اللي بتنادي لبابا بابا برضه مش بتعتبره جوز امها خالص .. مليش بعدهم غير ماما -- اللي قعدت معاها لما كبرت وسبت بابا ونورا وضحى- واختي رندة --هي مش اختي بالضبط لكن هي بنت جوز خالتي وداد واتربت مع مصطفى ابن خالتي وداد وكانوا زيي وزي نورا كده بس هي كانت بنت جوز ام مصطفى انما نورا بنت مرات ابويا وكانت بتحب مصطفى بس هو ميعرفش يعني عكس وضعي انا ونورا ولما اتوفت خالتي وجوزها عاشوا معانا هي ومصطفى- ومصطفى ابن خالتي أما نورا دي 24 ساعه كانت معايا اتربينا سوا لانها بنت مرات ابويا حسن تقدروا تسموا حبي لنورا حب من نوع تاني لان الي هعملوا مكنش يخطر على بال حد ولا حتى انا كنت مصدق انه ممكن يخطر على بالي»

نورا:مش هتطلع تسلم على بابا وماما

علي:خليها مره تانيه عشان تعبان وعاوز انام

نورا:خلاص ماشي باي

علي بحزن:باي

~رجع البيت~

علي دخل على اوضته وكان متنرفز ومصطفى طلع وراه بسرعه

مصطفى:ها قالتلك ايه

على بزعيق:معرفتش اقولها معرفتش

مصطفى:طب اهدى يا علي ايه اللي حصل طب قولي

علي وشه احمر من كتر الإنهيار اللي ف قلبه

علي بزعيق:هتخطب( وبدأت دموعه تنزل) الانسانه اللي طول عمري بتمناها هتخطب ضاعت مني خلاص (قعد على الارض وبدأ يعيط) ياريتني ما سمعت كلامك ياريتني فضلت مخبي ف قلبي ولا اني اعرف انها هتخطب انا بحبها

مصطفى:دا قضاء وقدر ولازم ترضى بيه و..

علي:سيبني دلوقتي يا مصطفى انا عاوز ابقى لوحدي

مصطفى:ايوه يا علي بس..

علي:مبسش عاوز ابقى لوحدي لو سمحت

~علي روحه كانت هتتطلع لانه استنى كتير عبال ما قدر انه يقولها على الجمله اللي فضل سنين مخبيها ف قلبه

رندة:ماله بيزعق ليه يا مصطفى

مصطفى:مفيش يا رندة حاجه بخصوص الشغل

كريمه مامت علي:طب يلا يا ابني ناديه عشان ياكل ويلا انت كمان

مصطفى:لا ما هو مش هينزل بقولك متعصب اوي تعالي احنا ناكل

كريمه:وعلي

مصطفى:يا ستي يبقى ياكل بعدين بقولك متعصب

قعدوا كلوا ومصطفى كل اللي بيفكر فيه هو علي

مصطفى ف نفسه:انا كل اللي كنت عاوزه انه يرجع فرحان ايه الغلط ف كده مش فاهم نورا بعد كل اللي حصل ما بينهم وبعدما اتربوا مع بعض وبعدما فض بكارتها ومارس معاها الجنس الكامل لفترة ورقعت بكارتها لما بطلوا ومحستش ولو للحظه ان علي بيحبها مش مجرد بيشتهيها او بيفضوا شهوتهم سوا

رندة:مالك يا صاصا ما تاكل

مصطفى:ها لا باكل باكل تسلم ايدك يا خالتو يا قمر انتي

كريمه:بالهنا والشفه

_________________________________

نورا:يا بابا هو عاوز يخرج يتعرف عليا اكتر

حسن:لا يا نورا لا عيب يا بنتي دي مش اخلاقنا

نورا:يا بابا انت مربيني كويس واستحاله اعمل حاجه توطي راسك

حسن:يا حببتي انا واثق فيكي اكيد بس مش واثق الناس هتقول اي انت ولا حتى لبستي حاجه ف ايديكي لسه وانا مرضاش بنتي حد يتكلم عليها

ضحى:كلام ابوكي صح يا نورا

نورا:بس يا ماما

ضحى:بس انا مش عاوزه ازعلك ممكن تاخدي حد معاكي صح كده يا حسن

حسن:ماشي موافق تاخدي حد معاكي خدي بنت عمتك سلمى

نورا:لا الا سلمى ولا هيه بترتحلي ولا انا برتحلها

ضحى:طب خدي منه انتي بتحبيها

نورا:لا منه قايلالي انها مسافره النهارده مع صحابها

حسن:طب خلاص يا نورا مفيش نزول

نورا:لا لا خلاص خلاص ونبي

حسن:يا هتروحي مع حد يا مش هتروحي من اساسه

نورا:علي

ضحى:بنت حلال هو علي ابننا ومتربيين سوا مع بعض انتم الاتنين زي الاخوات ومحترم وعارفينه كويس جدا

حسن:ماشي موافق علي ابني بس قللي هزارك معاه شويه عشان فريد ميزعلش او يضايق

نورا بفرحه: حاضر انا هروح اتصل ب علي بقا

علي كان نايم ف سريره وماسك اللاب توب بيقلب ف صور نورا

ززززززززززز:الو

علي:ايوه

نورا:علي مال صوتك

~علي قام ومسح دموعه ~

علي:مال صوتي مانا كويس اهو

نورا:لا انت زعلان باين من صوتك

علي:يا نورا لا انجزي قولي عاوزه ايه

نورا:مش كان نفسك تتعرف على فريد اهو يا سيدي بابا وافق تخرج معانا النهارده

علي:بابا وافق ولا عشان انا هبقى موجود وافق

نورا:الصراحه......اه

علي بحزن:عيب عليكي استحاله ينزلكوا انتو الاتنين لوحدكوا اكيد بسبب كلام الناس

نورا بضحك:دا انت حافظ ابويا وابوك اكتر مني انا شخصيا يلا البس

علي:ايه يابت دا مش مثلا ممكن تيجي لا على طول يلا قوم البس

نورا:يلا بقا يا علي عشان خاطري هو قالي انه عاوز يتعرف عليا اكتر

علي: واشمعنى انا

نورا:عشان انت اخويا ابن جوز ماما وحبيبي الي مقدرش استغنى عنه وبيخاف عليا على بنت مرات باباه من دبة النمله وبينا ليالي عسل كمان ولا ناسي

علي:كلي بعقلي حلاوه كلي انا قايم البس يا نورا سلام

«قفلت التلفون وانا بتقطع خايف اتصرف غلط ودعيت ربـنا اني معملش اي حاجه غلط مطلعش عن شعوري مره واحده وابوظ كل حاجه اخدت مفاتيح العربيه ونزلت»

كريمه:ايه ايه واخد بعضك ورايح على فين

علي:مشوار كده يا امي مع نورا وجاي على طول

رندة:ما تاخدوني معاكوا والنبي

علي:لا ماهو مش هينفع

رندة:ليه بقا

على:عشان طالع انا وهيه وخطيبها

رندة: ايه دا هيه اتخطبت

مصطفى:لسه هاتخطب

رندة:الف مبروك وصل سلامي ليها

علي بضحكه مزيفه:حاضر وانتي يا ماما مش هتقوليلها حاجه

كريمه بحزن:هقولها ايه يعني يا بني ربـنا ييسر طريقك

~كريمه كانت عارفه ان ابنها بيحب نورا بنت مرات ابوه لانه كان قايلها وزعلت عليه وهنا عرفت هو ليه كان جاي زعلان من برا~

علي ركب العربيه:يلا توكلنا على الـلـه الو يا نورا انتو فين

ايوا يا علي انا وفريد مستنينك ف العربيه الزرقه الي وراك تعالى

علي: لا تعالوا انتو ابوكي قايلي نمشي بعربيتي

نوا: معلش يا فريد هنركب ف عربية علي

فريد:خلاص ماشي هيه هيه

«واتقابلت بفريد شخص كويس جدا ومدير حسابات ف شركة باباه وباين عليه بيحبها اوي»

فريد:والـلـه يا باشمهندس علي انا اتشرفت بمعرفتك جدا وواثق اننا هنبقى صحاب واخوات لدرجة انك هتنسى ان نورا صاحبتك وبنت مرات باباك من اساسه

نورا:والـلـه يعني هتتفقوا عليا

علي بضحكه:انا بقول كده بردك ولا ايه يا استاذ فريد

فريد:ناديني فريد بس احنا خلاص بقينا صحاب

علي:تمام ماشي وانا علي علي وبس

فريد:مش هتاكلوا بقا

«نورا بنت مرات بابا كان شكلها مبسوط انها لقت حد بيحبها بس انا كنت عامل نفسي مبسوط او لا انا فعلا كنت مبسوط مش انها هتبقى لغيري انا مبسوط لانها فرحانه ومزقططه لانها لقت الشخص المناسب وبيحبها صدقوني انا بحب فرحتها حتى لو كانت وجع ليا»

~ضحى اتصلت ب علي

ضحى:ايوه يا علي عامل ايه يا حبيبي

علي:الحمد لـلـه يا ماما وانتي عامله ايه واخبار بابا ايه

ضحى:كلنا كويسين يا حبيبي كريمه وحشتني اوي

علي:والـلـه كانت لسه بتسأل عليكي وبتقول نفسها تشوفك

ضحى:ان شاء الـلـه اروحلها قريب المهم كنت عاوزاك ف موضوع يا حبيبي

علي:موضوع ايه

ضحى:ابعد بس عن العيال

علي:ثواني يا جماعه هقوم ثانيه.......اهو قومت

ضحى:نورا قالتلي ان فريد عاوز يقعد معاها لوحدهم يتكلم معاها شويه وباباك كان مش راضي انهم يبقوا لوحدهم وكدا

علي:ماماا لخصي عاوزه ايه -- كان بيناديها ماما لانها زي ما قلنا كانت حنينة اوي عليه وهي اللى مربياه ومعتبرها امه التانية رغم انها مرات باباه -

ضحى:نورا قالتلي اقولك انك تسيبهم شويه مع بعض لوحدهم كده وكده يعني عشان فريد عاوز يتكلم معاهم و

علي بوجع:نورا قالتلك كدا

ضحى:ايوه يعني ممكن تطلع تلف شويه بالعربيه او تشتريلك حاجه

علي:لا يا ماما بابا منبهني ماشلش عيني من عليهم بس انا ممكن اسبلهم الطرابيزه واقعد انا على واحده تانيه واهو ابقى قريب منهم ومقصرتش كلمة عمي

ضحى:ماشي يا حبيبي اللي تشوفه سلملي على رندة ومصطفى سلام

علي بحزن:سلام

«قعدت على طرابيزه تانيه وانا بموت من جوايا طلبت قهوه عشان اتمالك اعصابي فلقيتها بتعملي بس بس عشان ابصلها اما بصتلها لقيت خاتم شكله جميل جدا على ايديها فضحكت لها وبعتت لي رساله بتقولي فيها ان دا هديه من فريد والخطوبه الاسبوع الجاي احساس انها بتبعد عني حبه حبه احساس صعب جدا انا من رأيي ان لو كنت قولت لها بحبك ورفضتني كان بالنسبالي ارحم بكتير من العذاب اللي انا فيه دا»

الفصل الثاني

النهارده خطوبة نورا وفريد فرحان انها مبسوطه وزعلان انها لغيري هل انا هفضل ف العذاب دا كتير»

ترن ترن ترن

علي: الو يا نورا

نورا: ايوه يا علي انا ف الكوافير بقولك انا معنديش اخوات ولاد وبعتبرك اخويا انت ابن جوز ماما واتربينا سوا واللي اعرفوا ان اللي بياخد العروسه من الكوافير اخوها يلا جهز نفسك وتعالى خدني

علي: تؤمرى يا ست البنات

«قفلت معاها وانا سامع نبرة صوتها كلها فرح وسعاده الظاهر انها مش ليا فعلا»

علي راح الكوافير عشان ياخد نورا

علي اتصل بنورا؛ مهو انا اكيد مش هدخل ادور عليكي وسط البنات اتفضل ياطلعي

نورا: حاضر طالعه اهو

~علي اتفاجئ بجمال نورا كانت جميله اوي وكان الفستان عليها اجمل ~

على: ايه الحلاوه دي

نورا: ليه وهو انا كنت وحشه انا طول عمري حلوه يابني بس فيه ناس ماكانتش بس واخده بالها

علي: فعلا ممكن ماكنتش باخد بالي عشان مش بتحطي ميكب الا فين وفين بس انتي عارفه يا نونا ان الجمال جمال الروح مش الشكل

نورا: تفتكر دا اللي عجب فريد فيا

علي: والـلـه ماعرف بس الواد حليوه ويتحب قبل ما يحبك اصلا

نورا: طب يلا بقا عشان منتأخرش

~علي فتح لها الباب

نورا: دا ايه الادب اللي هب عليك فجأه دا

علي: اخرسي يا حيوانه واركبي بدل ما اسيبك وامشي وانت زي القمر كده هتتخطفي مني

~نورا ركبت وهيه بتضحك~

وصلوا الحفله~~

"حببتي الف الف مبروك

نورا: الـلـه يبارك فيكي يا شهد وحشاني والـلـه

شهد: والـلـه وانتي (وبصت لعلي بحب) ازيك يا باشمهندس علي ايه اخبارك

علي بلا مبالاه؛ كويس الحمد لـلـه مش يلا يا نورا

نورا: ايه يابني بتشدني كدا ليه

علي: انتي عارفه اني مش بحب البنت دي

نورا: عارفه بس انا عزمتها عشان اغيظ فيها مش اكتر

علي: يعني انتي بعد ما قولتلك انها بتحقد عليكي بردك مفيش فايده فيكي

نورا: يا حبيبي لا عشان كانت بتعايرني مين هيبصلي بمنظري دا وقالتلي كلام وانتي سمعتها بتقول عني كلام فانا جبتها الخطوبه عشان اخزق عينيها الاتنين

علي: طب قدامي يلا بابا مستنيكي

كريمه كانت واقفه مع ضحى

كريمه: الف مبروك يابنتي

نورا: الـلـه يبارك فيكي يا ماما

كريمه: علي تعالي عاوزاك

على: نعم يا ماما اخدتيني بعيد ليه

كريمه: انت بتعمل ف نفسك كدا ليه

علي بوجع: صدقيني انا نفسي مش عارف

كريمه بوجع قلب: كنت اعمل اي عذر سافر لكن تشوفها بعينك وانت الي تروح تجيبها من الكوافير وتروح معاها المطعم هيه وخطيبها ليه يا ابني كل دا

علي: يا امي نورا تبقا حبيبتي وبنت مرات ابويا وزي اختي واتربينا سوا ماجيش ف اهم لحظات ف حياتها وابعد وانتي عارفه هيه بتعزني ازاي وبتحبني قد ايه

كريمه: زي اخوها ولانك ابن جوز مامتها واتربيتم سوا هيه متعرفش اللي جوه قلبك

علي: والحمد لـلـه انها معرفتش

كريمه: يا حبيبي انا بزعل عليك انت بقيت معدوم حتى كانسيلت كل الشقق بقالك فتره لو فضلت كده هتبقى انسان معدوم الروح بس عايش

علي: هو انا لسه هوصلها من ساعة ما قالتلي انها هتخطب وانا معدوم الروح انا بعشقها يا امي عارفه يعني ايه بعشقها من يوم ما دخلت عليها وكانت بينا ليالي عسل كتير وكانت اول بنت في حياتي وانا اول ولد في حياتها وعشنا زي المتجوزين نمتع بعض بس هي شافتها مجرد متعة ومرح وهافينج فان انما انا شفتها رومانسية وحب.

كريمه: كفايه يابني كفايه وجع اكتر من كده يله نمشي ادينا باركنا يلا

علي: دي مش شخصيتي يا ماما انا سند لنورا زي ابوها المتوفي وماتخافيش عليا انا كده كده زعلان مش هزعل اكتر من اللي زعلته يلا عشان وقفنا كتير (وشدها من ايديها لنورا)

علي: فريد الف مبروك

فريد: الـلـه يبارك فيك يا علي عقبالك

علي: حبيبي تسلم

«نورا وفريد لبسوا الدبل لبعض ورقصوا مع بعض ودموعي ابتدت تنزل وانا بحاول اغطي نفسي عشان محدش يشوفني لقيت ايد بتتحط على كتفي

علي: مصطفى

مصطفى: انت لسه بتحبها

علي: مش وقته الكلام دا دلوقتي لحد يسمعك

مصطفى: انت شايف اللي بتعمله دا صح

علي: طالما نورا فرحانه يبقى صح انت مش شايف الابتسامه على وشها من هنا لهنا ازاي

مصطفى: لحد امتى يا علي

علي: لحد اما اموت يا مصطفى انا خلاص كده انتهيت

مصطفى؛ متقلش كده طول منا معاك مش هيحصلك حاجه الدنيا مش بتقف على حد يا علي

علي ابتسم: وانا واثق يا صاصا ان طول مانت جمبي مش هيحصلي حاجه اومال رندة فين

مصطفى: رندة يا سيدي راحت عزومه ف بيت جوز صاحبتها الي لسه متجوزه الهبله فرحانه وبتقولي هشوف اخيرا بقا اذا كان فعلا العرايس بيحلوا بعد الجواز

علي بحزن: اديك شايف نورا اهي من الخطوبه وهيه بتحلوا ما بالك لو اتجو.....(دموعه ابتدت تنزل)

مصطفى حضن علي ونورا خلصت الرقصه وراحت عندهم

نورا: صاصا

علي اتفاجئ وحاول يمسح دموعه

مصطفى: يا شيخه خضيتيني

نورا:عامل ايه يا صاصا مش بنشوفك يعني وبعدين ايه اللي جايبك بعد لبس الدبل

مصطفى:والـلـه انا جاي اقول مبروك وامشي عشان ميتعمليش هوليلا الصبح

نورا ضحكت:طب كويس انك عارف تعالى اعرفك على فريد

مصطفى:يعع فريد اسم بايخ اوي

نورا:خبطته ف كتفه؛اتلم

مصطفى بضحك:يلا بقا نشوف النقاش دا

نو،ا:يا علي خلي اخوك يتلم نقاش ايه بس

علي:لا لا يا مصطفى ميصحش البنت لسه متعرفه عليه تقوم قايلها الحقيقه كده فجأه تؤتؤتؤ

نورا:والـلـه طيب متشكرين يا رجاله على ذوقكم

علي مسك نورا من ايديها

علي:خلاص يا ستي حقك عليا مصطفى اتأسف

مصطفى بضحك:انا اسف وبعتذر للاستاذ فريد النقاش

نورا:انت هتتلم امتى

مصطفى:بذمتك مش شكله نقاش

فريد:مين النقاش

مصطفى اتوتر

علي بقلق:بيضحكوا عليا عشان وقع عليا الجاتوه بيقولوا عليا اني شبه عم صبحي النقاش يرضيك يا فريد

فريد بضحك:لا طبعا ميرضنيش طب ادخل الحمام نضفوا معرفتنيش يا مورا

نورا:دا مصطفى ابن عم علي وزي اخوه بظبط

فريد:اتشرفت بمعرفك استاذ مصطفى حضرتك شغال ايه

مصطفى:مهندس كمبيوتر

فريدبضحكه:دا انتوا عيله كلها مهندسين بقى

مصطفى:اوماال

علي كان رايح عشان ينضف البدله الي وقع عليها جاتوه بالقصد عشان يلحق الموضوع

كريمه:مش يلا بقا يا علي

مصطفى:انا بقول كدا برضو كفايه بقا

علي وافق وراح سلم على نورا وفريد ومشي ~

«عدى شهر على خطوبة نورا وانا كل يوم بموت وف يوم نورا طلبت اني اقابلها ف الكافيه

علي:خير يا نورا

نورا بعياط:انا هفسخ الخطوبه

الفصل الثالث

نورا: انا هفسخ الخطوبه

علي بصدمه: بتقولي ايه

نورا: بجد يا علي انا مش عاوزاه ومحبتش اتكلم مع ماما وبابا عشان مش هيفهموني قدك

علي: طب استهدي بالـلـه وقوليلي ايه اللي حصل

نورا: يا علي طباعه وحشة والمره اللي فاتت زعقلي

علي: ليييه

نورا: اهو زعقلي وخلاص

علي: انا بقول ليه الراجل كويس هيزعقلك ليه يبقى انتي اللي كنتي غلطانه

نورا: بتغلطني كدا وخلاص

علي: مش بغلطك بس زعقلك ليه

وحكتلي نورا

علي: حرام عليكي والـلـه الواد كنز كنز وجايه تقوليلي هسيبه يا حببتي دا يأكدلك انه محترم وهيخاف عليكي وهيصونك فعلا

نورا: يا علي انت بتبررله

علي: انا مش ببرر لحد انا بقول الصح دا كده يدل انه بيحبك فعلا يا نورا وانه فعلا مناسب ليكي فهماني ولا انت دكتوره علفاضي مش بتفهمي خاجه

نورا بضحك: بس بردك زعلني دنا حتي مخاصماه من اول امبارح وعمال يرن عليا وانا اكنسل وكلمني علواتس كتير وانا مش برد

علي: ايوه بيتأسفلك يعني

نورا: اه

علي: امشي من وشي السعادي يا نورا

نورا: في اي طيب

علي: يعني كمان بيتأسفلك وانت استغفر الـلـه

نورا بضحك: ما لازم اتقل بردك

علي: ماشي يا ستي

التلفون رن كان فريد

نورا: ارد

علي: اه ردي بسرعه

نورا: الو

فريد: برن عليكي كتير اوي يا نورا اي مبترديش ليه

نورا: وانت بعد الي عملتوا معايا يوميها يخليني اكلمك تاني اصلا

فريد: والـلـه بعمل كده عشان بحبك انا اسف تاني يا نورا

نورا بإبتسامه: ماشي مسامحاك بس تخرجني النهارده

اتفقنا النهارده الساعه 7

فريد: اتفقنا

علي ابتسم بحزن: خلاص بقا اروح

نورا: شكرا يا علي بحد انت مفيش زيك اتنين

علي: منا عارف يا بنتي

نورا: يا متكبر يلا روح وسلملي علي طنط كريمه ورندة كتيير

علي: طب ما تيجي تسلمي عليهم انتي

نورا: يلا والـلـه دا حتى صاصا واحشني

«اوعوا تستغربوا من الي عملتوا مشمعنى اني بحبها اني اخرب حياتها عشان تبقى ليا دا مش حب وبعدين انا شايف ان الراجل كويس وهيه تستهلوا صدقوني انا فعلا بحبها جدا بس الي بيحب لازم يضحي وزي ما قوتلكوا فرحتها بتفرحني اكتر😓»

كريمه: نورا حببتي عامله اي واحشاني

نورا: والـلـه وانت يا ماما وحشاني اكتر

رندة: نوناااااا اي الغيبه دي كلها (حضنتها)

مصطفى: اخص اتخطبتي ونسيتينا بقا هيه دي العشره يا هانم

نورا: والـلـه لا بس اتشغلت مع فريد وكدا

كريمه: خلاص يبقى تتغدي معانا

«حسيت ان نورا مش عاوزه تكسفهم وبردك ما صدقت انها هتخرج مع فريد»

علي: لا يا ماما مش هينفع تتغدى معانا ماما ضحى عاوزاها ضروري وقولتلها هاخدها شويه وارجعها

كريمه: خلاص هتصل ب ضحى واقولها البنت هتكمل معايا بقيت اليوم

علي: يا امي مش هينفع صدقيني ممكن حماتها تيجي النهارده يرضيكي متكنش موجوده ف البيت

كريمه: خلاص ماشي يا نورا بس ابقي تعالي ف يوم وقديه معايا كله

نورا: اكيد يا ماما يلا انا همشي

علي: استني اوصلك

نورا: يلا

ف عربية علي: انا عارف انك اتحرجتي بان على وشك

نورا: بجد يا علي انت الوحيد الي بتفهمني شكرا جدا انا ما صدقت هقابل فريد ومكنتش فعلا عاوزه اكسف ماما

علي: لا عادي يلا على البيت

~نورا جهزت نفسها انها تروح مع فريد المشوار بتاعها وفريد قبل ما يقابلها طلب انه عاوز علي وراحله البيت

فريد:ازي حضرتك يا طنط علي هنا

كريمه:الحمد لـلـه يا فريد اه فوق استنى اناديهولك

كريمه:ناديه طلعي الشاي لعلي وبلغيه قوليله ينزل عشان صاحبه

فريد:لا لا هاتي الشاي انا هطلعوهله

مصطفى: الي جاب خطيب نورا هنا

علي: عاوز يتكلم معايا

مصطفى: ليه بقا

علي'اكيد عشان يشركني اني رجعتهم تاني لبعض

مصطفى اتفاجئ: انت مجنون يابني دي فرصه متتعوضش

علي: مصطفى انا بحب نورا ولا يمكن ابوظ حياتها عشان بحبها

فريد وقع كوباية الشاي من ايديه وهو واقف على الباب

الفصل الرابع

فريد وقع كوباية الشاي من ايديه وهو واقف على الباب

علي:فريد

مصطفى:انت هنا من امتى

فريد:ااا لسه جاي انا اسف كوباية الشاي وقعت من ايدي بالغلط

علي:لا عادي ولا يهمك تعالى ادخل

فريد بإبتسامه:انا جاي اشكرك بجد انك رجعتلي روحي تاني

علي بوجع:تشكر اي بس يابني احنا اخوات

فريد حضنه وقعد شرب الشاي معاه واستأذن عشان مشواره هو ونورا

ف كافيه فريد ونورا

فريد:انت مش عارفه انت وحشتيني قد اي

نورا بكسوف:وانت كمان متزعقليش تاني يا فريد فهمني براحه

فريد مسك ايديها وباسها:اوعدك صوتي ميعلاش عليكي تاني

(وقعدوا يتكلموا كلام الحبايب والمخطوبين دا)

مر عدة شهور•••••

مصطفى كان رايح ينام بس شاف رندة بتعيط ف الجنينه

مصطفى جري راحلها

مصطفى:رندة مالك

رندة....

مصطفى: ردي عليا يا رندة

رندة بزعيق:انت بتحب آية ؟

مصطفى:في اي الي دخل موضوع آية ف الحوار دلوقتي

رندة بعياط اكثر:بتحبها

مصطفى:ايوا بس فيه اي

رندة سابته ومشيت وكملت عياط ف اوضتها

مصطفى:رندة استني افتحي الباب يا رندة

رندة عماله تعيط وتقول روحلها اتفلقوا انتو الاتنين

مصطفى فضل يخبط لحد اما زهق وراح الاوضه وهو عمال يفكر اي الي مخليها تعيط للدرجة دي عشان بحب آيه

تاني يوم الصبح الكل على السفره ورندة مش معبره مصطفى

رندة: على هات عيش من جمبك

مصطفى اخد حبة عيش واداها ل رندة

رندة مبصتلوش وقامت اخدت من جمب علي

علي استغرب وسأل مصطفى في ايه اتخانقتوا ولا اي

مصطفى همس ف ودنه:والـلـه ما عارف اي الي مزعلها مني

علي:لا دا باين على وشها قرفانه من خلقتك مش زعلانه منك بس

مصطفى:انا هموت واعرف فيه اي

علي:ف.....تلفونه رن

نورا:علي

علي:صباح الخير عامله اي

نورا:كويسه اوي وفرحانه اوي

علي:ربـنا يفرحك كمان وكمان من اي بقا يا ستي

نورا:طنط سميه مامت فريد جات النهارده الصبح وحددنا موعد جوازناااا

علي بزعل:بجد

نورا:اي بجد دي انت مفرحتليش

علي:ازاي بس فرحت اوي كمان

كريمه:مين يا علي

علي:نورا يا ماما

نورا:قولها اني حددت موعد جوازي

علي بفرحه مزيفه:ن..نورا حددت موعد جوازها هيا وفريد

كريمه سكتت وقامت من على الاكل ومصطفى زعلان على حال ابن خالته

علي:بت....بتقولك مبروك

نورا:الـلـه يبارك فيها ماما بتقولك تعالى اتغدى معانا النهارده

علي:بالهنا والشفا لا والـلـه عندي شغل

نورا:والنبي يا على انا نفسي اشوف رندة هات ماما وصاصا وتعالى عشان خاطري

علي مرضاش يزعلها ف وافق

كريمه ف اوضتها مكسوره على ابنها

علي خبط على الباب:ممكن ادخل

كريمه:ااااه يا بني ادخل

علي:ممكن اعرف انت زعلانه ليه

كريمه بكسره:ودا سؤال تسألهولي انت يوم عن يوم نفسيتك بتدمر وتيحي تقولي انت زعلانه ليه

علي بزعل:يا امي الجواز دا نصيب وهيه مش نصيبي

كريمه:قولتلك من بدري روح اتقدملها وانت تقولي استني شويه اما احسها فيها واستني شويه الشقه خلاص بتخلص و... وو.... لحد اما راحت منك وانت مش عارف تتصرف دا حتى مش راضي تبدأ حياه جديده

علي:يا امي انا قولتلك حياتي ادمرت من اول ما قالتلي انا هخطب ف لزومه اي بقا كل الكلام دا

كريمه بزعيق:لا انت حياتك مدمرتش انت هتشتغل وانا هسفرك الكام شهر دول عشان بجد مش طايقه ولا حابه انك تتوجع

علي:هسافر فين

كريمه:المانيا بلد عمليه اهي تشغلك بشغلك بدل ما انت

علي:يا امي مش عاوز اسافر

كريمه:لا لازم تسافر لازم تبعد عن كل حاجه بتوجعك طول ما هيه قدامك هتتوجع وانا مش عاوزاك تتوجع يا بني (ودموعها ابتدت تنزل)

علي:طب السفر امتي

كريمه:يوم الاربع الجاي

علي:قريب اوي يا ماما

كريمه:معلش يا حبيبي

علي:طب انا كنت عاوز اطلب منك طلب

كريمه:اتفضل

علي:نورا وماما ضحى عزمنا علي الغدا النهارده

كريمه:وانت قبلت

علي:معلش يا امي فضلت تتحايل عليا وانا مقدرتش اقولها لا

كريمه:ماشي يا بني وربـنا يستر على اليوم دا