هيام البكماء العسراء

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

أخته الصغرى : ابىيه كريم انت اتجوزت بجد

دخل والده عليهم فجأه: جواز ! مين اتجوز ياكريم والدتك متصله بيا بتقولي كريم اتجوز بس أنا عارف انه اكيد هزار مش كدا

كريم بغضب وهو يأخذ نفسه ويتمالك أعصابه: أنا عارف إن الحوار دا هيتقفل بصعوبه بس ياجماعه بعد إذنكوا أنا اتجوزت وال حصل حصل هتفضلوا تسألوا كتير كدا هطلع اخدها من إيدها ونمشي نعيش ف اي مكان تاني

والدته ببكاء : تسبني علشان بنت معرفش جبتها منين هتمشي وتسبني علشانها ياكريم

كريم بحزن:بكلامك انتي وأسألتك الكتير دي معناها انك عايزاني امشي

والدته ببكاء : طب لو بتحبها كنت عرفني هو أنا هقف ضدك يابني دانا كنت خطبتهالك وعملتلك احلى فرح انما ليه تتجوزها سوكيتي كدا هو انت عامل جريمه أنا عايزه اعرف بس مين البنت دي

كريم : طول مانتي بتسألي كدا صدقيني همشي

سلمى أخته الصغرى ببكاء (عمرها10سنوات):: لا ياكريم متسبناش أنا بحبك

احتضنها كريم وقال: مش عايز امشي بس أنا معنديش إجابه لاي سؤال هتسألوه فتقبلوا الموضوع رجاءا

والده خرج عن صمته وقال لزوجته : خدي سلمى واطلعي بره دلوقتي وسيبينا لوحدنا يا ريهام

زوجته بهدوء سحبت إبنتها الصغرى وخرجت من الغرفه

"بعد مرور الوقت خرج والد كريم وكريم من الغرفه ويبدوا أنهم اتفقا وتقبل والده الأمر"

ذهب الجميع ال غرفته وهدئ المنزل ولكن افكار الجميع لم تهدأ وكانت مليئه بالضجه

دخل كريم الى غرفته بهدوء وجد هيام نائمه على سريره

لأول مره هيام كانت تمد شعرها مسدل بجانبها على السرير

نظر كريم الى شعرها من أوله حتى وصل إلى آخره وجد آخره مسدل على الأرض

كريم وهو يحدث نفسه : دا كله شعر هيام مالها قالبه على روبانزل كدا ليه

ثم قال في نفسه بغضب وانت مالك بشعرها انت كمان خليك ف المهم دلوقتي الغبيه نامت ع السرير ومستنيه إني انام ع الأرض

ثم نكزها في كتفها بقسوه : انتي قومي يلا اي منيمك ف مكان مش مكانك

هيام أستيقظت بفزع : نظرت حولها حتى تذكرت انها ليست في منزلها

هيام بخوف اشارة له: نعم

كريم : لا أنا قولتلك مبفهمش حوار الأشاره داه ومش عايز اسمعلك كلمه اساسا فانتي تسمعني وتنفذي وبس

هيام بلامبلاه وإشمئزاز اشارة بيدها (يعني أن يتفضل بالكلام"

كريم : اي ال منيمك على سريري انتي عارفه السرير داه محدش بينام عليه غيري حتى اختي وأقرب الناس ليا برفض أنهم يناموا عليه أنا مش عايز الموضوع داه يحصل تاني ورجلك تعتب عليه مفهوم

هيام صامته

كريم : مفهوم

هيام نظرت له بلامبلاه وقرف

وقامت لملمت ملائتها وفرشتها ف الأرض ونامت

كريم أستلقى على سريره وهو يحدث نفسه : دانا عشت حياتي كلها محدش أستجرأ يبصلي البصه دي معرفش طلعتلي منين البلوه دي كمان

"نهار يوم جديد"

استيقظ جميع من بالمنزل

كريم وهو يفرك عينه نزل من على سريره

نسى وجود هيام على الأرض عندما رأاها

قال بصوت مرتفع : واي القرف دا كمان هي البلوه دي لسه هنا

هيام سمعت جملته قامت بمد رجلها إلى الأمام

(إتكعبل وكاد أن يقع )

هيام جذبت الغطاء على وجهها وهي تكتم ضحكتها ومسلت انها نائمه

كريم بغضب: غبيه فعلا ثم تركها ودخل إلى حمام غرفته ليستحم

خرج من الحمام وجد الغرفه قد رتبت وهيام غير موجوده

كريم يحدث نفسه بصوت مرتفع: يلا يمكن هربت وارتحت منها

ثم أدار بظهره ليقف أمام المرأاه فوجدها في وجهه

كريم بفزع : بسم الـلـه الرحمن الرحيم بتعملي اي هنا

هيام لم ترد عليه وتركته بلامبلاه وهي تنظر له بإشمئزاز

كريم بغضب: ع فكره انا عارف انك بتسمعي ومفروض اني بكلمك يعني فياريت متبصليش كدا تاني وتتجاهلي كلامي علشان أنا زعلي وحش و...

تركته هيام وهو لم يكمل كلامه وخرجت إلى بلكونة الغرفه

كريم وقف في ذهول يحدث نفسه : دي سابتني ومشيت وانا بتكلم البت دي مقويه قلبها كدا ليه هي متعرفش أنا مين ولا اي

ثم نظر إلى المرآه ليمشط شعره

وجدها قد كتبت له بالروج : "أحمق"

كريم ترك الفرشاه من يده وقال بتعجب

روج !وعلى مرايتي جه منين داه

ثم خرج الى البلكونه وأمسك بها من ذراعها وجذبها معه إلى الداخل

كريم بغضب: اي ال أنتي مهبباه ف المرايه داه

لم ترد عليه هيام وظلت صامته

كريم : امسكي ورقه وقلم واكتبيلي بلاش شغل الأستعباط داه

هيام أمسكت بالورقه وكتبت : هو انت مش قولت زيك زي الكرسي ومش عايز اسمع منك حاجه وحضرتك تتكلم وانا اسمع بس

كريم بتوتر : اه أنا قولت كدا بس يعني انتي عملتي حاجه غلط ولازم تبرري موقفك

انجزي احنا هنتصحاب قولي اي داه

هيام كتبت له : دا روج

كريم : لا ياشيخه بجد

هيام بإستعباط كتبت : اه والـلـه روج

كريم : بت بطلي استعباط الروج دا بيعمل اي ع مرايتي

هيام كتبت له : يعني كل ال فرق معاك الروج ومفرقش معاك كلمة احمق

ثم وضعت الورقه في يده وتركته وذهبت إلى خارج الغرفه

كريم بذهول : احمق ! هي كانت تقصدني أنا بالأحمق وكمان سابتني ومشيت لا البت دي متعرفش أنا مين فعلا حاضر ياهيام وعملالي خرسه وبنت غلبانه اصبري عليا إما كرهتك ف عيشتك مبقاش أنا

_________

خرجت هيام تتمشى ف المنزل

رأتها اخت كريم الصغرى سلمى

سلمى : ماما ماما مرات أبيه كريم اهيه

والدة كريم أدارت وجهها ورآتها : ثم قالت بغضب معرفش سرقت مني ابني ازاي وعملت في اي يخليه يتجوزها من ورايا

آقبلت هيام عليهم بإبتسامه

سلمى بفرح : ازيك أنا سلمى اخت كريم

هيام أشارة لها : اهلا بيكي يا سلمى أنا اسمي هيام

والدت كريم بصدمه :يا مصيبتي انتي خرسا !

هيام بحزن علمت حينها أن كريم لم يعلمهم بالأمر

طأطأت رأسها لأسفل ولم تنطق

_____

كريم في غرفته يرتدي ملابسه تذكر أن هيام خرجت من الغرفه وأنها من المؤكد أنها قابلت عائلته

فزع فجأه وقال بصوت مرتفع : أنا نسيت اقولهم أنها خرسا

خرج راقضا من الغرفه

وصل إليهم وألتقط أنفاسه وهو يقول بإبتسامه مصطنعه وتوتر

ماما : أرجوكي متتخضيش

والدته بذهول : لا أنا مش مخضوضه خالص هو حصل حاجه تخض دا ابني الوحيد بس اتجوز من غير مااعرف وكمان مراته خرسا

أنا هتخض ليه انت مخضوض

هيام شعرت بالآسى فتركتهم وذهبت لغرفتها

والدته : هي الهانم قامت ليه

كريم : ياماما هيام بتسمع المشكله عندها ف النطق بس

والدته بتعجب :طب ليه ياحبيبي ليه دي هي البنات خلصت أنا هتجنن بسببك ياكريم

كريم : قولتلك بلاش أسئله كتير علشان خاطري أنا نفسي معنديش إجابات ثم تنهد وقال أنا خارج دلوقتي ياماما ويمكن ارجع متأخر

ثم أحتضن سلمى وقبلها : عايزه حاجه يابسبوسه

سلمى بإبتسامه : هاتلي معاك شوكولاته

كريم : من عيوني حاضر

خرج كريم وظلت والدته تفكر في هيام شعرت بالذنب تجاها فذهبت لغرفتها ودقة الباب

هيام قامت بفتح الباب

والدة كريم : أنا أسفه يابنتي معلش بس الواحد ف صدمه من إمبارح ومش عارف هو بيقول اي

هيام بإبتسامه أشارة: ولا يهمك أنا متعوده على كدا وعذراكي

والدة كريم بتعجب : معلش بس أنا مش فاهمه انتي بتقولي اي

هيام أمسكت بالورقه وكتبت ما أشارت إليه

والدة كريم قرأت ما كتبته : باين عليكي بنت طيوبه ممكن اعرف انتي اتعرفتي على كريم فين

هيام أمسكت الورقه وكتبت : كريم قايلي متكلمش ف اي حاجه خالص اسمع بس

والدته : شوف الواد حتى طلع موصيكي كمان طيب ياهيام تعالي نجهز أكل سوا انتي خلاص بقيتي فرد من العيله

"فرحت هيام بتقبل والدة كريم لها وذهبت معها"

(ويبدو ان هيام عوضها الـلـه بعائله افضل من عائلتها)

ف المساء عاد كريم الى المنزل

وجد الإبتسامه تظهر على ملامح الجميع

فكر في نفسه وقال

:يمكن هيام رمت نفسها من البلكونه وماتت علشان كدا فرحانين

لا لا ممكن تكون هربت ايوا اكيد خافت مني فهربت

فجأه أحدهم يصتدم بكتفه من الخلف ووجد ملابسه غارقه بالعصير

هيام أشارة : أوبس اسفه مخدتش بالي

كريم بذهول : هو انتي لسه هنا

هيام بإبتسامه مصطنعه أشارة : متقلقش ع الجاكيت هات أغسلهولك

كريم بغضب دفعها بعيد قائلا : لما بتشاوري كدا وانا مش فاهم بحس إنك واحده مجنونه واقفه قدامي

والده: كريم عيب متكلمش مراتك كدا

والدته : لو مش فاهم هي بتقول لي اتعلم لغة الأشاره بس متهنهاش كدا تاني

سلمى : دا شوية عصير أدلقوا يا أبيه يعني ماأجرمتش

كريم بذهول : بابا! ماما ! سلمى ! هي عملتلكوا غسيل دماغ ولا اي

ثم ذهب على غرفته في حالة صدمه وهو يتمتم بالكلام الغير مفهوم ويقول حسابك معايا بعدين

____________

بعد مرور الوقت

بدل ملابسه وأستلقى على سريره وأغلق نور الغرفه لكي ينام

بعدما أنهت هيام جلستها مع أهل كريم دخلت للغرفه لكي تذاكر بعض الدروس فقد اقتربت امتحاناتها

أشعلت الأضاءه وأخرجت كتبها وجلست ع الأرض

كريم بغضب : أقفلي النور داه

هيام كتبت له على الورقه : أنا عايزه اذاكر شويه قبل مانام

كريم بغضب: مش مشكلتي أقفلي النور زي ماقولتلك

هيام : كتبت له مش قفلاه

كريم قام من على سريره وأقترب من هيام وأمسكها من شعرها قائلا

: مش اي !

يتبع ..........

الفصل الثامن

كريم وهو ممسك بشعر هيام

:مش هتقفلي اي ياحلوه

هيام تتألم وهي صامته

كريم يعني أنا مستحملك بالعافيه وكمان هتعانديني قومي يلا ذاكري بره ف البلكونه عايز انام

هيام وهي تنظر له بإشمئزاز لملمت كتبها وخرجت للبلكونه

كريم بغضب وهو ملقى على سريره يحدث نفسه : البت خرسا بس عليها نظره تخلي الواحد يكره نفسه

كلما حاول النوم وجدها أمامه ف بلكونة الغرفه

ظل يتقلب يمينا ويسارا يحاول أن يتجاهلها

أمسك بالوساده ووضعها فوق رأسه حتى يستطع النوم

وأخيرا نام

ظلت هيام ف البلكونه تذاكر حتى غفت على كتبها

إستيقظ كريم ليلا ليشرب بعض الماء خرج للبلكونه وجدها نائمه ف الخارج

حدث نفسه قائلا وهو ينظر لها : دمرتي حياتي وضيعتي اليوم ال كنت بخططله من سنين كان نفسي اتجوز واحده احبها ونفرح بحياتنا وانتي بسهوله جيتي دمرتي كل داه

لا ومش كفاكي حياتي دا حياة اختي كمان مهددده بسببك ولو حصل وفكرة اسيبك امك هتروح تفضح مصطفى وتقول لأختي على كل حاجه

كل اما بشوفك وأفتكر بكرهك اكتر وبيبقى جواي نار إنتقام من ناحيتك لو سبتها هتولع فيكي وصدقيني محدش هيعرف ينقذك

ثم تنهد وسحب من تحت يدها الورقه الممسكه بها وهي نائمه

وجد بها رسمه لشخص لكنها رسمه بشعه جدا ورسمت حوله أطـفـال صغار

مكتوب عليها

(دا يا أطـفـال يبقى كبير الحمقى عنده عضلات وطويل وشكله يخوف وفاكر نفسه إنسان بيفهم وهو مجرد واحد غبي متكبر ومغرور دانا لو عايشه مع حيوان مكنش طلعني أذاكر ف البلكونه ف البرد داه

صوابعي ايدي تلجت والاستاذ نايم جوه ع السرير أنا بدأت أشك فيه وأعتقد إنه ريبورت مش إنسان لو أعرف بس مكان البطاريات فين كنت خلعتها وريحت البشريه منه اساسا هو وجوده ملوش لازمه دا غير إن شكله وحش جدا وفاكر نفسه حلو وانا لولا إني إتغصبت أتجوزه مكنتش وافقت عليه مش هو دا الشخص ال يناسبني من الأساس)

كريم يقرأ وهو في حالة ذهول ومتنح

الغبيه دي معقول تكون تقصدني

لا لا مش معقول هو مين دا ال مينسبهاش ومين دا ال شكله وحش ومين داه ال ريبورت لا لا اكيد مش أنا

ثم رفع يدها ليضع الورقه تحتها مره آخرى

(وهو ممسك بيدها شعر أنهما باردتان جدا )

تذكر كلامها الذي كتبته ف الورقه ("صوابع ايدي تلجت من البرد" )

تنهد ثم قام بخلع جاكيت البجامه ووضعه عليها

ثم تذكر كلامها ف الورقه وأنه ريبورت لا يمتلك قلب

فقام بأخذ الجاكيت مره آخرى وهو يقول

بقى أنا ريبورت ومعنديش قلب طيب انا هوريلك ال معندوش قلب بجد وخليكي ف البرد متلجه

ودخل إلى غرفته أكمل نومه

"نهار يوم جديد"

إستيقظ كريم من نومه على صوت عطس متكرر

نظر حوله فوجد الغرفه مليئه بالمناديل الملقاه ع الأرض

قام وهو يتحرك على الأرض بقرف حتى وصل إلى نهاية المناديل فوجد هيام

كريم بغضب: ايه القرف ال انتي عملاه داه

هيام إقتربت من وجهه: أاااتشو

كريم وهو يمسح وجه: ياغبيه ايه ال انتي مهبباه داه

هيام أشارة له بغضب لكنه لم يفهم

أتى بورقه وقلم ووضعهم في وجهها وقال

: أتفضلي اكتبي

هيام بغضب كتبت : حضرتك سبتني اذاكر بره وأخدت برد بسببك أاااتشو

كريم بغضب : وانا مالي اخدتي برد ولا مخدتيش أنا مبسألش عليكي أنا بقولك اي ال انتي مهبباه ف الأوضه داه أنا عايز خلال ثواني تكون الأوضه دي متظبطه

أمسكت الورقه لكي تكتب له ردها لكنه جذبها منها وقطعها قائلا

ومش عايز اسمع منك كلمه هدخل أخد شاور وأطلع الأقيكي مظبطه الأوضه

ثم تركها وذهب

هيام بغضب تحدث نفسها

"بيخليني أتكلم وأسكت بمزاجه إنسان مستفز فعلا وكمان خايف ع الأوضه انما أنا اولع عادي دا فعلا معندوش قلب "

ثم همت لتنظيف الأرض

"وبدلت ملابسها وارتدت فستان هادى يغطى جميع بدنها و أكتفت بفك شعرها وأسدلته على كتفها

وخرجت من الغرفه"

_____ ____

وجدت والدة كريم ف المطبخ تحضر الأفطار

فقررت مساعدتها

والدة كريم : اي القمر ال هل علينا ع الصبح داه

هيام بكسوف أشارة : شكرا كلك زوء

والدة كريم بضحك : هو أنا مش فاهمه الأشاره بس حسيتها

يلا نودي الفطار

هيام بضحك أشارة : يلا

جلس الجميع ع الأفطار وأخيرا خرج كريم من غرفته وقد ارتدى ملابسه للخروج للعمل

نظر لهيام وشعرها مسدل على كتفها إستغرب الأمر لأنها دائما تربطه

والده : سرحت ف اي ياكريم اقعد أفطر يلا

كريم بتوتر : ها اه حاضر

"ثم بدأ الجميع ف الأكل"

سلمى: ممكن مايه ياماما

هيام قامت بسرعه وأشارة: أنا هجبلك

أمسكت بكوب الماء متجهه نحو سلمى

فجأه تدخل عليهم نورهان ومصطفى زوجها

حينما رآت هيام مصطفى بدأ يتكرر في ذاكرتها مشهد الأعتداء

سقط منها كوب الماء ع الأرض من شدة التوتر

وذهبت مسرعه الى غرفتها

كريم رآى المشهد أمامه قام بغضب ودخل وراء هيام الغرفه

والده بتعجب : مالهم دول كأنهم شافوا عفريت اول لما مصطفى نورهان دخلوا

نورهان ببكاء أقبلت على والدتها

بقى كريم يتجوز بالمنظر داه ياماما ليه ال حصل علشان يعمل فينا كدا

والدتها وهي تحتضنها: هو أنا مش فهمتك كل حاجه ف الفون يانورهان وقولتلك ال حصل حصل وكريم مش عايز حد يسأله عن حاجه

مصطفى رد : عادي يانورهان مايتجوز هو عمل جريمه خلاص بقى فكي كدا وفرفشي انتي ع وش ولاده وتعبك دا غلط ع الجنين

_____

كريم ذهب وراء هيام

ف الغرفه

كانت هيام تبكي من الصدمه

كريم أمسك بذراعها وعروق وجهه البارزه كادت تنفجر

: انتي اي ال عملتيه بره داه

هيام تبكي وظلت صامته

كريم بغضب نهرها بقوه : أنا بكلمك ردي عليا ليه عملتي كدا قدامهم مش قولتلك مش عايز حد يعرف انك تعرفي مصطفى

هيام وهي تتألم من ذراعها أمسكت الورقه وكتبت بخوف: غصب عني أنا مقصدش اي حاجه

كريم بغضب : تعرفي لو كنتي بتخططي تخربي بيت اختي هيحصل فيكي اي نورهان بالذات اياكي تفكري تجرحيها ف يوم

أطلعي يلا وأتعاملي معاهم عادي

"ثم تركها وخرج لهم حتى لا يشك أحد ف الأمر"

"الجميع يجلس في غرفة الصالون "

كريم وهو يتمالك نفسه ويرسم إبتسامه مصطنعه على وجهه جلس بجانب نورهان أخته

: ازيك يانونو وحشتيني والنونو الصغنن عامل اي

نورهان بحزن: زعلانه منك جدا ع فكره أي ال. انت عملته داه

كريم : تاني هنفتح الموضوع داه ماما مش فهمتك كل حاجه

نورهان : لا أنا عايزه افهم منك اي الحكايه

كريم : لو هتفضلي تسأليني كتير كدا أنا هخرج

نورهان : لا لا خلاص خليك دانا جايه علشان اشوفك

مصطفى يتلفت يمينا ويسارا

كريم لاحظ ذلك : اي يا مصطفى بتدور على حاجه ولا اي

حينها خرجت هيام من غرفتها وأقبلت عليهم

مصطفى أبتسم حينها وقال : لا ولا حاجه خلاص

هيام تحاول عدم النظر الى مصطفى وتجاهله تمام

والدة كريم : تعالي ياهيام سلمي على نورهان دي اخت كريم الكبيره ياستي تعالي دي لما تعرفك متأكده انها هتحبك

هيام وهي ترسم إبتسامه مصطنعه أقتربت من نورهان وسلمت عليها وجلست بجاوراها

نورهان بإبتسامه : ولو اني كان نفسي احضر فرح اخويا زي كل البنات بس يلا طالما هو مبسوط كدا مش مهم

هيام ظلت صامته وتنظر ف الأرض

نورهان : انا عارفه انك مبتتكلميش بس بتسمعي ودي حاجه مش تقلل منك ابدا وبصراحه يعني انتي جميله اوي وعندك قبول رهيب بتدخلي القلب ع طول زي ماما ماقالت فعلا

ثم نظرت لكريم وقالت : يابختك بيها فعلا تشبه الملاك

قاطعها مصطفى وهو ينظر لهيام قائلا : هي فعلا تخطف العقل

صمت الجميع وذهلوا من كلام مصطفى

مصطفى بتوتر : هههههههه بجبر بخاطرها ياجماعه دي واحده خرسا يعني بتبصولي كدا ليه

نورهان بزعل : بس يامصطفى اي الكلام ال انت بتقوله داه إحنا مش بنجمالها علشان نجبر بخاطرها هي فعلا حلوه وزي القمر كمان

ثم نظرت لهيام وقالت :دا ياستي مصطفى جوزي هو رخم شويه بس طيب قوي بكرا تتعودي عليه

كريم تأخر على عمله فقام ليذهب

نظر لمصطفى وجده لم ينزل عينه من على هيام

كريم بغضب : خير يا مصطفى في حاجه

مصطفى بتوتر : ها لا مفيش روح شغلك انت

خلع كريم جاكيت بدلته ثم جلس مره آخر وقال

: مش رايح الشغل النهارده وادي قاعده

نورهان بتعجب : في حاجه يعني علشان كدا قعدت

كريم وهو ينظر لمصطفى بغيظ : لا مفيش بس وحشاني فمش لازم شغل النهارده هقضي اليوم معاكوا

يتبع .......

الفصل التاسع

"قرر كريم عدم الذهاب للعمل بسبب وجود مصطفى ف المنزل"

كانت جلسه عائليه الجميع يضحك وهيام تتجاهل مصطفى تماما گأنه ليس موجود لكن مصطفى لم ينزل عينه عنها

كريم بغضب: نورهان خدي هيام وادخلي أقعدوا جوه شويه

مصطفى : اي يابني ماتسبهم قاعدين معانا

كريم وهو يتمالك أعصابه : لا معلش خليهم يدخلوا جوه أفضل عايز أتكلم معاك شويه

نورهان پإبتسامه : اه قول انكوا عايزين تزحلقونا علشان تاخدوا راحتكوا ماشي ياعم كريم يلا ياهيام

سلمى : وانا وانا يانورهان عايزه اجي أقعد معاكوا

نورهان بضحكه : إحنا بنات كبار مينفعش لما تكبري ابقى تعالي

والد كريم : تعالي معايا أنا ياسلمى هنخرج نجيب شوية حاجات سيبيهم يقعدوا مع بعض

والدة كريم قامت قائله: وانا كمان هخرج الجنينه شويه

( بقيت هيام ونورهان بالغرفه وكريم ومصطفى ف الغرفه المجاوره )

_________

نورهان بإبتسامه : هيام ممكن اطلب منك طلب

هيام بسعاده أشارة : أكيد

"ثم تذكرت أن نورهان لن تفهم لغة الأشاره فجذبت الورقه والقلم وكتبت"

اطلبي ال انتي عايزاه

نورهان : انتي تعرفي كريم اخويا من امتى عايزه اعرف أتقبلتوا ازاي واي الصدفه ال جمعتكوا

هيام بحزن "تذكرت مصطفى " فكتبت : للأسف كريم رافض اني أقول اي حاجه أو اتكلم

نورهان بإبتسامة حزن: اه طيب تمام أسفه إني تدخلت ف خصوصياتكوا

____

ف الغرفه المجاوره كريم ومصطفى يجلسان

مصطفى بغمزه : البت حلوه مش كدا

كريم بغضب : انت عايز اي سواء كانت حلوه او لا انت مش قولت توبه وموضوع البص ع البنات داه هتبطله وكنت هتموت علشان مقولش لنورهان ولا رجعت ف كلامك

مصطفى بتوتر : لا يابني رجعت ف كلامي اي أنا بهزر

كريم بمكر : ما لو رجعت ف كلامك عرفني هطلقها من الصبح واتجوزها عادي بس اختي هتيجي تعيش معايا هي وابنها وهجوزها للأحسن منك

مصطفى بغضب: اي الجنان ال بتقوله داه دي حتت بت خرسا أنا نورهان ماليه عنيا ياكريم عيب ال بتقوله داه

كريم : واضح انها ماليه عنيك اوي يكون ف علمك يامصطفى لو فكرت مجرد تفكير تجرح اختي أنا مش هسيبك وربي ماهسيبك تمام

فجأه آتت عليهم نورهان

نورهان بضحك : اي بتتودودو ف اي

كريم بإبتسامه مصطنعه : مفيش ياقلب اخوكي تعالي

مصطفى بتوتر : كريم بس كان بيوصيني عليكي ميعرفش انك ف عنيا ولا اي ياحبيبتي

نورهان بإبتسامه : اكيد ياروحي دانت كل حياتي ربـنـا يخليك ليا

كريم بضيق : طيب هسيبكوا تحبوا ف بعض انتو بقى وهخرج أشم شوية هوا ف الجنينه

_______

خرج كريم يجلس ف الهواء بعد فتره خرجت عليه نورهان

كريم بضحك : تعالي يانورهان وانتي شبهه البطيخه كدا

نورهان : أتريق اتريق بكرا نشوف مراتك لما تحمل

كريم تذكر هيام : مراتي ! ثم أعتدل في جلسته وقال

هي هيام فين

نورهان : جوه

كريم : ومصطفى فين

نورهان : جوه بردوا قالي سبيني اريح شويه

قام كريم ودخل ال المنزل راقضا

نورهان بإستغراب: ماله داه

كريم صعد الى غرفته بخوف ليرى هيام

فتح باب الغرفه فوجدها جالسه ع الأرض تذاكر

وضع يده ع قلبه ثم إستلقى على سريره يلتقط أنفاسه

هيام بتعجب كتبت له : في حاجه

كريم نظر لما كتبته ثم نزل من ع السرير وجلس بجانبها

: مفيش انتي بتعملي اي

هيام بتعجب كتبت له : بذاكر

كريم وهو ينظر لها وتقريبا لأول مره يحدث بينهم حوار هادئ: مصطفى كلمك

هيام بتعجب كتبت : كلمني ازاي يعني

كريم وهو يحاول شرح مايريد قوله: يعني اعترض طريقك قالك كلمه بايخه

هيام تذكرت مشهد الأعتداء مره آخرى ولم تتمالك نفسها وبدأت الدموع بالتساقط من عينها

كريم بإستغراب : انتي كويسه في حاجه حصلت وانا بره لو حاجه حصلت عرفيني ومتخبيش عليا

هيام وهي تمسح دموعها كتبت له : لا مفيش أنا بس أفتكرت حاجه خلتني اعيط لو حضرتك خلصت إستجوابك ممكن تتفضل تخرج

كريم : انتي هتخرجي ولا قاعده

هيام كتبت : لا قاعده هذاكر شويه

كريم : وانا كمان قاعد لما تخلصي مذاكره

"ثم قام وأستلقى على سريره وهو يقلب في هاتفه"

هيام نظرت له بتعجب ثم قامت بربط شعرها بالقلم وأكملت مذاكرتها

كريم ينظر لهاتفه ثم نظر لهيام بعدما ربطت شعرها لاحظ أن سحاب الفستان مفكوك من الخلف (سوستة الفستان يعني )

كريم بتوتر : هيام ال فستان اعدليه شويه

هيام بتعجب كتبت : أعدله ازاي

كريم وهو يبتلع ريقه وشعر بالتوتر حينها وبدأ يشير بيده كألابله :

ال بتاعه بتاعة الفستان دي اعدليها

هيام تنظر لفستانها وتنظر له بتعجب

كتبت: أعدل فيه اي أنا مش فاهمه واضح انك قاعد فاضي وانا ورايا مذاكره كتير أنا طالعه اذاكر ف البلكونه

"ثم لملمت كتبها وقامت

فوجئت بكريم يقترب منها

‏كريم وهو يأخذ نفس : أنا عارف انك غبيه

‏ثم أقترب أكثر ليغلق سحاب الفستان

‏حينها وضعت هيام يدها على ظهرها وعلمت بلأمر

اقترب منها كريم لكنها قامت بفك شعرها فأنسدل على ظهرها خصوصا أن شعرها طويل فغطاها من الخلف

كريم شعر بالغضب من موقفها

هيام كتبت له بكسوف : أنا اسفه مخدتش بالي أن الفستان مفكوك

كريم بتوتر وهو يضع يده على رقبته : مفيش حاجه عادي ممكن تكملي مذاكره بعدين علشان أنا عايز أخرج

هيام بتعجب كتبت: ماتخرج وتسبني أنا هفضل هنا

كريم لم يتمالك نفسه : طول ما مصطفى ف البيت مينفعش تغيبي عن نظري فهمتي

هيام كتبت : علشان كدا مروحتش الشغل النهارده !

كريم : تقدري تقولي كدا ممكن نخرج بقى علشان أنا مش مرتاح وانا قاعد معاكي

هيام بتعجب وبغضب أشارة : ليه بعوض ولا اي أنا لولا إني مجبره أعيش معاك كنت سبتلك البيت وطفشت إنسان مغرور ومتكبر وغبي اه غبي