Ahbabato Ebnat Zawgat Aby

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

فريد واهله روحوا وعلي قعد على الكرسي حط ايده علي راسه وكريمه زعلانه على ابنها ورندة خايفه على نورا لانها زي اختها اما حسن ف جالوا مكالمة تليفون

حسن:الو

المجهول:لسه فاكرني ؟

حسن:انت عاوز اي من بنتي يا حيوان واي علاقتك بيها ومش يمكن تكون انت الي اغـتصبتها

المجهول:ومش يمكن يكون علي

حسن:لا طبعا ولو علي نفسه قالي الكلام دا انا مش هصدقه اقولك ليه لانه ابني من صلبي ومربيه مع نورا بنت مراتي ضحى اللي بعتبرها زي بنتي تمام فاهم

المجهول:وانت معندكش ابن ولد تاني اخ لنورا من ابوها مختار وامها ضحى

حسن:علي هو ابني وابن مرات ابوه ضحى

المدهول:طب اسمع بقا يا حسن بنتك مش هتعيش يوم حلو بعد ليلة امبارح انت سامعني(وقفل السكه)

حسن:اه يا حيوان ان ما عرفت انت مين ميكونش اسمي حسن

آيه :رندة رندة اول ما عرفت بالخبر جيت علطول مالها نورا ف المستشفى ليه

رندة بعياط:في حد اغـتصب نورا

آيه :بصدمه انت بتقولي اي

رندة:زي ما سمعتي كده وبيقولوا علي الي اغـتصبها

آيه:علي مستحيل

دخل راجل عليهم طويل وشعره اسود عينيه سوده

****:الدكتوره نورا هنا

ضحى:اه مين حضرتك

****:انا المحقق سعيد نصار جاي احقق في قضية الدكتوره نورا مختار

ضحى:اه هيه لسه صاحيه دلوقتي اتفضل

نورا:اتفضل

سعيد:ازي حضرتك يا دكتوره اي اخبارك

نورا:هبقى كويسه بعد ما حقي يجيلي

سعيد:اومال انا هنا ليه انا المحقق سعيد نصار الي هتابع قضية اغـتصابك

كلمة اغـتصابك نزلت على نورا زي الصاعقه والدموع ابتدت تنزل من عنيها

سعيد:انا بعتذر ممكن ابدأ في التحقيق اتفضلي يا مدام بره دلوقتي

نورا:انا عارفه مين اغـتصبني

سعيد :مين

نورا:الباشمهندس علي

سعيد :لسه متعرف عليه قبل ما ادخل لك طيب احكيلي الاول اي الي حصل

نورا:كنت ف حفله مع خطيبي فريد ف شركته جيه ليا واحد كان اسمه عيسى طلب مني اطلع اشوف اخوه لانه كان مريض عندي واما طلعت قالي تعالي ورا بوابة الشركه هو هناك فروحت معاه لحد هناك ومحستش بنفسي الا واحد بيصحيني وكان لابس قناع اسود على وشه

سعيد:مشكتيش ف عيسى ليه وليه شكيتي ف علي

نورا:اخر جملتين قالهم لي قبل ما افقد الوعي هما اللي اكدولي مين غيره هيقولي...........وكان خطيبي قايلي انه بيحبني وانا مصدقتهوش

سعيد:قضيه مينفعش نقول فيها حاجه الا بدلائل قويه جدا ومينفعش نقبض على الباشمهندس علي دا مش دليل

نورا:مش دليل ازاي

سعيد بعصبيه:عاوزاني اروح اقول للنيابه ان هو الي اغـتصبك عشان قالك الجملتين دول دا انتي حتى مشوفتيش وشه

في حد فجأه دخل على نورا و..

الفصل العاشر

مجرد التفكير ف ان نورا حبيبتي وبنت مرات ابويا فاكراني انا اللي اغـتصبتها بيوجعني هيه ازاي صدقت اني ممكن اعمل كدا انا لو هموت عمري ما أذي حبيبتي بالشكل دا دا غير كمان اني موجوع عليها وعلى الي حصلها قطع تفكيري صوت ماما]

كريمه:يلا يا علي يابني انت مااكلتش من امبارح

علي :مش عاوز يا ماما ومش جعان

كريمه:طب سندوتش واحد عشان خاطري حتى

علي اخد السندوتش منها

في اوضة نورا

آيه: نورا نورا

نورا:آيه وابتدت تعيط

آيه اخدتها ف حضنها وابتدت تعيط مع نورا

سعيد:احم احم

آيه :انا بعتذر بس كنت عاوزه اطمن عليها قبل ما امشي

نورا:انت ماشيه

آيه:معلش والـلـه يا قلبي بس بابا قالي متتأخريش

سعيد فضل باصص لآيه بما انها جميله جدا

آيه خجلت من نظراته ليها:عن اذنكوا

سعيد:ااااا استني عندك انا لازم اخد اقوالك قبل ما تمشي

نورا:ماكانتش ف الحادثه وكمان هيه لسه عارفه النهارده اني ف المستشفى

سعيد ف سره:ليه ما صدقت كنت هتكلم معاها يلا تتعوض

سعيد:تمام تقدري تتفضلي

سعيد طلع برا اتكلم مع علي

سعيد:نورا بتتهمك انك الي اغـتصبتها ممكن اسمع اقوالك

علي سمع كلمة انك اغـتصبتها وعينيه اتملت بالدموع وحط ايده على بوقه :انا لا يمكن اعمل كده

سعيد:ودا الي انا قولتهولها هيا بتتهمك بس عشان سمعت من الي اغـتصبها كلام شكت انه منك لكن انا قولتلها ان الكلام دا عمره ما يكون دليل انتي قولتي انك مشوفتيش وشه وكمان مركزتش ف نبرة صوت الي كان بيكلمها كانت واطيه جدا

علي:طب واي العمل

سعيد:اهم واحد ف القضيه هو عيسى وانا شاكك فيه

علي:مين عيسى دا

سعيد:عيسى دا يبقى اخر شخص شافته نورا قبل الحادث وهو الي كان واخدها برا الشركه بتاعة خطيبها

علي:يعني قولتلها اني مش انا الي اغـتصبتها

سعيد:انا قولتلها كلام معقول مقولتليش انت شوفتها فين وازاي

علي:جالي تليفون من واحد اسمه احمد سعيد كان عاوزني اشوف شقته بما اني مهندس ديكور اما روحت كانت الحاره شبه مهجوره انا اتصلت بيه ساعتها قالي العماره الي على ايدي اليمين الدور التالت شقه رقم خمسه اما طلعت لقيت الباب مفتوح نص فتحه دخلت لقيت قناع اسود مرمي على الأرض مسكته ودورت على احمد بس ملقتهوش سمعت صوت نورا بتصوت جريت ع الأوضه لقتها بالمنظر البشع دا وفجأه لقتها بتصوت وبتقول حرام عليك ابعد عني وكلام من دا

سعيد :فين رقم الشخص دا

علي:اتصلت بيه لكن لقيته مش موجود

سعيد:اكيد كسر الخط طب اديني العنوان

علي ادالوا العنوان وسعيد طلع من المستشفى لقى آيه واقفه لوحدها

سعيد:احم استاذه آيه

آيه:اهلا حضرة المحقق

سعيد:اي الي موقفك كدا انت نازله من عند نورا من بدري

آيه:طلبت اوبر ولحد دلوقتي مجاش وبابا كلمني وزعقلي عشان اتأخرت

سعيد:تسمحيلي اوصلك انا كدا كدا ماشي هوصلك ف طريقي

آيه:مش عاوزه اتعب حضرتك معايا والـلـه

سعيد:لا تعب ولا حاجه انت زي اخت.. (في سره:اي الهباب الي كنت هتقوله دا اختك اي يا اهطل انت كمان) اااا زي زي صاحبة اختي على راسي من فوق .. اركبي

آيه بخجل:شكرا

سعيد:انت بتشتغلي اي

آيه:دكتوره

سعيد:دكتورة اي

آيه:اسنان

سعيد:خلاص ابقى اجي العياده عندك لحسن ضرسي بيوجعني اليومين دول انت دكتوره شاطره ولا هتبوظيلي ضرسي

آيه:تعالى انت بس وانا اخليلك ضرسك دا فله. الكل بيشكر فيا

سعيد: خلاص يا ستي هبقى اجيلك

آيه:تشرف العياده ....ايوه هنا

سعيد:يلا سلام

آي:باي

سعيد:متكلمناش كتير بس اما افضالك يا قمر انتي

وطلع على العنوان

في المستشفى الكل كان بيتغدا تحت عدا علي ونورا وعلي دخل لنورا الأوضه

نورا:اتفضل

علي دخل وهو وشه محمر وعينيه مدمعه

نورا بحزن:اتفضل اطلع برا يا علي

علي بوجع :انت بجد مصدقه اني ممكن اعمل فيكي كدا يا نورا

نورا:انا اتصدمت يا علي اما سمعتك قولت لا مش انت لكن اما دخلت عليا بالقناع الاسود وهو ف ايدك خلاني اتأكد. ليه يا علي كده انا عملت اي فيك وبعدين اللي كان بينا كان مجرد شهوة مراهقين واتمتعنا بليالي وايام عسل وكنت اول راجل ف حياتي وانا اول ست ف حياتك وانتهت علاقتنا ورقعت بكارتي وحبيت فريد وخلاص هتجوزه ليه تعمل كده وانت زي اخويا وابن جوز ماما وحتى لو بتحبني اللى يحب حد يكتفه ويغتصبه.. اللي حصل بينا كان بالتراضي وراح لحاله لكن انك تجبرني وتكتفني وتخدرني وتغدر بيا انت اخر شخص كنت اتوقع يعمل معايا كده يا علي

علي:نورا انا بحبك والي بيحب حد عمره ما بيأذيه ولو انا فعلا كنت عاوزك ليا بأي طريقه كانت قدامي فرص كتيره مثلا لما كنت بتتخانقي مع فريد كتير ولما كنتي بتبقى زعلانه منه مين كان بيصالحكوا على بعض

نورا:بس يا علي بس

علي:لا يا نورا يا بنت مرات ابويا انت لازم تفهمي وتصدقيني انا معملتش حاجه ومستحيل اعمل كده انا بحبك يا نورا ولا يمكن أذي حب حياتي

*اه يا حيوان انا هوريك.....

الفصل الحادي عشر

فريد: يا حيوان انا هوريك (وضربه)

نورا: فريد

فريد: انا اصلا جاي وسايبهالك اشبعوا انتو الاتنين ب بعض اتفضلي دبلتك يا مدام

نورا عينيه رغرغت بالدموع

فريد: ربـنا عالم انا حبيتك قد اي يا نورا بس اقول اي حسبي الـلـه والقى بنظره لعلي

علي غمض عينيه في سره: مش دا الي كنت عاوزه يحصل مكنتش عارف امسك نفسي

فريد طلع من اوضة نورا ونورا صوتت

نورا: اطلع برااااااااااا

على طلع برا اوضتها والمستشفى اصلا

رندة وكريمه: علي رايح فين ؟

علي مردش عليهم وطلع والدموع نازله من عينه ومصطفى لحقه

فريد: بابا انا فسخت خطوبتي

سنيه بفرحه: قرار هايل يا ابني

سامح: عين العقل يابني

فريد قال ل حسن انه ساب بنته

حسن: كنت فاكرك بتحبها بجد يابني

فريد: صدقني انا بحبها بجد يا عمي

حسن: انت عارف ان الي حصلها دا غصب عنها اكيد

فريد: ايوه يا عمي عارف بس هيه لحد تاني مش ليه

حسن: لحد تاني يعني اي

فريد: يا عمي علي بيحب نورا وعمل كده عشان تبقى ليه

حسن بزعل: قولتلك علي ميعملش كدا وف الأخر دا قرارك يا ابني عن اذنك هروح اشوف نورا

فريد: سلام يا عمي

فريد واهله مشيوا من المستشفى وفريد زعلان على حبيبته

ضحى كانت جوه بتهدي نورا؛ يا دكتور

حسن: اهدي يا بنتي

الدكتور جيه واداها حقنه مهدئ

الدكتور: يا جماعه قولت متعرضوهاش للعصبيه وابعدوها عن اي حاجه تخليها تنفعل

حسن: احنا بنعتذر يا دكتور

ضحى: هو احنا هنخرج بيها امتى ؟

الدكتور: المريضه تفوق وقدموا على خروج تقدروا تخرجوا عادي

الدكتور مشي وضحى اترمت ف حضن جوزها وهيه بتعيط

عند سعيد ف الشقه

سعيد: شكل العماره مش طبيعيه والشارع بردك

طلع سعيد الدور التالت لقى واحد واقف على الشقه

سعيد ادالوا سجاره: اسمك اي يا حاج

~فاضل يا بيه

سعيد: واي الي موقفك على الشقه دي بالذات

فاضل: اصل البيه صاحبها جايل لي مااخليش حد يدخلها واصل

سعيد: ويا ترى ليه

فاضل: دي اسرار يا بيه

سعيد ادالوا عشرين جنيه؛ هسأل تاني يا ترى ليه

فاضل بفرحه: الشجه الي جدامك دي تبقى الوحيده الي مسكونه ف العماره ديات لانها لساها مبنيه

سعيد:اسمه ايه البيه بتاعك

فاضل: حازم يا بيه

سعيد: حازم ايه

فاضل:والـلـه ما اعرف يا بيه

سعيد: متدوخنيش معاك حازم اي

فاضل: صدجني يا بيه مااعرف

سعيد: طب انت كنت فين امبارح بالليل

فاضل: في اي يابيه هتفتح معايا تحجيج ولا اييه

سعيد: ايوا هفتح معاك تحقيق لاني المحقق سعيد نصار وفي جريمه اغـتصاب حصلت امبارح

فاضل بصدمه: يالهوي اغـتصاب والـلـه مكنتش هنا امبارح يا بيه

سعيد: اومال كنت فين

فاضل: تعالى بس يا باشا انت واجف تعالى اجعد واشرب الشاي معاي

سعيد: ها كنت فين

فاضل: اصلي من كام يوم كنت بجول للبيه اني عاوز اروح اشوف شغلي وكان يجولي مينفعش اما تخلص الي جاي عشانه. اني يا بيه كنت بشتغل في عمارات وكان البيه بيديني ضعف اللي بتديهوني العمارات عشان اجف عند شجتوا امبارح اتصل علي وجالي روح لشغلك النهارده انا مش محتاج حد يشوف الشجه لكن والـلـه يابيه مااعرف ان كان فيه جريمة اغـتصاب

سعيد: طب هات مفاتيح الشقه

فاضل: حازم بيه جايل لي انضف الشجه كلها مش هتلاجي حاجه

سعيد: تمام وانت بتنصف ملقتش قناع اسود كدا

فاضل: ايوه كان فييه

سعيد: انا عاوزه

فاضل ادالوا القناع

سعيد: طب انا لازم اخدك يا فاضل القسم لازم تتحبس

فاضل بخوف: ليه يا باشا والـلـه ما عملت حاجه

سعيد: يعني مش هتفتح بوقك للي اسمه حازم دا

فاضل: والـلـه ما هفتح بوجي

سعيد: حلو اوي خد رقمي اهو عشان لو احتجتني وبالليل هعدي عليك وهقولك هنعمل اي يلا سلام

فاضل: نورت يا باشا بالسلامه

في مكان لم نزوره من قبل

حازم: متخافيش يا امي حقك رجعلك من اللي كان السبب ف انه يدمر حياتك (المجهول هو حازم تمام)

رن تلفون حازم

فاضل:ايوه يا حازم بيه

المجهول:......

الفصل الثاني عشر

المجهول:عاوز اي

فاضل:اص اصل عاوزك تيجي يا بيه

المجهول:واجي لي

فاضل بص لسعيد:في واحد جيه وجال انه اسمه عيسى وعاوز يشوفك يا بيه

المجهول بعصبيه:اي الي جابوا دا هيوديني ف داهيه.....انا جاي يا فاضل (وقفل معاه)

سعيد:دا اي الشطاره دي يا عم فاضل يلا خد القرشين دول

فاضل:تشكر يا باشا

مصطفى:عمال اجري وراك بالعربيه اي مش سامع وانا بزمر

علي:سيبني ف حالي يا مصطفى

مصطفى:علي انا حاسس بيك

علي بزعيق:لا محدش حاسس بيا ولا هيحس بيا الانسانه الي طول حياتي فضلت احبها واما عرفت الي حصلها زعلت جدا عليها تقولهالي ف وشي انا ملمستهاش ولا قربت منها ليلة الحادثه

مصطفى:طب اهدى اكيد هيه فاهمه وجهة نظر من عندها هيه

علي: لماالمحقق سعيد قالها مفيش اي اتهام ف الاستاذ علي كان في واحد ف الميه انها تصدق انما فسخ الخطوبه قلب معاها كل حاجه وخلاها شايفاني سبب تعاستها ودمار مستقبلها وحياتها .. حاسس اني عاوز اموت من الي بيحصلي

مصطفى حضنه:كل حاجه هتتحل ان شاء الـلـه.. تعالى نرجع المستشفى عشان خالتو قلقانه عليك يلا بينا

علي:بعد اذنك يا مصطفى انا عاوز ابقى لوحدي شويه ومش عاوز ادخل المستشفى

مصطفى:براحتك بس سمعت ان نورا هتخرج من المستشفى النهارده

علي:تمام انا هتصل بماما اطمنها عليا يا مصطفى

كريمه: انا همشي بقى يا ضحى انا والعيال سلميلي على نورا وتخرج بالسلامه ان شاء الـلـه

ضحى: كريمه متزعليش من نورا كلنا مش مصدقين ولا هنصدق ان علي ممكن يعمل فيها كدا

كريمه: مش زعلانه منها يا ضحى بس زعلانه على علي ابني لانه بيتوجع لما بيشوفها زعلانه او تعبانه

ضحى: ليه مقولتليش ان علي كان بيحب نورا

كريمه: كنت هقولك يا ضحى بس لقيت علي بيقولي هقول لنورا الاول وانت ابقي قولي لماما لكن اليوم الي كان هيقولها فيه بحبك هيه قالتله انها هتخطب مرضاش يبوظ كل حاجه

ضحى: كل يوم بيزيد حبي لأبنك وابن جوزي حسن واحترامي لأخلاقه دا نورا قالتلي انه بيصالحهم على بعض واحد غيره كان بوظ العلاقه من اول خناقه عشان تبقى ليه هو لوحده لكن لا.. علي غير كل الناس ربـنا يحميه

كريمه: يارب يا ضحى زي ما قولتلك بقا سلميلي على نورا بس اما تصحى استاذن يا ضحى يلا يارندة

رندة: ومصطفى يا ماما

كريمه: راح ورا علي هتلاقيهم جايين البيت

وكل واحد روح بيته وعلي فضل قاعد في كافيه حاطط ايده على راسه ومش طايق نفسه وطلب قهوه كتير عشان يفوق نفسه

حسن: نورتي البيت من جديد يا بنتي

نورا بحزن: دا نورك يا بابا

نورا فتحت تليفونها لاول مره من بعد الحادثه لقت رساله من فريد بيقول لها فيها انه مستنيها ف الشركه مجاتش لحد دلوقتي ليه

نورا فضلت تعيط على الي حصلها وعلى صاحبها برضو وهيه مش مقتنعه اقتناع تام ان علي يعمل كده لكن العين غلابه مش قادره تنسى الي شافته

التلفون رن: متقوليش جبت رقمي منين انتي دكتوره ومعروفه

نورا: ماشي انت مين بقا

سعيد: انا المحقق سعيد

نورا: ازاي حضرتك

سعيد: انا عاوزك تشيلي اتهامك من على الاستاذ علي تماما اولا لانه شخصيه محترمه جدا و ثانيا انا عرفت مين الي عمل الجريمه دي بس فيه شوية اجراءات كده هعملها ويتمسك

نورا دمعت من الفرحه: شكرا جدا ليك يا حضرة المحقق

سعيد: ممكن تقدميلي خدمه صغيره

نورا: اكيد اتفضل

سعيد بضحك: رقم صاحبتك

نورا:مين ؟ آيه ؟

سعيد:ايواً

نورا بضحك:ما تاخد رقمها من العياده

سعيد:انتي اسهل

نورا:ماشي بس نصيحه مني متصارحهاش على طول عشان هتشوف موشح قد كده

سعيد بضحك:اي دا انا مفضوح اوي كدا

نورا:نظراتك ليها بانت اوي وبعدين هيه قالتلي انك وصلتها وبتشكرك مني تاني

سعيد:طيب يا ستي يلا سلام عشان اسيبك ترتاحي

نورا قفلت مع سعيد واتصلت ب علي

نورا بعياط:علي

علي:نورا انتي كويسه

نورا بعياط:لا مش كويسه

على:اهدي طيب

نورا:انا محتاجاك يا علي

علي:انتي روحتي البيت

نورا:ايوا

علي:طيب سلام انا جاي

متستغربوش من علي هو بيحبها بجد وهيه كمان معذوره من اللي حصلها

حازم وصل الشقه وطلع

حازم:عم فاضل فين عيسى

عم فاضل:اهو يا بيه

وشاور على مكان طلع منه سعيد

سعيد:اهلا بالباشا (وشاور لرجالته)امسكوه

حازم بصدمه

الفصل الثالث عشر

حسن دخل على نورا الاوضه

حسن: بتعيطي ليه يا نورا

نورا مازالت تبكي ولم ترد

حسن: عشان فريد سابك وكنتي بتحبيه

نورا: انا مش عارفه ان كنت بحبه لسه محستش بالحب اوي تجاهه وهو كان كويس معايا مش وحش وزي ما بيقولوا الحب بيجي بعد الجواز بس زعلت ان خطوبتي اتفسخت وكان خلاص فاضل شهر على جوازي الناس هتقول عليا اي

حسن: ملكيش دعوه بكلام الناس

نورا: لا يا بابا الناس دي احنا عايشين معاهم ويفضلوا يعيدوا ويزيدوا ف الكلام الي يجي على بالهم

حسن:طب وعلي

نورا بحزن: علي انا مش عارفه اودي وشي منه ازاي انا زعلانه من نفسي اوي اني شكيت فيه (وبدأت تعيط)

حسن: متعيطيش يا نورا يا حببتي وبعدين علي بيحبك ف هيسامحك اكيد.. دا ابني ابن جوز مامتك وانتي بنت مرات باباه ومتربيين سوا

نورا: المحقق سعيد قالي انه ملوش دخل بالحكايه نهائي

حسن: نورا يا حبيبتي عاوزه اقولك على حاجه مهمه وانت لازم تعرفيها

نورا: اتفضل يا بابا

حسن: فاكره خالتك نوال

نورا: الـلـه يرحمها فاكراها طبعا

حسن: انا........

الباب خبط وكان علي

ضحى: ازيك يا ابني عامل اي

على: كويس يا ماما اي فين نورا هيه كويسه

ضحى: اه جوه ادخلها

على خبط على الباب وفتحه: ازيك يا عمي وبص لنورا انت كويسه

نورا بصتله بحزن ودموعها ابتدت تنزل

حسن: طب استاذن انا يا على

علي: اتفضل يا عمي

علي قعد جمبها وقرب يمسح دموعها: ليه الدموع دي

نورا بعياط: انا آسفه يا علي

علي: على اي يا نورا

نورا: انا شكيت فيك ومعرفش ازاي عملت كدا بس اما دخلت عليا بالقناع و....

علي حط ايده على بوقها: ششششششش مش مهم اي حاجه حصلت انا نسيت كل حاجه خلاص

نورا: يعني مش زعلان مني

علي: انا لو زعلان هزعل على الي حصلك انا عمري ما ازعل منك يا نورا

نورا بعياط: علي هو انا بقيت وحشه

علي: ليه يا نورا بتقولي كدا

نورا: فريد سابني عشان مبقتش نورا الي كان بيحبها زمان صح

علي: مين قال كده فريد سابك عشان عرف ان في حد تاني عاوزك تبقي ف حياته

نورا بصتله وعيونها كلها دموع وابتسمت

علي بفرحه: اه على روحي الي رجعتلي تاني يا نورا

نورا: انت مفيش زيك يا علي

علي: عارف عارف

نورا: رجعنا للغرور تاني

وقعدوا هما الاتنين يضحكوا

ضحى: يااااااه بقالي كتير مسمعتش ضحكتها

حسن: الحمد لـلـه...... ضحى

ضحى: ايوه يا حسن

حسن: نوال اختك في حد ظهر من عندها وعاوز ياخد حقها منك ومن جوزك مختار الـلـه يرحمه

ضحى: انت بتقول اي

حسن: الي حصل مع نورا دا كان انتقاما منك ومن مختار

ضحى:انتقاما يالهوي...

الفصل الرابع عشر

ضحى: ازاي نوال ماتت

حسن: وانا شوفتها بعيني انما اكيد حد بينتقم لها

ضحى: استر يارب هيكون مين

حسن: هعرفه قريب

في القسم

سعيد: انطق

حازم: قولتلك معرفش مين الي اغـتصبها

سعيد ضربه بالقلم: اومال مين ها اما تكون الشقه دي بتاعتك وفي بنت اغـتصبت فيها امبارح يبقى مين غيرك

حازم:ااا انا هقولك ياباشا كل حاجه بالتفصيل

سعيد:اتفضل

حازم:الدكتوره نورا كانت عاجبه واحد صاحبي وقالي انه عاوزها ف الحلال كان متفق معايا انه يشتري مني الشقه دي ليهم وقالي انه اتقدم لها وهيه قبلت وكان عاوز يوريها الشقه يوم الاتنين بالليل وانا قولتله ماشي ومعرفش حاجه عنه تاني يا باشا غير ان الاوضه اللي اغـتصبت فيها كانت متبهدله

سعيد:وانا ايه اللي يثبت لي ان كلامك صح فين الدليل

حازم:تقدر حضرتك تشوف الاوضه الي اغـتصبت فيها الدكتوره نورا لو لقيت بصمتي في الاوضه اشنقني يا باشا

سعيد:بس عم سعيد كان قايل لي انك امرته بتنضيف الشقه

حازم:كنت عارف ان اليوم دا هيجي ومخلتهوش يقرب من الاوضه الي حصل فيها الحادثه لكن نضف الشقه كلها من الوساخه لانها كانت متربه

سعيد سابه في القسم وراح للعماره تاني

عم فاضل:نورت تاني يا باشا

سعيد مسكه من هدومه:هات مفاتيح الشقه

عم فاضل:والـلـه نضفتها يا باشا مش هتلاجي فيها حاچه

سعيد:في اوضة انت منضفتهاش مش صح

عم فاضل:صح يا باشا

سعيد:اهو انا بقا عاوز ادخل الاوضه دي

عم فاضل بخوف:حاضر يا باشا اهي المفاتيح

سعيد دخل الاوضه وبعت لرجالته يجوا يفحصوا البصمات وبالفعل طلع ان حازم ملوش دخل بالقصه غير انه هو صاحب الشقه

سعيد رجع القسم تاني

احنا بنعتذر يا حازم عاوز اعرف بس هو اسمه اي صاحبك

حازم:عيسى يا باشا

سعيد وقف من الصدمه: تمام يا حازم تقدر تمشي

علي موبايله رن

كريمه:انت فين يا علي قلقتني عليك

علي:انا قاعد مع نورا شويه يا ماما هقوم بعدين كلوا انتو

نورا:لا متزعلش ماما روح كل ومره تانيه نبقى نقعد مع بعض

علي:انت بتطرديني عشان ماكلش من ايد ماما ضحى وتشبعي بيه لوحدك

نورا يضحك:والـلـه ابدا بس عشان مزعلهاش مني اكتر ما هي زعلانه

كريمه ابتسمت:ادهاني يا علي

نورا:زعلتي مني

كريمه:في حد يزعل من بنته مش بزعل منك يا حببتي

نورا:انل بحبك اوي يا ماما

كريمه:وانا بموت فيكي يا روحي يلا قولي للواد دا يجي بسرعه وميتأخرش

نورا قفلت مع كريمة وعلي نزل من البيت وهو نازل قابل سعيد ف وشه

علي اخده بالحضن:ازيك يا سعيد عامل اي

سعيد:مش تمام والـلـه يا علي القضيه اتلعبكت بعد ما كانت خلاص خلصت .. هاه اتصالحت انت ونورا ؟

علي:اه اتصالحنا الحمد لـلـه ان شاء الـلـه القضيه تتحل بأسرع وقت

....

سعيد خبط على الباب وحسن فتح

حسن:اهلا حضرة المحقق خير

سعيد:مش خير خالص يا عمي نورا فين

نورا:انا هنا يا استاذ سعيد

سعيد:ممكن نتكلم على انفراد شويه

نورا:اكيد اتفضل ف البلكونه

.....

سعيد:دكتوره نورا انت قولتي الي طلعك برا الشركه كان اسمه عيسى صح

نورا:ايوا يا فندم عيسى

سعيد:هو الي اغـتصبك

نورا عينيها رغرغت بالدموع

سعيد:المشكله انه مش ظاهر نهائي متعرفيش حاجه عنه

نورا:لا ف..فريد الي يعرف لانه بيشتغل عنده ف الشركه

سعيد:تقدري تدليني على بيت فريد

نورا:طبعا اتفضل

سعيد:شكرا جدا وان شاء الـلـه قضيتك هتخلص في اسرع وقت سلام

نورا:مع السلامه

ضحى:ما تتفضل ياباشا كل معانا

سعيد:بالهنا والشفا استاذن انا

عند بيت فريد

سامح:مين حضرتك

سعيد:انا المحقق سعيد نصار المسؤال عن قضية الدكتوره نورا مختار

(في سره:دقيقه كدا مش حازم كان ابقا ارجع للقسم بعدين)

سنيه:منعرفش حد بالاسم دا

سعيد:مش كانت خطيبة ابنكوا ولا اي

سنيه:زي ما حضرتك قولت كانت دلوقتي منعرفش عنها حاجه

فريد من ورا:اهلا حضرة المحقق اتفضل

سعيد دخل؛ممكن نتكلم على انفراد

فريد:تمام اتفضل في الجنينه

.......

سعيد:الدكتوره قالتلي ان عيسى كان بيشتغل عندك

فريد:ايوه كان المساعد الخاص بتاعي

سعيد:بيجي الشركه

فريد:لا بس قدم على استقاله عشان مسافر

سعيد:سافر فين

فريد:معرفش يا باشا والـلـه بس في ملفات احتياطيه وصورة بطاقته موجوده

سعيد:جميل اوي الكلام دا تقدر تديني البيانات دي عشان هتساعدني اوي

فريد:مش قبل ما تفهمني اي دخل عيسى بالحوار

سعيد:بشك ان عيسى هو المغتصب

فريد بصدمه:مش كان علي

سعيد:تؤ تؤ لا يمكن مفيش ادله عليه كل الادله دلوقتي على عيسى اولا اختفى ثانيا كان اخر واحد تشوفه نورا قبل الحادثه وهو الي طلعها بره الشركه

فريد:طب اتفضل حضرتك عشان نتحرك على الشركه

سعيد راح على الشركه واخد كل بيانات عيسى وجري راح على كل محطات السفر وسأل عليه وفعلا لاقى ان فيه حد اسمع عيسى محمود راح على لندن يوم الاتينن الساعه 10

سعيد بلغ رجالته ينزلوا لندن في اسرع وقت ويلاقوه ويجيبوه ووراهم صورته الي اخدها من عند فريد اما سعيد ف رجع الاسم ودور على بطاقة حازم الي كان مصورها بموبايله لقى انه اسمه حازم مختار سيف الدين محمود: يعني حازم يبقى اخو نورا..

الفصل الخامس عشر والأخير

كريمه: اول مره اشوفك بتاكل بنفس كده يا حبيبي

مصطفى: اه والـلـه يا خالتو دا من ساعة خطوبة نورا وهو كان قالب وشه على الاكل دايما

رندة: لول ما تحكي لنا عملت اي معاها بعد ما صوتت ف وشك ف المستشفى