خد اللى تحبك

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

ضياء:: ايه اكيد خلصت شغل من بدري

انا:: ايوة

ضياء:: طيب ايه اعدي عليك نسهر مع باقي الشلة

انا:: يسطا بس...

ضياء:: قولي انك خايف من روحية ههههه

انا:: ما تفتكرش انك كدا بتستفزني و هتعصب و اجي معاكم عشان ابقي كدا راجل، بطل شغل العيال دا

ضياء:: ماشي يعم، المهم، انت بقالك كتير بطلت تسهر معانا تعال فك عن نفسك يوم، ياعم و كسم الدنيا

انا:: هتضيعني معاك يا كسمك، خلاص تعال عدي عليا اول الشارع بتاع الورشة

ضياء:: ايوة يا يويو يا جامد، خلصانه ربعاية و اعدي عليك

انا:: سلام

قفلت مع ضياء و دخلت من البلكونة

ام احمد:: اي هتمشي ولا ايه؟

انا:: امم

ام احمد:: ليه خليك يا واد شوية

انا:: كفاية كدا، دا الحج ناجى بينام علي نفسه اهو

ناجى:: طيب يلا يا خول من غير متروض

انا:: بالسلامة انا

نزلت من البيت و قفلت باب الورشة و طلعت علي اول الشارع تلات دقايق وكان ضياء جاي بالعربية و معاه تلاته من الشلة

ضياء:: اركب

عزيز واحد من الشلة عنده 22 سنه ابيض، و سمير 23 سنه اسمر، و شريف 23 سنه ابيض بنضاره طولنا قريب من بعض

ضياء:: طيب اخلص يلا

ركبت العربيه

انا:: هنسهر فين يسطا

شريف:: في بيتنا القديم يسطا

انا:: ههه ايه سرقت مفاتيح الشقة من ابوك ولا ايه؟

شريف:: يعم انت مال كسمك انت مش ليك اربع حيطان وخلاص

انا:: بكلمك جد، ازاي اداك المفتاح

ضياء:: يعم عمل نسخة من ورا ابوه، المهم مروة -- مرات الفرارجى- صاحبة الليله النهارده

انا:: كسمك علي كسمها، احنا قلنا مفيش كسم نسوان تاني

عزيز:: ليه يعم خليه القعدة طرية

انا:: بس ياض يا حكاك انت، ديمآ شيله علي كتفك كدا

سمير:: يعم كسم روحية اللي لحست دماغك دي

انا:: بقولك يا سمير،

سمير:: قول يعم

انا:: اسم روحية مايجش علي لسانك تاني ماشي، جدع اخويا

ضياء:: سمير قلتلك كسم اقفل بوقك انت و نبهت عليك كذا مرة

عزيز:: يسطا احنا قفشنا البت مروة 500 جنيه

انا:: احا بقي اللبوة دي تاخود المبلغ دا كله

شريف:: ما هي خدت علي الراس 100

انا:: خلاص بس انا مش دايس معاكم مع مروة

ضياء:: ليه بس دي هي لما عرفت انك جاي وافقت علي طول

انا:: يلا و نشوف الموضوع دا هناك

رحنا علي بيت شريف و قعدنا و طبعآ بيرة و حشيش و بنلف و نشرب

سمير:: فين يعم البت اللي قولته عليها

عزيز:: انا اللي متفق مع المنص عليها يبقي انا الاول

(هتعرفو مين المنص دا قدام)

شريف:: كسمك انا اللي جايب المكنه (المكان) يبقي انا الاول

انا:: اتفضل يعم ضياء شغل الأطفال اللي قعدين فيه

ضياء:: ولاا انت و هو خلصنا، يوسف الاول و انا التاني واللي مش عاجبه يغور في داهية

شريف:: كسمك دا بيتنا يبقي انتو اللي تغوره

انا:: معاك حق انا ماشي

ضياء:: يعم انت رايح فين،.. كسمك ياض يا شريف طيب ايه رائيك انك اخر واحد

(الباب بيخبط)

سمير راح فتح و كانت مروة

مروة _ 25 سنه، بيضة، بزازها كبيرة طبعآ و طيزها ملبن و اكبر من المتوسط، مروة بنت شرموطة شغالة مع واحد قرني و كل فترة نتصل بيه يبعت واحدة نعمل عليها حفلة و نحسبها و نمشيها وهى مرات واحد فرارجى صاحب محل فراخ ودواجن

مروة:: ايه دا كل الحبايب هنا... لاء مش مصدقة نفسي يوسف دا ولا بيتهيألي

انا:: ازيك يا مروة،

قربت مروة مني و كانت بتحضني، قم ضياء رزعها بعبوص في طيزها

مروة:: اححح ينفع كدا قلة الادب دي هيهيهيههي

انا:: يلا ادخلي غيري و جهزي نفسك

دخلت مروة الحمام تجهز نفسها للحفلة

ضياء:: يلا يا يوسف يا بطل اجهز

انا:: بقولك ايه يسطا انا مش اناني، خلي شريف يبدآ بدالي

شريف:: يعم انت خدتها علي صدرك ليه كدا انا بهزر

انا:: يعم عادي اول اخر كله هيركب

شريف:: مسامح طيب في النيكه هههه

انا:: طيب لو مش مسامح ايه اللي هيحصل؟

شريف:: يمكن اشرق من عسل كسها و يقف في زوري واموت هههه

و كله ضحك

مروة طلعت من الحمام

مروة:: ما تضحكوني معاكم

شريف:: طيب ما تاجي اضحكك انا جوا

مروة:: يلا يا روحي

دخل شريف مع مروة جوا في الاوضة، و انا و باقي الشلة بنخدر و بنحشش و جوان ورا التاني

(في نفس الوقت في الاوضة عند شريف و مروة)

مروة:: ايه مش ناوي تسترجل بقي و تجرب

شريف:: مانتي عارفه اللي فيها يا مروة

مروة:: ولما انت خول و ملكش في الناعم ليه بتاجي

شريف:: ششش وطي صوتك يا شرموطة، انتي مش هنا عشان الفلوس خلاص، وانا هديكي 200 جنية مقابل ان كلهم يفتكرو اني بنيكك و بتعبك

مروة:: طيب يا خويا

شريف:: دقيقتين و اقعدي صوتي و اتشرمطي

مروة:: طيب ياخويا و ابقي حاول تفك عشرة عشان اللي بعدك يصدق حتي

شريف:: طيب، صحيح مين اكتر واحد بيكيفك في الشلة و زوبه بيفشخك

مروة:: الواد سمير بتاعه كبير، بس عيل غبي و متخلف، بينيك بعنف ولا اكني كلبه تحته و بيفتري عليا

شريف:: اومال انتي عايزة ايه؟

مروة:: لا انا بحب يوسف هو اللي بيفهم انا بهيج ازاي و برتاح ازاي، و بصراحة هو الوحيد اللي بيفهمني مش من الشلة بس لا من كل الزباين،

شريف:: يعني يوسف بس اللي بيكيفك في كل الزباين؟

مروة:: مش هو بس، بس هو من اللي بحب انام معاهم، من اللي برتاح و انا في حضنهم

شريف:: كسمك، صوتي يلا بدل ما يحفلو عليا

مروة:: اااااه بالراحة اااااااه، كسي اتهري يا لهوي احححح كمان كمان

شريف:: مش هرحم كسمك تعالي

مروة:: ااااه دخلو دخلو اكتر، اههههه اححححح كمان كمان

فضلت مروة تمثل انها بتتوجع، وشريف سايك الدور، وبعد عشر دقايق

مروة بصوت واطي:: اخلص فك عشرة و هات لبنك

شريف:: طيب استني شوية

مروة:: اخلص بقولك انا هيجانه فشخ و عايزة زوب حقيقي

شريف بحرج:: طيب

تلات دقايق و شريف فك عشرة علي كس مروة من برا و لبس البوكسر و خرج من الاوضة

عزيز:: ايه بوظت البت ولا ايه ههه

شريف:: عيب عليك يلا دانا عمكم ياض

سمير:: طيب ايه يلا يا عم يوسف عشان ننجز

انا:: ما تهدي البت تاخود نفسها و بعدين انا منيكش علي وساخة، خليها تاخود دوش الاول

مروة من عند باب الاوضة بقميص النوم علي اللحم

مروة:: دقيقه و اكون جاهزة يا سيد الرجالة

انا:: برحتك انا مش مستعجل و نضفي نفسك كويس فاهمة

مروة:: دا عز الطلب يا روحي حاضر

دخلت مروة الحمام تاخود دوش سريع

ضياء:: انت شكلك هتاخود نص اليوم لوحدك

انا:: يعم بطل نق بقي خلينا نسلك

ضياء:: طيب في الانجاز ابوس ايدك لسه في بعدك ها

أنا:: طيب يا عرص هحول انجز

طلعت مروة من الحمام و كانت دخالة الاوضة

انا:: دانتي يومك اسود

دخلت الاوضة و قفلت الباب ورايا

انا:: نضفتي نفسك كويس يا بت

مروة:: ولو عايزني اخود دوش تاني مفيش مشكله

انا:: لولا العيال اللي برا كنت وافقت بس عيزين ننجز

وقعدت علي السرير جنب مروة

مروة:: انت ليه بطلت تاجي مع اصحابك، و بطلت تتكلم معاي في الفون و تقبلني زي الاول، هي روحية خلاص عمت عنيك عني

انا:: يا بت انتي حاجه و روحية حاجه، و مش كل مرة هتفتحيلي مواضيع كتير، و تجيبي سيرة روحية كل مرة

مروة:: حاضر بس يلا بقي عشان انا هموت علي زوب

انا:: ما شريف لسه نيكك

مروة:: بلا شريف بلا نيله انت و بس اللي بتكيفني

انا:: كدا طيب تعالي يا لبوة

و نومت مروة علي ضهرها و بقيت ابوس فيها وهي اديها علي راسي من ورا بتحضني اكتر و بتمص شفايفي جامد اوي و انا ايدي علي بزازها و بقفش فيهم و نزلت بشفايفي علي رقبتها الحس فيها و ايدي لسه علي بزازها

مروة:: ااااه اممم ايوة يا حبيبي قطع بزازي في ايدك اممم كمان

قمت قلعت التيشرت و مروة قلعت قميص النوم و بقيت ملط، شفت بزازها قدامي و بقيت مجنون بقيت امص الحلمة اليمين و بقرص الشمال و مروة بتتأوه و ايدها علي راسي، فضلت امص بزازها خمس دقايق و بعد كدا نزلت لحس في بطنها و عند كسها لحسته بلساني لحسة سريعة و نزلت علي الفخاد بقيت اقفش فيهم و الحس فيهم، و طلعت علي الكس تاني

وانا بتكلم بنفس سخن عند كسها

انا:: كسك جنان يا مروة، احلا كس شفته في حياته بجد

مروة:: ااااه بجد يا روحي، كسي عجبك كل دا

انا:: كسك دا مصدر سعادتي،

ونزلت لحس في الكس و في الذنبور و دخلت صباعي في خرم كسها، و هي بتتلوي من كتر الهيجان و بتشد ملاية السرير، دخلت الصباع التاني في كسها و انا لسه بلحس في ذنبورها

مروة:: ااااه يلا بقي انا ولعت و مش قادرة

انا:: يلا ايه؟

مروة:: اححح نكني يا يوسف ابوس ايدك يلا

انا:: لا اتعذبي شوية

مروة:: ااااه عشان خاطري يلا بقي، ابوس رجلك

انا:: عايزة تتناكي

مروة:: ايوووووة يلا بقي

انا:: طيب مصي زوبري

مروة من غير ما ترد قامت و نيمتني علي ضهري و بقيت تفك البنطلون و شدت معاه البوكسر، و مسكت زوبري و بقيت تلحس في الراس و تركز في فتحة راس زوبري و تحول تلحسها كويس و بعد كدا تمص زوبري كله و تدخله في بوقها، بأستثناء الاربعة سم اللي مش بتقدر تبلعهم مع باقي زوبري،

(يعني بتبلع زوبري كله بس بيفضل اربعة سنتي برا عشان زوبري طويل شوية،)

و تنزل علي البيضان تمص كل بيضة في بوقها و تبلعهم الاتنين في بوقيها

(طبعآ كانت بتألمني الحركة دي عشان بضاني كبير شوية و هي بوقها صغير)

و بدون مقدمات مروة اتاوت و جابت ميتها علي بطني و علي السرير، قمت انا و خليتها تنام علي ضهرها و بليت ايدي و دعكت بيها كسها و جودة رجليها علي كتافي و ظبطت زوبري علي كسها و هاتك يا دعك، و نيك للصبح،

_ بعد اكتر من نص ساعة نيك في مختلف الاوضوع، كنت جبت انا مرتين و مروة يمكن ست مرات،

خرجت من الاوضة

ضياء:: خخخخخخ كل دا وقت ليه زوبر ابو الهول!؟

عزيز:: دا لو ابو الهول كان جاب في عشر دقايق

و كلنا ضحكنا

سمير:: يلا يا ضياء انجز انت كمان الساعة دخلة علي اتنين بالليل

ضياء:: ادخل يعم سمير بدالي، عشان تريحنا من زن امك دا

سمير:: وسع انت و هو

انا:: مش هتستني تخليها تاخود دوش ولا حاجه

سمير:: دانا لو لاقيتها في مقلب زبالة هنيكها برضو

دخل سمير الاوضة

انا:: لفلي جوان يسطا علي ما اخود دوش

دخلت الحمام اخدت دوش و الباقي ناك مروة و خدت حسابها و مشيت، وكله معمي من الشرب

عزيز:: عيزين نروح يا جدعان بقينا وش الفجر

ضياء:: انا لو سوقت بيكم احتمال نروح جهنم وقتي

انا:: طيب وبعدين

شريف:: احنا نبات هنا والصبح لما نفوق نمشي

انا:: البت مروة دي ايه ياعم جيبلا دي ناكوها خمسة وبتمشي عادي

سمير:: دي بلاعت ازبار يعم تلاقيها رايحة اوردر كمان ههه

وكله بيضحك زي اللي قعدين في غرزة بلدي

انا:: بقولكم ايه انا مش هينفع اخلي امي تبات لوحديها

عزيز:: خلاص ابات معاها انا ههههه

انا:: بس هي عايزة راجل مش ست

الكل ههههههههه

عزيز بتعصب:: اومال انا ايه يا ض انت

انا:: ولا انت الشرب هيغبيك عليا ولا ايه فوق كدا واعرف انت بتتكلم مع مين

عزيز:: كسمك ياض، لما تكون راجل تعال كلمني لاكن لما حتة بت زي روحية تخليك خاتم في صباعها، تبقي زيك زي امك

انا:: كلمة ابرك من جرنال، اللي هيجيب سيرة روحية علي لسانه هيزعل مني و هنسي اي صحبية و اخوة بنا

،

ضياء:: سمير خود عزيز روحه

عزيز:: دي اخرتها تضرب صحبك عشان بنت، لاء عاش يا ابو الرجولة

انا:: انت لسه بتجيب سرتها برضو

ضياء:: خلاص يا يوسف اهدي يعم في ايه، انت مش في وعيك

انا:: انا همشي (ضياء بيحول يهديني) اوعي يعم سيبني، عايز اروح

روحت البيت و انا مش في وعيي و الشرب عميني، مكنتش عارف فين اوضتي، فتحت باب اوضة لاقيت امي نايمة و عبايتها مرفوعة و فخادها باينة، زوبري قام من المنظر دا، وكنت داخل اغتصبها....

(الجزء الثاني)

بس بعدت في اخر لاحظة و فتحت باب الاوضة التانية و كانت اوضتي، دخلت اترميت علي السرير زي ما انا، من غير ما اغير او اقلع الكوتشي حتي

(الساعة 12:13 الضهر)

(المشهد عند وليد)

وليد:: البيت مش نضيف و مكركب ليه كدا، اما ادخل اصحي حسناء،

دخل وليد يصحي حسناء و كانت نايمة زي الجثة علي السرير

وليد:: حسناء... اسرااااء،(وبيهزها من كتفها)

حسناء بكسل:: عايز ايه يا وليد سبني انام

وليد:: الساعة عدت 12 الضهر، قومي حضريلي فطار و شوفي البيت و المواعين اللي في الحوض دي، انتي بقيتي مهملة كدا ليه

حسناء:: معلش مش قادرة يا وليد تعبانة اوي

وليد:: مالك يا حسناء انتي من لما جيتي امبارح و انتي تعبانة مالك؟

حسناء:: تعب بسيط بس

وليد:: ليه هو انتي كنتي فين امبارح لما روحتي عند صاحبتك؟ هو انتي عملتي ايه يتعبك بالشكل دا؟

حسناء:: اص... اصل ال... كنا بنلف بنجيب طلابات لبيتها و.... وتعبت من كتر اللف معاها طول اليوم..

وليد:: طيب انا اعمل ايه دلوقتي؟

حسناء:: معرفش يا وليد انا بفكر اجيب شغالة

وليد:: شغالة؟!

حسناء:: ايوة شغالة و احنا اهو مبسوطين و الدنيا معانا تمام،

وليد :: طيب دلوقتي يعني البيت دا هنعمل في ايه و هو وسخ كدا و مكركب هنستني الشغالة؟

حسناء:: يوووه هات بنت اختك تنضفه، اعمل اي حاجه سبني انام بقي اوف

وليد بخبث:: وماله اكلمها

خرج وليد و طفي النور عند حسناء و مسك فونه و دور علي رقم عالية اخته، و اتصل بيها

*المكالمة *

وليد:: ازيك يا عالية عاملة ايه؟

عالية:: الحمدلله تمام انت عامل ايه و حسناء اخبارها ايه

وليد:: تمام بس انا كنت عشمان فيكي في حاجه كدا

عالية:: يخبر يا وليد، قولي عايز ايه؟ لو محتاج فلوس قولي ولا يهمك يخويا

وليد:: ربنا يخليكي لاء مش فلوس بس يعني لمؤخذة، و انا بعتذرلك يعني عن الطلب دا

عالية:: وغوشتني معاك يا وليد في ايه؟

وليد:: ينفع بس تبعتي شيماء تروق البيت هنا، عشان حسناء تعبانة؟

عالية:: ليه مالها سلاميتها، تعبانة ازاي؟

وليد:: متقلقيش تعب بسيط بس، ها ينفع ولا انا كدا بتقل عليكي و علي بنتي شيماء

عالية:: انت بتقول ايه بس يا وليد، طبعآ شيماء بنتك اومال مين اللي رباها غيرك يعني،

وليد:: لو عايزة تحسبيني مفيش مشاكل

عالية:: عيب يا وليد الكلام دا، وبعدين بنتي جاي تساعد حسناء مش شغالة يعني

وليد:: مش قصدي والله انتي فهمتي ايه بس، انا يعني قلت..

عالية بتقاطعه:: خلاص يا وليد يا اخويا نص ساعة او ساعة بالكتير و هبعتلك البت

وليد:: ربنا يخليكي يا عالية و اقدر ارد ولو جزء من جمايلك

عالية:: عيب يا وليد انت اخويا برضو،

وليد:: ماشي مع الف سلامة سلام سسسسلام سلام

عالية:: سلام سلام سلام

(المشهد عندي في البيت)

انا لسه نايم و الحوار بين خالتي و امي و شيماء معاهم

امي وداد:: ايه وليد كان عايز ايه؟

خالتي عالية:: كان عايزني ابعت شيماء تروق البيت عنده

امي:: ليه و مراته حسناء فين؟

خالتي:: بيقولي تعبانه شوية

امي:: ليه مالها يعني؟

خالتي:: تعب بسيط

امي:: وهي ايه اللي هيتعبها غير انها تخرج تقضي اليوم مع صحباتها و ترجع تعمل كلام فارغ و تقول عليه اكل

خالتي:: اهي اي حاجه تسليها بينى و بينك حسناء صعبانة عليا اوي،

امي:: ليه يعني؟

خالتي:: اهي اي حاجه تنسيها الخلفة، انتي عارفة الضنه غالي ياختي و صعب علي اي واحده تتحرم من الخلفة

امي:: محدش بياخود كل حاجه يا عالية، حتي الواد يوسف مغلبني معاه و نفسي افرح بيه،

خالتي:: انشالله نفرح كلنا، صحيح هو ليه نايم دا كله الساعة دخلة علي واحدة؟

امي:: كان سهران مع اصحابه برا بعد الشغل و رجع نام اكيد من تعب الشغل و السهر

شيماء:: انا نشرت الهدوم يا خالتي

امي:: تسلميلي يا شيماء، لو بس مكنتيش تعبتي نفسك يا حبيبتي

شيماء:: مفيش تعب ولا حاجه يا خالتي، هو يوسف لسه نايم؟

امي:: اه لسه نايم

خالتي:: ما تدخلي صحيه يا شيماء يقعد معانا شوية

امي:: تدخل فين بس؟

خالتي بغمزة لامي من غير ما شيماء تاخود بالها، وحتي لو شيماء خدت بالها مش هتفهم قصدهم

خالتي:: اهو تصحيه يقعد معانا، يلا يا شيماء ادخلي صحيه

ودخلت شيماء تصحيني

امي:: يا بت ازاي تخلي البنت تروح اوضة الواد اللي بينام فيها

خالتي:: يختي يعني هو معبرها اساسآ، يمكن يحس علي دمه شوية

امي:: يوسف دا جيبلا ولا هيحس علي دمه

المشهد عندي في الاوضة

شيماء واقفة جمب السرير اللي انا نايم عليه و بتتأمل شكلي و انا نايم،

وانا كنت بتقلب علي السرير و بفتح عيني لاقيتها واقفة قدامي و مبحلقة فيا اتخضيت

انا:: بت يا شيماء... شيماء... انتي يا بنتي

شيماء:: ها ايوة يا... ايوة يا يوسف

انا:: واقفة عندك بتعملي ايه؟

شيماء:: كنت داخلة اصحيك

انا:: وانتي بتصحيني في خيالك ولا ايه؟ انطقي قولي اصحي يا يوسف، هزيني اعملي اي حاجة احس بيكي، بدل ما اصحي وانتي جمب السرير كدا و اقطع خلف!

شيماء:: معلش مكانش قصدي والله اخضك

انا:: طيب يلا انجري اعمليلي كباية قهوة علي ما افوق كدا

شيماء بزعل:: حاضر

و كانت خارجة برا الاوضة، قمت انا ماسكها من ايدها

انا:: يا بت انتي عبيطة؟!، انا بنكشك و بقولك انجري و بأمرك، عشان تقوليلي، هو انا الشغالة اللي جيبهالك ابوك، شغالة خدامة اهلك، انكشيني كدا،

شيماء بأبتسامه:: ماشي

انا:: اوعي تكوني زعلتي

شيماء:: لا مزعلتش بالابتسامة اللي هتفشخ وشها من كبرها

كنت ببص لشيماء و كنت بقرب منها ببطء، و كانت هي متمسمرة مكانها و كانها صنم، قربت شفيفي من شفيفها ببطء، بوستها بكل رومانسية، و بعدت عنها كام سنتي، لاقيتها دايخة و مش عارفة تتنفس كويس،

انا:: شيماء... شيماء انتي كويسة؟

شيماء بصالي و شبه غمرانة و كانت هتقع من طولها، قمت قربت عليها سندتها و قعدتها علي السرير و مسكت البرفان بتاعي من علي التسريحة و شممتها حتة من علي ايدي، و ابتدت تفوق و ترجع

انا:: انتي كويسة؟

شيماء بتهز راسها بايوة

انا:: طيب اطلعي برا عشان هغير

شيماء وقفت و هي بصالي و مركزة في عيني، و خرجت برا

انا:: احا انا ايه اللي هببته دا، مش بعيد تقول لامها و امها تقول لامي و امي تقول لابويا و يبقي حوار وارم ابن متناكة، بس لا عادي، هقول انها بتكدب و مفيش دليل علي كدا، وحتي لو، انا واحد نايم و هي داخلة عندي، و الشطان تالتنا عادي، انا بفكر في ايه دا حوار فكسان، وانا اشغل بالي بيه ليه،

خرجت برا صبحت علي خالتي و امي، و شيماء كانت في المطبخ، دخلت الحمام اخدت دوش علي السريع و خرجت قعدت في الصالة مع خالتي و امي، شوية و شيماء خرجت من المطبخ و معاها كباية القهوة

انا:: دانا قلت انك بتعملي حلة قهوة مش كباية!

خالتي:: معلش اصلها عملت واحدة و فارت منها، مش عارفه دي اول مرة تحصل

بصيت لشيماء كانت قاعدة جمب امها و باصة في الارض و ساكتة

شربت القهوة و دخلت اوضتي قعدت علي النت شوية

المشهد في الصالة

خالتي:: شيماء صحيح كنت عيزاكي تروحي لخالك البيت و ترتبي البيت و لو في موعين تغسليها

شيماء:: طيب و مرات خالي فين

خالتي:: تعبانة شوية

شيماء:: طب هي هتكون قاعدة معانا ولا مش هتعقد يعني؟

خالتي:: اكيد هتكون قاعدة يعني هي هتروح فين و هي تعبانة، ثم ان دا خالك مش حد غريب

شيماء:: بس انا مش عايزة اروح عنده

امي:: ليه يا حبيبتي، هو انتي زعلانة مع خالك وليد ولا حاجه

شيماء:: لاء.... لا مش زعلانة معاه بس انا مش بحب يعني اقعد معاه

خالتي:: عيب يا شيماء انا قلت لخالك انك ريحله، متخليش رقبتي قد السمسمة قدام خالك

شيماء بخنقة بسيطة:: حاضر يا ماما هروح،

امي:: انا مش فاهمة هما كارهين وليد ليه كدا

خالتي:: انتي قصدك علي يوسف

امي:: هو في غيرو

خالتي:: معاكي حق دا يوسف هو و وليد ناقر و نقير، علي طول ماسكين في خناق بعض

انا خارج من الاوضة بعد ما سمعت خالتي

انا:: تصدقي بالله انا عندي اقعد مع نقير الحقيقي طول عمري ولا اقعد مع اخوكي وليد دا ساعة، لا ساعة كتير و انا مش هستحمل، دقيقه مقعدش معاه دقيقه علي بعض

امي:: اتلم يا زفت الطين و عدي يومك، ولابس كدا و رايح علي فين؟

انا:: اهو رايح اشوف اي حد ارازيه من اصحابي اللي واقعين من العاشر دول

امي:: هترجع ولا هتروح الشغل من برا برا؟

انا:: احتمال اروح من برا برا الشغل، يلا باي، باي يا خالتي، باي يا شيماء

شيماء بكسوف:: باي

*المشهد عند سمير و عزيز *

•في بيت شريف القديم

سمير:: بقولك ايه ما تكلم المنص يبعتلنا شرموطة من عنده

عزيز:: وانت بكسمك يعني هو هيبعت كدا لمصلحة الوطن، هات فلوس؟

سمير:: هنحط بالنص، بس بقولك ايه خليه يجيب واحدة غير مروة، عشان زهقت منها

عزيز:: معاك حق البت دي لبوة، والواحد اتبضن منها، دي كس ليوسف كدا، ديمآ تطلع تقعد تنفخ فيه و تقول عليه انه البطل العظيم و هو شكله فجلة و بيدلها فلوس عشان تعمل كدا كل مرة

سمير:: يعم فكك بس منهم، بوقلك ايه خليه يبعتها دلوقتي او بعد نص ساعه بالكتير

عزيز :: ماشي

المشهد عندي

•عم ناجى بيرن عليا

انا:: ايوة يا عمو ناجى

ناجى:: انت فين؟

انا:: بصيع شوية، متقلقش هاجي في معادي و عارف ان ورانا شغل كتير، و نفس الكلام كل مره

ناجى:: ههه طيب بقولك ايه، معلش يعني يا يوسف، طلب صغير كدا

انا:: خير؟

ناجى:: في واحد حبيبي هيروح عند الورشة دلوقتي، عربيته فيها عطل بسيط، كنت عايزك تروح تشوفها، و بعد ما تخلص اقفل الورشة، كدا كدا انا ورايا مشاوير كتير و مش فاضي

انا:: ليه خير؟

ناجى:: ابدآ بخلص شوية اوراق، و احتمال اسافر المنيا يوم و ارجع

انا:: خلاص يا عم ناجى ولا يهمك اعتبرها مقضية

ناجى:: انت عارف لولا ان اللي جاي دا يعز عليا، مكنتش خليتك تروح دلوقتي

انا:: رقبتي ليك يا عم ناجى انت بتقول ايه بس

ناجى:: ودا عشمي فيك يا يوسف، اقفل انا دلوقتي سلام

المشهد عند وليد

حسناء:: وليد انا خارجة

وليد:: علي فين؟

حسناء:: هشم شوية هوا مع صحباتي

وليد:: مانتي تعبانة باين؟

حسناء:: عادي زهقت من البيت

وليد:: طيب و ياريت ما تلفيش كتير عشان ما تتعبيش تاني

حسناء:: ماشي ماشي، يلا باي

نزلت حسناء وسابت وليد لوحده في البيت

*المشهد عندي *

وصلت الورشة و كنت ناسي نسخة المفاتيح بتاعتي، اطريت اطلع فوق عند ام احمد مرات عم ناجى اخود النسخة الاحتياطي، طلعت فوق و رنيت الجرس، واللي فتحلي روحية

انا:: لاء دا بجد

روحية:: يوسف، ادخل تعال

دخلت جوا و كانت ام احمد في المطبخ

انا:: وحشتيني

روحية:: اتلم مرات عمي جوا تسمعنا

انا:: طيب عايزك في موضوع

روحية:: موضوع ايه؟

انا:: هقولك بس استني

جات ام احمد من جوا

نعمة ام احمد:: ايه يا يوسف مش عوايدك تاجي بدري يعني

انا:: اصل عم ناجى في واحد حبيبه جاي و عايزني اوجب معاه، و نسيت المفتاح بتاعي قلت اطلع اخود النسخة من هنا

نسرين:: طيب دقيقه ادخل اجبهولك من الدرج جوا

دخلت نسرين و جابت المفتاح معاها، و ادتهوني، خدت المفتاح و غمزت لروحية تاجي ورايا

نزلت فتحت الورشة و كان الزبون لسه ما جيه، دخلت العماره تاني و وقفت في بير السلم و روحية جات

روحية:: في ايه؟

انا:: بقولك ايه انتي وحشتني اوي

روحية:: والمفروض اعمل ايه يعني

انا:: يعني تفكيها عليا شوية

روحية:: يعني عايز ايه؟

انا:: يعني حضن بوسة اي حاجه

روحية:: لاء طبعآ مفيش الكلام دا، انسي

انا:: عيب عليكي والله

روحية:: عيب عليا انا برضو؟

انا:: ايوة، يعني تخليني ابطل شرب و احرب الفساد و اعمل كل حاجه عشانك و انتي مستخسرة فيا بوسة ولا حضن

روحية:: بس اخرك بوسة عشان الحركات القذرة اللي بتعملها دي انا مش بحبها، يأما هحلف اقطعها معاك نهائي ولا هتطول مني كلمة بعد كدا

انا:: موافق تعالي بقي

وكنت هاخودها بالحضن بس ذقتني بعيد عنها

روحية:: انت اتجننت، احنا قدام باب العمارة، تعال نطلع السطح

انا:: اعمل ايه حلوتك مسوحاني خالص

اتسحبنا و احد ورا التاني طلعنا السطح في الدور الرابع، كان السطح عبارة عن شقة متقسمة اوض بس بدون سقف و علي المحارة و بدون سراميك او بلاط،

اول ما طلعنا دخلنا اخر اوضة في السطح، قمت انا وقفت قدام روحية و هي ضهرها للحيط، قربت منها بقيت اهمس في ودنها بكلام رومنسي عشان تسيح مني، و تستمتع معاي، قربت شفايفي من شفايفها و بقيت امص شفايفها بكل حنية و بزازها في صدري وانا بتغط عليهم جامد بصدري