خد اللى تحبك

Story Info
خد اللى تحبك
21.6k words
0
3
00
Story does not have any tags
Share this Story

Font Size

Default Font Size

Font Spacing

Default Font Spacing

Font Face

Default Font Face

Reading Theme

Default Theme (White)
You need to Log In or Sign Up to have your customization saved in your Literotica profile.
PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

خد اللى تحبك

مروة مرات الفرارجى

شيماء بنت وجدى النجار

نسرين مرات ناجى الميكانيكى واخوها صاحب مطعم الفول والطعمية

نهى بنت مرزوق صاحب فرن العيش

هبة بنت العطار

(الجزء الاول)

(الساعة 8:00 الصبح)

صحيت من النوم كعادتي، ضهري وجعني من شغل امبارح

(اعرفكم بنفسي انا يوسف شاب عمري 23 سنه، طولي 175 سم، رفيع، قمحاوي البشرة مايل للسمار، حاصل علي دبلوم تجارة، شغال مع مكانيكي عربيات، عايش مع امي،(وداد)

وداد _ 44 سنه، بيضة 160 سم، جسمها مليان سيكا بحكم سنها وهي ربة منزل، ومحتشمة كل لبسها عادي مفهوش اي اغراء، حتي في البيت مش بتلبس اي حاجه تفتن النظر، ابويا اتجوز عليها وانا عندي 15 سنه، وامي طلبت الطلاق بس هو رفض يطلقها، ولما ابويا عرف ان امي مباقتش طيقة تعيش معاه، بقي بيزورنا كل كام شهر، وامي كانت متجوزة ابويا عن حب، عشان كدا مش راضيا تغرفلة الغلطة دي، ليا اخت متجوزة اسمها (شاهندة)

شاهندة _ 25 سنة، بيضة، 161 سم، بزازها كبيرة، طيزها وسط مشدودة، اتجوزت وهي عندها 21 سنة، وعايشة في محافظة تانية، هي مش بعيد اوي مسافة تلات ساعات و نص بالعربية،

وليا اخ كبير اسمه،(حسام)

حسام _ 27 سنه، ابيض البشرة، بنضارة، 175 سم، موظف في شركة ادوية خاصة، متجوز قبل (شاهندة) بسنه و نص،

واخيرآ وليس اخرآ ابويا (جودة)

جودة _ 48 سنة، قمحاوي البشرة مايل للسمار، 173 سم، موظف حكومي، و صاحب هايبر ماركت كبير،

(باقي الشخصيات هتعرفوها في وقتها عشان منتوهش من بعض)

خرجت للصالة كانت امي بتتفرج علي التلفيزون،

انا: مش هتبطلي تتفرجي علي المسلسلات الهندي دي..؟!

وداد: انت صحيت..... اهي اي حاجه تسليني،

انا: تسليكي ايه، دا المسلسل الواحد بيفضل شغال اربع، خمس، اجزاء و مش بينتهي كمان!

وداد: اخلص بس انت روح خود دوش و الفطار جاهز في المطبخ ابقي ادخل افطر

انا: ماشي

امي: صحيح، المعدول كان عايزك تروحلو

انا: مين الحاج؟ (ابويا)

امي: هو في غيرو يعني

انا: انتي لسه برضو مش عايزة تنسي

امي: انسي.... انسي ايه ولا ايه، اللي عمله ابوك دا مسح اي حاجه حلوة بنا باستيكة خلاص،

انا: دا انتي قلبك اسود اوي يا وداد

امي: بقولك ايه، بلا اسود بلا زفت، انا مش عايزة صداع علي الصبح

انا: طيب..... علي العموم اسفلك

امي: لما تحب و اللي بتحبك تبيعك هتفهم ان مش بالساهل تنسي ولا تسامح، ادخل ادخل يا يوسف خليني ساكتة احسن

دخلت الحمام اخدت دوش وخرجت، دخلت المطبخ فطرت، وعملت كباية قهوة و خرجت بيها في الصالة شفت امي زعلانة بعد ما اتكلمت معاها في موضوع ابويا،

انا: مالك بس يا وليه علي اول الصبح؟

امي: مالي مانا كويسة اهو انت شايفني بشد في شعري؟!

انا: بتضحكي عليا ولا علي نفسك، روقي كدا مفيش حاجه تستاهل دا كله، انسي انسي، زي ما هو نسي

امي: خلاص يا يوسف هبقي اروق لوحدي شويه خلاص

(الباب بيخبط)

انا قمت افتح و كانت خالتي وبنتها،

انا: ازيك يا خالتي

خالتي:: ازيك يا يوسف

خالتي عالية _ 40 سنه بيضة 162 سم، بزازها كبيرة و طيزها كبيرة، و عندها كرش صغير كدا، ومليانة سكيا برضو زي امي وداد

انا:: الحمد لله، تعالي شوفي اختك ضاربة بوظ علي اول الصبح،

شيماء:: ازيك يا يوسف

شيماء _ بنت خالتي عالية، 20 سنه، قمحاوية مايلة للبياض، بزازها كبيرة نسبيآ، طيزها وسط، ومشدودة، عندها سنه سذاجة كدا، بس هي طيبة،شيماء في تدريب تمريض للطلابة، امي و خالتي بيحاولو يجوزونا لبعض، و شيماء اصلآ بتحبني فشخ، و بتتمني ابادلها نفس الشعور،

انا:: ازيك يا شيماء ادخلي

شيماء بصالي و كانها مستنيه حاجه

انا:: ادخلي يا بنتي في ايه؟

دخلت شيماء قعدت في الصالة مع امي و خالتي،

وانا كنت داخل المطبخ ادخل الكباية اللي كنت بشرب فيها القهوة

خالتي ل بنتها:: ادخلي يا بنت اغسلي المواعين اللي في المطبخ

امي:: لا لا خليها مرتاحة، اقعدي يا شيماء.... يابت انتي رايحة فين؟

دخلت شيماء ورايا المطبخ

انا:: يا بنتي خليكي في الصالة يعني هي المواعين هتطير؟!

شيماء:: يعني انا قلت اساعد خالتي وداد بدل ما هي كل يوم بتنضف البيت لوحدها

انا:: تنضف ايه؟!... دا انتي بتنضفي هنا، اكتر ما بتنضفي في بيتكم!

شيماء اتكسفت و مردتش

انا:: علي العموم كتر خيرك انا برضو مش بنكر اي جميل لأي حد.

شيماء::.....

(في نفس الوقت، في الصالة)

خالتي:: اي يا وداد لسه الواد منشف دماغة برضو

امي:: اديني بحاول يا عالية، اعمل ايه اكتر من كدا؟!

خالتي:: يكون الواد عينه من حد تاني؟

امي::والله مش عارفه

خالتي:: طيب انتي مش بتلاحظيه بيكلم حد في التليفون يعني ولا اي حاجه كدا؟

امي:: مش عارفه. يوسف دا الوحيد اللي من ضمن اخواته طالع لابوه مش بيخلي اي حد يعرف حاجه عنه بسهولة،

(دخلت الصالة عليهم)

امي:: بس و سنه شطة بسيطة هي اللي هت.....

انا:: هي اللي هتولع الدنيا في بعض، كونته بتتكلمه في ايه؟

خالتي:: ولا حاجه امك كانت بتقولي وصفة كدا

انا:: وصفة؟!...... طيب

وكنت داخل الاوضة

(فوني بيرن و كان ضياء صاحبي)

انا:: ايوة يسطا

ضياء:: ايه يسطا صحيت ولا لسه نايم؟

(ضياء _ 23 سنة، ابيض 173 سم، رياضي و جسمه معضل سيكا، ضياء صاحبي من سنة اولي تجارة، حتي الان،بس هو كمل بقيت تعليمه ، بينا صحبية جامدة، يعتبر اكتر من اخوات،)

انا:: لاء صحيت، بس غريبة يعني بتكلمني الصبح بدري، ايه اللي صحاك بدري؟

ضياء:: هاها انا مانمتش اصلآ لسه هنام،

انا:: طيب يا سيدي، خير

ضياء:: بقولك ايه مش هتسهر معانا النهاردة معانا ساهرة موت

انا:: بقولك ايه، فكك مني انا بطلت الكلام دا خلاص

ضياء:: يعم متخافش مش هتعرف حاجه، ولا انت خايف منها ههههه

انا:: كسمك اخاف من ايه ياض انت، انت عبيط ولا ايه..!

ضياء:: يعني هتاجي؟

انا:: هشوف يسطا

ضياء:: خلصانة خلص شغل و هرن عليك

انا:: طيب سلام دلوقتي

قفلت مع ضياء و غيرت هدوم البيت، ولبست طقم خروج و خرجت الصالة و كنت نازل وشفاتني خالتي عالية

عالية:: مشاءالله عليك يا واد يا يوسف، ولا عريس يوم فرحه

انا:: حبيبتي يا سوسو،

خالتي:: طيب ايه مش هنفرح بيك؟

انا:: مانا نجحت في تجارة خلاص عايزة تفرحي ايه تاني

خالتي:: شوف الواد، انا عايزة افرح بيك يوم جوازك

انا:: تتعدل يا خالتي، وبعدين الجواز دا مش عايز مصريف وشبكة و فرح و اييييه هقول ايه ولا ايه؟

خالتي:: طيب و اللي يريحك من دا كله؟

مسكت فوني بصيت فيه

انا:: معلش يا خالتي هتأخر علي معاد مهم، بعد اذنك، عايزة حاجه يا امي

امي:: خود الورقة دي هات الحاجات دي من عند ابوك،... عايزة حاجه يا عالية يجبهالك معاه

خالتي بزعل من غير ما تبين:: لاء يا وداد ياختي تسلمي

امي:: ماشي، خلاص يا يوسف روح انت

نزلت من البيت، روحت عند السوبر ماركت بتاع ابويا،

(الهايبر ماركت علي شكل T، طرقة طويلة واسعة علي اليمين في مكتب بتاع ابويا و علي الشمال في وش المكتب، مكتب الكاشير و اخر الطرقة دي يمين في منتجات للبيع عادي، والناحية الشمال اوضة كبيرة واسعة فيها بضاعة متخزنة و ادوات نظافة)

دخلت و كان ابويا مش موجود

انا:: ازيك يا حنان

حنان:: ازيك يا يوسف

حنان _ 35 سنة، بيضة 165 سم، بزازها كبيرة ودي وراثة في العيلة و طيزها اكبر من المتوسط بشوية، فيها ملامح من الجمال، واجمل ما فيها غمزاتها، ابو حنان كان صاحب سلسلة هايبر ماركت، و كانو اخواته ليهم نصيب في السلسلة دي و بعد موت ابو حنان، كله طمع في السلسلة بتاعت الهايبر ماركت دي، و كله باع نصيبه، و السلسة باظت و جوز حنان، خيرها يا تكتبله نص نصيبها يا يطلقها، و اطلقت، و عاشت مع امها هي و بنتها نهى اللي كان وقت الكلام دا سنها 4، حنان بعد ما اتطلقت و عاشت مع امها و بنتها كذا سنه، فكرت تشغل وقت فراغها في الشغل و لأن حنان خبرة في الكار دا ، دورت علي شغل و لما سمعت عن الهايبر ماركت بتاع ابويا، طلبت شغل و ليها، 3 سنين شغالة في الهايبر ماركت بتاع ابويا، و تعتبر هي المسؤل تحت ابويا و بتدير المكان،

انا:: اومال فين الحج؟

حنان:: في مشكلة مع مندوب بيخلصها وجاي

انا:: مشكلة ايه؟

حنان:: متقلقش، غلطة بسيطة في العدد، هيحله و جاي

انا:: وانتي عامله ايه؟

حنان:: فضل و نعمة

انا:: حسبي صف المربي اللي وراكي دا في برطمان مهزوز فيهم ممكن يوقع

حنان:: فين دا ؟

انا:: تالت واحد شمال

حنان:: اااه دا ماشي

وقفت حنان و ادتني ضهرها و طيزها المدورة اللي تحس انك هتموت و ترشق بينهم بعبوص او تقفشهم جامد، مع الجنز اللي لابساه، و بتعدل البرطمان

انا:: حلو اوي اوي

حنان لفت و بصتلي

حنان برفعت حاجب:: هو ايه دا اللي حلو؟

انا:: الطرشي، دا احلا من اللي فات انته غيرتو نوعه، مش كدا؟

حنان:: الطرشي؟! ماشي يا صايع علفكره هو هو نفس النوع و انا عارفة انت بتتكلم علي ايه

انا:: بس انا مش عارف، متعرفيني

حنان:: يوسف... اتلم بدل ما اهزقك وسط المكان

انا:: وعلي ايه انا اخوش جوا اشوف الواد احمد السكران دا بيعمل ايه

حنان:: ادخل، علي الاقل تريحني منك

دخلت جوا سعدت كام زبون وقبلت احمد

انا:: ولا احمد ازيك و ازي امك

احمد:: ايه يا علج متهزرش قدام الناس

انا:: كدا طيب مخصوم منك يومين يا عرص

احمد:: كسمك علي كسم المحل علي كس ابوك

انا:: طيب يابن والوسخة

و قربت منه و كنت بلويله دراعه و بقرصه تحت بتاطه

(احمد _ 20 سنه 168 سم ابيض، عيل مش سالك و بتاع حوارات و حكاك موت، و خمورجي، شغال في المحل ليه سنه و نص، حول يجيب سكه مع حنان بس ادتله فوق دماغه و من وقتها كل كلامه معاها في الشغل و بس)

ابويا:: وبعدين يا يوسف انا قلت مش عايز هزار في المحل

انا:: اصل الواد دا قطيم و عايز علي دماغه

احمد:: شايف يا حاج جودة، ابنك مش راضي يسبني اشوف شغلي

ابويا:: لاء ياض و انت بتاع شغل اوي، غور ياض يا خول و مش كل شوية الاقيك بتضيق حد من الزباين انا مش عايز اقطع عيشك، وبقول حرام عليا و عيل و غلط

احمد:: ربنا يخليك يا حاج... ايوة يا مدام بتدوري علي ايه؟

ومشي احمد و سابنا

انا:: خير يا بابا سمعت انك عايزني

ابويا:: امك عامله ايه؟

انا بنفس عميق:: كويسة...

ابويا:: لسه برضو مش راضية عني؟

انا:: ما انت عارف اللي فيها يا بابا

ابويا:: الله يهديها عليا، ويهديك انت كمان عليا، مش ناوي برضو تاجي تشتغل معاي؟

انا:: سبني علي راحتي يا بابا، انا مبسوط كدا و بعدين، عم ناجى مش مقصر معاي في حاجه، و عيب بعد دا كله اسيبه كدا

ابويا:: يا ابني يا حبيبي انا عايزك تفهم الدنيا ماشية ازاي هنا، عشان لما اموت ابقي متطمن عليك

انا:: ربنا يديك طولت العمر يا بابا متقولش كدا

ابويا:: علي العموم لو غيرت رائيك في اي وقت، ابقي قولي

انا:: ماشي، عايز حاجه تاني؟

ابويا:: اه صحصح كنت هنسا، تعال ورايا

مشيت ورا ابويا عند مكتب الكاشير و اللي هو مكتب حنان

ابويا:: هاتي الفلوس اللي متأستكة اللي عندك دول يا حنان

حنان:: اتفضل يا حج جودة

ابويا:: خود دول ياض يا يوسف اديهم لامك دا مصروف الشهر، انت عارف انها مش بتطقني و لا بتقبل اي حاجه مني

انا:: مانت عارف انها مش بتاخود الفلوس و يأما بتخودها بس مش بتصرف منها

ابويا:: امتي ترضي عني يا وداد؟!..... خودهم وخلاص خليها تشلهم تحرقهم مش مهم

انا:: صحيح، خلي حد يحضر الطلابات دي للبيت عشان هخودها معاي

ابويا:: اديها للواد محمود الصايع يحضرها

انا:: طيب.

(انا بشور لاحمد و بنده عليه)

احمد:: ايه؟

انا:: حضر الطلابات دي يسطا

احمد:: طيب

مشي احمد و انا و ابويا لسه قدام المكتب اللي عليه حنان و هي بتحاسب الزباين

ابويا:: وانت ايه حكايتك؟

انا:: علي ايه حكايتي

ابويا:: مفيش حاجه كدا ولا كدا، عيزين نفرح بيك

انا:: اليوم دا مش هيعدي باين عليه، نفس البوقين اللي قالتهم خالتي عالية الصبح

ابويا:: هههه اكيد عيزاك لشيماء

انا:: مانا فاهم قصدها ايه

ابويا:: ومالها شيماء، ادب و اخلاق و هتصونك، والبنت زي الفل

انا:: بس عندها سنه تخلف كدا، و بعدين انا بفكر في حاجه احلا

ابويا:: لتكون عايز تتجوز خوجاية من بلاد برا و تعيش معاها في امريكا زي ابن ناجى

انا:: لاء لاء، انا عيني من الطرشي

ابويا:: طرشي؟!...

انا:: ااااا، قصدي يعني ابقي هالتي طرشي من دا لاحسن طعمه حلو اوي يا بابا اه والله

بصيت علي حنان لاقيتها بتبتسم علي المكتب و هي بتحاسب

ابويا:: ربنا يهديك انت و امك،

انا:: اااااميييين

*حنان غصب عنها ضحكت و مقدرتش تمسك نفسها

احمد:: حضرتلك الطلابات اهي

انا:: حبيبي ، اخلع انا

ابويا:: مش عايز الطرشي؟

*حنان رقعت نفس الضحكة بس بصوت اعلي شوية

ابويا:: مالك يا حنان بتضحكي علي ايه؟

حنان:: يوسف دا صايع يا بابا جودة انت مش فاهمه

ابويا:: بقي كدا... طيب غور يلا يا خول امشي

انا:: طب الطرشي طاه...

ابويا:: مفيش زفت غور

ابويا فهم اني كنت مقرتصه لما قولتله طرشي، و قصدي علي بنت، بس ميعرفش اني قصدي علي حنان

مشيت من عند ابويا روحت البيت وكانت خالتي مشيت هي و بنتها

انا:: ايه غريبة خالتي مشيت بدري يعني؟

امي:: جوزها اتصل بيها عشان راجع من السفر

انا:: طيب الطلابات اهي جبتها معاي

امي:: طيب ماشي

انا:: كنت هنسا خودي دول (الفلوس)

امي:: ودول اعمل بيهم ايه؟

انا:: الحج سيبهملك معاي

امي:: انا داخلة اطبخ عشان مرارتي هتتفقع خلاص

انا:: خودي بس، شيلهم حتي مع اخواتهم

امي:: لقحهم ياخويا جوا في الدولاب

دخلت الاوضة بتاعت امي حطيت الفلوس في صندوق الصيغة و طلعت و دخلت اوضتي

و فوني رن

انا:: صباح الفل، كدا برضو كل دا!

روحية:: ليه مين اللي المفروض يسأل؟

(روحية _21 سنه، بيضة، رفيعة، 162 سم، بزازها متوسطة مش اوڤر، و طيزها وسط و مشدودة،روحية جميلة و شيك في لبسها و ديمآ لفتة الانتباه، روحية بنت اخو عم ناجى اللي انا شغال معاه، اتعرفت عليها، وكانت في اولي تجارة معايا في نفس المدرسة، اتعرفت عليها و بقي بيننا كلام كتير، علي شوية رومانسية و جدعنة و محن كتير، اعترفنا بحبنا لبعض،)

انا:: مانتي عارفه اني مشغول،

روحية:: مشغول في ايه بقي انشاء الله

انا:: مع عمك ناجى

روحية:: عمي ناجى برضو ولا الزفت ضياء،

انا:: لاء لاء متقلقيش انا بطلت الكلام دا خلاص

روحية:: اوعي يا يوسف تفتكر اني بمنعك غصب عنك، انا بحبك و الله و خايفة عليك، انا بس لما خيرتك المرة اللي فاتت بيني و بين الشرب و الكلام دا، عشان اخليك تفوق

انا:: طيب افرد كنت اخترت الشرب كنتي هتعملي ايه؟

روحية:: انا عارفه انك كنت هتخترني اصلآ

انا:: ايه الثقة بنت الوسخة اللي عندك دي،

روحية:: عيب عليك يسطا ههه

انا:: بكلمك بجد افرد كنت اخترت الشرب؟!

روحية:: مش عارفه بصراحه انا كان كل همي بس اخليك تبطل شرب، انت فاهمني كويس يا يوسف

انا:: بعشقك يا نوتيلا انتي

روحية:: بموت فيك ❤

انا:: طيب ايه مش هنقعد مع بعض شوية

روحية:: نقعد فين يعني؟

انا:: ايه رائيك ازوح امي و نختلي ببعض شوية

روحية:: يا سلام...

انا:: هههه بهرز يا بت، هنقعد في اي كافيه

روحية:: طيب بس خليها كمان نص ساعة كدا

انا:: ماشي باي

روحية:: باي

قفلت مع روحية و خرجت الصالة قعدت قدام التلفيزون اتفرج شوية

(بعد ربع ساعة)

-الباب بيخبط

قمت فتحت كان خالي وليد

انا:: اهلآ ادخل

وليد:: ازيك يا يوسف

وليد _ 42 سنه، ابيض، 166 سم، مدرس انجليزي لثانوي عام، وليد رجل شايل زوبره علي كتفه، بيتحرش بالبنات في المدرسة او في الدورس الخصوصية،

انا:: دقيقه هندهلك اختك من المطبخ

دخلت المطبخ و سبت خالي وليد في الصالة

انا:: تعالي شوفي اخوكي ، جاي وقت الغدا عامل حسابه ياكل

امي:: شششش وطي صوتك عيب كدا يا يوسف، دا خالك برضو

انا:: بوقلك ايه انا غاير و سايبله البيت خالص، الراجل دا

امي:: واد اتلم و وطي صوتك و نبهت عليك متقولش الألفاظ دي تاني قدامي

خرجت من المطبخ و امي ورايا،

امي:: اخبارك يا وليد عامل ايه؟

وليد:: الحمدلله بخير انتي اخبارك ايه طمنيني عليكي

امي:: بخير الحمدلله، اخبار حسناء مراتك عمله ايه؟

وليد:: حسناء دي كوم تاني،

امي:: ليه بس مالها

وليد:: طول اليوم برا البيت مع اصحابها وترجع تعبانة من اللف، يأما علي النت و تقعد قدام التلفزيون تتعلم وصفات و تعملهالي و انا بطفح و انا ساكت، بس خلاص انا جبت اخري معاها

امي:: معلش هي قصدها خير، اكيد عايزة تعملك اكل حلو بس بيبوظ منها

انا:: اكيد ذنوب و بتخلص

خالي:: ههههه حلو دي يا يوسف

انا في بالي:: ينعل كسم بضانك يابن المتناكة، دانت راجل عبارة عن بضان بيمشي علي الارض

انا:: بس انا مش بهزر

امي:: يوسف.... (بتبرقلي اسكوت)

انا:: بقولك ايه انا نازل سلام

وليد:: خليك معاي شوية يا يوسف بقالي كتير مشفتكش

انا:: معلش معاي حاجات مهمة

وليد:: يعني الحاجات دي اهم مني؟

انا:: انت بتقارن نفسك بشوية حاجات؟! علي العموم، مرة تاني

فوني رن و كانت روحية، مرديتش و عملت كتم الصوت

انا:: همشي انا يا وداد يلا سلام

وليد:: سلام يا يوسف

انا من غير ما ابص:: سلام

نزلت و رنيت علي روحية

انا:: ايه يا روحي وصلتي

روحية:: انت مكنتش بترد ليه؟

انا:: اصل خالي وليد كان عندينا

روحية:: متزعلش مني يعني بس خالك دا انا مشفتش في رخمته

انا:: مزعلش!!، دا بينام علي بطنه بعيد عنك

روحية:: ههه اتلم يلا انت بتكلم صاحبك ولا ايه؟

انا:: معلش بس،

روحية:: طيب انت هتاجي ولا ايه انا مستنياك من خمس دقايق في الكافيه؟!

انا:: مسافة السكة سلام

قفلت مع روحية و وصلت الكافيه، كانت روحية قاعده علي طربيزة في الركن، دخلت قعدت علي الكرسي اللي قدامها

انا:: وحشتيني يا نوتيلا

روحية:: امممم وانت كمان

انا:: وانا كمان ايه؟

روحية بأبتسمة:: وحشتني

كنا لسه بنتكلم و دخل علينا المتر كان شب من سني تقريباً

المتر:: تطلب ايه يا فندم

انا:: هاتلي قهوة

روحية:: قهوة ايه بس. لو سمحت هات اتنين عصير جوافة فرش

انا:: ليه انا عايز قهوة؟!

روحية:: يبني انت علي طول قهوة بالراحة علي نفسك، القهوة مضرة للصحة، اتنين جوافة فرش بعد اذنك

لاحظت المتر مركز مع روحية، و بعد كدا مشي

انا:: جاتك نيلة في حلوتك، حلوة حتي و انتي مكشرة؟

روحية بتبتسم:: بس بقي عشان انت عيل رخم بجد

انا:: نوتيلا نوتيلا يعني

المتر جيه و معاه التيريه و عليه العصير، و بينزل العصير و هو مركز مع روحية

المتر ل روحية:: اي خدمه تاني يا فندم

انا:: اه يا ريت والله تخليك في شغلك(حالك) يعني ها

المتر:: حضرتك انا بشوف شغلي

انا:: طيب روح هاتلي مياه ساقعة و هشوفك في التبس متقلقش

الواد المتر اتغاظ جدآ مني و كان نفسه يخبطني بالتريه علي دماغي بعد ما كسفته

روحية:: مالك قافش ليه كدا؟

قمت انا و روحية و الواد المتر جالنا و معاه الشيك بتاع الحاسب

المتر:: الحساب يا فندم

خرجت انا و روحية كنا قدام الكافيه

انا:: اخلصي يلا هوقفلك تاكسي يروحك

هاتي حضن

روحية:: انتي اتجنيت ولا ايه؟!

انا:: ليه هصالحك

روحية:: يوسف احنا في الشارع

انا:: تعالي بس

روحية:: تاكسيييي

ركبت روحية التاكسي وانا اديت العنوان للسواق و حسبته

روحت البيت (الساعة 2:30 العصر)

فتحت بالمفاتح كان خالي وليد مشه

انا:: بوقلك ايه حضريلي اكل لاحسن واقع

امي:: طيب ادخل اتشطف وانا هغرفلك

انا:: وليد مشه

امي:: ايه وليد دي؟ دا خالك مش صحبك

انا:: بس بس بس، حطيلي اكل وبلاش صداع،

امي:: انا مش فاهمه انت مش طايقه ليه كدا؟

انا:: طيب انا دخل اتشطف و اغير عشان اكل و اروح الشغل

امي:: طيب يا اخويا ادخل

دخلت غيرت هدومي و خدت دوش سريع و خرجت اكلت و خدت الشنطة اللي فيها هدوم الشغل علي ضهري و نزلت

ركبت المترو و نزلت المنطقة اللي فيها الورشة بتاعة عم ناجى اللي انا شغال معاه

(الورشة عبارة عن شقتين في الدور الارضي مفتوحين علي بعض،بدون اوض او اي حاجه، مكان واسع جدآ و في حمام في الركن،و الورشة ليها باب دكان بيتقفل بالكهربا، و العمارة من اربع ادوار كل دور شقتين، بس الدور التاني برضو الشقتين مفتوحين علي بعض و دا بيت عم ناجى، وفوق شقتين بس كل شقة لوحدها، و الرابع سطح العمارة)

دخلت الورشة كان عم ناجى تحت عربية بيصلح فيها

انا:: عمو ناجى

ناجى طلع من تحت العربية و قعد علي حيله

ناجى:: ازيك يا يوسف يلا غير هدومك عشان ورانا شغل كتير

ناجى _ 46 سنه، ابيض، اصلع، 170 سم، ولا هو تخين ولا رفيع، ميكانيكي عربيات خبرة، ناجى صاحب ابويا من زمان، متجوز و مخلف احمد، بس ابنه احمد كمل تعليمه برا مصر و اتجوز واحدة اجنبيه و عاش معاها في امريكا

انا:: وايه الجديد ما كل يوم الشغل كتير

ناجى:: شوف العربية الڤيرنا دي، غير الكتاوت، و شوف البطرية بتاعتها و.... (عزيزي انا مش عايز اعرفك المشاكل اللي في العربية كفاية مشاكلك)

انا:: يا عدوي

غيرت هدومي ولبست طقم الشغل و مسكت العربية طول اليوم، مسبتهاش غير لما بقيت فلة،

(الساعة 9:12 بالليل)

قعدت علي الكرسي باخود نفسي من الشغل، دقيقتين و عم ناجى قعد جمبي

ناجى:: ايه يا يوسف

انا:: ايه يا عم ناجى

ناجى:: في حاجه مضيقاك ولا ايه، لو حد مضيقك قولي و انا اريحك منه

انا بأبتسامه:: ابدآ... اصل عايزين يفرحو بيا

ناجى:: طيب مانا كمان عايز افرح بيك معاهم

انا:: حاضر هحط اسمك في لستة الناس اللي عيزين يفرحو بيا

ناجى:: ههه طيب ايه مش ناوي تكمل نص دينك بقي

انا:: مش عارف ياعم ناجى، الجواز دا مسؤلية و حمل

ناجى:: وانت جدع و يعتمد عليك يا يوسف، متقللش ثقتك في نفسك

انا::.... مش عارف... انا بفكر في الموضوع، لكن كل مرة بتخنق منه و بأجل التفكير لبعدين

ناجى:: رب النهارده، هو رب بكره، متحملش هم حاجه وانت صانيعي عربيات زي الفل اهو و تقفل عربية لوحدك، و شربت الصانعة صح، و عندك ابوك اهو ممكن تشيل معاه المحل بتاعه، متقفلهاش كدا و روق

انا:: تتعدل يا عم ناجى... تتعدل

ناجى:: تعال يلا معاي فوق حكم ام احمد عامله الحمام المحشي، و شيلالك منابك عشان عرفاك بتحبه

انا:: الف هنا و شفه، بس انا مليش نفس

ناجى:: كدا برضو هتكسفني؟ و تزعل ام احمد منك، دي نبهت عليا، لو مطلعتش معاي تتعشي، مش هتكلمك تاني

انا:: يوووه بقي، وانا اقدر ازعل ست الكل مني، حاضر طالع معاك يعم ناجى

ناجى:: خود دوش في الحمام هنا و ابقي حصلني فوق

انا:: طيب تمام

دخلت حمام الورشة، طبعآ حمام نضيف جدآ و كانه حمام في بيت عادي، و في شامبو (عندكو شامبو )

خلصت دوش و طلعت فوق عند بيت عم ناجى

انا من عند الباب:: عم ناجى

ام احمد من جوا:: تعال يا يوسف هو انت غريب؟

ام احمد او نسرين مرات عم ناجى_ 41 سنه، بيضة، 166 سم، بزازها كبيرة ، بس مش مدلدلة، و طيزها كبيرة بس مش اوي، و مهتمة بنفسها و شكلها و ريحتها ديمآ حلوة ، بقتعد في البيت بجلاليب بيتي ديقة و من غير طرحة علي راسها، و هي معتبراني زي ابنها احمد، و ديمآ تسالني عن امي و اخواتي و ابويا و انا بحترمها و بعزها زي امي و اكتر

انا:: البيت له حرمته برضو

ناجى:: ادخل ادخل يا يوسف، روحي يا ام احمد جهزي الاكل

انا:: لولا زعلكم والله ما كنت طلعت وانا اصلآ مليش نفس اكل

ام احمد:: يلا يا واد و بطل رغي كتير اقعد جمب ناجى علي ما اخلص غرف الاكل

قعدت علي صنية في الارض و ام احمد حضرت بقيت الاكل و قعدنا ناكل و كل واحد يعزم عليا ادوق صنف من الاصناف، و في عز مانا باكل، شفت السوستة اللي عند صدر ام احمد مفتوحة و شق بزازها باين و كانت بزازها مغرية جدآ، منكرش اني حسدت عمي ناجى علي مراته( نسرين) في اللحظة دي، بس مرضيتش اركز معاها عشان انا بحترمها اوي و بعتبرها امي التانية، و عمري ما فكرت فيها بالطريقة دي،

خلصت اكل و شربت الشاي و قعدت ارغي معاهم شوية

فوني رن و كان ضياء

خدت الفون و خرجت البلكونة

انا:: ايه يسطا؟